motorsearchdl

دانلود فایل

tie Star Font (طرح های گرافیکی و فوتوشاپ)

دسته بندیطرح های گرافیکی و فوتوشاپ
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات4
حجم فایل5.527 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 
Cutie Star Font فونت فوق لاده بسیار ارزان
توضیح  در عکس زیر
 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:46 ] [ جمشید راد ]
[ ]

کارتحقیقی دیه (حقوق)

دسته بندیحقوق
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات46
حجم فایل143 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه
در روایات می خوانیم که دیه قبل از اسلام توسط عبدالمطلب بر صد شتر استقرار یافت پس از ظهور اسلام ، پیامبر اکرم (ص) نیز ان را امضا کرد و شتر را اصل در پرداخت دیه قرار داد و پرداخت دیه از اجناس دیگر را هم تجویز کرد اما وقتی اسلام گسترش یافت و پول نقد در دست مردم زیاد شد،حضرت علی(ع)اصل پرداخت دیه را پول نقد قرار داد چنان که ملاحظه می شود اگر چه

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:46 ] [ جمشید راد ]
[ ]

کارتحقیقی بزهکاری اطفال و سن مسئولیت کیفری در حقوق جزای ایران (حقوق)

دسته بندیحقوق
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات38
حجم فایل103 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه
بزهکاری، همواره در بین کودکان و نوجوانان وجود داشته است، ولی از اواخر قرن نوزدهم تخلف و قانون‌شکنی این گروه سنی در کشورهای بزرگ صنعتی جلب توجه نموده است مفهوم بزهکاری، در اوایل قرن بیستم شکل گرفت و تا قبل از آن با متخلفین جوان و مجرمین بزرگسال، رفتاری تقریبا یکسان می‌شد با گذشت زمان و تحول فکر و اندیشه و تغییر در ساختار خانواده، همچنین تغیی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:46 ] [ جمشید راد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت برگ اختیار معامله (فصل شانزدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف جونز ترجمه تهرانی و ن

دسته بندیحسابداری
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات46
حجم فایل694 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عنوان: دانلود پاورپوینت برگ اختیار معامله (فصل شانزدهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)

دسته: مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته- مدیریت مالی-حسابداری- اقتصاد

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 46 اسلاید

کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه دکتر رضا تهرانی و عسکر نوربخش از جمله منابع مهم درس مدیریت سرمایه گذاری در سطح کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. این فایل شامل پاورپوینت  فصل شانزدهم  این کتاب با عنوان  برگ اختیار معامله (برگ اختیار خرید یا فروش سهام) " بوده که در  46 اسلاید طراحی شده و شامل بخشهای عمده زیر می باشد:

مقدمه

چرا بازار برگ اختیار معامله؟

واژه های برگ اختیار معامله

نحوه عملکرد برگ اختیار معامله

تجزیه و تحلیل استراتژیهای اصلی اوراق اختیار معامله

خرید اختیار خرید سهام

احتمالات سود و زیان ناشی از خرید اوراق اختیار خرید سهام در مقابل خرید سهام عادی مورد نظر

خرید اختیار فروش سهام

فروش اوراق اختیار خرید سهام

فروش اختیار فروش سهام

قیمت گذاری برگ اختیار معامله

ارزش ذاتی یک برگ اختیار خرید سهام

مثال ارزش ذاتی یک برگ اختیار خرید سهام

ارزش ذاتی یک برگ اختیار فروش سهام

مثال ارزش ذاتی یک برگ اختیار فروش سهام

قیمت زمانی هر برگ اختیار معامله

تعیین قیمت اوراق اختیار معامله

مدل بلک-شولز

ارزش یابی قیمت اختیار فروش

خلاصه عوامل موثر بر قیمت های اوراق اختیار معامله

نسبت پوشش

برگ اختیار معامله بر اساس شاخص سهام و برگ اختیار معامله از طریق نرخ بهره

اوراق اختیار معامله بر اساس شاخص سهام

استراتژیهای مربوط به اوارق اختیار معامله بر اساس شاخص سهام

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:46 ] [ جمشید راد ]
[ ]

بررسی فقهی و حقوقی قاعده تحذیر (حقوق)

دسته بندیحقوق
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات11
حجم فایل201 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اهمیت موضوع:

حفظ اصالت نظام حقوقى مبتنى بر احكام دین، بر اساس ارائۀ راه حلها و قواعد شرعى است. شاید در هیچ زمانى، مطالعه و تأمل در مباحث مربوط به قواعد فقه و همچنین منابع و استنباط احكام به اندازۀ زمان حاضر، ضرورت نداشته است. نقش و تأثیر قواعد فقه و گسترۀ آن در نظام حقوقى ایران غیر قابل انكار است. لذا نیازهاى جامعۀ كنونى اقتضاء مى‌كند كه قواعد هدایت كنندۀ راهبردى با سیر در میان روایات و احادیث و حتى فتاوى و نوشته‌هاى فقها تحصیل و در جاى خود از آن بهره گرفته شود و به دیگران نیز عرضه گردد.

در هر صورت براى حل مشكلات نظام حقوقى یا باید به فقه و تجربه‌هاى خود رو آوریم و از آنها الهام بگیریم یا قاعده‌اى را ساخته و پرداخته از دیگران اقتباس كنیم. یقینا قواعدى كه ریشۀ مذهبى و اخلاقى دارد، جامعه در اجراى آن‌ اهتمام مى‌ورزد و قواعدى كه ریشه در فقه ندارد مكرر در جامعه نقض مى‌شود.

