motorsearchdl

دانلود فایل

پروپوزال توریست و تأثیر آن بر امنیت ملی (گردشگری و توریسم)

دسته بندیگردشگری و توریسم
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات26
حجم فایل153 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال توریست و تأثیر آن بر امنیت ملی

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است و فروش بدون اجازه گروه شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد!

 توریست, توریست و تاثیرات آن بر امنیت ملی, صنعت توریست

بیان مسأله

 

گردشگری امروز یکی از اقتصادی ترین فعالیت ها در چرخه ملی کشورها، به خصوص از جهت اشتغال و ارزآوری و رونق مناطق مختلف تلقی می شود که علاوه بر آن دارای مزایای ارتباطی، سیاسی، فرهنگی تأثیرات بین الملل خاصی است. به همین دلیل اغلب کشورهای جهان که دارای میراث فرهنگی غنی و نیز مناطق طبیعی هستند و از این فعالیت به منزله ابزاری راهبردی در توسعه اقتصادی استفاده می کنند.

کشورها علی رغم داشتن استعدادهای فراوان، وجود منابع عظیم گردشگری، جاذبه های فرهنگی و طبیعی چنانکه شایسته است، نتوانسته در زمینه بهره گیری از درآمدها و ورودی های گردشگری عرصه بین الملل به جایگاه در خور مقام خود دست یابد. در مسئله گردشگری یکی از عوامل مهم  وجود افراد خارجی است که توریست نامیده می شود و با ورود خود به کشور باعث ایجاد رونق اقتصادی ارتباطی و فرهنگی بین المللی در کشور می شود. که باید کنترل دقیق روی این افراد صورت گیرد بنابراین این موضوع را در بحث اطلاعات قرار داد. و اداره کل اتباع خارجه مسئول کنترل این افراد هستند.

سؤالات تحقیق:

1- اثرات جهانگردی چیست؟                         

2- تبعات حضور توریست در کشور چیست؟

3- جرائم علم توریست در کشور چیست؟      

4- جرائم که توسط توریست انجام می شود چیست؟

5- حقوق و تکالیف جهانگردان غیر مسلمان در کشور چیست؟

6- تأثیر صنعت توریست و توریست برامنیت کشور چیست؟

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 17:48 ] [ جمشید راد ]
[ ]

پروپوزال رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در اساتید متأهل زن و مرد (روانشناسی و علوم تربیتی)

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات30
حجم فایل92 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در اساتید  متأهل  زن و مرد

 

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است و فروش بدون اجازه گروه شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد!

رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی ,پایان نامه بلوغ عاطفی ,پایان نامه رضایت زناشویی , رضایت زناشویی در اساتید ,رضایت زناشویی در بین اساتید متأهل ,بلوغ عاطفی اساتید متأهل ,پایان نامه رضایتمندی زناشویی ,پروژه رضایت زنا,بلوغ عاطفی رضایت زناشویی,پایان نامه رابطه‌ی

بیان مسأله

  با شروع زندگی مشترک و ایجاد رابطه زناشویی، رضایت زناشویی به متغیری مهم در رابطه با کیفیت زندگی بدل میشود. رضایت زناشویی یک متغیر نگرشی است و بنابراین یک خاصیت فردی زن و شوهر محسوب می شود.

 رضایت زناشویی فرآیندی است كه در طول زندگی زوجین به وجود می‌آید و لازمه‌ی آن انطباق سلیقه‌ها، شناخت ویژگی‌های شخصیتی،ایجاد قواعد رفتاری و شكل‌گیری الگو‌های مراوده‌ای است.( خدابخش احمدی و همكاران،1384).

بدین ترتیب می‌توان گفت: زوجینِ دارای رضا‌مندی، در حیطه‌های گوناگون زندگی با همدیگر توافق دارند.‌این چنین زن و شوهر‌هایی از نوع و سطح روابط عاطفی‌شان راضی‌ هستند،پای‌بندی‌های مذهبی مشتركی دارند، وقت و مسائل مالی خودشان را به خوبی برنامه‌ریزی ومدیریت می‌كنند، در مسائلی كه اختلاف نظر دارند، مصلحت زندگی و خانواده را بر مصلحت خود ترجیح داده، از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند، از نوع و كیفیت گذران اوقات فراغت و رفت‌وآمد با اقوام و دوستان رضایت دارند و در نهایت، در تعداد و نوع تربیت فرزندان با هم اشتراك نظر دارند. اهمیت كیفیت زندگی‌زناشویی یا همان رضا‌مندی و نارضا‌مندی زناشویی، در تأثیر آن بر سلامت روانی و جسمانی پدیدار می‌شود. مطالعات نشان داده است كه رضا‌مندی و یا نارضا‌مندی زناشویی، بر بسیاری از ابعاد زندگی فردی و اجتماعی تأثیر می‌گذارد، برای مثال، نتایج مطالعات در محدوده تأثیر جسمانی نشان داد، افراد متأهل كه زندگی‌شان پایدار بوده و استحكام بیشتری داشته، عموماً عمر طولانی‌ دارند، از نظر جسمانی سالم‌ترند، شاد هستند و بیشتر احتمال دارد كه از سرطان نجات یابند. ( خدابخش احمدی و همكاران،1384).افراد متأهل ی كه زندگی‌شان پایدار بوده و استحكام بیشتری داشته و از رضا‌مندی زناشویی بالایی برخوردارند. بیشتر عاطفی‌اند و در مقایسه با افراد ناسازگار، كمتر دچار مشكلات روان‌شناختی می‌شوند.

 رضایت زناشویی به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه های ثبات عاطفی زوجین به حساب می‌آید

بلوغ عاطفی را می توان به توانایی کنترل خود در مقابل ناکامی ها، احساس مسئولیت در قبال تصمیمات و اعمال شخصی و سطح مطلوبی از آگاهی نسبت به عواطف خود توصیف نمود. مواری (1997) بلوغ عاطفی را به توانایی عشق دادن و عشق گرفتن، توانایی رو به رو شدن با واقعیات زندگی و تجزیه و تحلیل جزئیات آن وقایع، توانایی تعبیر مثبت داشتن از رویدادها و تجربیات ناگوار زندگی، توانایی یادگیری از شکست ها و تجارب تلخ زندگی، توانایی پذیرش شکست ها و ناکامی ها، توانایی کنترل خشم و رهایی از رفتار های تکانشی توصیف کرده است.

عوامل گوناگونی بر رضایت زناشویی تاثیر گذارند که هر کدام از این عوامل نیز در جایگاه خود به طور مستقیم یا غیر مستقیم از بلوغ عاطفی تاثیر می گیرد و تاثیر می گذارند:

1. تفکر و شناخت، نقش تفکر و برداشت زن و شوهر از رفتار همدیگر در اختلال روابط زناشویی مبرم است.

2. مهارت ارتباطی یعنی توانایی در برقراری روابط کلامی و رفتاری با همسر.

3. مسائل مالی

4. رابطه جنسی

5. دخالت خویشاوندان و بستگان

6. ابراز عشق و محبت

یكی از روش‌هایی كه می‌تواند نقش مهمی‌در رضایت زناشویی ایفا كند استفاده ازقابلیت‌ها، ظرفیت‌ها ومنابع عاطفی موجود در زوجین و كنترل، هدایت، مدیریت و جهت‌دهی این قابلیت‌ها در راستای رضایت زناشویی است. بلوغ عاطفی نقش بسزایی در ایجاد مهارتهای لازم و ضروری جهت برقراری تعامل و ارتباط مؤثر با زوجین، رضایت زناشویی، حل مسئله و مقابله با مشکلات بین زوجین دارد. بلوغ عاطفی  شخص مستلزم بروز و ظهور رفتارهای آشكاری همچون قدرت برقراری ارتباط با همسر، درگیر شدن در تعاملات عاطفی، توان درك احساسات متقابل و توسعه حسّ همدلی بین زوجین است .

