motorsearchdl

دانلود فایل

تحقیق قاتلین کربلا و سرنوشت آنها (تاریخ و ادبیات)

دسته بندیتاریخ و ادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات29
حجم فایل54 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ابن کعب

نام او را در منابع به شکل ابحر، بحر و ابجر می*توان یافت. علت این اختلاف ظاهرا ناشی از آن است که دستانش به مرضی مبتلا شده و در عربی دستان بحر و ابحر چنین نوشته می*شود: یدا بحر و یدا ابحر و احتمال حذف یا افزودن الف در هنگام توالی دو الف پشت سر هم وجود دارد.

وی همان کسی است که لباس از تن سیدالشهدا ارواحنا فداه پس از شهادت ایشان برون آورد.لازم به ذکر است آن حضرت لباسی را به عنوان لباس رو بر تن داشتند و لباسی را نیز زیر آن پوشیده بودند. امام علیه السلام پیش از آنکه به میدان قدم نهند لباسی از جنس برد یمانی(اللهوف،ص۱۷۴) طلب کرده و پوشیدند. گفته شده این به خصوص هنگام شهادت حضرتش لباس زیبا و چشم نواز بوده است(مقتل خوارزمی،ج۲،ص۳۸؛مثیر الاحزان،ص۱۷۴).

ابن کعب لباس زیرین را که امام علیه السلام پیش از پوشیدن آن را پاره پاره کرده بودند شاید که مانع از بیرون آوردنش شود از تن ایشان درآورده و پیکر مقدس ایشان را عریان بر زمین رها می*کند.

بنا بر نقل شیخ مفید رحمه الله علیه ابن کعب در لحظات پایانی حیات امام حسین علیه السلام عبدالله بن الحسن المجتبی علیهماالسلام را نیز در حالی که تلاش می*کرد با قرار دادن دستانش در برابر شمشیر ابن کعب از جان عموی خویش محافظت کند به شهادت رساند(الارشاد،ج۲،ص۱۱۰-۱۱۱).

جنایات او محدود به آنچه گفتیم نمی*شود. در برخی گزارش*ها آمده وقتی سپاهیان ابراهیم بن مالک اشتر برای خونخواهی شهدای کربلا قیام کردند از جمعی از یزیدیان کربلا انتقام گرفتند که ابن کعب یکی از آنان بود. ابراهیم پس از دستگیری ابن کعب شرح تباه*کاری*هایش در کربلا را از خود او پرسید.آن ملعون می*گوید که حجاب از سر (حضرت) زینب(سلام الله علیها) برداشتم و گوشواره*های ایشان را چنان کشیدم که گوش*هایشان زخمی شد.این گونه بود که توانستم آن گوشواره*ها را بردارم. ابراهیم در حالی که می*گریست به او گفت: «وای بر تو ایشان به تو چه فرمودند؟» گفتند:

خداوند دستان و پاهایت را قطع کند و پیش از آتش جهنم تو را به آتش دنیا بسوزاند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 25 دی 1396 ] [ 23:58 ] [ جمشید راد ]
[ ]

ساخت گرایی در ریاضی (ریاضی)

دسته بندیریاضی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل23 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرمت ورد 16 صفحه

چكیده:

ساخت‌گرایی از نقطه نظر آموزش ریاضیات، روشی است كه دانش‌آموزان خود، دانش ریاضیات خود را به ‌طور فعالی بر پایه دانش پیشین می‌سازند، بنابراین دراین روش، دانش آموز نقش اساسی را ایفا می كند. دراختیارگذاشتن ابزارلازم، ایجاد شرایط مناسب وآموزش چگونه ساختن دانش لازمه این كاراست. ساخت و سازگرایی درآموزش ریاضیات نوین، بالاترین جایگاه را در میان دیگر نظریه‌های یادگیری و آموزش داراست. درفرآیند تدریس ساخت گرایی معلم و همه ی امكانات تسهیل كننده هستند و جزو خدمات آموزشی به حساب می آیند. جستجوی فعالانه فراگیرندگان از طریق فعالیت های گوناگون برای كشف راه حل ها، مفاهیم،اصول و قوانین، یكی از اهداف مهم در این روش است. داشتن روحیه ی كاوشگری برای ایجاد سؤال، طراحی،اجرا، ابداع و به دست آوردن جواب، از ویژگی های ساخت گرایی است. هدف این نوشتار بررسی ساختار‌گرایی درحوزه آموزش ریاضی و ارایه نمونه تدریسی براساس ساخت گرایی برای معلمین است.