اصل 167 قانون اساسى مقرر داشته:

قاضى موظف است كوشش كند حكم هر دعوا را در قوانین مدونه بیابد و اگر نیابد، با استناد به منابع معتبر اسلامى یا فتاوى معتبر، حكم قضیه را صادر نماید ....

بنابراین، اگر در قوانین مدون راه حل و فصل خصومت وجود نداشته باشد، مى‌باید به منابع معتبر اسلامى یا فتاوى معتبر رجوع كرد. ارائۀ قواعد فقهى دادرس را نیز در این مهم هدایت و یارى مى‌نماید. «قاعدۀ تحذیر یا هشدار» از جمله این قواعد مى‌باشد.

دلایل انتخاب قاعدۀ تحذیر تحقیق و بررسى، تازگى مطلب و قلمرو وسیع اعمال قاعده در حقوق داخلى و حقوق بین الملل بود.

در این قاعده به مستندات- كه از استحكامات لازم نیز برخوردار مى‌باشد- قلمرو، حیطه و موارد تطبیق قاعده با ارائۀ مصادیقى در قوانین داخلى و حقوق بین الملل پرداخته شده است.

 

 

مدارك و مستندات قاعده:

الف. روایت:

این قاعده مبتنى بر روایتى از امام صادق (ع) مى‌باشد كه در كتابهاى كافى ، تهذیب، من لا یحضره الفقیه و علل الشرایع نقل شده است:

محمد بن یحیى عن احمد بن محمد عن محمد بن اسماعیل بن بزیع عن محمد بن الفضیل عن أبى الصباح الكنانى عن أبى عبد اللّه (ع) قال: كان صبیان فى زمن على (ع) یلعبون باخطارهم، فرمى أحدهم (الآخر) بخطره فدق رباعیه صاحبه فرفع ذالك الى أمیر المؤمنین (ع) فأقام الرامی البینة بأنه قال: حذار حذار فدرأ عنه القصاص، ثم قال: قد عذّر من حذّر.

از امام صادق (ع) نقل شده كه در زمان امیر المؤمنین على (ع) كودكان بازى شرطبندى مى‌كردند؛ یكى از آنان آنچه را كه با آن شرطبندى كرده بود، انداخت و به دندان یكى از افرادى كه وارد محل بازى شده بود، اصابت كرد و شكست.

شخص مصدوم شكایت كرد و مرافعه نزد امیر المؤمنین (ع) برد. ضارب اقامۀ بینة كرد كه هشدار داده بود. حضرت فرمود كه قصاص ندارد و سپس افزود هر كس (موقع انجام كارى) هشدار دهد، معذور است.

این روایت دلالت دارد بر اینكه اگر فرد در مقام انجام كارى، سایرین را از وجود خطرى كه ممكن است آنان را دچار خسارت مادى یا جانى نماید، آگاه كند و به نحو مقتضى هشدار دهد و دریافت كنندۀ هشدار با وصف اطلاع، خود را در معرض خطر قرار دهد؛ هشدار دهنده معذور خواهد بود و تحت شرایطى از مسئولیت مدنى و كیفرى مبرى مى‌باشد.

 

ب. بناى عقلا:

مدركات عقل عملى كه همانا آراء و نظریات محموده مى‌باشد؛ به عدم مسئولیت هشداردهنده‌اى حكم مى‌دهد كه قبلا به نحو مقتضى مخاطبان خود را از وجود خطر آگاه ساخته است و شارع مقدس كه خود رئیس عقلا مى‌باشد نمى‌تواند، از یك بناى مسلم عقلایى تخطى كند. روایت مذكور نیز ارشاد به حكم عقلا دارد. به تعبیر دیگر، هر آنچه عقل عملى حكم كند، شارع مقدس نیز بدان حكم مى‌كند و قاعدۀ ملازمه جارى مى‌گردد و این معنى بر اساس قانون علیت علم به علت مستلزم علم به معلول است.

 

شرایط، حیطه و قلمرو إعمال قاعده:

براى آنكه قاعدۀ تحذیر قابل إعمال باشد و هشدار دهنده از مسئولیت مبرى گردد، لازم است نكات زیر مورد توجه قرار گیرد:

 

الف. ضرورت اعلام خطر:

یكى از شرایط اساسى براى استفادۀ قاعده و احراز عدم مسئولیت هشدار دهنده، ضرورت و الزام اعلام وجود خطر به نحو صریح و متعارف به مخاطبان است. بدین معنا كه هشدار دهنده مى‌باید افراد را از وجود خطرى كه ممكن است مال یا جان آنان را در معرض تلف یا نقص قرار دهد، آگاه سازد تا آنان از‌ نزدیك شدن به خطر دورى نمایند. فى المثل محدوده‌اى كه قرار است در آن مانور جنگى انجام شود، مى‌باید مشخص و توسط مقامات مسئول به اطلاع اهالى منطقه رسانده شود و با گذاشتن علائم خاص مانند تابلو اسكلت انسان، نوشتن خطر مرگ، نصب سیم تورى و ... مانع ورود افراد به منطقه شوند.