سؤالات تحقیق:

1-آیا بین بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی اساتید  متأهل  زن و مرد استان قم تفاوتی وجود دارد؟

2-آیا بین رضایت زناشویی مردان و زنان تفاوتی وجود دارد؟

3-آیا مولفه ها و شاخص های بلوغ عاطفی می توانند رضایت زناشویی بین اساتید  متأهل مرد و زن  را پیش بینی کنند؟

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 17:47 ] [ جمشید راد ]
[ ]

پروپوزال رابطه بین مهارت های مدیران با هوش چندگانه آنان (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات25
حجم فایل158 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال رابطه بین مهارت های مدیران با هوش چندگانه آنان

 

مدیران به عنوان یكی از اجزای سازمان نقش مهمی ایفا می كنند. «اگر مدیران یك جامعه دارای دانش و مهارت های كافی باشند، بدون تردید سازمان نیز از اثر بخشی، كارایی و اعتبار بالایی برخوردار خواهد بود»(1). گسترش همه جانبه سازمانها لزوم برخورداری از مدیرانی ماهر و توانمند در به کارگیری دانش و تجربه تخصصی را دو چندان ساخته است. این مدیران با تأثیرگذاری مستقیم بر آموزش سایر مشاغل بر جهت دهی کل جامعه مؤثرند(2). از آنجایی که مدیران برای داشتن كارایی نیازمند برخورداری طیفی از مهارت ها می باشند، لذا درباره مهارت ها نظریه های متفاوتی مطرح شده است، و هر كدام خصوصیاتی را برای مدیران به عنوان مهارت های اساسی مورد نیاز آن ها عنوان كرده اند. مهارت، در حقیقت به قابلیت مستمر فرد در انجام سریع و دقیق یک وظیفه اطلاق می شود. سالهاست در ادبیات مدیریت، به ویژه مدیریت عمومی مهارت های طرح شده توسط رابرت کاتز[1](3) که مهارت های مورد نیاز مدیر را در سه حیطه مهارت فنی[2]، مهارت انسانی[3] و مهارت ادراكی[4] طبقه بندی كرد، مد نظر مولفین و صاحبنظران بوده است. مهارت مدیریتی به مهارت هایی گفته می شود که به وسیله آن شخص در وجود خود امکان به حرکت درآوردن اجزاء یک مجموعه را برای حرکت متناسب همه اجزاء به سوی اهداف تعیین شده فراهم می آورد. دانشمندانی همچون کاتز به مهارت های فنی- ادراکی - انسانی، رابینز[5] (2000) مهارت های سیاسی و مهارت های ویژه، گریفین[6] (4) مهارت های تشخیصی و تحلیلی اشاره كرده اند. جورج و جونز مهارت های فنی – ادراکی – انسانی را اینگونه تعریف کرده اند:

1.مهارت های فنی  مهارت هایی هستند که حیطه ای ازدانش یا شغل ویژه ای را در بر می گیرد .

2.مهارت های انسانی  مهارت هایی هستند که شامل توانایی  درک تغییر وکنترل رفتارهای فردی و گروهی می باشد

3.مهارت های ادراکی  مهارت هایی هستند که شامل توانایی تجزیه و تحلیل موقعیت و تشخیص علت و معلول  موضوعات و حوادث می باشند .این مهارت ها اغلب از طریق آموزش رسمی، تجربه و تفکرقابل حصول می باشند(5). تا اینكه در دوره معاصر مهارت های یادگیری و هوش هیجانی و غیره ... در حال بررسی و تکوین می باشد(5). گرچه مهارت مدیران به طرق گوناگون تقسیم بندی شده است، ولی مهارتهای سه گانه ای که علاقه بند(6)به نقل از کاتز به صورت مهارت فنی، روابط انسانی و ادراکی بیان کرده، در برگیرنده تمام تقسیم بندی های موجود است. علاوه بر مهارت، مدیران نیازمند فاکتور مهم دیگری هستند که به آن ها در مدیریت مؤثر و کارآمد کمک می کند، که این عامل هوش است. از لحاظ تئوری، دلایل بسیاری وجود دارد که هوش به رهبری مربوط است.

هدف اصلی:

بررسی رابطه بین مهارت های مدیران با هوش چندگانه

اهداف فرعی:

1-بررسی و ارزیابی مولفه های هوش هیجانی و ارتباط آن با بهره وری شغلی مدیران

2-مقایسه  هوش هیجانی مدیران شهرداری

3- مقایسه بهره وری شغلی مدیران شهرداری

 


 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 17:47 ] [ جمشید راد ]
[ ]

پروپوزال تاثیر سیاستهای تشویق صادرات بر بنگاه های صادراتی کوچک و متوسط (SMEs) (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات35
حجم فایل194 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال تاثیر سیاستهای تشویق صادرات بر بنگاه های صادراتی کوچک و متوسط (SMEs)

 

در دنیای سراسر رقابت امروز، موفقیت هر ملت در گرو درک و شناخت از امکانات موجود وبهره گیری بهینه از آنها به منظور رشد و توسعه بیشتر در همه ابعاد و زمینه هاست و این امر مهم در کشور ما ایران نیز که سالیان دراز است تکیه بر درآمدهای نفتی داشته، بسیار ضروری و حیاتی به نظر می رسد. جامعه ای که می خواهد بر پای خویش بایستد و استقلال خود را در جهان امروز حفظ کند نیاز به درآمد منابع و امکانات دیگری دارد که باید شناخته شوند و به منظور رشد و توسعه آنها برنامه ریزی و سرمایه گذاری و اقدامات موثری را انجام دهند و از درآمد ناشی از این محصوات که زاییده خلاقیت های فردی و اجتماعی است استفاده نماید. این امر مهم در درجه اول به تحقیق در مورد شناخت منابع، موانع و امکانات و در درجه دوم به برنامه ریزی برای دستیابی به بهره وری بالاتر و اقدام سریع تر در به انجام رساندن این برنامه ها، نیاز دارد. از طرفی صادرات در حالی که عملکرد شرکت از جمله حجم فروش، سهم بازار، سودآوری و موقعیت رقابتی را بهبود می بخشد روی سطوحی از استخدام، درآمدهای ارزی، توسعه صنعتی و رفاه ملی هم به طور مثبت تاثیر می گذارد. با توسعه جهانی شدن و ادغام اقتصادی در میان کشورها، صادرات یکی از مهمترین استراتژی های بین المللی کردن شرکت ها و اقتصاد های ملی شد. مدیران شرکت ها برای رقابت در بازارهای داخلی و همچنین خارجی باید مسائل و موانع متعدد صادراتی و نتایج آنها را روی توسعه صادراتی شرکت درک کنند. این مسئله برای سیاست گذاران هم به منظور اتخاذ برخی اقدامات برای حذف و یا حداقل کاهش آثار آنها دارای اهمیت است(رحمانی یوشانلوئی و همکاران، 1392).