كلید واژه ها: ساخت گرایی، مشخصه ،الگوی تدریس ساخت گرایی، مفاهیم، اجرا، اصول وکاربرد 

فهرست مطالب

چكیده:

مقدمه:

ساخت‌گرایی چیست؟

مفهوم ساخت‌گرایی درآموزش ریاضی

تاریخچه

تاکید بر یادگیری به جای عملکرد وآموزش

مشخصه های ساختارگرایی

الگوی تدریس ساختار گرایی

مفاهیم اساسی الگوی تدریس ساختارگرایی

مراحل اجرای الگوی تدریس ساخت گرایی

ساختار گرایی و آموزش ریاضی :

مثال هایی از یادگیری ساخته شدنی:

نتیجه گیری

منابع:

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 25 دی 1396 ] [ 23:58 ] [ جمشید راد ]
[ ]

بررسی اندیشه‌های سیاسی الماوردی (تاریخ و ادبیات)

دسته بندیتاریخ و ادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات14
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

رمت ورد 14 صفحه

مقدمه:‌

اندیشه‌های سیاسی به طور کلی قدمت تاریخی چند هزار ساله دارد و اساساً منشأ اندیشه‌های سیاسی از شرق ناشی می‌شود، مانند یونان باستان و پس از آن در بین النهرین که به مصر باستان برمی‌گردد. در هند و همچنین روم با اندیشمندان مختلفی برخورد می‌کنیم.

مقدمتاً باید به این نکته اشاره شود که بحث اندیشه‌های سیاسی را نباید با فلسفه اشتباه گرفته، که این دو مقوله جدا از هم می‌باشند، و اندیشمندان اسلامی را جزء متکلمین نامید. البته علم کدام و علم فلسفه و تفاوت‌های آنها، بحث گسترده‌ای است که در این تحقیق نمی‌گنجد.

حال این سؤال مطرح می‌شود که در اسلام نقطه‌ی آغاز و شکل‌گیری اندیشه‌های سیاسی کجاست؟ و از چه تاریخی شروع می‌شود؟

در جواب این سؤال باید گفت که اکثر مورخین بر این عقیده هستند که واقعه سقیفه بنی ساعده را باید نقطه آغاز اندیشه‌های سیاسی در اسلام بدانیم.[1] سقیفه بنی ساعده همانجایی که بعد از رحلت پیامبر (ص) ابوبکر به عنوان خلیفه اول از انصار و مهاجرین بیعت گرفت. از این جهت سقیفه از آغاز رواج اندیشه‌های سیاسی در اسلام عنوان می‌کند، که سقیفه آغاز مناقشه و آغاز اختلاف ایدئولوژی در اسلام است.[2]

در زمان امویان به علت جو حاکم بر حکومت و همچنین سیاست تبعیض آمیزی که خلفای اموی در پیش گرفته بودند، بیشتر توجه خلفا به امر فتوحات بوده و توسعه جغرافیایی دنیای اسلام بیشتر مدنظر بوده تا توسعه ایدئولوژی، که این امر باعث شد اندیشه‌های مطرح شده به صورت شفاهی باشد و در آن زمان به ندرت با اندیشه‌های سیاسی مکتوب و نوشتاری مواج باشیم.


[1] محسن امین، اعیان الشیعه، جلد اول، بیروت ۱۴۰۳ ق ص ۳۰.

[2] ابن قیتبه دنیوری – الامامة و السیاسه – جلد دوم، قاهره ۱۹۵۷ م ص ۱۵۲.

فهرست مطالب

۱- مقدمه

۲- اندیشه‌های سیاسی اسلام

۳- زندگینامه الماوردی

۴- تألیفات الماوردی

۵- باب اول: امامت

۶- باب دوم:‌ولایت

۷- باب سوم: امارت

۸- نتیجه

۹- فهرست منابع

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 25 دی 1396 ] [ 23:58 ] [ جمشید راد ]
[ ]

پروپوزال بررسی تاثیر شبکه های ماهواره بر رضایت زناشوئی (روانشناسی و علوم تربیتی)

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات15
حجم فایل80 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال بررسی تاثیر شبکه های ماهواره بر رضایت زناشوئی

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

ماهواره ,اثرات مخرب ماهواره بر خانواده و جامعه,پروپوزال رضایت زناشویی,پروپوزال برنامه های ماهواره,تاثیر ماهواره بر رضایت زناشویی,شبکه,زناشوئی

کلیات تحقیق (مقدمه ، بیان مسئله و اهمیت آن)

   ماهواره، یكی ازرسانه های قدرتمند ارتباط جمعی به شمار می آید. این ابزار، به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود، قادر است پیام های تصویری را به دورترین نقاط منتقل كند و تعداد بی شماری از افراد را درسرتاسر دنیـا مـورد خـطاب قرار دهد. همـچنان كـه ماهــواره می تواند در هوشیار كردن، اطلاع رسانی و در حوزهْ پژوهش، سیاست و... نقش مهمی داشته باشد؛ برنامه های تخریبی و نابهنجاری نیز دارد؛ تا جایی كه برخی از جامعه شناسان و كارشناسان فرهنگی را برآن داشته تا برای مصونیت جامعه انسانی، به ویژه نهاد خانواده چاره اندیشی كنند. بدین ترتیب، تأثیر برنامه های این ابزار قدرتمند بر افكار عمومی و عملكرد آن را به ویژه از نظر تربیتی و جامعه پذیری نباید از نظر دور داشت.