بنابراین، هشدار باید صریح، روشن، متعارف و قابل فهم براى مخاطبان باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:46 ] [ جمشید راد ]
[ ]

چطوری میتونیم به سرعت موفق بشیم (سایر گروه ها)

دسته بندیسایر گروه ها
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات33
حجم فایل596 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سلام به دوستای خوب و مهربونم:

همه ما برای رسیدن به موفقیت تلاش زیادی می کنیم و سعی می کنیم به هر شکلی که شده  به هدفمون برسیم.

توی این مطالبی که عنوان میشه راههای رسیدن به موفقیت و موانع رسیدن به موفقیت آورده میشه که هر کسی میتونه با تلاش و صد البته با پشتکار به هر هدفی که میخواد برسه:

 

 

  ساعت را کنار تخت نگذارید:

اگر گزینه Snooze (چرت) در کنار بالش تان باشد، احتمالان آن را فشار می دهید و می گویید پنج دقیقه بیشتر! مطالعات نشان می دهند که شما با پنج دقیقه خواب بیشتر استراحتی نکرده اید. این کار نیازمند خواب REM است که بعد از 30 دقیقه خواب بی وقفه روی می دهد، چیزی که با وجود زنگ زدن ساعت در هر 5 دقیقه اتفاق نمی افتد. حرکت سریع چشم در خواب را (REM) می گویند که ششمین مرحله از خواب است که در آن بدن در حالت خواب عمیق به سر می برد ولی واکنش مغز در حالت بیداری ست.

 
بهترین کاری که می توانید برای شروع روزتان انجام دهید این است که ساعت زنگدار یا موبایل تان را در گوشه دیگر اتاق قرار دهید تا مجبور شوید برای خاموش کردن آن حرکت کنید، آزاردهنده ترین صدای موجود را نیز انتخاب کنید که نمی توانید صدایش را تحمل کنید تا به خاطر آن هم که شده سریع حرکت کنید.

 

 


 پرده ها را بکشید، از نور صبحگاهی آفتاب استفاده کنید:

انسان ها تمایل دارند در یک ریتم شبانه روزی کار کنند؛ بیدارشدن با طلوع آفتاب و خوابیدن در هنگام غروب. ما برای شکستن این ریتم باید از مسیر خود خارج شویم. ما این کار را با بیدارماندن شبانه و مشاهده تلویزیون، چک کردن ایمیل و سعی در شکستن رکورد انگری برد در گوشی تلفن مان می کنیم. اگر تبلتتان را روشن نگه دارید، بدن تان را برای حضور مشکلات سلامتی مثل افسردگی، کاهش سیستم دفاعی بدن و چاقی آماده می کنید. این مشکلات پیامدهایی واقعی هستند که ممکن است روی بازدهی بالقوه شما در طول زمان اثر بگذارند.

 
اگر می خواهید خواب شبانه خوبی داشته باشید، نباید عامل پرت کننده حواس وجود داشته باشد. گوشی همراه تان را در آن طرف اتاق بگذارید، چراغ را خاموش کنید، پرده ها را بکشید. باید تاریکی کامل ایجاد کنید. زمانی که بیدار می شوید، باید برعکس این عمل کنید. پرده ها را کنار بزنید، چراغ ها را روشن کنید و موسیقی پرانرژی بگذارید! دلیل خوبی برای بیدارشدن برای خود بیاورید!

 



 

 

زمانی برای شاداب شدن:

برای ایجاد بیداری و هوشیاری صبحگاهی، صبح تان را با دوش گرفتن آغاز کنید. عمل دوش گرفتن باعث آزاد شدن دوپامین می شود. ماده ای شیمیایی که شما را در حالتی شادتر و آرام تر قرار می دهد. شما با دوش گرفتن بهترین ایده ها را به دست خواهید آورد. مزیت دیگری در شروع روزتان با دوش گرفتن وجود دارد که بین روزی پربازده و روزی پر از ناامیدی تمایز ایجاد می کند.
 

 

 

 

       

 


به چیزی شور و شوق داشته باشید تا برای بیدارشدن از خواب و داشتن آن لحظه شماری کنید:

به خاطر دارید که در زمان کودکی صبح های تعطیل با چه ذوق و شوقی برای دیدن کارتون های مورد علاقه تان از خواب بیدار می شدید؟ سرزندگی در هنگام بیدارشدن مزیتی ست که کودکان نسبت به بزرگسالان دارند. خب، آخرین باری که برای دیدن یک کارتون از خواب بیدار شده اید، چه زمانی بوده است؟ شما باید همان هیجان را در پروژه ها و اهدافی که نسبت به آن ها ذوق و شوق دارید، پیدا کنید. انگیزه ای پیدا کنید که حتی قبل از به صدا درآمدن ساعت از جا بلند شوید. زمانی که این کار را انجام دادید، با افراد دیگری نیز ارتباط برقرار کنید که به آرمان های شما علاقه مند باشند.

یک شبکه پشتیبانی ایجاد کنید تا در هنگام روزهای دشوار آینده، شما را با انگیزه نگه دارند و اجازه توقف به شما ندهد.