افزایش صادرات به دلیل جهانی شدن اقتصاد دنیا با کاهش تعرفه ها و سیاست های آزادسازی تجارت رخ داده است. دولت ها علاقمند کمک به شرکت ها جهت افزایش صادرات هستند و دولت های کشورهای توسعه یافته سیاستهای ارتقاء صادرات مختلفی را به مرحله اجرا گذاشته اند. دولت ها به ارتقاء صادرات بنگاه های خود علاقه نشان می دهند چون صادرات، نیروی محرکه رشد اقتصادی است (زو و همکاران، 1998).

 سیاستهای ارتقاء صادرات دولت معمولاً منجر به افزایش بیشتر صادرات شرکت می گردد. بنابراین چنین نتیجه گیری می گردد که رفتار صادراتی شرکت و همین طور عواملی که نقش مهمی در موفقیت صادراتی آنها ایفا می کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تلاش جهت شناسایی اینگونه عوامل می تواند برای مدیران و سیاستگزاران راهنمای با ارزشی برای تدوین و اجرای سیاست صادرات باشد (کاتسیکیز و همکاران، 1996).

بسیاری از کشورهای جهان بخصوص کشورهای توسعه یافته برای حمایت و تشویق صادرات، تسهیلات و مشوق هایی را اعمال می نمایند؛ پرداخت وجه نقد (به صورت مستقیم یا غیرمستقیم)، معافیت مالیاتی، فروش ارز به قیمتی ارزانتر از قیمت متعارف جهت خرید مواد اولیه لازم، خرید ارز حاصل از صادرات به قیمتی گرانتر از قیمت متعارف، اعطای جایزه (یارانه) به صادرات و نظایر آن از جمله این روش ها می باشند.

در کشور ایران نیز سالیانه مبالغ قابل توجهی صرف سیاستهای تشویق صادرات می شود. درضمن چارچوب نهادی مشخصی نیز در کشور برای حمایت از صادرات شکل گرفته است که سازمان توسعه تجارت، موسسه مطا لعات و پژوهش های بازرگانی، صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات و شرکت نمایشگاه های بین المللی در این چارچوب قرار می گیرند. با این وجود، با این که چند دهه است که راهبرد تشویق صادرات به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در راستای سیاست کلان رشد اقتصادی در دستور کار دولت های ایرانی قرار داشته و برنامه ها و فعالیت های متعددی نیز در این راستا انجام شده است، بررسی ها نشان می دهد که کشور ایران با وجود برخورداری از پتانسیل های بالای صادراتی، سهم کمی از بازارهای بین المللی را در اختیار دارد و اگرچه از زمان تدوین برنامه سوم توسعه، صادرات ایران روند صعودی به خود گرفته است، اما هنوز فاصله زیادی با شرایط مطلوب وجود دارد. به علاوه ترکیب کالاهای صادراتی کشور نیز نیازمند اصلاح و بهبود است. صادرات ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته و کشورهای همتراز به میزان قابل تأملی پایین تر است. البته به اعتقاد بسیاری از کارشناسان صنایع مختلف تولیدی وخدماتی کشور قابلیت های پایه ای مورد نیاز برای موفقیت در صادرات را دارند .    

بنابراین این سؤال کلیدی قابل طرح است که چرا حجم صادرات کشور پایین است؟ سؤال فوق سؤالی پیچیده و چند بعدی است که پاسخ به آن مستلزم بررسی عوامل مختلفی است . ازبین تمامی عوامل تأثیرگذار بر عملکرد صادراتی کشور، ممکن است یکی از عوامل سیاستهای تشویق صادرات باشند. بنابراین این سؤال قابل طرح است که میزان و نحوه تأثیرگذاری سیاستهای تشویق صادرات بر عملکرد صادراتی شرکت های کوچک و متوسط چقدراست؟ در این پژوهش که با هدف بررسی میزان و چگونگی تأثیرگذاری سیاستهای تشویق صادرات بر صادرات بنگاه های کوچک و متوسط است، ارایه شده است. منظور بنگاه های کوچک ومتوسط در این پژوهش شرکت هایی هستند که در زنجیره تأمین در اقدام به تولید کالاها و خدمات می نمایند این کار با هدف دستیابی به شناخت نسبت به مکانیزم های اثرگذاری این مشوق ها و حمایت ها بر صادرات  بنگاه های کوچک و متوسط انجام شده است. اما با توجه به اهمیت حمایت از صادرات و لزوم پرداختن به آن و با علم به اینکه این برنامه ها در ایران نیز مدنظر برنامه ریزان بوده و اجرایی شده اند، به نظر می رسد که نتوانسته اند تاثیر آنچنانی بر روی بهبود صادرات داشته باشند. پژوهش حاضر با این فرض یعنی بررسی تاثیر سیاستهای حمایت از صادرات بر صادرات  بنگاه های کوچک ومتوسط به دنبال پاسخ به این سوال اساسی است که چرا سیاستهای حمایت از صادرات در نتوانسته اند عملکرد صادراتی را بهبود و راهکارهای بهبود عملکرد صادراتی شرکت ها چیست؟

فرضیه اصلی

 H1- اطلاع و استفاده از سیاستهای تشویق صادرات بر صادرات شرکت ها ی کوچک و متوسط در تأثیر دارد.

فرضیه های فرعی 

H2- اطلاع و استفاده از سیاستهای تشویق صادرات بر استراتژی صادرات شرکت ها ی کوچک و متوسط در تأثیر دارد.

H3- استراتژی صادرات شرکت ها ی کوچک و متوسط بر صادرات شرکت ها ی کوچک و متوسط در تأثیر دارد.

H4- اطلاع و استفاده از سیاستهای تشویق صادرات بر موانع صادراتی بنگاه های کوچک و متوسط در  تأثیر دارد.

H5- موانع صادراتی بر استراتژی صادراتی بنگاه های کوچک و متوسط در تأثیر دارد

H6- اطلاع و استفاده از سیاستهای تشویق صادرات بر انگیزاننده های صادرات در تأثیر دارد.

H7- انگیزاننده های صادرات بر استراتژی صادرات بنگاه های کوچک و متوسط در تأثیر دارد.

H8- انگیزاننده های صادرات بر موانع صادراتی بنگاه های کوچک و متوسط در تأثیر دارد.

H9-انگیزاننده های صادرات بر صادرات شرکت ها ی کوچک و متوسط در تأثیر دارد.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 17:46 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کاراموزی دفتر فنی مهندسی جاوید سازه معماری (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات26
حجم فایل28 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 زمان شروع و پایان دوره

پس از اطلاع دانشكده شریعتی از محل كارآموزی اینجانب در تاریخ 7/5/85 شروع به فعالیت نمودم و تا تاریخ 12/6/85 به مدت 30 روز از ساعت 8 صبح لغایت 4 بعد از ظهر در مجموع به مدت 240 ساعت در آن محل به كارآموزی و فرا گرفتن اطلاعات و تجربیات مفید جدید مشغول بودم.

لازم به ذكر است كه در ایام تعطیل رسمی و جمعه‌ها با كسب اجازه از مهندس جاوید در محل كارآموزی خود حضور نداشتم. و با گذراندن چند روز اضافه به جبران روزهای كه تعطیل رسمی و جمعه بود پرداختم.

لازم به ذكر است اینجانب حتی پس از گذراندن 240 ساعت كارآموزی با كسب اجازه از مهندس جاوید چند روز دیگر در آنجا برای فراگیری بیشتر كار حضور داشتم.