   محمل ماهواره در ایران، خانواده‌ها هستند که به نوبه‌ی خود مهمترین نهاد اجتماعی و بنیان انتظام اجتماعی به حساب می‌آیند. بر این اساس مهمترین اثر ماهواره متوجه مهمترین بنیان اجتماع است و آسیب‌های آن در گام اول متوجه خانواده‌‌ها و اعضای آن است. خانواده نیز به عنوان اصلی ترین هسته هر جامعه و کانون حفظ سلامت وبهداشت روانی است و نقش مهمی در شکل گیری شخصیت فرزندان دارد و هیچ نهاد و مرجعی نمی تواند جایگزین خانواده شود. جامعه ای سالمتر و پویاتر است که مادران و پدرانی با شخصیت تر و سالمتر وبا اعتقادتر داشته باشد.

رضایت زناشویی یکی از عوامل موثر در ثبات و پایایی خانواده ها و در عین حال بهداشت روانی همسران و فرزندان است.

    رضایت زناشویی فرآیندی است كه در طول زندگی زوجین به وجود می‌آید و لازمه‌ی آن انطباق سلیقه‌ها، شناخت ویژگی‌های شخصیتی،ایجاد قواعد رفتاری و شكل‌گیری الگو‌های مراوده‌ای است.( خدابخش احمدی و همكاران،1384).

   بدین ترتیب می‌توان گفت: زوجینِ دارای رضا‌مندی، در حیطه‌های گوناگون زندگی با همدیگر توافق دارند.‌این چنین زن و شوهر‌هایی از نوع و سطح روابط عاطفی‌شان راضی‌ هستند،پای‌بندی‌های مذهبی مشتركی دارند، وقت و مسائل مالی خودشان را به خوبی برنامه‌ریزی ومدیریت می‌كنند، در مسائلی كه اختلاف نظر دارند، مصلحت زندگی و خانواده را بر مصلحت خود ترجیح داده، از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند، از نوع و كیفیت گذران اوقات فراغت و رفت‌وآمد با اقوام و دوستان رضایت دارند و در نهایت، در تعداد و نوع تربیت فرزندان با هم اشتراك نظر دارند. اهمیت كیفیت زندگی‌زناشویی یا همان رضا‌مندی و نارضا‌مندی زناشویی، در تأثیر آن بر سلامت روانی و جسمانی پدیدار می‌شود. مطالعات نشان داده است كه رضا‌مندی و یا نارضا‌مندی زناشویی، بر بسیاری از ابعاد زندگی فردی و اجتماعی تأثیر می‌گذارد، برای مثال، نتایج مطالعات در محدوده تأثیر جسمانی نشان داد، افراد متأهل كه زندگی‌شان پایدار بوده و استحكام بیشتری داشته، عموماً عمر طولانی‌ دارند، از نظر جسمانی سالم‌ترند، شاد هستند و بیشتر احتمال دارد كه از سرطان نجات یابند. ( خدابخش احمدی و همكاران،1384).افراد متأهل ی كه زندگی‌شان پایدار بوده و استحكام بیشتری داشته و از رضا‌مندی زناشویی بالایی برخوردارند. بیشتر عاطفی‌اند و در مقایسه با افراد ناسازگار، كمتر دچار مشكلات روان‌شناختی می‌شوند.

ماهواره,طلاق,شبکه,های,ماهواره ، طلاق ،تغییر سبک زندگی,اثرات ماهواره بر بروز طلاق,اثرات فیسبوک بر طلاق,اثرات شبکه های اجتماعی

 

فرضیه اصلی:

استفاده از شبکه های ماهواره ای باعث نارضایتی زناشوئی بین زوجین می شود.

فرضیات فرعی:

استفاده از شبکه های ماهواره ای باعث از بین رفتن ارتباطات کلامی بین همسران و اعضاء خانواده و در نتیجه سرد و بی روح شدن زوجینو در نهایت طلاق می شود.

2-استفاده از شبکه های ماهواره ای باعث شکستن قبح گناه واز بین رفتن حیاء و بی عفتی زوجین می شود.

