motorsearchdl

دانلود فایل

پروژه کارآفرینی شركت بهپاك (کارآفرینی)

دسته بندیکارآفرینی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات100
حجم فایل593 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 فهرست مطالب

عنوان

صفحه

فصل اول : كلیات شناخت طرح

 

مقدمه ای بر كارآفرینی

1

نیازسنجی از وضع بازار

3

بازاریابی شركت بهپاك

4

كلیات تاریخچه شركت

9

سرمایه شركت و تعمیرات آن

10

اعضاء هیئت مدیره

11

اساسنامه شركت بهپاك

12

نام ، موضوع ، مدت و ...

12

تغییرات در سرمایه شركت

16

مجامع عمومی

19

هیئت مدیره

26

بازرس

36

حسابهای شركت

38

انحلال و تصفیه

40

عنوان

صفحه

فصل دوم : بررسی فنی طرح

 

محل اجرای طرح

42

هزینه های سرمایه گذاری

43

سرمایه در گردش

49

برنامه تولید و برآورد هزینه های تولید

50

فصل سوم : بازار و بازاریابی

 

مدیریت و بازاریابی

56

سیستم بازار

60

عناصر محیط بازاریابی

61

روش های رقابتی

62

برنامه ریزی استراتژیك بازاریابی

63

تجزیه و تحلیل و ارزیابی سرمایه گذاریها

64

برنامه ریزی استراتژیك واحدها

65

فرآیند بازاریابی

66

فصل چهارم : بررسی اقتصادی طرح

 

سویا

67

عنوان

صفحه

تاریخچه

67

ارزش تغذیه ای سویا

68

خواص تابعی سویا

74

علت پذیرش پایین برای مصرف سویا

77

پروتئین سویا در صنایع غذایی

78

روش مصرف سویا

79

نمودارها

80

فصل پنجم : بررسی مالی طرح

 

نسبت های مالی

82

نسبت های نقدینگی

82

نسبت های فعالیت

82

نسبت های سودآوری

83

فصل ششم : راه اندازی كارخانه

 

امور اداری

84

آموزش ضمن خدمت

85

 

 

عنوان

صفحه

امور مالی

86

كلیاتی در مورد كاركنان شركت بهپاك

87

چارت سازمانی كاركنان

89

عملكرد و فعالیت

90

فعالیت بخش روغنكشی

91

فعالیت بخش تولید آرد و پروتئین

93

فعالیت بخش پنبه پاك كنی

93

خرید

94

خط تولید

95

نمودارهای مربوط به عملكرد كارخانه

96

منابع و مآخذ

98

 

مقدمه ای بر كار آفرینی

كار آفرینی تلاشی است برای ایجاد ارزش از طریق شناخت فرصتهای شغلی ریسك مناسب با آن فرصتها و مهارتهای مدیریتی و ارتباطی به منظور بسیج منابع انسانی ،مالی و جنسی برای به ثمر رسیدن و تحقق یك پروژه لازم است. ویژگیهای عمده ای كه یك فرد كار آفرین بایستی واجد آنها باشد عبارتند از :

وفاداری و احساس مسئولیت و تعهد كامل ،عزم راسخ و پشتكار .

حركت و تلاش برای با لندگی و رشد و داشتن انگیزه برای پیشرفت به عبارت دیگر عطش موفقیت آشنایی و درك خوب و ثبت از هدف و فرصتهاو موقعیتهای آن هدف ابتكار عمل و وظیفه شناسی و احساس مسئولیت شخصی ،ریسك نمایی دقیق و حساب شده و ریسك طلبی .

امروز تاكید و تمركز باری گسترش كار آفرینی و تقویت و توسعه بخشی بازرگانی یك نیاز حیاتی است یك كارآفرینی آینده لازم است قبلا مسائل مالی و بودجه ای و سرمایه ای را با تكیه و توجه به امر نقدینگی و گردش پول و سرمایه جاری شركت كه امر بسیار مهمی است ،به دقت مورد توجه قرار دهد و با پرهیز و اجتناب از نقاط ضعف و كاستی ها تمركز خود را ولی نقاط قوت معطوف دارد .

كار آفرینی امروزه یك بعد حیاتی و بسیار مهم مؤسسات كوچك و متوسط بازرگانی است .رشد كارآفرینی كه ریسك نمایی كارآفرینان را می طلبد ،تولد ثروت ،ایجاد فرصتهای شغلی پرداخت مالیات و فعال سازی تقاضاهای اقتصادی برای كالا و خدمات ،قابلیت شناوری یك اقتصاد را در راستای رسیدن به اقتصادی پر رونق و متعالی آسان می سازد .

اهداف و انگیزه های فرد كار آفرین :

  1. داشتن تخصصی در این زمینه
  2. داشتن بازار كار بیشتر
  3. بر طرف كردن نیاز افراد جامعه
  4. ایجاد شغل كه باعث حل قسمتی از معضل بیكاری شده
  5. كسب سود

 

 

       
   
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نیازسنجی از وضع بازار:

در برخی مواقع شركتهایی تأسیس می شوند كه بنا به خواست دولت نباید سود آور باشند یعنی موظف هستند محصولات را از كشاورزان خریداری كرده و پس از انجام عملیاتی بر روی آنها این محصولات را در اختیار شركتهای دیگر رار دهند كه به این نوع عملیات ،عملیات غیر انتفاعی می گویند در برخی موارد حتی ممكن است كه این شركتها زیان هم داشته باشند ولی چون وجود چنین شركتهایی لازم می باشد این شركتها تشكیل می شوند.

اما هدف كلی تمامی شركتها چه تقاضی ،چه نسبی سود آوری می باشد . یعنی اگر تولیدی باشد تولید می كنند و اگر خدماتی باشند به ارائه خدمت می پردازند. هر شركتی وابسته به یكی از وزارتخانه هاست شركت بهپاك وابسته به وزارت صنایع می باشد .

هر شركتی قبل از تاسیس به یك نیاز سنجی درجامعه می پردازد شركتی مانند شركت بهپاك جهت نیاز سنجی عملیات زیر را انجام داده است :این شركت در ابتدا از وزارت صنایع و وزارت كشاورزی اطلاعات و  آمار مورد نیاز را جمع آوری نموده یعنی اطلاعاتی از قبیل اینكه تولید دانه در كشور در چه سطح می باشد ؟میزان مصرف آن در جامعه چه قدر است ؟

سپس آمارهایی را كه شركتهای تولید روغن به وزارت صنایع ارائه كرده اند را مورد بررسی قرار می دهد بعد آمار جامعه را در نظر می گیرد مثلا هر نفر در جامعه سالی 100كیلو روغن مصرف می كند سپس این رقم را در تولید ضرب نموده و تخمین می زند كه اگر ما در سال x مقدار تولید كنیم دیگر از آن محصول وارد كشور نمی شود سپس به بر آورد هزینه از جمله هزینه تاسیس شركت ،كارخانه ،میزان دستمزد ،ماشین آلات مورد نیاز و می پردازند و سود احتمالی را پیش بینی كرده و در صورت مفید بودن به تاسیس شركت می پردازند .

 

بازاریابی شركت بهپاك

در اقتصاد مبتنی بر مبادلات آزاد ،نقش اساسی را مصرف كنندگان ایفا می كنند. هر قدر میزان تولیدات افزایش یابد ایجاد نیاز در مصرف كنندگان از طریق تبلیغات یا سایر وسایل بخواهیم كالاهای خود را به آنان تحمیل نماییم لازم است كه برای این كالاها تقاضا وجود داشته باشد .

برای شناخت دقیق رفتار مصرف كننده و بررسی تقاضای او لازمست كه مطلوبیت كالا و میزان نیاز آنان را مورد بررسی قرار دهیم .وقتی كالایی بتواند نیاز افراد را ارضا كند می گوییم مطلوبیت برای آن كالا ایجاد گردیده است .