با اتخاذ این چهار عادت در برنامه صبحگاهی تان، تعهد بیشتر و انرژی بیشتری پیدا کنید و به انسان خونسردی تبدیل شود که آماده است حتی قبل از صبحانه به سوی مشکلاتی یورش ببرد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:45 ] [ جمشید راد ]
[ ]

سیر تاریخی تفاسیر شیعه و بررسی آیات منسوخ (معارف اسلامی)

دسته بندیمعارف اسلامی
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات60
حجم فایل773 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

علوم و مقدمات لازمه برای تفسیر و طریقه آن:

قرآن کتابی است که تنها محدود به ذکر عقاید و احکام، توصیف حال ملت ها، اسباب و علل پیروزی و شکست، تاریخ امت ها، توصیف جهان ابدیت و راه وصول به خودسازی و انسان سازی نیست، بلکه ما را به راهنمایانی هدایت کرده است که در طی طریق، مردم را یاری می رسانند. آنان اولیای دین، راسخان در علم هستند که قادرند متشابهات را به محکمات بر گردانند و با پایه گذاری روش اجتهاد، احکام مستحدثه و متغیر در هر عصری را استنباط نمایند. قرآن در عصر خاتمیت رجوع به راسخان در علم را پیش بینی کرده است که آنها با استفاده از نقشۀ کلی، راهنمایی امت را به عهده گیرند و به تفسیر و توضیح و تدوین آیین نامه های جزئی مناسب با شرایط و زمان بپردازند. اجتهاد دارای چنین نقشی است.[1]

تفسیر از مهمترین رشته های علوم دینی است زیرا قرآن کریم کتابی است که از مقام شامخ ربوبیت بر قلب خاتم انبیا(ص) نازل گردیده و سرچشمه علوم و فنون اسلامی است و کسی که بخواهد به مقام الوهیت معرفت حاصل کند ناگزیر است به اندازه توانایی و استعداد خویش به کتابش آشنایی پیدا نماید و برای تفسیر و آشنا شدن بکلام پروردگار و درک احکام و دستورهای قرآن مجید و استفاده از آیات الهی که جهت آدمی بالاترین مرتبه کمال و منتهای سعادت است تحصیل علوم و مقدمات زیر ضروری می باشد:

  1. آموختن صرف و نحو و معانی و بیان و بدیع.
  2. اطلاع از لغات عرب.
  3. دانستن ناسخ و منسوخ قرآن.
  4. آشنایی با احوال و عقاید عرب در زمان پیغمبر خاتم(ص)
  5. آگاهی از سنت و طریقه رسول اکرم برای تفسیر مجملات و تاویل متشابهات قرآن
  6. دانستن شان نزول آیات

نکته: بعضی از آیات، ابتداء و برخی از پس از واقعه یا پرسشی نازل شده و زمان و مکان و سبب نزول بسیاری از آیات هم معین گردیده که شناسایی آنها برای تفسیر لازم است و درباره اسباب نزول آیات شریفه کتابها نوشته شده که از همه مهمتر لباب النقول سیوطی و اسباب النزول واحدی است.

تفسیر چنانکه از عبدالله بن عباس رسیده بر چهار قسم است:

  1. آنکه هر کس بایستی آنرا بداند و هیچکس در ندانستن آن معذور نیست و آن تفسیر آیات توحید و احکام است.
  2. تفسیری که عرب آن را می داند و آن ظاهر کلمات و لغات قرآنی است.
  3. تاویل متشابهات و توضیح مجملات است که منحصر به ارباب علم و صاحبان خرد می باشد.
  4.  تفسیری که فقط منحصر است به ذات مقدس پروردگار و آن امور عالم غیب است مانند برپا شدن قیامت و حشر و نشر خلایق و نظایر آن.

بهترین طریقه برای درک معانی قرآن کریم آن است که آیاتی به آیات دیگر تفسیرشود زیرا القرآن یفسر بعضه ببعض (برخی از آیات قرآن به بعض دیگر تفسیر می شود.) که این خود یکی از مزایای قرآن است.

امام علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند: ینطق بعضه ببعض و یشهد بعضه علی بعض: یک قسمت از قرآن از قسمت دیگر سخن می گوید و پاره ای از آن گواه پاره دیگر است.

روش پیامبر بزرگوار اسلام و ائمه هدی(ع) که معلمان واقعی قرآنند در تفسیر و تعلیم آیات الهی چنین بوده و به خود آیات قرآن استشهاد می فرمودند بنابراین در تفسیر آیات قرآن شریف همین رویه باید پیروی شود و در مواردی که تفسیر بعضی آیات به بعض دیگر ممکن نباشد به سنت یعنی گفتار و کردار و طریقه خاتم انبیاء(ص) که در حقیقت بیان قرآن است مراجعه گردد چه همان طور که قرآن بر پیغمبر اسلام، به وحی نازل شده سنت نیز مستند به وحی است و به طور کلی تفسیر قرآن و بیان معانی کلام پرودگار باید متکی به آثار و اخبار و احادیث صحیحه از رسول اکرم و ائمه طاهرین(ع)باشد زیرا قرآن در خاندان آنان نازل گردیده است چنانکه نبی مکرم(ص) در این مورد می فرماید: ان تفسیر القرآن لا یجوز الا بالاثر الصحیح و النص الصریح: تفسیر قرآن جز به حدیث صحیح و نص واضح و صریح قرآن جایز نیست.)

حضرت امام جعفر صادق(ع) فرموده: من فسر القرآن برایه ان اصاب لم یوجر و ان اخطا فهو ابعد من السماء: هر که قرآن را به اندیشه خود تفسیر کند اگر موافق حق باشد اجر و پاداشی ندارد و چنانچه خطا کند از رحمت خداوند دورتر از دوری آسمان خواهد بود.