4- استفاده از شبکه های ماهواره ای باعث ترویج بی بند و باری جنسی ، خیانت ، بدحجابی و…زوجین می شود.

5- استفاده از شبکه های ماهواره ای باعث شکستن حریمها و کم اهمیت کردن نقش خانواده می شود.

6- استفاده از شبکه های ماهواره ای باعث ماهواره تجمل گرایی را ترویج می دهدو باعث می شود افرادی که نمیتوانند به آن سبک زندگی کنند و از عهده هزینه تجملات برنمی آیند احساس نارضایی کنند.

7- استفاده از شبکه های ماهواره ای باعث دیدن زنان و مردان به ظاهر زیبا  و حتی گاها سبک های معاشقه ، توقع افراد را در زندگی بالا برده و هنگامی که همسر قادر به برآورده کردن آن نیازها نیست فرد احساس نارضایتی و سرخوردگی میکند. 

8- استفاده از شبکه های ماهواره ای باعث تاثیر ماهواره بر نوجوانان باعث تغییرات اخلاقی و فرهنگی و اغلب ناسازگاری آنها می شود و این درگیریها رضایت زناشویی را نیز پایین می آورد.

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 25 دی 1396 ] [ 23:58 ] [ جمشید راد ]
[ ]

پروژه حقوقی با موضوع مستی (حقوق)

دسته بندیحقوق
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات52
حجم فایل106 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

موضوع حرمت‏شراب در اسلام پیش از هجرت نیز زبانزد مردم بود تا جایى كه دشمنان اسلام نیز آن را مى‏دانسته‏اند، منتهى اگر بعضى از مسلمانان در اثر علاقه زیاد و یا عادت شدیدى كه نسبت‏به شراب داشته‏اند، آن را مى‏نوشیدند و براى سر و صورت دادن به این عمل خود اجتهادى هم درباره لفظ‏«اثم‏»كرده و آن را حمل بر كراهت كرده‏اند تا اینكه دستور اكید و صریحى در حرمت و نهى از شرب آن آمد مانند آیه 90 سوره مائده، این عمل مسلمانان و اجتهاد آنان را نمى‏توان به حساب قرآن و اسلام گذارد، چنانكه در موضوع روزه نیز در آغاز، مجامعت‏با زنان در شب حرام بود ولى گروهى از جوانان و افراد دیگرى كه غریزه جنسى در آنها قوى بود نتوانستند خوددارى كنند و به تعبیر قرآن كریم به خود خیانت كردند تا آنكه آن حكم منسوخ گردید.

 

و شاهد بر اینكه شراب از آغاز بعثت رسول خدا(ص)حرام بوده و هیچ گاه در اسلام عنوان مباح و حلال نداشته است، روایات زیادى است كه در كتاب شریف كافى و تهذیب و كتابهاى دیگر حدیثى از ائمه بزرگوار دین(ع)رسیده كه از آن جمله حدیثى است كه كلینى(ره)و شیخ طوسى از امام باقر(ع)روایت كرده‏اند كه آن حضرت فرمود:

 

«خداى تعالى هیچ پیغمبرى را به نبوت مبعوث نفرمود جز آنكه در علم خدا چنین بود كه چون دین او را كامل نمود حرمت‏خمر و شراب در آن دین بود و شراب همیشه حرام بوده است. . . »و در حدیث دیگرى كه كلینى(ره)از على بن یقطین روایت كرده این گونه است كه مهدى عباسى از حضرت موسى بن جعفر(ع)حكم شراب را پرسید: كه آیا شراب در كتاب خدا حرام شده است؟با اینكه مردم از آیات شراب نهى مى‏فهمند نه حرمت؟ امام(ع)با قاطعیت فرمود: آرى در كتاب خدا حرام شده. پرسید: در كجاى كتاب خدا حرام شده؟حضرت فرمود: در آنجا كه خدا فرمود:

«قل انما حرم ربى الفواحش ما ظهر منها و ما بطن و الاثم و البغى بغیر الحق. . . » (1) و به دنبال آن امام(ع)فرمود: منظور از«اثم‏»در این آیه كه خدا آن را صریحا حرام فرموده شراب است‏به دلیل آنكه در جاى دیگر فرمود: «یسئلونك عن الخمر و المیسر قل فیهما اثم كبیر و منافع للناس و اثمهما اكبر من نفعهما» (2) تا به آخر حدیث.