تقاضا به عوامل مختلف بستگی دارد .بعضی از این عوامل مانند سلیقه  و یا درآمد شخصی به مصرف كننده ارتباط داشته و بعضی دیگر جنبه انگیزش دارد كه به تولید كننده و یا فروشنده مربوط می شود . به این معنا كه عرضه كننده با تدابیری كه اتخاذ می كند سعی در تغییر و تحول میزان فروش دارد .تصمیم گیری مربوط به این تغییر و تحول به شكل تبلیغات بسته بندی مناسب ،خدمات پس از فروش ،تضمین كافی و غیره می تواند باشد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:37 ] [ جمشید راد ]
[ ]

پروژه کارآفرینی تأسیس شركت نوید مهاجر (کارآفرینی)

دسته بندیکارآفرینی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات130
حجم فایل314 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                      صفحه

پیشگفتار....................................... 1

چکیده ......................................... 3

مقدمه.......................................... 5

تاریخچه طرح ................................... 6

بیان مسئله .................................... 6

روش تحقیق ...................................... 7

فرضیه تحقیق .................................... 7

مشکلات و راه کارهای موجود طرح .................. 8

بازاریابی و تبلیغات............................ 13

تقاضانامه...................................... 17

خلاصه طرح ...................................... 18

عنوان طرح ..................................... 19

نمونه برنامه زمانبندی برای 15ماه آتی............ 20

چارت تشکیلاتی................................... 21

توجیه اقتصادی طرح ............................. 22

سرمایه گذاری طرح .............................. 22

زمین اجرای طرح ................................. 22

محوطه سازی ..................................... 22

ساختمانها ...................................... 22

تاسیسات و تجهیزات .............................. 23

ماشین آلات و تجهیزات وسایل آزمایشگاهی ............ 24

وسایط نقلیه .و وسایل حمل و نقلیه داخل كارخانه .. 25

تجهیزات اداری  و كارگاهی ....................... 25

هزینه قبل از بهره برداری ....................... 26

جدول هزینه ثابت طرح ........................... 26

هزینه جاری طرح ................................ 27

مواد اولیه و بسته بندی ........................ 27

حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی.................. 28

حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی .................... 29

هزینه سوخت و انرژی ............................ 30

استهلاك و تعمیر ونگهداری ........................ 30

جدول هزینه های جاری طرح ....................... 31

جدول هزینه ثابت و متغیر تولید .................. 31

سرمایه در گردش................................. 32

جدول سرمایه گذاری ............................. 32

محاسبه نقطه سربه سر ............................ 33

سود عملیاتی ................................... 34

نتیجه گیری ..................................... 35

منابع  ........................................ 36

 

پیشگفتار

با تحولات‌ سریع‌ و شتابان‌ محیط‌ بین‌المللی‌ و گذر از جامعه‌ صنعتی‌ به‌ جامعه‌ اطلاعاتی‌ و مواجة ‌اقتصادهای‌ ملی‌ با اقتصاد جهانی‌ و مطرح‌ شدن‌ پدیده‌هایی‌ همانند «جهانی‌ شدن‌ اقتصاد» و «فن‌آوری‌اطلاعات‌» ، مباحث‌ اساسی‌ درخصوص‌ راهكارهای‌ مختلف‌ برای‌ تسریع‌ فرآیند رشد و توسعة‌ پایدار و رفاه‌اقتصادی‌ مطرح‌ می‌گردد. یكی‌ از این‌ مباحث‌ جدید، نقش‌ كارآفرینان‌ در این‌ فرایند می‌باشد. كارآفرینی‌ ازمفاهیم‌ جدیدی‌ است‌ كه‌ حداقل‌ در محدودة‌ علم‌ اقتصاد ، مدیریت‌، جامعه‌شناسی‌ و روان‌شناسی‌ و سایرمقوله‌های‌ مرتبط‌ با این‌ موضوع‌ قدمتی‌ بسیار كوتاه‌ داشته‌ و از مفاهیم‌ رو به‌ گسترش‌ می‌باشد. به‌ دلیل‌ آنكه ‌معنای‌ تحت‌الفظی‌ «كارآفرینی‌» نمی‌تواند عمق‌ محتوی‌ و مفهوم‌ این‌ واژه‌ را مشخص‌ نماید و برای‌ جلوگیری‌ ازفهم‌ نادرست‌ این‌ موضوع‌ یا واژه‌ با سایر واژه‌ها و برای‌ رسیدن‌ به‌ فهم‌ و فرهنگ‌ مشترك‌ از آن‌، معرفی‌ وشناساندن‌ این‌ واژه‌ بسیار مهم‌ می‌نماید . این‌ كه‌ كارآفرینی‌ چیست‌؟ كارآفرین‌ كیست‌؟ فرآیند كارآفرینی‌ چگونه‌است‌؟ نقش‌ و تاثیر كارآفرینی‌ و كارآفرینان‌ در ابعاد توسعه‌ و رشد اقتصادی‌ و متغیرهای‌ كلان‌ اقتصادی‌ هماننداشتغال‌ چیست‌؟ نقش‌ آموزش‌ و تجربه‌ در رشد كارآفرینی‌ چه‌ میزان‌ است‌؟ سوالهایی‌ هستند كه‌ باید برای‌ رسیدن‌به‌ این‌ فرهنگ‌ مشترك‌ به‌ وضوح‌ و مبسوط‌ پاسخ‌ داده‌ شود. به‌طور كلی‌ «كارآفرینی‌» از ابتدای‌ خلقت‌ بشر و همراه‌ با او در تمام‌ شئون‌ زندگی‌ حضور داشته‌ و مبنای‌تحولات‌ و پیشرفتهای‌ بشری‌ بوده‌ است‌. لیكن‌ تعاریف‌ زیاد و متنوعی‌ از آن‌ در سیر تاریخی‌ و روند تكامل‌موضوع‌ بیان‌ شده‌ است‌، كه‌ برخی‌ از این‌ تعاریف‌ ارائه‌ می‌گردد:

ـ كارآفرین‌ كسی‌ است‌ كه‌ متعهد می‌شود مخاطره‌های‌ یك‌ فعالیت‌ اقتصادی‌ را سازماندهی‌، اداره‌ و تقبل‌كند ( Webster's New Collegiate Dictionary ).

ـ خریداری‌ نیروی‌ كار و مواد اولیه‌ به‌ بهائی‌ نامعین‌ و به‌ فروش‌ رساندن‌ محصولات‌ به‌ بهائی‌ طبق‌ قرارداد(برنارد دو بلیدور ( Bernard F. De Belidar ) اقتصاددان‌ فرانسوی‌ در اوایل‌ قرن‌ هیجدهم‌).

ـ كارآفرین‌ فردی‌ است‌ كه‌ ابزار تولید را به‌ منظور ادغام‌ آنها برای‌ تولید محصولات‌ قابل‌ عرضه‌ به‌ بازار، ارائه‌می‌كند (ریچارد كانتیلون‌ R. Cantillon در حدود سال‌ 1730).

ـ كارآفرین‌ عاملی‌ است‌ كه‌ تمامی‌ ابزار تولید را تركیب‌ می‌كند و مسوولیت‌ ارزش‌ تولیدات‌، بازیافت‌ كل‌سرمایه‌ای‌ را كه‌ بكار می‌گیرد، ارزش‌ دستمزدها، بهره‌ و اجاره‌ای‌ كه‌ می‌پردازد و همچنین‌ سود حاصل‌ را برعهده‌ می‌گیرد (جان‌ باتیست‌ سی‌ ( Jean Baptiste Say ) ، اقتصاددان‌ فرانسوی‌ در سال‌ 1803 میلادی‌).

ـ كارآفرینی‌ پلی‌ است‌ بین‌ جامعه‌ به‌ عنوان‌ یك‌ كل‌، به‌ ویژه‌ جنبه‌های‌ غیراقتصادی‌ جامعه‌ و موسسات‌انتفاعی‌ تاسیس‌ شده‌ برای‌ تمتع‌ از مزیت‌های‌ اقتصادی‌ و ارضاء آرزوهای‌ اقتصادی‌ (آرتور كول‌ ( A. Cole )،1946).

ـ كارآفرین‌ فردی‌ است‌ كه‌ تخصص‌ وی‌ تصمیم‌گیری‌ عقلائی‌ و منطقی‌ درخصوص‌ ایجاد هماهنگی‌ در منابع‌كمیاب‌ می‌باشد (كاسون‌، 1982).

ـ كارآفرینی‌ به‌ عنوان‌ یك‌ تسریع‌كننده‌، جرقة‌ رشد و توسعة‌ اقتصادی‌ را فراهم‌ می‌آورد (ویلكن‌( Wilken )، 1980)

ـ كارآفرین‌ فردی‌ است‌ كه‌ شركتهای‌ جدیدی‌ را كه‌ سبب‌ ایجاد و رونق‌ شغل‌های‌ جدید می‌شوند، شكل‌می‌دهند (كه‌ چموف‌ ( B - Kirchhoff )، 1994).

