motorsearchdl

دانلود فایل

گزارش کاراموزی ماشین های كشاورزی (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل55 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست:

مكانیزاسیون ماشینهای  كشاورزی در ایران

آشنایی با وضعیت كشاورزی سنتی ایران

شرایط و امكانات توسعه ماشین های كشاورزی در ایران

نیروی كار انسانی و لزوم استفاده ی ماشین در كشاورزی ایران

مكانیزاسیون ماشینهای  كشاورزی در ایران

مكانیزاسیون كشاورزی در ایران موضوعی است كه طی سالهای گذشته یا بهتر بگوئیم از سال 1345 ، یعنی سالی كه قرارداد بین ایران و جمهوری رومانی به منظور خرید تراكتور و بعضی ادوات كشاورزی منعقد شد و تعداد تراكتور از آن سال در كشور رو به فزونی گذاشت مورد بحث متخصصین فن بوده است.

وقتی از مكانیزاسیون كشاورزی صحبت به میان می آید ، اكثرا به فكر كاربرد و استفاده از موتورهای احتراق داخلی و ماشین های مختلف كشاورزی در مزارع می افتند ، در حالی كه مكانیزاسیون به معنی اعم، این نیست كه حتما از موتور احتراق داخلی و یا از آخرین مدل های ماشین های كشاورزی استفاده شود. قبل از اینكه مكانیزاسیون كشاورزی را تعریف كنیم ، ابتدا لازم است موتور و ماشینرا از یكدیگر تشخیص داده و جدا كنیم. "ماشین " وسیله ای است كه اگر به آن توان دهیم ، برایمان كار انجام می دهد ولی خود به تنهایی قادر به انجام كار نیست . " موتور" وسیله ای است كه تولید توان می كند ولی به تنهایی نمی تواند كاری انجام دهد مگر اینكه این توان را به ماشینی بدهد تا آن ماشین بتواند كار تولید كند. به طور مثال یك گاوآهن را می توان به وسیله ی یك یا چند حیوان كار به حركت درآورد و زمینی را شخم زد ، گاوآهن در اینجا ماشین را تشكیل می دهد و حیوان یا حیواناتی كه آن را می كشند در حكم موتور می باشند. یك موتور ممكن است در یك زمان، دو ماشین را به حركت درآورد و گاهی حركت هر دو ماشین ، برای انجام كار ، ضروری است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 4:31 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کاراموزی شركت فولاد (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل6 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آشنایی با شركت

معرفی شركت :

این شركت در قالب كارگاه كوچكی تاسیس شد و طی سال های بعدی ، گسترش یافته و اكنون به یك مجموعه كارگاهی بزرگ تبدیل شده است . این شركت با بهره گیری از 5 كوره و چند دستگاه برش و دستگاههای القای الكتریكی و یك آزمایشگاه ، كلیه عملیات حرارتی و ... را بر روی فولاد و قطعات آهنی انجام می دهد .

 

فعالیتهای این شركت عبارت است از :

عملیات حرارتی ( سخت كاری ) فولادهای آلیاژی چدنی

سختكاری القایی ( اینداكشن ) تا عمق 7 میلیمتر

سمانتاسیون – نرماله – آنیل – كربوره

فنری كردن قطعات آهنی و چدنی فنرها

گالوانیزه سفید – رنگی و كروماته با تست بالا

سیاهكاری و فسفاته كاری

برشكاری انواع فولادهای آلیاژی و لوله های صنعتی

آنالیز انواع فولاد – استیل – چدن – برنز و برنج

فرایندهای تولید :

مرحله اول بسته بندی (در فیكسچر و قید و بند كردن قطعات ) :

 بسیاری از قطعات ، قید و بندهایش با مفتول سیمی است .

مرحله دوم :

 قراردادن قطعات در پیش گرم ( فاكا ) : تادمای 250 درجه سانتی گراد درجه گرم شده برای از بین رفتن تنش های موجود در قطعات ( در هنگام ماشین كاری قطعات چون شكل و ظاهر اصلی از دست می رود ، تنش هایی ایجاد می شود كه این تنش ها در دمای بین 200 تا 350 درجه سانتی گراد از بین می رود .