در فصل ششم مقدمه تفسیر منهج الصادقین ذکر شده که: بعضی از اصحاب در مورد تفسیر قرآن، به ظاهر احادیث نامبرده نظر کرده و تفسیر تمام آیات را مشمول آنها دانسته اند لیکن صواب آن است که این احادیث مخصوص آیات مجمل و متشابه است نه مطلق آیات و دلیل آن مدح حق تعالی از جمعی است که استنباط معنی از قرآن کنند (الذین یستنبطونه منهم) و ذم گروهی که ترک تدبر و تفکر در آن را نموده اند (افلا یتدبرون القرآن ام علی قلوب اقفالها)[2]

اینک با توجه به مقدمه تفسیر مزبور چنانچه به آیات نامبرده و اخبار وارده در مورد منع تفسیر به رأی توجه شود چنین بر می آید که اخبار مذکوره مسلمین را بطور کلی از تفسیر کردن قرآن نهی نمی کند و نمی گوید لا تفسروا القرآن (تفسیر قرآن مکنید) بلکه می گوید قرآن را با رای و مرام خود تفسیر و توجیه منمائید و با عقاید باطله خویش سازش ندهید بنابراین راه پی بردن به معانی قرآن کریم برای ارباب فهم گشوده است و با تدبر و تفکر و مجاهدت در این راه، هرکس در خور توانائی و استعداد خویش از این دریای بیکران الهی بهره مند خواهد شد چه،قرآن کتابی است قابل فهم که برای تربیت بشر نازل شده و برکات آن پایان ناپذیر و حجت بر خلق است و برای اهل دقت و بحث و جولان فکر، میدان وسیعی است.

شرح حال انبیاء عظام،گوشه ها و عصاره تاریخ قرنها، مواعظ و نصایح ترغیب به فضائل و ترهیب از رذائل، دعوت به تفکر در آفاق جهان و نفوس آدمیان، غور و بررسی در راز نهان کائنات و هر یک از این مباحث به نوبه خود عرصه دیگری است که بشر را به تفکر و تعقل دعوت می کند تا مغز شیرین معانی از پوست عبارات در آورده شود.

در دریای ژرف و پهناور قرآن، گوهر معانی بسیار و در این باغ بزرگ، گلهای زیبا و رنگارنگ برای چیدن بیشمار است که هیچکس از آن تهی دست باز نمی گردد و خداوند بزرگ عصاره مدرکات قرون سلف و خلف را در آن ذخیره کرده و کسانی که گوش شنوا و عقل مفکر دارند از این خرمن بزرگ خوشه ها خواهند چید

تفسیر و بیان الفاظ و عبارات قرآن مجید از عصر نزول شروع شده و شخص پیغمبر اکرم (ص) به تعلیم قرآن و بیان معانی و مقاصد آیات کریمه آن می پرداخته است، چنانکه خدای متعال می فرماید: «و انزلنا الیک الذکر لتبین للناس ما نزل الیهم »:

و نازل کردیم بر تو کتاب را تا برای مردم آنچه را برایشان فرو فرستاده شده بیان نمائی.[3]

و می فرماید: «هو الذی بعث فی الامیین رسولا منهم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمة »: اوست، خدایی که در امی ها پیغمبری از خودشان برانگیخت که آیات او را برایشان می خواند و ایشان را تزکیه می کند و کتاب و حکمت را به ایشان یاد می دهد و تعلیم می کند.[4]

و در زمان آن حضرت به امر ایشان جمعی به قرائت،  ضبط و حفظ قرآن اشتغال داشتند که قراء نامیده می شدند. و پس از رحلت پیامبر(ص)، صحابه و پس از ایشان، سایر مسلمانان به تفسیر قرآن اشتغال داشتند و تاکنون دارند.

پس از رحلت پیغمبر اکرم (ص) جمعی از صحابه مانند: ابی بن کعب، عبد الله بن مسعود،  جابر بن عبد الله، ابو سعید خدری،  عبد الله بن زبیر،  عبد الله بن عمر انس، ابو هریره، ابو موسی و از همه معروفتر عبد الله بن عباس به تفسیر اشتغال داشتند.

 

سیر تاریخى تدوین تفاسیر روایى شیعه:

مقصود از تفاسیر روایى، سلسله تألیفاتى هستند که با استناد به سخن معصوم(ع) در صدد فهم معانى قرآن بر آمده اند، خواه با اظهار نظرى از سوى مؤلف همراه باشند یا خیر. این تفاسیر عموماً فراهم آمده از روایاتى مشتمل بر بیان شأن نزول، ناسخ و منسوخ، تأویل متشابهات، آیات نازل شده درباره اهل بیت(ع) و دشمنان ایشان، نمونه عینى براى برخى آیات، نحوه قرائت، معناى واژگان قرآنى و برخى موارد دیگر است. برخى از آثار تألیفى در این زمینه، مشتمل بر چند موضوع از موضوع هاى مزبور است و برخى از آنها فقط به یک موضوع پرداخته اند.

روایت و از جمله روایات تفسیرى در بین شیعه و اهل سنت سرگذشتى جداگانه دارد. این امر در نوع نگرش این دو گروه به مسأله جانشینى پیامبر(ص) ریشه دارد.

 

 

معصومین(ع) و تفسیر قرآن:

بى شک، رسول خدا(ص) به حکم وظیفه اى که قرآن بر عهده ایشان نهاده، اولین مفسر قرآن است. بطور طبیعى، مردم بخشى از قرآن را به کمک معلومات خود مى فهمیدند و آن قسمت را که براى آنان مجهول بود، از رسول خدا(ص) مى پرسیدند.