 

چکیده

این طرح درنظردارد تعداد 250 قطعه شترمرغ شامل 150 قطعه ماده و 100قطعه نررا درزمینی به مساحت 12هزارمترمربع درشهرستان مرودشت     ( جاده اسماعیل آباد ) روبروی روستای چهارطاق پرورش داده كه اولین مزرعة پرورش شترمرغ دراستان فارس می باشد كه امید است با همكاری نهادها وسازمانهای ذیربط دراستان این طرح هرچه زودتر عملی گردد. همان طور كه ذكرگردید استان فارس بدلیل داشتن آب وهوای معتدل بهترین مكان جهت اجرای این طرح بوده وچون شترمرغ حیوانی است نیمه وحشی وجزء رشته پرندگان است كه میل زیادی به آزاد زی بودن دارد می بایست محل نگهداری این پرنده درفضایی باز وفقط محصور به فنس باشد .كه درقسمت ذیل شرح ساختمانها ومحل نگهداری این پرنده شرح داده شده است :

 الف : زمین وساختمانها:

  1. زمین : 12000مترمربع دیواركشی وفنس كشی شده به انضمام 6هكتار جهت كشت علوفه است
  2. ساختمان خرپا محصور به فنس ازیك طرف وسه طرف دیواركشی 140مترمربع
  3.  انبارعلوفه خشك                               140مترمربع
  4.  ساختمان نگهبانی وسرویس بهداشتی          100مترمربع
  5. آزمایشگاه وبخش تكثیر                         200مترمربع
  6.  سالن جوجه   : 3 تا 6 ماهه بامحوطه        600مترمربع
  7.  محوطه سازی                                1200مترمربع
  8.  پن پرنده  : 2سری                          1500 مترمربع
  9. توضیح اینكه محوطه سازی شامل محل تخم گذاری وفضا جهت چرای پرندگان می باشد 7450مترمربع به ارتفاع سه متركه این فضا با غذای مورد نیاز پرندگان نظیریونجه وذرت علوفه ای پوشیده   می باشد.

 

 ب : تأسیسات

  1. چاه

  حفریك حلقه چاه به عمق 80 متر بالوله 3 اینچی ومنبع هوایی 20هزارلیتری با پمپ مكش وشناور وتأسیسات جانبی ولوله كشی محوطه وساختمانها

  1. برق

   جهت اجرای طرح برق رسانی نیاز به 50 كیلووات برق به انضمام ترانس هوایی وتابلوهای مربوطه وخازن وروشنایی ساختمانها واطراف محوطه       می باشد.

  1. ژنراتور:

  جهت مواقع اضطراری نیاز به یك دستگاه ژنراتور 50 K-V-A می باشد .

  1. سپتیك تانك جهت فاضلاب ودفع آبهای زائد نیاز به یكعدد سپتیك تانك به حجم 120مترمكعب می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

درحال حاضر مهمترین مسئله بشرامروزی تأمین غذا ومایحتاج خود می باشد كه با افزایش بی رویه جمعیت درجهان ونیاز به غذای بیشتر ومقوی تر دانشمندان وكارشناسان درصدد پیداكردن راههای جدید ، افزایش كمی وكیفی تولیدات ومحصولات می باشند به همین لحاظ ازنظراجتماعی واقتصادی امرتغذیه اهمیت زیادی داشته وهركشوری كه درجهت افزایش تولیدات غذایی گام بردارد از نظر اقتصادی وحتی سیاسی مستقل تربوده واتكایش به دیگركشورها نیز كم می گردد.

یكی از فعالیتهای مهم دراین زمینه دامپروری آنهم به شكل صنعتی واستفاده ازآخرین دستاوردهای علمی وتكنیك های اصلاح نژادی و پرورش دامهاوطیور پرتولید می باشد . پرورش طیور یكی ازفعالیتها دراین مورد می باشد كه خوشبختانه كشورما دارای پتانسیل بالایی می باشد كه پرورش اردك ، غاز ، بوقلمون ، كبك ، قرقاول ، بلدرچین وشترمرغ مشتی ازاین فرواربوده كه اخیراَ نیز پرورش ودرچند نقطه از كشور شامل ، تهران ،  اصفهان ، كرمان وشمال مزارع پرورش شترمرغ احداث ومورد بهره برداری قرارگرفته ودولت نیز باتشویق برتوسعة این طرح دردیگر نقاط كشور چترحمایتی خود را دراین راستا پهن نموده كه استان فارس با توجه به شرایط آب وهوای معتدلی كه داراست یك از بهترین مناطق جهت احداث مزرعه شترمرغ می باشد .

شایان ذكر می باشد كه با توجه به اسناد یافته شده پرورش شترمرغ از6000 سال پیش درایران دراطراف استخر كه همان مرودشت فعلی می باشد انجام می شده .

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:36 ] [ جمشید راد ]
[ ]

پروژه کارآفرینی پرورش شترمرغ (دام و طیور)

دسته بندیدام و طیور
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات40
حجم فایل314 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                      صفحه

پیشگفتار....................................... 1

چکیده ......................................... 3

مقدمه.......................................... 5

تاریخچه طرح ................................... 6

بیان مسئله .................................... 6

روش تحقیق ...................................... 7

فرضیه تحقیق .................................... 7

مشکلات و راه کارهای موجود طرح .................. 8

بازاریابی و تبلیغات............................ 13

تقاضانامه...................................... 17

خلاصه طرح ...................................... 18

عنوان طرح ..................................... 19

نمونه برنامه زمانبندی برای 15ماه آتی............ 20

چارت تشکیلاتی................................... 21

توجیه اقتصادی طرح ............................. 22

سرمایه گذاری طرح .............................. 22

زمین اجرای طرح ................................. 22

محوطه سازی ..................................... 22

ساختمانها ...................................... 22

تاسیسات و تجهیزات .............................. 23

ماشین آلات و تجهیزات وسایل آزمایشگاهی ............ 24

وسایط نقلیه .و وسایل حمل و نقلیه داخل كارخانه .. 25

تجهیزات اداری  و كارگاهی ....................... 25

هزینه قبل از بهره برداری ....................... 26

جدول هزینه ثابت طرح ........................... 26

هزینه جاری طرح ................................ 27

مواد اولیه و بسته بندی ........................ 27

حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی.................. 28

حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی .................... 29

هزینه سوخت و انرژی ............................ 30

استهلاك و تعمیر ونگهداری ........................ 30

جدول هزینه های جاری طرح ....................... 31

جدول هزینه ثابت و متغیر تولید .................. 31

سرمایه در گردش................................. 32

جدول سرمایه گذاری ............................. 32

محاسبه نقطه سربه سر ............................ 33

سود عملیاتی ................................... 34

نتیجه گیری ..................................... 35

منابع  ........................................ 36

 

پیشگفتار

با تحولات‌ سریع‌ و شتابان‌ محیط‌ بین‌المللی‌ و گذر از جامعه‌ صنعتی‌ به‌ جامعه‌ اطلاعاتی‌ و مواجة ‌اقتصادهای‌ ملی‌ با اقتصاد جهانی‌ و مطرح‌ شدن‌ پدیده‌هایی‌ همانند «جهانی‌ شدن‌ اقتصاد» و «فن‌آوری‌اطلاعات‌» ، مباحث‌ اساسی‌ درخصوص‌ راهكارهای‌ مختلف‌ برای‌ تسریع‌ فرآیند رشد و توسعة‌ پایدار و رفاه‌اقتصادی‌ مطرح‌ می‌گردد. یكی‌ از این‌ مباحث‌ جدید، نقش‌ كارآفرینان‌ در این‌ فرایند می‌باشد. كارآفرینی‌ ازمفاهیم‌ جدیدی‌ است‌ كه‌ حداقل‌ در محدودة‌ علم‌ اقتصاد ، مدیریت‌، جامعه‌شناسی‌ و روان‌شناسی‌ و سایرمقوله‌های‌ مرتبط‌ با این‌ موضوع‌ قدمتی‌ بسیار كوتاه‌ داشته‌ و از مفاهیم‌ رو به‌ گسترش‌ می‌باشد. به‌ دلیل‌ آنكه ‌معنای‌ تحت‌الفظی‌ «كارآفرینی‌» نمی‌تواند عمق‌ محتوی‌ و مفهوم‌ این‌ واژه‌ را مشخص‌ نماید و برای‌ جلوگیری‌ ازفهم‌ نادرست‌ این‌ موضوع‌ یا واژه‌ با سایر واژه‌ها و برای‌ رسیدن‌ به‌ فهم‌ و فرهنگ‌ مشترك‌ از آن‌، معرفی‌ وشناساندن‌ این‌ واژه‌ بسیار مهم‌ می‌نماید . این‌ كه‌ كارآفرینی‌ چیست‌؟ كارآفرین‌ كیست‌؟ فرآیند كارآفرینی‌ چگونه‌است‌؟ نقش‌ و تاثیر كارآفرینی‌ و كارآفرینان‌ در ابعاد توسعه‌ و رشد اقتصادی‌ و متغیرهای‌ كلان‌ اقتصادی‌ هماننداشتغال‌ چیست‌؟ نقش‌ آموزش‌ و تجربه‌ در رشد كارآفرینی‌ چه‌ میزان‌ است‌؟ سوالهایی‌ هستند كه‌ باید برای‌ رسیدن‌به‌ این‌ فرهنگ‌ مشترك‌ به‌ وضوح‌ و مبسوط‌ پاسخ‌ داده‌ شود. به‌طور كلی‌ «كارآفرینی‌» از ابتدای‌ خلقت‌ بشر و همراه‌ با او در تمام‌ شئون‌ زندگی‌ حضور داشته‌ و مبنای‌تحولات‌ و پیشرفتهای‌ بشری‌ بوده‌ است‌. لیكن‌ تعاریف‌ زیاد و متنوعی‌ از آن‌ در سیر تاریخی‌ و روند تكامل‌موضوع‌ بیان‌ شده‌ است‌، كه‌ برخی‌ از این‌ تعاریف‌ ارائه‌ می‌گردد:

ـ كارآفرین‌ كسی‌ است‌ كه‌ متعهد می‌شود مخاطره‌های‌ یك‌ فعالیت‌ اقتصادی‌ را سازماندهی‌، اداره‌ و تقبل‌كند ( Webster's New Collegiate Dictionary ).

ـ خریداری‌ نیروی‌ كار و مواد اولیه‌ به‌ بهائی‌ نامعین‌ و به‌ فروش‌ رساندن‌ محصولات‌ به‌ بهائی‌ طبق‌ قرارداد(برنارد دو بلیدور ( Bernard F. De Belidar ) اقتصاددان‌ فرانسوی‌ در اوایل‌ قرن‌ هیجدهم‌).

ـ كارآفرین‌ فردی‌ است‌ كه‌ ابزار تولید را به‌ منظور ادغام‌ آنها برای‌ تولید محصولات‌ قابل‌ عرضه‌ به‌ بازار، ارائه‌می‌كند (ریچارد كانتیلون‌ R. Cantillon در حدود سال‌ 1730).

ـ كارآفرین‌ عاملی‌ است‌ كه‌ تمامی‌ ابزار تولید را تركیب‌ می‌كند و مسوولیت‌ ارزش‌ تولیدات‌، بازیافت‌ كل‌سرمایه‌ای‌ را كه‌ بكار می‌گیرد، ارزش‌ دستمزدها، بهره‌ و اجاره‌ای‌ كه‌ می‌پردازد و همچنین‌ سود حاصل‌ را برعهده‌ می‌گیرد (جان‌ باتیست‌ سی‌ ( Jean Baptiste Say ) ، اقتصاددان‌ فرانسوی‌ در سال‌ 1803 میلادی‌).

ـ كارآفرینی‌ پلی‌ است‌ بین‌ جامعه‌ به‌ عنوان‌ یك‌ كل‌، به‌ ویژه‌ جنبه‌های‌ غیراقتصادی‌ جامعه‌ و موسسات‌انتفاعی‌ تاسیس‌ شده‌ برای‌ تمتع‌ از مزیت‌های‌ اقتصادی‌ و ارضاء آرزوهای‌ اقتصادی‌ (آرتور كول‌ ( A. Cole )،1946).

ـ كارآفرین‌ فردی‌ است‌ كه‌ تخصص‌ وی‌ تصمیم‌گیری‌ عقلائی‌ و منطقی‌ درخصوص‌ ایجاد هماهنگی‌ در منابع‌كمیاب‌ می‌باشد (كاسون‌، 1982).

ـ كارآفرینی‌ به‌ عنوان‌ یك‌ تسریع‌كننده‌، جرقة‌ رشد و توسعة‌ اقتصادی‌ را فراهم‌ می‌آورد (ویلكن‌( Wilken )، 1980)

ـ كارآفرین‌ فردی‌ است‌ كه‌ شركتهای‌ جدیدی‌ را كه‌ سبب‌ ایجاد و رونق‌ شغل‌های‌ جدید می‌شوند، شكل‌می‌دهند (كه‌ چموف‌ ( B - Kirchhoff )، 1994).

 

چکیده

این طرح درنظردارد تعداد 250 قطعه شترمرغ شامل 150 قطعه ماده و 100قطعه نررا درزمینی به مساحت 12هزارمترمربع درشهرستان مرودشت     ( جاده اسماعیل آباد ) روبروی روستای چهارطاق پرورش داده كه اولین مزرعة پرورش شترمرغ دراستان فارس می باشد كه امید است با همكاری نهادها وسازمانهای ذیربط دراستان این طرح هرچه زودتر عملی گردد. همان طور كه ذكرگردید استان فارس بدلیل داشتن آب وهوای معتدل بهترین مكان جهت اجرای این طرح بوده وچون شترمرغ حیوانی است نیمه وحشی وجزء رشته پرندگان است كه میل زیادی به آزاد زی بودن دارد می بایست محل نگهداری این پرنده درفضایی باز وفقط محصور به فنس باشد .كه درقسمت ذیل شرح ساختمانها ومحل نگهداری این پرنده شرح داده شده است :

 الف : زمین وساختمانها:

  1. زمین : 12000مترمربع دیواركشی وفنس كشی شده به انضمام 6هكتار جهت كشت علوفه است
  2. ساختمان خرپا محصور به فنس ازیك طرف وسه طرف دیواركشی 140مترمربع
  3.  انبارعلوفه خشك                               140مترمربع
  4.  ساختمان نگهبانی وسرویس بهداشتی          100مترمربع
  5. آزمایشگاه وبخش تكثیر                         200مترمربع
  6.  سالن جوجه   : 3 تا 6 ماهه بامحوطه        600مترمربع
  7.  محوطه سازی                                1200مترمربع
  8.  پن پرنده  : 2سری                          1500 مترمربع
  9. توضیح اینكه محوطه سازی شامل محل تخم گذاری وفضا جهت چرای پرندگان می باشد 7450مترمربع به ارتفاع سه متركه این فضا با غذای مورد نیاز پرندگان نظیریونجه وذرت علوفه ای پوشیده   می باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:36 ] [ جمشید راد ]
[ ]

پروژه کارآفرینی ایجاد و راه اندازی یك باشگاه پرورش اندام (کارآفرینی)

دسته بندیکارآفرینی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات35
حجم فایل46 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فصل اول: شناخت اولیه و كلی كسب و كار

در مراحل مختلف ایجاد و راه اندازی یك باشگاه پرورش اندام ساز و كار پیچیده ای بكار نرفته كه شناخت ان مستلزم صرف زمان و انرژی زیادی باشد. نحوه فعالیت و چرخه ی ایجاد درامد در این گونه باشگاهها تا حد زیادی به سالن های ورزشی دیگر شباهت دارد و تفاوت انها در نیاز به تجهیزات بیشتر می باشد. شاید در یك باشگاهی كه هنرهای رزمی تعلیم داده میشود تنها داشتن تجهیزاتی مانند یك كیسه ی مشت زنی و چند عدد میت كافی باشد ولی در یک سالن بدن سازی حد اقل 20 نوع دستگاه مختلف مورد نیاز است که در فصل چهارم به ان اشاره خواهیم . نحوه تعلیم به افراد در سالن های بدن سازی نیز نسبت به ورزش های دیگر متفاوت است. در اینگونه باشگاهها یك مربی كه تخصص و تجربه ی بالایی باشد می بایست برای تنظیم برنامه ی تمرینی به هنر جویان در استخدام مجموعه باشدو تنها دو جلسه حضور مربی در باشگاه در طی هفته كافی میباشد.

مربی دیگری كه تخصص و تجربه ی پایین تری داشته باشد برای تعلیم نحوه ی انجام تمرینات به هنرجویان طبق برنامه اختصاصی هر فرد باید به طور دایم در باشگاه حضور داشته باشد.

مدیران باشگاهها برای جذب بیشتر افراد نیمه اول روز را به تمرین خانمها اختصاص داده و ساعات كار باشگاه را به دو قسمت صبح (خانمها) و بعد ظهر (اقایان ) تقسیم میكنند.به همین دلیل میبایست یك مربی خانم كه در رشته ی ایروبیك دارای تخصص میباشد در باشگاه حضور داشته باشد.                