گزارش فعالیت‌های انجام شده

در تاریخی 7/5/85 در اولین روز كارآموزی با مراجعه دفتر فنی مهندس جاوید سازه محلی كه در آنجا باید فعالیت‌های دوره كارآموزی خود را به انجام می‌رساندم حضور یافتم. در اولین روز كارآموزی به دلیل آشنا نبودن با افراد و محیط كار مشغول به آشنایی با مسئولان و كاركنان دفتر مهندس شدم.

در تاریخ 8/5/85 در دومین روز كارآموزی پس از مراجعه به دفتر فنی سعی به آموختن روابط بین كاركنان با مراجعین و نوع آمد و شد مهندسین و پیمانكاران پرداختم. در آن روز چند پیمانكار و یك صاحب زمین كه برای ساخت آپارتمان زمین یك طبقه خود را در اختیار مهندس جاوید قرار داده بود به صحبت‌های آنها پیرامون ساخت و ساز توجه كردم.

در تاریخ 9/5/85 در سومین روز كار آموزی پس از مراجعه به دفتر فنی به دلیل آشنا نبودم كامل و صحیح با مهندس جاوید و دیگر كاركنان به مانند روزهای قبل بیشتر سعی كردم تا با روابط بین مهندس و كاركنان و مراجعین و صحبت با یكی از همكاران مهندس جاوید به پیرامون درس معماری در دانشكده خود در اصفهان و نوع آموزش درس‌ها و سطح آموزش صحبت كردیم.

در تاریخ 10/5/85 در چهارمین روز كارآموزی خود با حضور دفتر مهندسی پس از گذشتن چند ساعت از روز كه من مشغول صحبت با همكار مهندس جاوید در مورد دفتر مهندس كه در آن مشغول كارآموزی بودم یكی از پیمانكاران با مراجعه به دفتر فنی مهندس جاوید خواستار تغییر طراحی نقشه‌ای كه مهندس جاوید ترسیم كرده بود نمود و دلیل خود را زیبا نمودم طرح از نظر مالك زمین عنوان نمود و من نیز با كسب اجازه از مهندس جاوید با نظرات بر نحوه ارائه طرح جدید و رفع اشكال در آن نقشه توسط مهندس جاوید چند نكته در مورد طرح و بهتر نمودن طرح آموختم.

در تاریخ 11/5/85 در پنجمین روز كارآموزی خود پس از حضور در محل و با كسب اجازه از مهندس جاوید به بررسی چند نقشه معماری كه مهندس جاوید ترسیم نموده بود و جواز ساخت داشتند پرداختم و با بررسی نقشه‌ها با هم از جمله متراژ زمین، متنوع بودن طرح‌ها، شمالی و جنوبی بودن زمین‌ها، قرارگیری آنها در كوچه‌ها یا گذر خیابان‌ها، قرار گیری فضاهای خانه‌ها با توجه به شمالی و جنوبی بودن آنها، نوع عوارض، محدودیت‌های هر یك از آنها خانه‌ها به نكات جدیدی در مورد طراحی یك خانه دست یافتم كه شاید در هیچ كتاب و جزوه‌ای این نكات وجود نداشت و من برای اولین بار بود كه یك نقشه تایید شده از ظرف شمرداری را با مهر و امضا می‌دیدم برایم بسیار جالب و قابل توجه بود.

در تاریخ 12/5/85 پس از حضور در محل كارآموزی با كسب اجازه از مهندس جاوید شروع به مطالعه آئین نامه ضوابط شهرداری تهران در مورد مواظین و مقررات اجرائی ساخت ساختمان در تهران و محدودیت‌ها و عوارض و جریمه‌های تعدی از مقررات اجرائی را تا حدودی مطالعه نمودم پس به صحبت‌ها و همفكری‌های مهندس جاوید با یكی از همكارانش را كه پیرامون یك طرح در حال گفتگو بودند توجه كردم تا نكات بیشتری را فرا بگیرم. هر طرح و نقشه برای خود از اهمیت خاصی برخوردار است كه طراح باید با توجه به موقعیت‌های آن منطقه كه خانه در آنجا ساخته می‌شود طرح نهایی خود را ارائه نماید.

در تاریخ 14/5/85 پس از حضور در محل به دلیل علاقه‌مند شدن من به قوانین و ضوابط شهرداری تهران شروع به ادامه مطالعه در مورد قوانین ساخت و ساز پرداختم زیرا چند سال قبل در هنگام كارآموزی دوره متوسطه برای كسب دیپلم در شهرداری منطقه 17 تهران مقداری درباره آن مطالعه و اطلاع داشتم ولی همان طور كه می‌دانیم هر سال ضوابط و قوانین شهرداری تهران تغییر می‌كند به عنوان مثال در آن سال كه من كارآموزی دیپلم خود را می‌گذراندم ساختمانها اجازه ساخت تا چهار طبقه به همراه یك طبقه پیلوت را داشتند اما در آئین نامه جدید ساختمانها حق ساخت سه طبقه همراه با یك طبقه پیلوت را دارا بودند و در صورتی كه ساختمانها دارای پاركینگ باشد حق ساخت چهار طبقه را داشتند به خاطر همین مطلب سعی به یادگیری بیشتر در مورد قوانین جدید كردم.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 17:46 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کاراموزی دفتر فنی پارسه (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات22
حجم فایل101 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه :

در روز اول كارورزی با محیط دفتر آشنا شدیم . سپس پس از گرفتن كروكی زمین ، كم كم شروع به ترسیم پلان مسكونی نمودیم . پس از كشیدن نقشه بطور دستی و مشخص نمودن قسمت ها و فضاهای مختلف ، تغییراتی در نقشه دادیم و به نحوی رفع اشكال نموده و شروع به ترسیم اصلی نمودیم . و نقشه را توسط AUTO CAD رسم كردیم.

پس از ترسیم كلیه قسمت های مورد نیاز ، یعنی پلان ، پلان فونداسیون ، نمادها و برش و ... قسمت اولیه كار به پایان رسید . سپس شروع به ترسیم پلان مسكونی دیگر نمودیم و مطابق نقشه گذشته ، كلیه كارهای این نقشه را نیز به اتمام رساندیم .

از روز دهم كم كم مشغول كار در محیط كارگاه شدیم یعنی همان زمین مورد نظر برای اجرای ساختمان .

پس از بازدید از زمین و مطابقت دادن با كروكی كارهای مورد نیاز را شروع كردیم كه به شرح زیر می باشد .

 

 

 

آشنایی با محل كارورزى:

دفتر فنى پارسه خرمدره در تاریخ 1377 تأسیس شده . این دفتر واقع در شهرستان خرمدره جزء سهامی خاص می باشد . دفتر فنی پارسه خرمدره متعلق به جناب آقاى مهندس سعید مهدیان دارای مدرك لیسانس عمران می باشد . و كارهای فنی و پروژه های زیادی را اجرا و به اتمام رسانده اند از جمله فعالیتهای این دفتر : به اتمام رساندن پروژه های سبز كشت ، به اتمام رساندن پروژه كارخانه مینو ، به اتمام رساندن پروژه های مسكونی و ... می باشد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازدید زمین و آماده سازى

قبل از شروع هر نوع عملیات ساختمانی باید زمین محل ساختمان بازدید شده ووضعیت و فاصله آن نسبت به خیابان ها و جاده های اطراف مورد بازرسی قرار گیرد و همچنین باید محل چاه های فاضلاب و چاه آب های قدیمی و مسیر قنات های قدیمی كه ممكن است در هر زمینی موجود باشد تعیین شده و محل آن نسبت به پی سازی مشخص گردد و در صورت لزوم می باید این چاه هابا بتن یا شفته پر شود . و سپس نسبت به ریشه كنی ( كندن ریشه های نباتی كه ممكن است در زمین روئیده باشد ) آن محل اقدام شود و خاك های اضافی به بیرون حمل گردد . و بالاخره باید شكل هندسی زمین و زوایای آن كاملاً معلوم شده و با نقشه ساختمان مطابقت داده شود .