توضیح : قطعات در سالن آبكاری به دو دسته تقسیم می شوند :

دسته اول : قطعاتی كه سخت كاری می شوند و در داخل كوره كم كربن قرار می گیرند . این قطعات به دلیل داشتن عناصر تشكیل دهنده كامل از جمله : كرومcr ، كربن c، واناریم v ، نیكل Ni ، احتیاجی به قرار دادن در كوره های پر كربن ( سمانتاسیون ) ندارند .

دسته دوم : قطعاتی هستند كه سمانته می شوند و در داخل كوره های پر كربن قرار می گیرند . این كوره ها تشكیل شده از مقدار زیادی مواد شیمیایی كه از جمله آنها دو سود كم كربن است و در دمای 900 تا 930 درجه به صورت مذاب در می آیند قرار می گیرند ، قرار می گیرند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 4:30 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کاراموزی تاریخچه شركت سابین خودرو (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه و تاریخچه شركت سابین خودرو

این شركت در سال 1381 تحت اسم شركت نوسازان قوای محركه كه وابسته به شركت جیالینگ چین بود آغاز بكار كرد و با توجه به بازاریابی های انجام گرفته نشان می داد كه رونق اقتصادی چشمگیری در كشور ایجاد نموده است و سهامداران شركت سابین خدرو خودرو به منظور پاسخگویی به تقاضای كثیری از مشتریان كه نوعی پیش دریافت و درآمد برای شركت بدهی ایجاد كرده بود به فكر گسترش و ایجاد فاز دوم شركت به نام شركت سابین خودرو گردید این شركت از بدو تاسیس تا سال 1384 به دلیل عدم اشباع بازار سود قابل توجهی عاید شركت سابین خودرو می گردید زیرا كه قطعات این شركت « skd و ikd » به صورت ثبت سفارش به دلیل ارزان بودن و كیفیت بسیار مطلوب و از همه مهمتر اینكه قیمت تمام شده آن محصولات بسیار كم بود از كشور چین وارد می شد و تولید و مونتاژ از این محصول روزانه 90 دستگاه موتور سیكلت با نام های « سابین و شوباد » روزانه وارد بازار و در دست مشتریان قرار می گرفت و حتی صادرات این محصولات به كشورهای همجوار از جمله عراق ، افغانستان ، اوگاندا صورت می گرفت و از سال 1384 به دلیل ایجاد كارگاه های غیر اصولی و عدم اخذ مجوز از سازمان های ذیربط از یك طرف و از طرف دیگر چون در زمان جنگ امریكا با عراق  صادرات برای این كشور انجام گرفت به دلیل جنگ تمام قطعات و محصولات این كشور به طور كلی در زمان جنگ از بین رفت و به طور كلی بازار اشباع و تخریب گردید و باعث ركورد اقتصادی شد و موسسین و سهامداران شركت لبه این فكر افتادند كه نه تنها شركت سود دهی كافی ندارد بلكه باعث كاهش سرمایه و موجود نقدی شركت خواهد شد در نتیجه تصمیم گرفتند كه عمده قطعات یدكی و پلاستیكی این محصول در داخل شركت با ایجاد سالن های بزرگ انجام دهند و از سازمان صنایع و معادن استان زنجان نیز حمایت بسیاری در این زمینه صورت می گرفت و چون شركت به متخصصین حرفه ای نیاز مبرم داشت و چون كار تخصصی بود هیچیك از افراد واجد شرایط حاضر نمی شدند در شركت انجام فعالیت كنند و چون از متخصصین كشورهای چین نیز دعوت به عمل آمده بود آنها حاضر بودند كه دستگاه های این شركت را خودشان وصل كنند و راه اندازی یك ماهه این دستگاهها را خودشان تقبل نمایند ولی در عوض با یك حقوق و مزایای بیشتری حاضر به هكاری با شركت سابین خودرو بودند و مدیر عامل شركت سابین خودرو وقتی با این مشكلات رو به رو شدند از راه اندازی این دستگاه ها منصرف شدند و این امر باعث شد كه هر سال از سود شركت كاهش یابد و شركت دچار ركورد اقتصادی گردد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 4:30 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کاراموزی ایران خودرو (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ایران خودرو

الف ) آشنایی با قسمتهای مختلف كارخانه :

در حالت كلی كارخانه از دو قسمت اداری و محیط كارخانه ( خط تولید ) تشكیل شده بود .