برای نظافت سالن نیز با یك شركت خدماتی قرار داد میبندیم كه در طول هفته دو جلسه شخصی را كه دارای فیزیك مناسبی باشد برای نظافت در اختیار باشگاه قرار دهند.

مدیریت مجموعه نیز باید به طور تمام وقت در مجموعه حضور داشته و علاوه بر نظارت بر فعالیت ها و عملكرد افراد از متقاضیان ثبت نام بعد از تشریح قوانین و مقررات مجموعه ثبت نام به عمل آورد.

     

                                           

فصل دوم :مطالعه بازار كسب و كار (تقاضا )                         

منطقه تاسیس باشگاه در یك محله ی نسبتا پر جمعیت و دارای جمعیت جوان واقع شده.                     

در این منطقه 7 باشگاه پرورش اندام قرار دارد كه بر حسب تجهیزات بیشتر و با استاندارد بالاتر توانسته اند ورزشكاران بیشتری جذب كنند.                        نگاهی كلی به باشگاهها “ تعداد هنر جویان و درامد متوسط انها خواهیم داشت  .                            

1-باشگاه پرورش اندام ایران:این باشگاه ار لحاظ تجهیزات یكی از بهترین

باشگاههای سطح شهر و حتی در سطح بهترین باشگاههای كشور است .این باشگاه مجهز به استخرو سونا و جكوزی وسالن پرورش اندام كاملا مجهزو سالن بازی های كامپیوتری و رستوران و پاركینگ اختصاصی می باشد. وجود سونا در یك مجموعه باعث جذب بیشتر افرادی می شود كه دارای اضافه وزن می باشند و به خصوص خانم ها كه خواهان كاهش وزن خود هستند .سالن پرورش اندام این مجموعه مجهز به دستگاه های دیجیتالی مدرن می باشد كه كمترباشگاهی در سطح كشور اینگونه تجهیزات مدرنی را در اختیار دارد.

همین باعث می شود كه افراد زیادی و خصوصا ورزشكاران با تجربه به این

باشگاه جذب شوند.                                                                                            وجود سالن بازی های كامپیوتری از این لحاظ دارای اهمییت است كه در فصول سرد سال ورزشكاران بعد از تمرین بدنشان درجه ی حرارت بالایی دارد و باید پس از تمرین و پیش از ترك باشگاه حداقل نیم ساعت را در داخل محوطه ی باشگاه بگذرانند تا دمای بدن به حالت عادی برگردد.وجود رستوران باعث میشود كه ورزشگاران با توجه به این كه قبل و بعد از تمرین به غذاها و نوشیدنی های انرژی زا نیاز دارند” بتوانند با صرف كمترین زمان به این نوع غذاها و نوشیدنی ها دسترسی پیدا كنند.شهریه ی اخذ شده از افراد در این مجموعه متناسب با تجهیزات ان بالا بوده و حدود 250000 ریال در ماه میباشد.

دومین باشگاهی كه مورد بررسی قرار گرفت باشگاه اندام پوریای ولی میباشد كه دارای وسایل كاملا استاندارد و همچنین سونای خشك میباشد.فضای سالن این باشگاه نسبتا كوچك میباشد پس نمیتواند افراد زیادی را جذب كند ولی به دلیل مناسب بودن تجهیزات افراد زیادی در این باشگاه عضویت دارند.شهریه ی این باشگاه در صورت استفاده از سونا ماهانه 100000 ریال و در غیر این  صورت 50000ریال می باشد.

باشگاه دیگری كه مورد بررسی قرار گرفت سالن پرورش اندام فاتح می باشد.

این باشگاه تجهیزاتی مانند سونا واستخرو.....را ندارد ولی شاخصه های دیگری داردكه باعث جذب ورزشكارا ن زیادی در مدت كوتاهی كه از افتتاح باشگاه گذشته است شده.وسایل و تجهیزات بدن سازی این باشگاه كاملا استانداردو به تعداد زیاد می باشد و این باعث می شود كه در ساعات پر ازدهام كار باشگاه كه در بین ساعات 5 بعد از ظهر الی 9 شب می باشد ورزشكاران با كمبود وسایل مواجه نشوند و نیازی نباشد برای انجام یك حركت مدت زیادی منتظر بمانند.

سالن بسیار بزرگ شاخصه ی دیگر این مجموعه بوده كه باعث می شود حتی در اوج شلوغی ورزشكاران فضای مناسب برای گرم كردن و حركات كششی قبل از تمرین را داشته باشند. شاخصه ی بسیار مهم این باشگاه استفاده از مربیان سرشناس در سطح كشور می باشد دو مربی این باشگاه آقایان علی داداشی و روح الله داداشی كه هر دو در مسابقات قوی ترین مردان ایران كسب مدال نموده اند و این قضیه برای كسب اعتبار بسیار مهم است.شهریه ای كه این باشگاه از افراد اخذ می نماید ماهانه 70000ریال می باشد .باشگاههای دیگری كه در این منطقه واقع شده اند به نامهای كورش-هیگر-سلطان و موفق می باشد كه تجهیزات این باشگاه حدودا در یك سطح و نسبتا استاندارد هستند. البته باشگاه سلطان نیز مانند باشگاه فاتح كه قبلا به ان اشاره كردیم از یك مربی نسبتا سر شناس و حرفه ای استفاده می كند .

از قرار گرفتن این تعداد باشگاه در این منطقه و انجام تحقیقات دیگر این نتیجه حاصل شد كه این منطقه منطقه ای بسیار مناسب برای ایجاد یك سالن بدن سازی می باشد البته در صورتی كه تجهیزات این باشگاه مناسب و مربیان در سطح حرفه ای باشند .وجود سونا در این مجموعه نیز باعث جذب بیشتر افرادی می شود كه اضافه وزن دارند و همچنین خانم ها كه خواهان رسیدن به تناسب اندام هستند . به دلیل متقاضیان زیاد این رشته ی ورزشی در این منطقه كسرت باشگاه ها نمی تواند مانع جذب افراد زیاد شود و تنها چیزی كه این امر را محقق می سازد نحوه ی خدمات دهی به هنر جویان و سرشناس بودن مربیان و استاندارد بودن سالن و تجهیزات ورزشی می باشد.

 

فصل سوم:

 

 ملاحظات قانونی و حقوقی و اجتماعی و سیاسی

 حاكم بر كسب و كار

 

قوانین حاكم در یك سالن پرورش اندام به چند دسته تقسیم می شوند :

1-قوانین پوشش افراد :شاید افراد در یك سالن بدن سازی دارای لباس متحدالشكل نباشندولی لباس همه افراد باید مناسب این نوع تمرین یعنی لباسی راحت و مخصوص تحرك بالا باشد . البته شایان ذكر است كه در صورتی كه فردی در سالن با پوششی غیر از لباس ورزشی تمرین كند مدیریت باشگاه با برخورد قانونی بازرسان سازمان تربیت بدنی مواجه خواهد شد .

2-قوانین زمان تمرین:هر ورزشكاردر هفته یك یا دو روز را بایدبه استراحت اختصاص دهد ومنظور از زمان تمرین تعیین روزهای انجام تمرین است ولی ساعات انجام تمرین می تواند متغیر باشد و ورزشكار می توانند هر ساعتی كه جزءساعات كاری باشگاه باشد را برای تمرین انتخاب كند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:36 ] [ جمشید راد ]
[ ]

پروژه كار‏آفرینی طراحی و تاسیس اغذیه فروشی زنجیره ای (خدماتی و آموزشی)

دسته بندیخدماتی و آموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات53
حجم فایل47 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست مطالب

عنوان                                      صفحه

فصل اول : كلیات

  1. مقدمه و بیان موضوع                              1
  2. اهداف كلی (كلان)                             1
  3. اهداف جزئی (خرد)                            2
  4. اهداف سازمان                             3
  5. انگیزه                                   3
  6. اهمیت موضوع                               3
  7. محدودیت مكانی                             4
  8. محدودیت زمانی                             4

 


عنوان                                      صفحه

فصل دوم : ادبیات تحقیق                      

2-1 آشنایی با شركت                             5

2-2 نیروی انسانی                                 6

2-3 تجهیزات و ماشین آلات                           8

2-4 چارت سازمانی                               9

2-5 آشنایی با محصولات                             11

2-6 ظرفیت تولید                                 11

2-7 روش تولید                              12


عنوان                                      صفحه

فصل سوم : طراحی تولید           

3-1 طراحی                                  15

3-2 تولید                                   19

 


عنوان                                      صفحه

فصل چهارم : بازاریابی فروش و تجزیه و تحلیل مالی              

4-1 پیمان گذاری محصول                          23

4-2 بازاریابی (كانال های توزیع محصول)                       24

4-3 رقبا                                    26

4-4 شناسایی بازار در داخل كشور                         27

4-5 تجزیه و تحلیل مالی                             29


عنوان                                صفحه

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات               

5-1 نتیجه گیری                                  38

5-2 پیشنهادات                               39

 

 

فصل اول : كلیات

 

1-1مقدمه وبیان موضوع

انسان برابر تامین انرژی بدن نیاز به غذا دارد وبرای فعالیت روزمره خود باید از تغذیه ای سالم برخوردار باشد كه این امر بدون مصرف خوراكی‌ها امكان پذیر نمی باشد .