 

پیاده كردن نقشه

یعنی انتقال نقشه ساختمان از روی كاغذ به روی زمین با ابعاد اصلی ( یك به یك ) بطوریكه محل دقیق پی ها و ستون ها و دیوارها و عرض پله ها و ... روی زمین بخوبی مشخص باشد باید سعی شود حتماً در موقع پیاده كردن نقشه از نقشه پی كنی استفاده شود . برای پیاده كردن نقشه در پلان های معمولی و كوچك از متر و ریسمان بنایی استفاده گردد .

پس از داشتن یك امتداد ساختمان می توان به كمك متر و ریسمان و كمك گرفتن از رابطه فیثاغورث امتداد دیگر را بدست آورد و بدین ترتیب كل زمین را مشخص نماییم .

                                                 X                    4  متر

                                                                                                  3 متر

                                                                                    5 متر

 

Y                                                                                     

بعد از اتمام كار پیاده كردن نقشه و قبل از اقدام به گود برداری یا پی كنی حتماً باید اندازه های پیاده شده را كنترل نماییم تا حتی المقدور از وقوع اشتباهات احتمالی جلوگیری كنیم .

 

خاكبرداری

اصولاً پی كنی به 2 دلیل انجام می شود :

الف ) دسترسی به زمین بكر : با توجه به اینكه كلیه بار ساختمان بوسیله دیوارها یا ستون ها به زمین منتقل می شود ، در نتیجه ساختمان باید روی زمینی كه قابل اعتماد بوده و قابلیت تحمل بار ساختمان را داشته باشد بنا گردد .

ب) برای محافظت پایه ساختمان : در این مورد حتی در بهترین زمین ها نیز باید حداقل پی هایی به عمق 40 تا 50 سانتیمتر حفر كنیم .

 

ابعاد پی

عرض و طول و عمق پی ها كاملاً به وزن ساختمان و قدرت تحمل خاك محل ساختمان بستگی دارند .

پس از تكمیل برداشت خاك و تكمیل شدن ابعاد پی ها و شناژها ، اقدام به بتن ریزی در كف پی به ارتفاع 10cm می نماییم . به این بتن اصطلاحاً بتن مگر می گویند . بتن مگر به ما كمك می كند كه سطحی صاف داشته باشیم و اینكه بتن اصلی ما با خاك مخلوط نشود .

عمق پی های نواری

در زمین های خوب حداقل عمق پی های نواری در حدود 50cm می باشد و اگر در این عمق به زمین بكر نرسیده باشیم باید عمق پی را تا زمین بكر ادامه داد و یا از روش های دیگر مثل شمع كوبی استفاده نمود .

 

عرض پی ها

معمولاً عرض پی قدری بزرگتر از عرض دیوار روی آن ساخته می شود . زیرا اولاً همیشه فشار وارده و سطح تحت فشار با هم نسبت معكوس دارند ، در ثانی فرض بر این است كه بار وارده بوسیله دیوار یا ستون به پی ، با زاویه 45 درجه منتقل می گردد . بدین جهت عرض پی از عرض دیوار بزرگتر می باشد .

لایه های پی نواری

لایه های پی سازی در پی های نواری به ترتیب از پایین به بالا عبارتند از

1- شفته ریزی

 پی های نواری در ساختمان های آجری دو یا سه طبقه معمولاً با شفته پر می شوند . شفته مخلوطی است از خاك مناسب و آهك شكفته و آب .

خاك مناسب

 خاك مناسب برای شفته خاكی است كه قطر دانه های تشكیل دهنده آن از لحاظ بزرگی و كوچكی متفاوت بوده بطوریكه دانه های ریز تر ، فضای خالی بین دانه های درشت تر را پر نموده و در نتیجه جسم متراكم و توپری بدست می آید .

 

آهك

  جسمی است سفید رنگ از پختن سنگ آهك یا كربنات كلسیم به فرمول coco3 در حرارت 800 تا 1400 درجه سانتی گراد بدست می آید . به سنگ آهكی پخته می گویند كه تمام coco3 به cao و co2 تبدیل گشته و co2 به صورت گاز از محیط خارج شده باشد .

آهك شكفته

آهك زنده cao میل تركیب شدیدی با آب دارد و در اثر مجاورت با آب تبدیل به آهك شكفته گشته و آهك مرده و یا آهك آبدیده می گردد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 17:46 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کاراموزی دفتر فنی اورچین(رشته معماری) (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات29
حجم فایل27 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

باید بگویم مهمترین تحصیل كار آموزی و كارورزی است زیرا شما عیناً و عملاً وارد حرفه خود شده اید و می توانید به خوبی از آن تجربه كسب كنید مقدمه ای برای كار است و اگر كسی خوب نتواند موضوع كارآموزی را درك كند مطمئناً در آینده نیز نمی تواند كار خوبی داشته باشد و این تجربه كاری باعث سازندگی و ایجاد كسب و كار بهتر می شود .

با توجه به رابطه نا مناسب دانشگاه و صنعت در كشور ایران و با عنایت به این موضوع كه اصولاً مطروحه در دانشگاه كه شكل تئوری داشته در رابطه عملی این مباحث با موضوعات به كار گرفته شده در صنعت برای دانشجویان به طرز روشنی بیان نمی شود معمولاً دوره های كارآموزی فرصت مغتنمی است برای آشنایی دانشجویان رشته های مختلف با مسائل و مشكلات موجود در صنعت و ایجاد رابطه بین علوم تحصیل شده در دانشگاه و مسائل فنی به كار گرفته شده است .

 

 

 

 

آشنایی با مكان كارآموزی

دفتر فنی اورچین در 2 كیلومترى شریف آباد – ابهر جنب صنایع پلاستیك به سرپرستی مهندس حسنى است در سال 1382 تاسیس شده قبل از تاسیس به مدت 10 سال تجربه كار داشته كه در این مدت سوابق درخشانی از خود نشان داده است . این دفتر با بنیاد مسكن و شهر سازی عقد قرارداد داشته بیشتر كارها به صورت پلان های مسكونی در خود شهرستان و در روستاها می باشد قابل ذكر است این دفتر به صورت آزاد نیز خدمات ارائه می دهد . این دفتر به جز كارهایی كه در بالا اشاره شد كارآموز نیز قبول می كند .

دفتر فنی اورچین با توجه به وجود سخت افزارها و نرم افزارهای مناسب همچنین حضور افراد با تجربه كاری مفید به عنوان یك دفتر فنی مناسب جهت عملیات طراحی و پروژه های ساختمانی شناسایی و پس از مذاكره به عنوان موسسه انجام پروژه كاربردی انتخاب گردیده است .