با توجه به اینكه آیه اول در سوره اعراف آمده و آن سوره در مكه نازل شده بخوبى تفسیر آیه دوم را كه در سوره بقره و در مدینه نازل شده است مى‏كند، و به هر صورت از مجموع آیات و روایات بخوبى فهمیده مى‏شود كه حرمت‏شراب از احكام معروف اسلام بوده و در همان آغاز بعثت، رسول خدا(ص)به دستور خداى تعالى آن را حرام كرده، منتهى برخى از مسلمانان كه نمى‏توانستند از آن دست‏بردارند بر خلاف دستور اسلام و با اجتهادى كه پیش خود در معناى كلام خدا مى‏كردند آن را مى‏نوشیدند تا وقتى كه با شدت و تهدید بیشترى آیه سوره مائده آمد و دیگر نتوانستند به كار خلاف خود ادامه بدهند و به قول معروف در مقابل نص اجتهاد كنند.

خمر در لغت به مایعی می‌گویند كه نوشیدنش مستی آورد.[1] اصطلاحی خمر هر مایه مسكر را خمر گویند.[2] شرب خمر به استعمال مشروبات الكلی یا سكرآور را گویند.[3]

در مسكر بین انواع آن مانند شراب (آنچه از انگور گرفته می‌شود)، نبیذ (آنچه كه از خرما گرفته می‌شود)، نقیع (آنچه كه از كشمش گرفته می‌شود)، بتع (آنچه كه از عسل گرفته می‌شود)، مِزر (آنچه كه از جو گرفته می‌شود)، یا آنچه كه از گندم یا ارزن یا غیر آنها گرفته می‌شود، فرقی نیست.[4]

در كتابهای فقهی به جای لفظ مسكر، واژۀ خمر نیز به كار می‌رود كه شامل هر مسكری می‌شود.

مادۀ 165 قانون مجازات اسلامی: «خوردن مسكر موجب حد است. اعم از آنكه كم باشد یا زیاد، مست كند یا نكند، خالص یا مخلوط باشد به حدی كه آن را از مسكر بودن خارج نكند.»

تبصرۀ 1: آب جو در حكم شراب است، گر چه مست كننده نباشد و خوردن آن موجب حد است.

تبصرۀ 2: خوردن آب انگوری كه خود به جوش آمده یا به وسیلۀ آتش یا آفتاب و مانند آن جوشانده شده است حرام است اما موجب حد نمی‌باشد.

مقدمه                                                                                       

تاثیر مستی در مسئولیت كیفری                                                       

بررسی تاثیر مواد الكلی در جرم از منظر قانون و فقه                              

نقد شیوه نگارشی ماده 224                                                            

شرایط مسكر                                                                               

اثبات شرب خمر                                                                          

حد شرب مسكر                                                                           

تشدید مجازات شرب خمر                                                              

كیفیت اجرای حد شرب خمر                                                          

عدم تعدد حد                                                                              

مسئولیت                                                                                   

تكرار شرب خمر                                                                           

سقوط حد                                                                                  

مستی و رفع یا عدم رفع مسئولیت كیفری                                          

1- ادله وجود مسئولیت كیفری                                                        

2- ادله عدم مسئولیت كیفری                                                          

ارزیابی و داوری                                                                           

مستی مجرمانه و غیر مجرمانه                                                         

پرداخت كننده ی دیه در مستی                                                       

ارتكاب سایر جرایم در حال مستی                                                    

1- شرایط مستی رافع مسئولیت نسبت به ارتكاب سایر جرایم                  

2- وضعیت شك در سایر جرایم                                                       

2-2 شك در زوال و بقای اراده                                                        

قوانین فرانسه در مورد مستی                                                           

مستی در قانون انگلستان                                                                

نتیجه گیری                                                                                

منابع            

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 25 دی 1396 ] [ 23:58 ] [ جمشید راد ]
[ ]

اشنایی با پل بروکلین در نیویورک با تصاویر (جغرافیا)

دسته بندیجغرافیا
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل296 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرمت ورد - تعاد صفحات 7

پل بروکلین (Brooklyn Bridge) یکی از قدیمی ترین پل‌هـای معلق در ایالـات متحده آمریکا است.ساخت این پل در سال۱۸۶۹ آغاز شد و در سال ۱۸۸۳ تکمیل شد و بر روی رودخانه شرق واقع شده است که بروکلین را به منتهن متصل میکند. این پل ۱۸۲۵ متر طول دارد و بزرگترین پل معلق جهان تا سال ۱۹۰۳ بوده است و همچنین این پل اولین پل معلق سیمـ فولـادی (steel-wire) جهان است.نیویورک یکی از زیباترین خط افق‌هـای جهان را دارد که دورنمای این پل در منظره شهر، خط افق نیویورک را دوچندان زیباتر میکند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 25 دی 1396 ] [ 23:57 ] [ جمشید راد ]
[ ]

پل قدیم دزفول با تصویر (جغرافیا)