درزمان های قدیم ابتدا قهوه خانه های محلی وجود داشت كه در آن چای وقلیان و غذاهای سنتی وجود داشت وبعد از گذشت زمان وتغییر فرهنگ تغذیه ونیز پیدایش غذاهای متنوع قهوه خانه ها جای خود را به اغذیه فروشی ها كه امروزه شما مشاهده می كنید دادند كه یكی از این غذاها كه در واقع از كشور دیگر وارد ایران شده ودر اغذیه فروشی ها یافت می شود پیتزا می باشد ومكانی را كه برای تهیه پیتزا فعالیت می كند تا این  غذا را تهیه كند اصطلاحا با نام پیتیزا فروشی می باشد پیتزا فروشی كه امروزه از رشد زیادی برخوردار بوده ودارای سود زیادی می باشد تصمیم گرفته شد تا در مورد آن پروژه ای در نظر گرفته شود .

 

1-2 اهداف كلی ( كلان )

از جمله اهدافی كه سبب انتخاب چنین پروژه ای گردید كسب اطلاعاتی در مورد این شغل بود از جمله این اطلاعات می توان به موارد زیر اشاره نمود .

كسب اطلاعات در مورد درآمد این شغل كه از نظر عموم مردم شغل پردرآمدی است .

كسب اطلاعات از نحوه آماده سازی غذای معروف آن یعنی پیتیزا

كسب اطلاعات از چگونگی تشكیل یك چنین مكان هایی توسط صاحبان آن ها كسب اطلاعات در مورد چگونگی تقسیم هزینه مواد مورد نیاز بین قسمت های مختلف .

 

1-3 اهداف جزئی ( خرد )

از جمله اهدافی كه باعث انتخاب این پروژه گردید موارد ذیل است :

میزان درآمد : فهمیدن چگونگی كسب درآمد ومیزان آن یكی از دلایلی بود كه باعث شد این موضوع مورد بررسی قرار گیرد . در نظر مردم این شغل از درآمد خوبی برخوردار است به دلیل محبوبیت این غذا بین مردم ومراجعه مناسب از سوی مردم باعث شده تا درنظر مردم به عنوان شغلی یاد شود كه از در آمد خوبی برخوردار است كه این دلیل بر ای ما كافی بود تا آن را مورد بررسی قرار دهیم .

نحوه آماده سازی غذا : دانستن در مورد طرز آماده سازی این غذا ( پتیزا ) به دلیل جذابیت وتنوع مواد موجود در آن ویاد گرفتن تهیه آن یكی دیگر از دلایل بود .

چگونگی تشكیل آن : چگونگی تشكیل وایجاد این شغل توسط صاحبان آن ازنظر سرمایه اولیه كه برای شروع كار لازم است وتهیه مكان آن كه مهمترین قسمت در ایجاد آن است .

چگونگی تقسیم هزینه مواد مورد نیاز قسمت ها : چگونگی تقسیم هزینه مورد نیاز برای آماده سازی غذا بین قسمت های مختلف كه هر یك از دیگر قسمت ها مجزا می باشند كار مشكلی است وكسب اطلاعات در مورد این روش تقسیم باید خیلی جالب وكار آمد باشد كه در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

1-4 اهداف سازمان

اهداف اصلی سازمان كسب سود وگسترش شعبه هایی در نقاط مختلف كرج می باشد .

 

1-5 انگیزه

چون در بین عموم مردم در مورد سود سرشار این شغل صحبت هاونظرهای زیادی رایج شده وگفته می شود كه این شغل از هزینه كمی نسبت به درآمدی كه كسب می كند برخوردار است همین مسائل انگیزه ای شد تا ما درمورد این موضوع بررسی وتحقیق كنیم .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:36 ] [ جمشید راد ]
[ ]

پروژه كارآفرینی تولید ترانس (تولیدی)

دسته بندیتولیدی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات70
حجم فایل383 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست عناوین تولید ترانس

فهرست                                                                                         شماره صفحه

پیشگفتار ............................... 1

مقدمه .................................. 2

 

فصل اول  : کلیات

الف : تعاریف مفاهیم و اصطلاحات........... 5

ب: تعریف و تشریح موضوع تحقیق............. 7

 ج : اهداف پروژه........................ 9

 

فصل دوم : جمع آوری مقدماتی اطلاعات ( پیشینه طرح )

1-تاریخچه تولید ترانس در ایران .......... 11

2- تاریخچه طرح ......................... 13

 

فصل سوم :  برنامه عملیاتی

الف : تهیه و تبدیل مواد اولیه ........... 15

ب : خدمات شرکت ......................... 24

ج : روشهای بازار یابی و تبلیغات ........ 26

فهرست                                                                                         شماره صفحه

 

فصل چهارم : نیروی انسانی

الف : نمونه برنامه زمانبتدی برای یك سال كاری     28

ب : چارت  تشكیلاتی ...................... 29

ج : سایت پلان طرح ....................... 30

 

فصل پنجم  : منابع مالی

الف : ضوابط جواز تاسیس و گذفتن مجوز ...... 32

ب : توجیه اقتصادی طرح : ................ 37

ترازنامه ............................... 60

تراز آزمایشی ........................... 61

صورت سود و زیان ........................ 62

صرتحساب سرمایه........................... 64

فهرست منابع ............................ 65

 

مقدمه:

امروزه با توسعه روز افزونی كه در طی چند دهه اخیر در سطح زندگی مردم كشورمان مشاهده می شود استفاده از برق و وسایل برقی شتاب و گسترش روز افزونی یافته به گونه ای كه بیش از 65 % مردم كشورمان حداقل از یكی از وسایل برقی خانگی استفاده می كنند كه پیش بینی می شود با گسترش هر چه بیشتر شبكه برق رسانی كشور طی سالهای اینده میزان استفاده از وسایل برقی نیز افزایش بیشتری پیدا كند. ترانس تقویت كه در این طرح به بررسی ان می پردازیم امروزه بعنوان یكی از دستگاههای مكمل دیگر محصولات برقی خانگی مانند یخچال و تلویزیون و بازار مصرف خود را در میان مصرف كنندگان علی الخصوص  طی سالهای اخیر شبكه برق كشور توام با قطع و وصل و نوسانات بیشتری بوده ،به سرعت ایجاد نموده ،به گونه ای كه محصول فوق بخصوص طی سالهای اخیر جزو كالاهای كمیاب در امده و دارای نرخهای متفاوتی در بازار رسمی و بازار ازاد بوده است.كالاهای فوق به غیر از مصارف خانگی كه در بالا بدان اشاره شد در غالب واحدهای خدماتی و صنعتی نیز كه از وسایل برقی استفاده میكند مورد مصرف دارد.این كالا در حال حاضر در داخل كشور تولید میگردد و تولید كنندگان عمده این محصول كارخانجات فاراتل باخزر ترانس ،راسیكو،كالای گنجینه ایرانفرد و تعاونی صنعتی 12بهمن میباشدكه مجموعا بیش از 65% تولیدات كشور را در دست دارند.جز واحدهای فوق در حدود 35 واحد دیگر در داخل كشور محصول فوق را تولید مینمایند كه در حدود 15 واحد ان بدون هیچ گونه پروانه ای مشغول به ساخت این محصول میباشند.علاوه بر تولید محصول فوق در داخل كشور امار اداره كل گمركات كشور حاكی از ان است كه طی سالهای 67-63 مقادیر زیادی ترانس تقویت وارد بازار ایران گردیده است ،جدول زیر امار واردات محصول فوق را جهت ترانسهای تقویت تا 2كیلو وات و بالاتر حاوی ارزش ریالی واردات سالهای فوق را نشان میدهد.