 

 

 

 

 

فرم گزارش هفتگی

نام و نام خانوادگی :رسول شهامتی                      شماره دانشجویی : 822600402031

رشته تحصیلی : معماری                        مركز آموزشی: دانشگاه جامع علمى كاربردی  

تاریخ شروع كارورزی : 15 اردیبهشت                       محل كارورزی: دفتر فنی اورچین

 

هفته                                 از تاریخ                            تا تاریخ

شنبه

در اختیار گذاشتن یك پلان اجرایی و ضخامت گذاری دیوارهای خارجی پلان ساختمانی

یكشنبه

به علت ازدیاد پروژه و وسعت پلان كار ضخامت گذاری دیوارها تكرار شد

دوشنبه

بخشی از پلان كه مربوط به قسمت اداری بود دارای نواقصی بود كه آن را تكمیل كردم

سه شنبه

-

چهارشنبه

ترسیم پلان و سایت پلان با دست

پنج شنبه

ترسیم پلان و جزییات و تاسیسات

جمعه

 

 

 

محل امضا ء كارورز                                                        محل امضاء سرپرست

نظر مدرس كارورزی :

 

 

 

 

فرم گزارش هفتگی

نام و نام خانوادگی رسول شهامتی                       شماره دانشجویی : 822600402031

رشته تحصیلی : معماری                           مركز آموزشی: دانشگاه جامع علمی كابردی

تاریخ شروع كارورزی : 15 اردبیهشت                       محل كارورزی: دفتر فنی اورچین

 

هفته                                 از تاریخ                            تا تاریخ

شنبه

اندازه گذاری داخلی پلان 

یكشنبه

اندازه گیری داخلی پلان

دوشنبه

اتمام اندازه گیری داخلی پلان

سه شنبه

-

چهارشنبه

نظارت بر اجرای پی در ساختمان 3 طبقه

پنج شنبه

نظارت بر اجرای پی در ساختمان 3 طبقه

جمعه

 

 

 

محل امضا ء كارورز                                                        محل امضاء سرپرست

نظر مدرس كارورزی :

 

 

فرم گزارش هفتگی

نام و نام خانوادگی رسول شهامتی                      شماره دانشجویی : 822600402031

رشته تحصیلی : معماری                           مركز آموزشی: دانشگاه جامع علمی كابردی

تاریخ شروع كارورزی : 15 اردیبهشت                     محل كارورزی: دفتر فنی اورچین

 

هفته                                 از تاریخ                        تا تاریخ

شنبه

ترسیم نمای پروژه و اندازه گیری آن

یكشنبه

-

دوشنبه

تكمیل نمای پروژه

سه شنبه

تكمیل و تحویل كل پلان ها

چهارشنبه

-

پنج شنبه

-

جمعه

 

 

 

محل امضا ء كارورز                                                        محل امضاء سرپرست

نظر مدرس كارورزی :

 

 

 

فرم گزارش هفتگی8377082

نام و نام خانوادگی : رسول شهامتی                     شماره دانشجویی :822600402031

رشته تحصیلی : معماری                          مركز آموزشی: دانشگاه جامع علمی كابردی

تاریخ شروع كارورزی :29 اردیبهشت                      محل كارورزی: دفتر فنی اورچین

هفته                                 از تاریخ                        تا تاریخ

شنبه

ترسیم مقطع پلان

یكشنبه

ترسیم مقطع پلان

دوشنبه

ترسیم سایت پلان و فضای سازی اطراف پلان

سه شنبه

-

چهارشنبه

ترسیم پلان تاسیسات

پنج شنبه

ترسیم پلان تاسیسات

جمعه

 

 

 

محل امضا ء كارورز                                                        محل امضاء سرپرست

نظر مدرس كارورزی :

 

 

 

 

فرم گزارش هفتگی

نام و نام خانوادگی :رسول شهامتی                     شماره دانشجویی : 822600402031

رشته تحصیلی : معماری                          مركز آموزشی: دانشگاه جامع علمی كابردی

تاریخ شروع كارورزی : 15اردیبهشت                       محل كارورزی: دفتر فنی اورچین

 

هفته                                 از تاریخ                        تا تاریخ

شنبه

شروع تیپ بندی در و پنجره

یكشنبه

ترسیم فونداسیون پلان

دوشنبه

ترسیم فونداسیون پلان

سه شنبه

-

چهارشنبه

-

پنج شنبه

ترسیم پلان ابتدایی برای مشتری

جمعه

 

 

 

محل امضا ء كارورز                                                        محل امضاء سرپرست

نظر مدرس كارورزی :

 

 

 

فرم گزارش هفتگی

نام و نام خانوادگی :رسول شهامتی                     شماره دانشجویی : 822600402031

رشته تحصیلی : معماری                           مركز آموزشی دانشگاه جامع علمی كابردی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 17:45 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کاراموزی دفتر فنی امین ابهر (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات45
حجم فایل57 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

فهرست مطالب

عنوان                                  صفحه

 

 
 

 

عنوان پروژه :.........................

زمان شروع و پایان دوره................

گزارش فعالیت‌های انجام شده..............

تاریخچه دفتر مهندسی.....................

نتیجه گیری و ارزشیابی..................

 

 

 

 

 

 

 

 

 زمان شروع و پایان دوره

 محل كارآموزی اینجانب در تاریخ 25/1/87 در دفتر فنى امین ابهر  شروع به فعالیت نمودم و تا تاریخ 5/4/87  روزانه از ساعت 8 صبح لغایت 4 بعد از ظهر در آن محل به كارآموزی و فرا گرفتن اطلاعات و تجربیات مفید جدید مشغول بودم.

لازم به ذكر است كه در ایام تعطیل رسمی و جمعه‌ها با كسب اجازه از مهندس امین در محل كارآموزی خود حضور نداشتم. و با گذراندن چند روز اضافه به جبران روزهای كه تعطیل رسمی و جمعه بود پرداختم.

لازم به ذكر است اینجانب حتی پس از گذراندن 240 ساعت كارآموزی با كسب اجازه از مهندس امین چند روز دیگر در آنجا برای فراگیری بیشتر كار حضور داشتم.


گزارش فعالیت‌های انجام شده

در تاریخی 25/1/87 در اولین روز كارآموزی با مراجعه دفتر فنی مهندس امین سازه محلی كه در آنجا باید فعالیت‌های دوره كارآموزی خود را به انجام می‌رساندم حضور یافتم. در اولین روز كارآموزی به دلیل آشنا نبودن با افراد و محیط كار مشغول به آشنایی با مسئولان و كاركنان دفتر مهندس شدم.

در تاریخ 26/1/87 در دومین روز كارآموزی پس از مراجعه به دفتر فنی سعی به آموختن روابط بین كاركنان با مراجعین و نوع آمد و شد مهندسین و پیمانكاران پرداختم. در آن روز چند پیمانكار و یك صاحب زمین كه برای ساخت آپارتمان زمین یك طبقه خود را در اختیار مهندس امین قرار داده بود به صحبت‌های آنها پیرامون ساخت و ساز توجه كردم.

در تاریخ 27/1/87 در سومین روز كار آموزی پس از مراجعه به دفتر فنی به دلیل آشنا نبودم كامل و صحیح با مهندس امین و دیگر كاركنان به مانند روزهای قبل بیشتر سعی كردم تا با روابط بین مهندس و كاركنان و مراجعین و صحبت با یكی از همكاران مهندس امین به پیرامون درس معماری در دانشگاه خود در ابهر و نوع آموزش درس‌ها و سطح آموزش صحبت كردیم.