دسته بندیجغرافیا
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل403 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرمت ورد - تعداد صفحات 9

پل قدیم دزفول(به دزفولی:پل قدیم)(به انگلیسی: old bridge) مهم‌ترین اثر تاریخی دزفول و با بیش از ۱۷ قرن سابقه , قدیمی ترین پل استوار جهان استاین پل که دو منطقه شرقی و غربی دزفول را به هم وصل می سازد ، پل قدیم دزفول(به دزفولی:پل قدیم)(به انگلیسی: old bridge) مهم‌ترین اثر تاریخی دزفول و با بیش از ۱۷ قرن سابقه , قدیمی ترین پل استوار جهان استاین پل که دو منطقه شرقی و غربی دزفول را به هم وصل می سازد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 25 دی 1396 ] [ 23:57 ] [ جمشید راد ]
[ ]

جنگ نرم (علوم سیاسی)

دسته بندیعلوم سیاسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرکت ورد . تعداد صفحات 13

تا سال 945 میلادی غالب جنگ‏ها "جنگ سخت" بود. پس از آن با توجه به دو قطبی شدن جهان به بلوک شرق و بلوک غرب، دور جدیدی از رقابت ها میان آمریکا و شوروی سابق آغاز شد که به "جنگ سرد" مشهور شد. جنگ سرد ترکیبی از جنگ سخت و جنگ نرم بود که طی آن دو ابر قدرت در عین تهدیدهای سخت از رویارویی مستقیم با یکدیگر پرهیز می‏کردند.

با فروپاشی شوروی در سال 1991 میلادی و پایان جنگ سرد کارشناسان بخش جنگ در ایالات متحده با استفاده از تجارب دو جنگ جهانی و دوران جنگ سرد دریافتند که می شود با هزینه کمتر و بدون دخالت مستقیم در سایر کشورها به اهداف سیاسی، اقتصادی و... دست یافت که در ادبیات سیاسی جهان به جنگ نرم شهرت یافت.

مقدمه

جنگ نرم

تعریف جنگ نرم

دلایل استفاده از جنگ نرم

تفاوت‏های جنگ نرم و جنگ سخت

اهداف جنگ نرم

ابزارهای جنگ نرم

چه افراد و تشكل‏هایی هدف جنگ نرم هستند؟

تاكتیك‏های جنگ نرم

اصول و روش‏های مقابله با جنگ نرم

برخی راه‏های مقابله با جنگ نرم

منابعی برای مطالعه بیشتر:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 25 دی 1396 ] [ 23:57 ] [ جمشید راد ]
[ ]

پروپوزال بررسی تاثیر آموزش های ضمن خدمت در افزایش کارایی کارکنان (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات26
حجم فایل71 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال بررسی تاثیر آموزش های ضمن خدمت در افزایش کارایی کارکنان

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

 مدل پذیرش تکنولوژی , بانکداری الکترونیکی

بیان مسئله

    توجه به کارکنان به عنوان بزرگترین و مهمترین سرمایه و دارایی سازمان پدیده ای است که در دو دهه اخیر رشد فراوان داشته است. امروزه با رشد روزافزون اطلاعات و پیچیده تر شدن مشاغل . بر اهمیت آموزش کارکنان نیز افزوده شده است . تافلر، مهمترین فعالیت و راه رویارویی با تحولات عظیم در زندگی آینده را برای پذیرش تغییر، آموزش می داند. آموزش مؤثر و پرمایه به افراد كمك می كند تا آنها بتوانند به رشد و توانایی كافی در شغل خود دست یابند و با كارایی بیشتری كار كنند. بدیهی است كه افراد هر چقدر از دانش و آموزش بهتر در مورد كار خود برخوردار باشند فرآیند یادگیری آنها بهتر است و به ارائه اندیشه ها و نظریات مفید تری برای بهبود كار می پردازند (الحسینی، 1379، ص103).

  آموزش و بهسازی منابع انسانی به عنوان یكی از استراتژی های اصلی سازمان ها برای سازگاری مثبت با شرایط تغییر قلمداد می شود. حیات سازمان ها تا حدود زیادی به دانش و مهارت های مختلف كاركنان بستگی دارد هر چه این زمینه ها به موقع و بهتر باشد قابلیت سازگاری سازمان با محیط متغیر نیز بیشتر می شود (سام خانیان، 1384، ص 12-13). اهمیت و نقش آموزش های ضمن خدمت بر هیچ سازمانی پوشیده نیست و هر سازمانی به تناسب اهمیتی كه به این مهم داده است وقت و سرمایه ای را به تربیت نیروی انسانی خود اختصاص می دهد. آموزش ضمن خدمتی كه با دوره های حساب شده ادامه یابد و ضمن كوشش در افزایش توان مهارت و دانش كاركنان، در حل مسائل و مشكلات محیط كار نیز چاره ساز باشد می تواند به بقای سازمان خود مطمئن باشد. از این رو تلاش مستمر در بهبود كیفیت آموزش ضمن خدمت می تواند منافع قابل ملاحظه ای به همراه داشته باشد.