امیرالمؤمنین(ع) نیز در زمان خویش، به تفسیر قرآن همت گماشت. از ابن عباس نقل شده است که گفت: «هرچه از تفسیر قرآن دارم، از على بن ابى طالب(ع)آموخته ام.»[5] از علقمه روایت شده است که از ابن مسعود پرسید: آیا على بن ابى طالب(ع) را دیدى؟  گفت: «بلى، او را ملاقات کردم و از او علم قرآن آموختم و آن را بر او قرائت نمودم. او پس از رسول خدا، بهترین و داناترین مردم است و به دریایى ژرف مى ماند.»[6]

هر کدام از معصومان(ع) در دوره خود، به تبیین و تفسیر مطالب قرآن کریم پرداخته اند و تاریخ کم و بیش شواهدى از فعالیت علمى آن بزرگواران را در خود ضبط کرده است.

موضوع بحث این است که رهنمودهاى نبى گرامى و ائمه معصوم(ع)براى فهم قرآن، که در قالب روایات تجلى یافته است، از چه زمانى به نگارش در آمده اند.



[1] . ایازی، سید محمد علی، جامعیت قرآن، ص ۵۱٫.

[2] . کاشانی، منهج الصادقین، ص94.

[3]   سوره نحل آیه 44.

[4] . سوره جمعه آبه2.

[5] . قرطبی، تفسیر قرطبى، ج 1، ص 35.

[6] . مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج 92،  ص 105.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:45 ] [ جمشید راد ]
[ ]

مجموعه تست های اصول فقه (حقوق)

دسته بندیحقوق
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات70
حجم فایل416 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

1-کدام یک از قوانین زیر دادسرا را از سازمان قضایی ایران حذف کرد؟

 1)قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب مصوب 1373

 2)قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاههای عمومی انقلاب مصوب 1381

 3)قانون آیین دادرسی داد گاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری 1378

 4)قانون تشکیل دادگاههای کیفری 1و2 مصوب 1368

 

2- با حذف دادسرا از سازمان قضایی ایران وظایف دادستان به چه کسی واگذار شده بود؟

 1)روسای محاکم       2)رؤسای دادگستری شهرستان      3)ضابطان      4)هیچکدام

 

3- منظور از رییس حوزه قضایی همان.........است.

 1)دادستان    2)رییس شعبه اول دادگاه عمومی         3)رییس دادگستری           4)موارد 2 و 3

 

 

4- هم اکنون قانون اصول محاکمات جزایی مصوب1290: 

1)صرفا در دادسرای نظامی اجرا شود.               2)به طور کامل منسوخ است و قابلیت اجرا ندارد.

3)در سازمان قضایی نیرو های مسلح(دادسرا و دادگاه نظامی)اجرا می شود    4)صرفا در دادگاه انقلاب اجرا می شود.

 

5- اقتضای تعقیب(متقضی بودن تعقیب)به معنای تعلیق تعقیب توسط..... است.

 1)دادستانها                               2)باز پرسان                   

   3)روسای محاکم               4)ضابطان دادگستری

 

6- در حال حاضر نظام حاکم بر دادرسی کیفری ایران نظام ....... است.

 1)اسلامی             2)اتهامی                     3)مختلط                       4)تفتیشی

8- در نظام مختلط،رسیدگی در مرحله دادگاه:

 1)غیر علنی و غیر ترافعی است.                         2)علنی و غیر ترافعی است

 3)غیر علنی،سری و ترافعی است.                       4)علنی و ترافعی است.

9- منظور از قاعده قانونی بودن تعقیب چیست؟

1)ماده قانونی مربوطه باید در کیفر خواست قید شود.             2)ماده قانونی مربوطه باید در حکم قید شود

3)تعقیب باید در قانون پیش بینی شده باشد                4)نهاد تعقیب (دادستان یا هر مقام دیگر)مکلف به تعقیب همه ی جرایم است.

10- قاعده قانونی بودن تعقیب:

 1)صراحتا در حقوق ایران پیش بینی شده است.       2)به طور ضمنی در حقوق ایران مورد پذیرش قرار گرفته است.

 3)در حقوق ایران مورد قبول واقع نشده است.       4)در حقوق ایران به نظر دادستانها واگذار شده است.

 11- قاعده مقتضی بودن تعقیب در حقوق ایران:

 1)پذیرفته نشده است.                             2)در قانون اصول محاکمات جزایی پذیرفته شده است.

 3)در قانون آیین دادرسی کیفری 1378 پذیرفته شده است. 4)در قانون اصلاح پاره ای از قوانین دادگستری پذیرفته شده است.

12-کدام یک از قوانین زیر دادسرا را به نظام قضایی ایران بازگرداند؟

 1)اصلاح تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب              2)تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب

 3)آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری         4)هیچکدام

13- قانون اصلاح پاره ای از قوانین دادگستری مصوب 1356:

 1)طبق رای وحدت رویه به قوت خود باقی است.     2)طبق رای وحدت رویه صراحتا منسوخ است .

 3)طبق نص صریح قانون منسوخ است.           4)رای وحدت رویه یا نص قانونی در خصوص اعتبار یا عدم اعتبار آن وجود ندارد.

14- یکی از اصول مهم حاکم بر دادرسی کیفری بطلان اقرار ناشی از شکنجه است.این مهم در حقوق ایران:

 1)پزیرفته نشده است.