در تاریخ 28/1/87 در چهارمین روز كارآموزی خود با حضور دفتر مهندسی پس از گذشتن چند ساعت از روز كه من مشغول صحبت با همكار مهندس امین در مورد دفتر مهندس كه در آن مشغول كارآموزی بودم یكی از پیمانكاران با مراجعه به دفتر فنی مهندس امین خواستار تغییر طراحی نقشه‌ای كه مهندس امین ترسیم كرده بود نمود و دلیل خود را زیبا نمودم طرح از نظر مالك زمین عنوان نمود و من نیز با كسب اجازه از مهندس امین با نظرات بر نحوه ارائه طرح جدید و رفع اشكال در آن نقشه توسط مهندس امین چند نكته در مورد طرح و بهتر نمودن طرح آموختم.

در تاریخ 29/1/87 در پنجمین روز كارآموزی خود پس از حضور در محل و با كسب اجازه از مهندس امین به بررسی چند نقشه معماری كه مهندس امین ترسیم نموده بود و جواز ساخت داشتند پرداختم و با بررسی نقشه‌ها با هم از جمله متراژ زمین، متنوع بودن طرح‌ها، شمالی و جنوبی بودن زمین‌ها، قرارگیری آنها در كوچه‌ها یا گذر خیابان‌ها، قرار گیری فضاهای خانه‌ها با توجه به شمالی و جنوبی بودن آنها، نوع عوارض، محدودیت‌های هر یك از آنها خانه‌ها به نكات جدیدی در مورد طراحی یك خانه دست یافتم كه شاید در هیچ كتاب و جزوه‌ای این نكات وجود نداشت و من برای اولین بار بود كه یك نقشه تایید شده از ظرف شمرداری را با مهر و امضا می‌دیدم برایم بسیار جالب و قابل توجه بود.

در تاریخ 12/2/87 پس از حضور در محل كارآموزی با كسب اجازه از مهندس امین شروع به مطالعه آئین نامه ضوابط شهرداری ابهر در مورد مواظین و مقررات اجرائی ساخت ساختمان در ابهر و محدودیت‌ها و عوارض و جریمه‌های تعدی از مقررات اجرائی را تا حدودی مطالعه نمودم پس به صحبت‌ها و همفكری‌های مهندس امین با یكی از همكارانش را كه پیرامون یك طرح در حال گفتگو بودند توجه كردم تا نكات بیشتری را فرا بگیرم. هر طرح و نقشه برای خود از اهمیت خاصی برخوردار است كه طراح باید با توجه به موقعیت‌های آن منطقه كه خانه در آنجا ساخته می‌شود طرح نهایی خود را ارائه نماید.

در تاریخ 14/2/87 پس از حضور در محل به دلیل علاقه‌مند شدن من به قوانین و ضوابط شهرداری ابهر شروع به ادامه مطالعه در مورد قوانین ساخت و ساز پرداختم زیرا چند سال قبل در هنگام كارآموزی دوره متوسطه برای كسب دیپلم در شهرداری منطقه ابهر مقداری درباره آن مطالعه و اطلاع داشتم ولی همان طور كه می‌دانیم هر سال ضوابط و قوانین شهرداری ابهر تغییر می‌كند به عنوان مثال در آن سال كه من كارآموزی دیپلم خود را می‌گذراندم ساختمانها اجازه ساخت تا چهار طبقه به همراه یك طبقه پیلوت را داشتند اما در آئین نامه جدید ساختمانها حق ساخت سه طبقه همراه با یك طبقه پیلوت را دارا بودند و در صورتی كه ساختمانها دارای پاركینگ باشد حق ساخت چهار طبقه را داشتند به خاطر همین مطلب سعی به یادگیری بیشتر در مورد قوانین جدید كردم.

در تاریخ 15/2/87 پس از حضور در محل كارآموزی با كسب اجازه از مهندس امین شروع به مقایسه چند نقشه اجرایی كه توسط مهندس امین طراحی و ترسیم شده بود با قوانین و مقررات شهرداری ابهر برای ساخت خانه‌ها شدم و متوجه اجرای صحیح قوانین اجرایی شهرداری ابهر در نقشه‌هایی كه مهندس امین طراحی كرده بودند شدم و از قانون‌مند بودن و توجه مهندس به قوانین بسیار لذت بردم. زیرا در بعضی از دفتر مهندسی‌ها با تعدی قانون موجب زشت شدن فضای شهری و تجاوز به حریم خانه‌های همسایه‌های كناری ساختمان‌ خود می‌شوند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 17:45 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کاراموزی در فرماندهی عقیدتی و سیاسی ایجرود (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات32
حجم فایل23 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

آشنایی با مکان کار آموزی

محل كارورزی استان غواض دلان عاشق یزدان شهرستان سرسبز ایجرود واقع در غرب استان كیلومتر 35 به مركزیت زرین آباد ابتدای جاده ترانزیت ستادفرماندهی انتظامی ایجرود ـ فرماندهی عقیدتی سیاسی ایجرود طبقه چهارم دفتر تبلیغات عقیدتی سیاسی كه در این دفتر اجرای مراسمات از قبیل جشنها ، سوگواری ها ، همایشها ، سخنرانی ها ، برگزاری كلاسهای توجیهی و آگاهی سازی ، پرسنل كادر و وظیفه و برخورد با افراد جامعه یا روستا یا شهرهای كه آداب رسوم متفاوتی با دیگر نقاط كشور دارند و یا اینكه فرهنگهای مختلفی در جامعه وجود دارد  .

 

 

 

 

 

 

عملكرد

تكریم ارباب رجوع ها باید از عوامل و پلیس كه تخصص در زمینه جامعه شناسی و فرهنگ شناسی و روانشناسی استفاده نمود برگزاری كلاسهای مخصوص و تغییر آنها روح و روان پرنس جوان و هدایت آنها به سمت سوی تقوا و چگونگی حل مشكلاتشان در زندگی و توكل به خداوند تبارك و تعالی آموزش نفس و جلوگیری از تهاجم فرهنگی غرب دوری جستن افراد از افراد شرور و تباه كار ایجاد احساس مسئولیت بوجود آوردن روحیه شجاعت فداكاری و هدف از برگزاری مراسمات عبارتست از جلب نظر مردم مسئولان ، كارشناسان دست اندركاران فعالیتهای خاص به مهمات امور مرتبط با آن سازمان یا موضوع . یقیناً ناجا از تأثیرگزارترین بخش های و نیروی مسلح در جمهوری اسلامی است در تاریخ یك كشور معمولاً بخش اندكی به جنگ و دفاع اختصاص  می یابد  و لذا نیروهای مسلح كشور ضمن اینكه اهمیت و جایگاه خویش را ـ حتی در زمان صلح ـ دارا می باشند و همگان بر این اهمیت واقف هستند ، معذلك بطور طبیعی فاقد ارتباط مستمر و تنگ تنگ با بدنة جامعه می باشند .  لیكن آن بخش از نیروهای مسلح كه تعامل پیوسته را جامعه دارند همیشه مدنظر بوده ، مورد سؤال اند و مسئولیت ها و وظایف شان هموارة مورد بحث ، نقد و تحلیل است ناجا و پلیس كشور كه بخشی از نیروهای مسلح كشور است ، مسئولیت در ناجا متنوع می باشد ، از تشخیص هویت افراد گرفته تا پیگیری و كشف جرائم كنترل ترافیك ، كنترل هویت میلیونها خودرو سبك و سنگین در سطح كشور كنترل و شناسائی اتباع خارجی ، كنترل و برخورد باقاچاق كالا و مواد مخدر و غیره تا عملكرد قوه قضائیه با حجم و ابعاد گسترده و نامتناهی ـ و این در حالی است كه در هر جای كشور ناهنجاری و امرنابایستی از دو نوع كه مشاهده شود اولین سؤالی كه به ذهن مردم می رسد اینست كه نقش و وظیفه نیروی انتظامی در قبال این امر غیر متعارف و خراف چیست ؟ تنوع فرهنگ ها و تكثیر آن در سرزمین پهناور ایران كار را همچنان بر ناجا پر مسئولیت و حساس تر می سازد زیرا یك سلسله اصول كلی و مبنایی در ارتباط با امنیت كشور باید در زمینه ها و بسترهای متفاوت همسان سازی شده و در هر منطقه از كشور ـ به رغم تفاوتهای قومی و بومی و فرهنگی جغرافیایی اقتضائات رنگارنگ محیطی و اجتماعی ـ رعایت و تثبیت كردند .