 

 

 

 

 

ردیف

شرح

63

64

65

66

67

1

ترانس تقویت تا توان 2 كیلو وات

11317920

1216673

502056

13667280

7816876

2

ترانس تقویت تا توان بیش از 2 كیلو وات

144534804

 

1877475

433065

2266130

3645054

               
 

 

این كالا عمدتا توسط كشورهای شوروی، لهستان ، تایوان ، آلمان غربی ، انگلستان ، فنلاند ، فرانسه ، بلژیك ، سوییس و اسپانیا ساخته و وارد بازار ایران شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:35 ] [ جمشید راد ]
[ ]

پروژه كارآفرینی تولید الكل از خرما (تولیدی)

دسته بندیتولیدی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات45
حجم فایل931 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

پیشگفتار

طی سالهای اخیر ورود جوانان جویای كار و كاهش تقاضا برای نیروی كار بحران اشتغال را در كشور تشدید نموده است كه باید به صورت بنیادی مورد توجه دولتمردان قرار گیرد . در این بین ورود دانشگاهیان به این حیطه نیز می تواند بسیار مؤثر باشد. رویارویی صحیح و تدابیر خاص برای حل معضل بیكاری مبتنی بر پژوهش و مطالعه ضرورت دارد با توجه به میزان رشد جمعیت  در دو دهه گذشته بیكاری را می توان مهمترین چالش اجتماعی چند دهه آینده به حساب آورد . پیامدهای این بحران گسترش فقر و  افزایش پدیده های ناگوار اجتماعی است . پرداختن به بحث كار آفرینی (با توجه به این امر خالی از لطف نیست هر چند كه در خصوص ماهیت و مفهوم آن عدة انگشت شماری از دانشمندان به آن پرداخته اند بنابراین تعریف استانداردی برای آن وجود ندارد . جلیل صمد آقایی در كتاب سازمان های كار آفرینی در ضمن گرد آوری مفهوم كار آفرینی از دیدگاه دانشمندان ، مهمترین تعریف­ها را به شرح زیر ارائه نموده است :

پروسة ایجاد ثروت

پروسة تخریب خلاق

پروسة هدایت به خلق سازمان جدید بدون توجه به نوع پتانسیل سازمان

توسعة موقعیت­ها و اقدامهای نوآورانه همراه با خطر چه در سازمانی كه قبلاً تاسیس شده یا به صورت آزاد و مستقل روش اداره ای است كه فرصت­ها را بدون در نظر گرفتن منابع موجود و قابل كنترل فعلی تعقیب می كند .

وظایف ، فعالیت­ها و اعمالی كه برای تحقق فرصت شناخته شده و ایجاد سازمانی مناسب با آن كمك می‌كند

پروسه ای فراتر از شغل و حرفه بلكه كار آفرینی یك شیوة زندگی است .

 كار آفرینی را در كل می توان ایجاد كسب و كارهای نوآورانه تلقی كرد . فعلاً در كشور ما نظام آموزش دهندة دانشگاهها ، افرادی را پرورش می دهد كه فقط می توانند شكافهای شغلی بسیار تعریف شده را پركنند و بنابراین باید حركتی عظیم در راستای تولید كار آفرینان در دانشگاهها به عنوان قطب علمی كشور صورت گیرد كه این به معنای اتصال دانشگاه با صنعت و فن آوری است كارآفرینان باید فرصت شناس باشند نظام آموزشی دانشگاه مبتنی بر یادگیری نیست ، آموزش مبتنی بر تعلیم است و این خود عاملی بر ای عدم پرورش افراد كار آفرین است . فرد كار آفرین كسی است كه توانایی تشخیص و ارزیابی فرصت های كسب و كار دارد و می تواند منابع لازم را جمع آوری كرده و از آنها بهره برداری نموده و عملیات مناسبی را برای رسیدن به موفقیت پی ریزی كند . (مردیث ، 1371 ). پدیدة كار آفرینی ابعاد گسترده ای داشته ، گرد هم آوردن منابع تكنولوژیكی ، فنی و آموزشی و مالی را در بر دارد . دانشگاهها می توانند بخشی از فعالیت خود را به پرورش كار آفرینان تخصیص دهند .  هر چند دانشگاه می تواند فقط به تولید و عرضة فن آوری و دانش بسنده كند و آن را در اختیار دانشجویان و جامعه بگذارد ،  اما این به معنای موفقیت نیست اگر این فن آوری بدست آمده را در جامعه بكار گیرد و آن را در اختیار كار آفرینان بگذارد به معنای دیگر جنبة عملی این فن آوری را نیز خودش تا حدودی عهده دار باشد ، به موفقیت علمی و عملی تواماً دست یافته است . دانشگاه می تواند افقها و فرصت های بهره­وری فن آوری را برای افراد ترسیم نماید و آنها را در جهت استفاده هدایت كند . نگاهی كه دانشگاه نسبت به فن آوری دارد نباید صرفاً خود فن آوری باشد بلكه كار آفرینی را در جهت استفادة بهینه و اشتغال زایی برای جوانان در بحث توسعة فن آوری در نظر داشته باشد .به این دلیل مسئولین دانشگاه به تنهایی نمی توانند عهده دار چنین مسئولیت خطیری شوند در بحث كار آفرینی می­توانند جنبة ارشادی و اغنایی افراد را ایفا كنند چون در كشور ما هنوز پدیدة كار آفرینی به صورت گسترده عملی نشده است ، مردم به یك نقش هدایتی نیازمندند كه در عرصة عملی فن آوری پیش قدم شوند . از آنجایی كه در بخشهای خصوصی و صنعتی امكان ریسك بسیار بالا است دانشگاه می تواند به عنوان حوزة دولتی حامی مردم شود تا با ایجاد محیط رقابتی فناوری فرصت بیشتری برای رشد پیدا نماید ایجاد مؤسسات و شهركهای تحقیقاتی، پژوهشی وابسته به دانشگاهها می تواند بسیار مؤثر باشد چرا كه دانشجویان و فارغ­التحصیلان در محیط و بستری علمی تحقیقاتی قرار می گیرند كه می توانند آنچه در این دانشگاه آموخته اند در معرض حضور قرار دهند. در حقیقت به بیانی زیباتر آنچه را كه بالقوه دارند در این  مسیر بالفعل نمایند . می توان امیدوار بود كه با شناخت دقیق این عمل وبا توجه به ظرفیت­ها و محدودیت­های كشور از لحاظ كار آفرینی و میزان بهره برداری از عوامل و منابع پایه ای تولید بتوان تصمیم­ها و سیاست گذاری های مفید و مؤثر تری برای مقابله با بحران بی كاری اتخاذ نمود .

 

: مقدمه

خرما از محصولات عمده كشارزی ایران است و حدود 60 درصد وزن خشك آنرا قند تشكیل می دهد. مناطق عمده كشت خرما در ایران استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان بلوچستان، فارس، كرمان می باشد. میزان تولید خرما در كشور در سال 1376، 877 هزار تن بوده است. بدلیل نامرغوب بودن حدود 30 درصد خرمای تولید شده در كشور مستقیماً جذب بازار مصرف نمی شود و می بایست در واحدهای صنایع تبدیلی و فرآوری تبدیل به فرآورده های با ارزش شود. این فرآورده ها به دو بخش تخمیری و غیر تخمیری تقسیم بندی می شود. از آنجاكه خرما حاوی درصد زیادی قند است لذا به عنوان منبع كربنی در فرایندهای تخمیری استفاده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ب: تعریف و تشریح موضوع تحقیق

بیان مسئله

تولید الكل از خرما

روش تحقیق

روش این تحقیق طوری تنظیم شده  كه در آن پس از بررسی به  بیان  مساله ، تجربیات فرهنگی ، نقاط قوت و ضعف ، نحوه تبلیغات و بازار یابی و توجیه اقتصادی طرح  مفهوم كلی را بگیریم .

نظریات كارآفرین

الف : با در نظر گرفتن تجربیات فرهنگی و دوران كودكی ، خود را برای كارآفرینی چگونه ارزیابی می كنید ؟

از آنجا كه دوران كودكی دورانی است كه كودك همیشه دارای تصورات خیالی و رؤیائی میباشد و اكثرا در مورد شغلهای آینده خود به خیال پردازی می پردازند من نیز در دوران كودكی با وجود دختر بودن همیشه در فكر كار و كسب مناسبی برای آینده خویش بوده ام . همیشه در فكر این بودم كه بعد از اتمام تحصیلات با كمك والدینم دست به كاری بزنم و برای خویش كسب و كاری مناسب فراهم كنم و تمامی دوستان دوران كودكیم را استخدام كنم و هر كدام را با توجه به تخصصی كه دارند به كاری بگمارم .