 2)صرفا در اصل 38 قانون اساسی پذیرفته شده است

 3)در قانون اساسی و قانون احترام به آزادیهای مشروع وحفظ حقوق شهروندی پذیرفته شده است.

 4)در قانون اساسی و قانون آیین دادرسی کیفری پذیرفته شده است.

15- در حال حاضر انواع دادسرا عبارت است از:

 1)عمومی و انقلاب، نظامی، ویژه روحانیت، دیوان عالی کشور               2) عمومی، انقلاب، نظامی، ویژه روحانیت، دیوان عالی کشور

 3) عمومی، انقلاب، نظامی، ویژه روحانیت، دیوان عالی کشور، انتظامی قضات       4) عمومی و انقلاب، نظامی، ویژه روحانیت، دیوان عالی کشور، انتظامی قضات

16- دادسرای ویژه روحانیت صلاحیت رسیدگی به کدام دسته از جرایم روحانیون را دارد؟

 1)جرایم عمومی       2)همه جرایم     3)جرایم مهم     4)جرایم مربوط به شغل

17- آیا دادسرای ویژه روحانیت حق  رسیدگی به جرایم غیرروحانیون را هم دارد؟

 1)بله- چنانچه مقام رهبری موضوعی را برای رسیدگی ارجاع کند.                         2)بله- چنانچه غیر روحانی، شریک یا معاون روحانی باشد. 3)بله- چنانچه در موضوعات مخل امنیت یکی از دو طرف اختلاف روحانی باشد.        4)هر سه مورد

18- در روابط بین دادستان و دادیار:

1)جز در برخی موارد استثنایی، نظر دادستان متبع است.              

2)اصل بر متبّع بودن نظر دادستان است اما دادیار قانوناً در مواردی مجاز به اختلاف است.

3)همواره و در همه موارد نظر دادستان متبع است و دادیار هیچگاه مجاز به اختلاف نیست.    

4)جز در مورد قرارهای نهایی و منجر به بازداشت، دادیار تکلیفی به کسب نظر دادستان ندارد.

19- در روابط بین بازپرس و دادستان:

1)اصل بر استقلال بازپرس است و او جز در مواردی استثنایی مکلف به تبعیت از نظر دادستان نیست.             

2)اصل بر استقلال کامل بازپرس است و او هیچ گاه مکلف به تبعیت از نظر دادستان نیست.                      

3)اصل بر متبّع بودن نظر دادستان است و بازپرس در مواردی استثنایی مجاز به مخالفت با دادستان است.              

4)اصل بر متبّع بودن نظر دادستان است و بازپرس هیچگاه مجاز به مخالفت نیست.

20- هرگاه دادسرای نظامی حین رسیدگی به جرم خاص نظامی جرم دیگری را هم کشف کند:

1)مجاز به رسیدگی نیست.                   2)می تواند رسیدگی کرده یا موضوع را به دادسرای صالح ارسال کند.     

3)می تواند به آن اتهام نیز رسیدگی کند.              4)در صورت اجازه رئیس قوه قضائیه به آن جرم هم رسیدگی می کند.

21- در حوزه قضایی بخش هرگاه جرمی اتفاق بیفتد که در صلاحیت دادگاه عمومی است، چه کسی کیفرخواست صادر خواهد کرد؟

1)رئیس حوزه قضایی                2)دادرس علی البدل 3)دادستان شهرستان مربوطه          4)نیازی به صدور کیفرخواست نیست.

22- هرگاه در حوزه قضایی بخش جرم قتل عمدی واقع شود صدور کیفر خواست با ................... است.

1)دادستان شهرستان مربوطه                       2)دادستان شهرستان مرکز استان

3)رئیس حوزه قضایی بخش                          4)دادرس علی البدل حوزه قضایی بخش

23- چنانچه در حوزه قضایی بخش جرمی واقع شود که در صلاحیت دادگاه انقلاب است، صدور کیفرخواست با .......... است.

1)رئیس حوزه قضایی بخش            

2)دادستان شهرستان مربوطه

3)دادستان شهرستان مربوطه و هرگاه در آن شهر دادگاه انقلاب نباشد، نزدیکترین شهری که دادگاه انقلاب دارد.

4)دادستان شهرستان مرکز استان

24- هرگاه جرایم موضوع صلاحیت دادگاه کیفری استان در غیر حوزه قضایی بخش(مثلاً در شهرستان) واقع شود صدور کیفر خواست و دفاع از آن به ترتیب با چه کسی است؟

 1)هر دو دادستان محل وقوع جرم              2)هر دو دادستان شهرستان مرکز استان

 3)دادستان محل وقوع- دادستان شهرستان مرکز استان       4)دادستان شهرستان مرکز استان- دادستان محل وقوع جرم

25- در حال حاضر رسیدگی در دادسراهای نظامی:

1)در همه موارد تابع قانون آیین دادرسی کیفری است.    

2)در همه موارد تابع قانون اصول محاکمات جزایی است.       

3)تابع قانون آیین دادرسی کیفری و در موارد سکوت آن تابع قانون اصول محاکمات جزایی است.                   

4)تابع قانون اصول محاکمات جزایی و در موارد سکوت آن تابع قانون آیین دادرسی کیفری است.

26- چنانچه یک فرد نظامی در دوره خدمت مرتکب جرمی شود اما این جرم پس از زمان خدمت او کشف شود انجام تحقیقات مقدماتی و صدور کیفرخواست با .................. است.