یکی از تعاریف آموزش ضمن خدمت عبارت است از : « بهبود سیستماتیک و مستمر مستخدمین از نظر دانش ها ، مهارت ها و رفتارها که به رفاه آن ها و سازمان محل خدمتشان کمک می کند . از این رو تصور می رود که هدف از آموزش ضمن خدمت ایجاد توانایی بیش تر تولید و افزایش کارآیی در شغل فعلی و کسب شرایط بهتری برای احراز مقامات بالاتر می باشد . (جان . اف . می ۱۹۶۸ (

به بیانی دیگر ؛ آموزش ضمن خدمت عبارت است از « کوشش نظام دار به منظور هماهنگ کردن آرزوها و علایق و نیازهای آنی افراد با نیازهای آتی سازمان در قالب کارهایی که از افراد انتظار می رود . ( پی یر و گاتر ۱۹۸۳ (

با این وجود به هر نحوی که بخواهیم آموزش ضمن خدمت را تعریف کنیم جوهره ی اصلی آن در همه ی سازمان ها و نهادها عبارت است از افزایش کارآیی کارکنان و ایجاد سازش با محیط و در نتیجه افزایش خدمات . با این روشنگری آموزش ضمن خدمت چیزی نیست جز تلاش هایی که در جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی و مهارت های فنی ، حرفه ای و شغلی و نیز « استقرار رفتار مطلوب در کارکنان یک موسسه یا سازمان صورت می گیرد و آنان را برای انجام بهینه وظایف و مسوولیت های شغلی آماده می کند » ” . (فتحی،1373).

نیروی انسانی مهمترین عامل تشکیل دهنده سازمانها است و در پویایی و حیات آن دارای اهمیت بسیار است. نیروی کار است که با کمک دانش ها و مهارتهایی که دارد ، وظایف و مسئولیت‌های محوله را انجام می دهد و سازمان را برای نیل به هدف‌ها یاری می رساند . حال اگر این عامل مهم ، قابلیت‌های لازم برای انجام دادن وظایف را نداشته باشد ،در نظم سازمان اختلال هایی رخ می دهد و آن را از جهت اصلی خود منحرف می کند. افزایش کارآیی سازمانها در گرو افزایش کارآیی منابع انسانی است و افزایش کارآیی منابع انسانی در گرو آموزش وتوسعه دانش و مهارت و ایجاد رفتارهای مطلوب برای انجام موفقیت آمیز مشاغل است . آموزش و آموزش ضمن خدمت کارکنان همواره به‌عنوان وسیله‌ای مطمئن در جهت بهبود کیفیت عملکرد کارکنان مد نظر قرار می‌گیرد و فقدان آن نیز یکی از مسائل اساسی و حاد هر سازمان را تشکیل می‌دهد. در این راستا آموزش نیروی انسانی و ارزیابی آثار آن بر افزایش عملکرد آنان، فوق العاده حایز اهمیت است. آموزش صحیح نیروی انسانی، ضمن اینکه در سطح سازمانها باعث ارتقاء عملکرد کارکنان و سازمان می گردد زمینه های برخورد مناسبتر کارکنان با مراجعان را نیز فراهم می نماید. رابطه ای که متأسفانه هنوز از جایگاه مطلوبی برخوردار نیست. با توجه به موارد یاد شده و با عنایت به اینکه در این زمینه تاکنون پژوهشهای کاربردی قابل توجهی انجام نگرفته است، اهمیت و ضرورت انجام این پژوهش و ارایه نتایج آن در مقاله حاضر آشکار می گردد.