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:35 ] [ جمشید راد ]
[ ]

بررسی مدل هفت اس مکنزی در مدیریت اسلامی (علوم انسانی)

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات22
حجم فایل256 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

در این نوشته که به‌ صورت مقاله تهیه ‌شده است، با توجه به مدل هفت اس مکنزی  به برسی از استراتژی

                              ساختار، سیستم‌ها، مهارت‌ها، سبك مدیریتی، كاركنان و ارزش‌های مشترك در مدیریت اسلامی  از دیدگاه

                              برخی از صاحب‌نظران و نویسندگان این حوزه پرداخته‌شده و نشان داده می‌شود که مدیریت اسلامی نه‌تنها

                           منافاتی با تعاریف علمی مدیریتی نداشته ،بلکه می‌توان از آن به‌عنوان نوعی از مدیریت جهان‌شمول استفاده کرد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:35 ] [ جمشید راد ]
[ ]

چالشهای مدیریت استراتژیك در صنعت( حوزه) فناوری اطلاعات (علوم انسانی)

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل79 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

با توجه به رشد و توسعه همه‌جانبه فناوری اطلاعات و نفوذ آن در سطوح مختلف سازمان‌ها، لزوم بك درگیری برنامه‌های راهبردی در حوزه فناوری اطلاعات بیش‌ازپیش نمایان می‌شود. این طرح‌ها جهت برخوردی نظام‌مند با مقوله سرمایه‌گذاری و كسب نتایج بهتر در این حوزه طراحی، تدوین و پیاده‌سازی می‌شوند. ازاین‌رو استفاده استراتژیك از فناوری اطلاعات به عاملی كلیدی برای سازمان‌ها جهت كسب مزیت رقابتی و همچنین هم‌راستا نمودن استراتژی‌های فناوری اطلاعات با اهداف سازمانی، تبدیل‌شده است. یكی از عوامل کلیدی در این حوزه برنامه‌ریزی راهبردی است . امروزه برنامه‌ریزی استراتژیك فناوری اطلاعات به‌عنوان یكی از اساسی‌ترین اجزاء یکپارچه‌سازی و هم‌راستایی استراتژیك کسب‌وکار و فناوری اطلاعات مطرح می‌باشد.

برنامه‌ریزی استراتژیك فناوری اطلاعات بایستی با برنامه‌ریزی جامع سازمان هم‌راستا گردد. درواقع واحد فناوری اطلاعات و سایر واحدهای سازمانی بایستی در جهت اهداف مشتركی بر ای سازمانشان كنند . با توجه به اینكه در كشو ر ما با به‌کارگیری فناوری اطلاعات بحث نسبتاً جدیدی می‌باشد و چالش‌های بسیاری را پیشروی خود می‌بیند، یکی از مهم‌ترین مسائلی كه در این زمینه مطرح می‌باشد، برنامه‌ریزی استراتژیك برای فناوری اطلاعات به‌صورت كارا و اثربخش می‌باشد.

نظر به رشد روزافزون فناوری اطلاعات، اهمیت قابل‌ملاحظه برنامه‌ریزی استراتژیك در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی كه سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی در این حوزه انجام می‌دهند، تعهدات سازمانی و تغییرات سریعی كه در محیط بیرو نی رخ می‌دهد، بررسی و شناسایی عوامل اثرگذار در این حوزه و سنجش میزان آمادگی سازمان جهت استقبال تدبیر شده از این طرح‌ها ضروری به نظر می‌رسد . درواقع در صورت داشتن توانمندی‌های موردنیاز جهت برقراری مناسب , مضامینی همچون پشتیبانی بهتر اهداف و استراتژی‌های سازمانی، بهبود یكپارچگی سیستم، به‌کارگیری مؤثرتر فناوری اطلاعات جهت كسب مزیت رقابتی، اولویت‌بندی كارآمدتر پروژه‌های توسعه سیستم‌های اطلاعاتی، بهبود پشتیبانی مدیریت ارشد سازمان جهت اداره امور مربوط به سیستم‌های اطلاعاتی، تصمیمات سرمایه‌گذاری بهتر در حوزه سیستم‌های اطلاعاتی و همچنین بهبود تخصیص منابع اطلاعاتی، عینیت خواهد یافت. با توجه به مسائل ذکرشده بر آن شدیم تا در تحقیق حاضر به بررسی چالش‌های مدیریت استراتژیک در حوزه فناوری اطلاعات بپردازیم.لذا در ادامه ابتدا به تعاریف  و مفهوم مدیریت استراتژیک  و لزوم آن خواهیم پرداخت در ادامه مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی استراتژیک فناوری  اطلاعات که از مفاهیم عمیق و مهم در این مبحث می‌باشد مورد برسی قرار خواهد گرفت و در خاتمه با توجه به موارد مطرح‌شده به برسی چالش‌های مدیریت استراتژیک در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه راه‌کارهایی برای بهبود فرایند مدیریت استراتژیك فناوری اطلاعات خواهیم پرداخت.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:35 ] [ جمشید راد ]
[ ]

بررسی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت های ایرانی و خارجی (علوم انسانی)

دسته بندیعلوم انسانی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات26
حجم فایل2.288 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بررسی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت های ایرانی و خارجی

(مورد مطالعه:شرکت خودروسازی ایران خودرو،شرکت فن آوری IBM و شرکت چندملیتی مشاور مدیریت، خدمات فناوری و برون‌سپاری اکسنچر)

امروزه و در گذار از اقتصاد صنعتی به اقتصاد دانش‌بنیان که بر پایه علم و فناوری قرار دارد، دنیای کسب‌وکار شاهد رشد روزافزون نگاه‌ها به دانش به‌عنوان سرمایه اصلی سازمان‌ها در مسیر ارتقای جایگاه و ارائه سطوح بالاتر خدمات، محصولات و راهکارها است. بدون تردید رشد مؤلفه‌های تولید، خدمات و ارائه راهکارهای رقابتی در کلیه حوزه‌های کسب‌وکار و دستیابی کشور به جایگاه اقتصادی برتر در سطح منطقه نیازمند توجه عمیق کلیه مؤسسات، مراکز و سازمان‌های دنیا به استفاده مؤثر از سرمایه‌های دانشی است.  سازمان‌های موفق آن‌هایی هستند که دانش کارکنان خود را به توانایی سازمانی تبدیل می‌کنند. شرکت‌ها و سازمان‌ها علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های زیادی که برای بهره‌برداری از دانش خلق‌شده در سازمان‌های خود می‌نمایند، توفیق چندانی برای آن‌ها حاصل نمی‌شود و سرمایه‌گذاری‌های سرسام‌آور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که برای استقرار مدیریت دانش انجام‌شده است، نتیجه مورد انتظار را به بار نیاورده است. سازمان‌ها هنوز با این سؤال اساسی مواجه هستند که "با طی کردن چه مسیر و فرآیندی قادر خواهند بود از دانش خلق‌شده در خود برای برآوردن نیازها و اهداف جدیدشان بهره‌برداری کنند؟ و به عبارتی مسیر بلوغ سازمان در بهره‌برداری از دانش خود چیست و سازمان روی چه فرآیندهایی سرمایه‌گذاری کند تا پیاده‌سازی مدیریت دانش در جهت اهداف و نیازهایش باشد؟".در این پروژه به معرفی 3  شرکت فعال درزمینه ی مدیریت دانش  در داخل و خارج ایران با عنوان شرکت خودروسازی ایرانی ایران‌خودرو و شرکت   ایرلندی چندملیتی مشاور مدیریت، خدمات فناوری و برون‌سپاری  اکسنچر  و شرکت فناوری IBM  پرداخته‌شده است تا ضمن معرفی آن‌ها به پیاده‌سازی مدیریت دانش در این شرکت‌ها و نتایج موفقیت یا شکست آن‌ها پرداخته شود.در ابتدا لازم به ذکر است به دلیل محدودیت دسترسی به اطلاعات مدیریت دانش شرکت‌ها و مؤسسات ، در تحقیق حاضر سعی بر آن شده  با توجه به اطلاعات موجود و جمع‌آوری‌شده  دراین‌باره  ،موضوع فوق موردبررسی قرارگرفته شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:35 ] [ جمشید راد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 1665 صفحه بعد