درقسمت اداری دفاتر ریاست ، كار گزینی ، مدیریت عامل ، واحدارتباطات و ... به شكل زیر تشكیل شده است .

این واحد تولیدی تشكیل شده است از چندین سوله مختلف برای تولیدات و ماشین كاری قطعات تولیدی به عنوان مثال در یكی از سوله ها فقط پوسته كلاچ ها و پوسته سیلندرها ( سیلندر پژو 405 ) تولید می شود و در سوله دیگر سر سیلندر همان خودرو تولیدمی شود و در سوله ای دیگر فقط كوره ها وجود دارند و آلیاژها در آنجا آماده می شوند همچنین در یكی دیگر از سوله ها دستگاه های سند پلاست و شات پلاست وجود داشت كه این دستگاه ها جزیی از كارهای ماشین كاری را انجام می دهند .

و همچنین سوله های دیگری همچون سوله دستگاه های cnc سوله انبار و غیره وجود داشتند .

این كارخانه همچنین دارای قسمت تصفیه خانه نیز بود كه در آنجا آب مصرفی كارخانه را تصفیه می كردند .

من بعداز گزینش و پر كردن فرم های لازم به قسمت تعمیرات HP ( High  presser ) فرستاده شدم كه مهندس سید طاهر حسینی مسئولیت مرا به عهده گرفتند . در قسمت HP دفاتری وجود داشت كه عملكرد مسئولان در این قسمت به شرح زیر بود .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 4:30 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کاراموزی سیستم های اندازه گیری (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل755 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

Auto-collimators

The Auto-collimator is a single instrument combining the functions of a collimator and a telescope to detect small angular displacements of a mirror by means of its own collimated light.

The two reticles are positioned in the focal plane of the corrected objective lens, so that the emerging beam is parallel. This usual configuration is known as infinity setting, i.e the auto-collimators are focused at infinity.

When moving the reticles out of the focal plane of the objective lens, the auto-collimator can be focused at finite distances, and the beam becomes divergent (producing a virtual image) or convergent (real image). This results in a focusing auto-collimator. The shape of the beam -convergent or divergent- depend on the direction in which the reticles are moved

The main components of a standard auto-collimator i.e. focused at infinity are:

  • Tube mounted objective lens
  • Beam splitter mount which contains two reticles
  • Eyepiece
  • Illumination device

The illuminated reticle projected over the beam splitter towards the lens is known as collimator reticle. The second reticle placed iin the focus of the eyepiece is the eyepiece reticle.

The beamsplitter mount together with the eyepiece and the illumination device form a main unit called: Auto-collimator head.

A focusing auto-collimator (finite distance setting) is similary built. The auto-collimator head containing the two reticles is now mounted on a draw out tube for focusing adjustment.

 

Auto-collimation is an optical technique of projecting an illuminated reticle to infinity and receiving the reticle image after reflection on a flat mirror. The reflected image is brought to the focus of the objective lens in which the eyepiece reticle is located. Thus the reflected image of the collimator (illuminated) reticle and the eyepiece reticle can be simultaneously observed.

When the collimated beam falls on a mirror which is perpendicular to beam axis, the light is reflected along the same path. Between the reflected image and the eyepiece reticle -which are seen superimposed- no displacement occures.

 

If the reflector is tilted by an angle (in radians), the reflected beam is deflected by twice that angle i.e. 2. The reflected image is now laterally displaced with respect to the eyepiece reticle. The amount of this displacement "d" is a function of the focal length of the auto-collimator and the tilt angle of the reflector: d = 2 f.

The tilt angle can be ascertained with the formula:

= d / 2f

where f is the effective focal length EFL of the auto-collimator.