 1)دادسرای نظامی          2)دادسرای عمومی       3)انجام تحقیقات با دادسرای عمومی و صدور کیفرخواست با دادسرای نظامی است.       4)عکس گزینه 3

27- هرگاه دادستان نظامی تحقیقات بازپرس نظامی را ناقص بداند:

1)چنانچه بازپرس تحقیقات خود را کامل بداند، حل اختلاف با دادگاه نظامی2 است.                            2)بازپرس در هر حال مکلف به تکمیل تحقیقات است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:45 ] [ جمشید راد ]
[ ]

90 نکته مهم درباره خواستگاری: (خانه و خانواده)

دسته بندیخانه و خانواده
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات24
حجم فایل503 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

سلام به همه دختر و پسرای دوست داشتنی و مهربون:

 

امروزه در اغلب خونواده ها، دختر و پسر همدیگه رو می بینن  و از شرایط هم مطلع میشن و در نهایت منجر به خواستگاری و تشکیل زندگی میشه.

 

با این حال بهتره که خوانواده ها نسبت به انتخاب فرزنداشون خیلی سختگیری نکنن و در عین حال بی خیال هم نباشن.

طبیعیه روز خواستگاری یه نوع دلشوره و اضطراب توی ذهن خونواده ها باشه مخصوصا موقعی که 2 خونواده نسبت به هم شناخت ندارن. به همین خاطر بهتره برای کم شدن لین اضطراب، از قبل مقدمات فراهم بشه مثل:

 اطلاع دادن به خونواده دختر.

زمان رفتن رو مشخص کنن.

سرزده و بدون وقت قبلی نرن.

و.....

 

 

زمان خواستگاری بهتره بعدازظهر یا اول شب باشه که اعضای خونواده در منزل حضور داشته باشن.

بزرگترها خیلی سکوت نکنن و در عین حال از هر دری هم حرف نزنن( جنگ، آب و هوای بد، گرانی، وضعیت بد اقتصادی و ..)

سعی کنین دو خونواده با هم صادقانه صحبت کنین که خدای نکرده با پنهانکاری، بعدها مشکل یا مشکلاتی به وجود نیاد.

موقع ورود به خانه عروس بهتره یه نفس عیق بکشین و در برخورد دو خونواده با هم ، بهتره با لبخند و گشاده رویی از همدیگه استقبال کنین  که خاطره خوبی برای همه رقم بخوره.

چشم و هم چشمی، فخر فروشی و کلاس گذاشتن رو کنار بزارین و یه مراسم خواستگاری منطقی و معتدل رو برگزار کنین.

 

 

 

 

 

ناگفته ها و جذابیتهای  مراسم خواستگاری:

 

  1. از نظر آداب و رفتارهای اجتماعی ووضعیت اقتصادی  با همدیگه همخوانی داشته باشین.

 

  1. توی اولین  جلسه خواستگاری پوشش مناسب داشته باش.

  1. گوینده و شنونده خوبی باش.

 

  1. با همدیگه صادق باشین .

 

  1. آقا پسرا امکانات مالی خودشون رو عنوان کنن.

 

  1. وعده هایی که به همدیگه میدین با امکانات شما همخوانی داشته باشه...نه افراط و نه تفریط.

 

  1. نسبت به ارزشهای خانوادگی همدیگه مطلع بشین ( تحصیلات، اشتغال خانم و ..).

 

  1. شرایط همدیگه رو نسبت به همسر و شریک زندگی ایده آل بدونین.

 

  1. نسبت به نوع پوشش همدیگه در اجتماع نظر همدیگه رو جویا بشین.

 

  1. نسبت به برنامه های فعلی و تا حد امکان برنامه هایی که واسه آینده دارین از همدیگه سوال و جواب کنین.

 

  1. مسافرت و یا زندگی خارج کشور رو اگه براتون مهمه با خواستگارتون در میون بزارین.

 

  1. اگه بیماری خاصی دارین حتما و قطعا به همدیگه بگین.

 

  1. اگه قبلا ازدواج ناموفق داشتین ...عنوان کنین.

 

  1. نسبت به همدیگه حسن نیت داشته باشین.

 

  1. خصوصیات مثبت و منفی  شخصی خودتون رو بیان کنین.

 

راههای بله گرفتن از آقا پسرا:

 

  1. آسمون ریسمون به هم نبافین و از سوالات همدیگه طفره نرین.

 

  1. اضطراب و آرامش خوتون رو موقع جواب دادن به سوال ، حفظ کنین

 

  1. واکنش غیر طبیعی و غیر عادی از خودتون بروز ندین و سعی کنین خود خود خودتون باشین.

 

  1.  زبونتون رو به هم نمالین.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:45 ] [ جمشید راد ]
[ ]

جزوه آموزشی هفت ابزار کنترل کیفیت (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات10
حجم فایل162 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

جزوه آموزشی هفت ابزار کیفیت

فایل اصلی جزوه   :  PDF

حجم فایل زیپ   : 163K

تعداد کل صفحات :  10 صفحه

فهرست مطالب جزوه شامل موارد ذیل می باشد :

  1. هیستوگرام
  2. دیاگرام پاره تو
  3. نمودار علت و معلول
  4. برگه های ثبت فراوانی
  5. نمودار تمرکز خرابی ها
  6. نمودار پراکندگی
  7. نمودارهای کنترلی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 2:45 ] [ جمشید راد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 صفحه بعد