یكی از نهادهایی كه با شكل گرفتن اجتماعات و تولد جوامع شهری ضرورت وجودی پیدا می كند پلیس است زندگی جوامع و تشكیل اجتماع مستلزم برقراری ضوابط مقرراتی است كه ضامن بقای سلامت و امنیت و برقراری آرامش باشد و یكی از فعالیتهای مستمر و اساسی پلیس در زندگی روزمره مبارزه جرائم است جامعه و پلیس به یكدیگر وابسته هستند ، شعار معمول پلیس ـ خدمت و محافظت برای مردم و افرادیكه نیاز به خدمت و محافظت دارند یك هدف را توصیه می كند پلیس كارآمد ، مشاركت عمومی ، امنیت اجتماعی باعث آرامش و حفظ نظم جامعه می گردد پلیس مردمی تقریباً به 2300 قبل از میلاد برمی گردد یعنی زمانیكه حكمرانان سومر برای آنچه كه خراف اجتماع محسوب می شد ، معیار های را اعلام نمودند در حوزه كاری تبلیغات عقدتی سیاسی  باعث می شود كه تقویت كننده های ارتباط رفتاری عبارتند از : توصیف برابری آزاد اندیش ، تشخیص مشكل ، نیت و هدف مثبت ، گوش كردن جدی به مردم و مخصوصاً درك جوانان تشویق و دلگرمی جوانان به كارهای مثبت از نژاد پرستی دوری كرد قوم پرستی و فرهنگ پرستی دوری كرد همگون سازی و نگاه همگون به تمام جامع و همگون سازی فرهنگها فعالیتهای است كه با همایشها و سخنرانی و آگاهی سازی توسط معاونت تبلیغات عقیدتی سیاسی انجام می پذیرد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 17:45 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کاراموزی دفتر شركت ساختمانی ابهر رود معماری (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات38
حجم فایل20 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

یك نویسنده افكار و ذهنیات خود را با نوشته ها و یك مجسمه ساز تجسمهایش را با شكل دادن و ارائه آن در یك مجسم و یك نقاش هنر نقاشی اش را در تابلوها و خلاصه یك معمار علم و هنر و فرهنگ را در قالب طرح های یك بنا به جامعه عرضه می كند . هنر یك آرشیتكت ، خطوط گویای تجسمهائیست از عملكردهای یك بنا كه در قالب طرح معماری عرضه می كند .

وقتی یك آرشیتكت ساختمانی را طرح می كند از مجموعه دانش قرنها استفاده می كند . معماری از وقتی كه انسان اولیه اولین باربرای خانواده اش غار یا پناهگاهی با سقف طرح كرد شروع شد . رسم و طرح معماری وقتی انسان اولین طرح این پناهگاه را روی شن یا خاك كشیده و قبلاً نقشه استفاده از مواد موجود را ریخته شروع شد .

تاریخ طرح معماری را می توان در جنبش بزرگ تاریخ بشر و مستقیماً با آن جستجو كرد . آرشیتكت در سراسر این جنبش تاریخی ، به سنگینی به پیش می رفت ریاضیات و علوم تكیه كرده است . این پیش رفت ها منجر به ایجاد مواد ساختمانی و متدهای تازه شده است .

آرشیتكت طراح با نقشه كش باید قادر به تبدیل شكل ها ، مواد ، رنگها و مقیاسات به بنایی جالب و زیبا باشد. و باید از علم مهندسی معماری سر در بیاورد تا بتواند بناها را مستحكم تر بسازد . و باید بتواند فضای مكوجود را به منظور بوجود آوردن ساختمانهای مفید ، متعادل تقسیم كند .  

معرفی با شهرستان ابهر

لولاه لا تقطع اخبار الازمینه بعضها عن بعض و درست العلوم و ضاعت الاداب

اگر نوشتن نبود اخبار زمانی به زمان دیگر نمی رسید و علوم و آداب محو و نابود می شد .

نام شهر :  در قدیم اوهر نام فعلی ابهر و نام رایج آن در اصطلاح عامیه ابر .

موقعیت جغرافیایی ك واقع در حد فاصل 13 دقیقه و 49 درجه طول شرقی و 9 قیقه و 36 درجه عرض شمالی .

ارتفاع از سطح دریا : 1540 متر حداكثرمطلق درجه حرارت 38 درجه و حداقل مطلق برودت 5/15 درجه سانتیگراد .

جمعیت : بر اساس سد شماری سراسی سال 1370 ه ش 191544 نفر با شهرستان .

فاصله ها : فاصله تا مركز تهران 240 كیلومتر تا قزوین 81 كیلومتر تا زنجان مركز استان 90 كیلومتر .     

 

تقسیمات كشوری : بر اساس آخرین تقسیمات كشوری استان زنجان واقع شدهو دارای 3 بخش ، 9 دهستان و 174 آبادی و چهار شهر به نام های ابهر ، هیدج ، صائین قلعه و سلطانیه می باشد .

در تاریخ 4/7/85 نقشه ساختمان مسكونی توسط آقای محمد بیگی تحویل داده شد . و پس از كشیدن نما ، برش ، پلان پی كنی و آكس بندی ستونها ، پلان بادبندی و آكس بندی ستونها ، پلان تیر ریزی توسط برنامه outocad در تاریخ 12/7/85 تحویل داده شد .

 

معرفی محل كارورزی  

دفتر شركت ساختمانی ابهر رود در تاریخ 1377 تاسیس شده . این دفتر واقع در شهرستان ابهر ابتدای خیابان طالقانی جنوبی و جز شركتهای سهامی خاص می باشد . دفتر ابهر رود متعلق به جناب آقای بابك محمدبیگی دارای مدرك لیسانس عمران می باشد . و كارهای ساختمانی و پروژه های زیادی را اجرا و به اتمام رسانده اند از جمله فعالیتهای این دفتر : به اتمام رساندن پروژه های سبز كشت ، به اتمام رساندن پروژه كارخانه مینو ، به اتمام رساندن پروژه های مسكونی و ... می باشد .  

 

در تاریخ 15 /7/85 نقشه ساختمانی مسكونی توسط آقای محمدبیگی به بنده تحویل دادند و پس از كشیدن ترسیم پلان تیر ریزی ، پلان بادبندی و آكس بندی ستونها و پلان پی كنی و آكس بندی ستونها ، برش ، نمای شرقی توسط برنامه   CAD در 24/7/85 به ایشان تحویل داده شد . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ چهارشنبه 25 بهمن 1396 ] [ 17:45 ] [ جمشید راد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 صفحه بعد