Since the f is a constant of the auto-collimator, the eyepiece reticle can be graduated in angle units and the tilt angle can be directly read off.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 4:30 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش اموزش اداره برق استان زنجان (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات9
حجم فایل39 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست

عنوان

توضیح مختصری از ادراه برق ابهر

ارگو نوعی

حفاظت الكتریكی

كلیدهای حفاظت از جان

ایمنی در تابلوهای برق

انتقال انرژی

انواع اتصال های 

گروهای اتصالی ها          

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

مهندسان برق با خلق وعملکرد سیستمهای بسیار متنوعی سروکار دارند که به منظور بدست آوردن نیازها و خواسته های جامعه طراحی می شوند . این سیستم ها دامنه گسترده ای دارند واز سیستم های مربوط به تولید ،انتقال وکنترل مقادیر کم انرژی سیستم های کنترل و بهره وری از مقادیر بسیار زیاد انرژی رادربرمی گیرند ،درایران سیستم های برق حداکثر نقاط به صورت شعاعی ساده است و کمتر از تجهیزات ایمنی خط استفاده کرده اند وبرای تولید برق در نیروگاهها از سوختهای فسیلی استفاده می کنند وتا حد خیلی کم از توربینهای آبی وبادی و هسته ای برای تولید برق استفاده می کنند و قسمت انتقال برق نیز بیشتر به صورت هوایی است ودر بعضی از جاهای خاص از کابل کشی زمینی استفاده کرده اند .

دراین گزارش در فصل اول در مورد ایمنی دربرق وکارکردن با قسمتهای مختلف سیستم برق توضیح داده شده است وباید گفت ایمنی مهمترین ویکی از اصولی ترین کارهایی است که هر کس می خواهد با برق سروکار داشته باشد باید آن رابداند ورعایت کند که سلامت وکار طولانی ومداوم با برق رابرای خود تضمین کند ودر فصل دوم در مورد قسمتهای اداره برق و وظایف آنها شرح داده شده است و همچنین در مورد تجهیزات دستگاهی که مورد استفاده در اداره برق قرار می گیرد .

درپایان این امر را برخود واجب می شمارم که از زحمات بی شائبه جناب آقای مهندس ومحمدرضا حسن زاده و همچنین راهنمائی های بی دریغ شرکت برق شهرستان ابهر کمال تشکر نمایم و همچنین از زحمات خدمات رایانه ای APPLE که درامر تایپ این گزارش زحمات فراوان کشیده اند سپاسگذاری می نمایم .

دستورالعمل های ایمنی وفنی

مهارکردن

  1. تمام مهارتها بدون استثناءباید مقره عایق را داشته باشند .
  2. مقره عایق مهار فشار قوی باید بالاتر از شبکه فشار ضعیف باشد .
  3. باید توجه داشت که مقرع فشار ضعیف درارتفاعی دوراز دسترس عابرین قرار گیرد .
  4. درصورتیکه سیم اتصال زمینی برروی پایه موجود باشد حتی المقدور سعی شود سیم مهار به این سیم متصل شود.
  5. سیم مهار نباید با سیمهای شبکه تماس داشته باشد .
  6. مهارراقبل از نصب بایستی مونتاژوسپس روی تیر نصب کرد .
  7. موقع مهارکردن تیر ،سیم مهار باید طوری در مقره مهار قرار گیرد که در صورت شکست مقره ،سیمها در داخل یکدیگر بیافتد واز خوابیدن شبکه جلوگیری شود .
  8. سیم مهار باید قدرت کشش شبکه را داشته باشد .
  9. درصورت دردسترس نبودن مقره عایق مهار حتما"سیمهای مهار باید بطول 2 متر از سطح زمین روپوش عایق داشته باشد .
  10. از کامیون ودرخت نباید برای بستن مهار موقت استفاده کرد در مواقع ضروری .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 4:30 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کارآموزی مركز كامپیوتری كارخانه (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل6 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معرفی مركز كامپیوتری كارخانه :

اولین شبكه كارخانه فوق در تاریخ مهر ماه سال 82 با 11 كامپیوتر ایجاد گردید هدف از راه اندازی این شبكه ارتباط بخش حسابداری با یكدیگر و یكسان سازی آن با دفتر مركزی واقع در تهران و در كارخانه زیر مجموعه شان بود .