تحقیق حاضر کوششی است جهت روشن ساختن مفاهیم و ضرورت و اهمیت آموزش های ضمن خدمت و رابطه آموزش ضمن خدمت با افزایش کیفیت و کارآیی کارکنان مورد بحث قرار خواهد گرفت . هدف نظام آموزش و بهسازی در یک سازمان به عنوان یکی از کارکردهای مهم مدیریت منابع انسانی فراهم آوردن زمینه ای است که بر اساس آن توانایی های بالقوه افراد به فعل در آید و استعدادهای آنان شکوفا گردد . این هدف از طریق ایجاد فرصتهای آموزشی جهت کارکنان تحقق می یابد . آموزش کارکنان فرایندی است که انطباق و سازگاری کارکنان را به محیط متحول سازمانی و سازمان را با محیط بیرونی فراهم می آورد . در نتیجه کارکنان آموزش دیده نسبت به کارکنان آموزش ندیده به تغییرات سازمانی و همچنین تغییرات جامعه آگاهانه تر واکنش نشان می دهند و از آن جا که حیات و ادامه زندگی سازمان تا حدود زیادی به دانش و مهارت کارکنان آن بستگی دارد ، افراد ماهرتر و آموزش دیده تر نقش مؤثرتری در کارآمدی و بهره وری سازمانی خواهند داشت . از طرف دیگر آموزش با افزایش میزان اطلاعات ، دانش ، مهارت ها و قابلیت های کارکنان ، آنان را برای ایفای وظایف و قبول مسئولیت های جدیدتر ، آماده تر و مجهزتر می کند.

این تحقیق تأثیر آموزش ضمن خدمت بر افزایش عملکرد کارکنان شهرداری  مورد توجه و ارزیابی قرار می‌دهد و در پی پاسخگویی به این پرسش اصلی هستند که آیا گذراندن دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارآیی کارکنان را افزایش می‌دهد؟ همچنین آیا آموزش ضمن خدمت قادر است نیروی انسانی را برای انجام بهتر وظایف محوله پرورش دهد؟ گذراندن این دوره‌ها، چگونه برنامه‌ریزی مدیریت، تخصص، خلاقیت، رضایت شغلی و طرز برخورد کارآموزان با ارباب رجوع را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟ آیا عملکرد کارکنان را افزایش می‌دهد؟

به منظور پاسخگویی به پرسشهای یاد‌شده، آثار و نتایج آموزش ضمن خدمت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و به این منظور ابتدا رابطه بین مولفه های توامندی کارکنان مشخص می‌گردد. سپس میزان تأثیر این مولفه ها بر توامندی کارکنان سنجیده می‌شود و از این طریق معیار ارزیابی دقیقی در اختیار مدیران قرار می‌گیرد. معیاری که دقت عمل مدیران در تصمیم‌گیری و اختصاص بودجه به آموزش را بهبود می‌بخشد.

فرضیه اصلی:

آموزش های ضمن خدمت کارایی کارکنان شهرداری  افزایش می دهد.

فرضیات فرعی:

1- بین آموزشهای ضمن خدمت با عملکرد شغلی کارکنان شهرداری  رابطه معناداری وجود دارد.

2- بین میزان تحصیلات کارکنان شهرداری  با عملکرد شغلی آنان رابطه معناداری وجود دارد.

3- بین میزان سابقه خدمت کارکنان شهرداری  با عملکرد شغلی آنان رابطه معناداری وجود دارد.

5- بین آموزشهای ضمن خدمت با مهارتهای خلاقیت و حل مسأله کارکنان شهرداری  رابطه معناداری وجود دارد.

6- بین آموزشهای ضمن خدمت با تعهد و احساس مسئولیت کارکنان شهرداری  رابطه معناداری وجود دارد.

7- بین آموزشهای ضمن خدمت با شناخت و دانش تخصصی کارکنان شهرداری  رابطه معناداری وجود دارد.

8- بین آموزشهای ضمن خدمت با مهارت فنی و عملی کارکنان شهرداری  رابطه معناداری وجود دارد.

 

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 25 دی 1396 ] [ 23:57 ] [ جمشید راد ]
[ ]

مجموعه کامل نمونه سوالات عمومی آزمون های استخدامی (هوش و استعداد تحصیلی، معارف، زبان انگلیسی، کامپیو

دسته بندیآزمون استخدامی
فرمت فایلrar
تعداد صفحات192
حجم فایل4.939 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فایل حاضر شامل مجموعه کامل نمونه سوالات بخش عمومی آزمون های استخدامی به همراه پاسخ می باشد. آیتم های آزمون عمومی دروس زبان انگلیسی، هوش و استعداد تحصیلی، معارف اسلامی، اطلاعات عمومی و کامپیوتر و فناوری اطلاعات می باشد. با توجه به تعداد زیاد شرکت کنندگان در آزمون استخدامی و عدم آمادگی در سوالات اختصاصی بخش عمومی آزمون از اهمیت زیادی برخوردار است و آشنایی با نمونه سوالات عمومی آزمون های سالهای گذشته کمک بزرگی به داوطلبان می کند ابا توجه به کامل بودن دروس مجموعه حاضر به همراه پاسخ تمامی سوالات امیدواریم این فایل مورد رضایت داوطلبان آزمون های استخدامی قرار گیرد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ دوشنبه 25 دی 1396 ] [ 23:57 ] [ جمشید راد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 1665 صفحه بعد