از آنجا كه نرم افزار حسابداری این مجموعه تنها تحت DOS قابل اجرا بود سیستم شبكه NOVEH راه اندازی شد .

بعد از گذشت مدتی نیاز این مجموعه برای به اشتراك گذاشتن فایل و ارتباط أنها تحت WINDOWS  أن ها را مجبور به ایجاد و راه اندازی دومین شبكه خود نمود كه در دوران كار أموزی من در أن شركت این شبكه راه اندازی شد و با عنایت مدیر کارخانه بنده هم در این راه اندازی برای آموزش و تکمیل دوره کارآموزی خود شرکت نمودم .

در حال حاضر این مجموعه با 19 کامپیوتر و دو شبکه و یک        strator adminis (مدیر شبکه ) در حال فعالیت می باشد .

این مجموعه دارای یک نرم افزار حسابداری و یک نرم افزار بنام PWL جهت حضور و غیاب کارکنان می باشد .

مجموعه فوق تنها دارای یک strator adminis می باشد که دارای مدرک مهندسی کامپیوتر ( سخت افزار ) و مدرک Mcse  ( مدرک مهندسی ماکروسافت ) می باشد .

مدرک Mcse  توسط شرکت ماکروسافت ارائه می گردد و دارای هفت آزمون می باشد امتحانات آن شامل Exame : 70-270,70-290,70-291,70-292,70-293,… میباشد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 4:29 ] [ جمشید راد ]
[ ]

پروپوزال رابطه‌ی شیوه های فرزند پروری و شخصیت با گرایش به اعتیاد (روانشناسی و علوم تربیتی)

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات22
حجم فایل56 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال رابطه‌ی شیوه های فرزند پروری و شخصیت با گرایش به اعتیاد

 

هر خانواده شیوه های خاصی در تربیت فردی و اجتماعی فرزندان خویش دارد. این شیوه ها، شیوه های فرزند پروری[1] نامیده می شود. متأثر از عوامل مختلف از جمله عوامل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... می باشد( هاردی و پاور و جدیک[2]، 1993).

  شیوه های فرزند پروری: اعتقادات، نگرش ها، فعالیت ها و اقدامات والدین در قالب الگوهای خانوادگی  یا سبک های فرزند پروری والدین نمود پیدا می کند. اینکه والدین کدام یک از انواع سبک های مختلف تربیتی را در خانواده اتخاذ کنند، خود تحت تأثیر عوامل گوناگونی است و بسیاری از شرایط محیط خانواده و فرهنگ غالب ناشی می شود. اما هدف همه ی سبک های فرزند پروری شکل دهی به شخصیت روانی و تقویت شایستگی  فرزندان می باشد. اهمیت این دو هدف و توجه به دو بعد از رفتارهای والدین یعنی پذیرش در مقابل طرد و سخت گیری در مقابل سهل گیری موجب شده تا امروزه محققان در خصوص سبک های فرزند پروری والدین و تأثیراتی که هرکدام از آنها بر رشد فرزندان دارند به بحث و بررسی بپردازند و الگوهای مختلفی ارائه دهند. اما همه الگوها در این سه شیوه فرزند پروری خلاصه می شود:

  الف- والدین قاطع و اطمینان بخش ( مقتدر[3]): والدینی که این الگوی فرزند پروری را دارند به فرزندان خود استقلال و آزادی فکری می دهند و آنها را تشویق می کنند و نوعی محدودیت و کنترل  را بر آنها اعمال می دارند. در خانواده هایی  با والدین مقتدر اظهارنظر و ارتباط اخلاقی  وسیع در تعامل کودک و والدین وجود دارد و گرمی و صمیمیت نسبت به کودک در سطح بالاست( ماسن، کانگر و کاگان[4] 1370). فرزندان این خانواده از ثبات شخصیتی خوبی برخوردارند، اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی دارند. در مواجهه با مسائل زندگی پختگی بیشتری نشان داده و برای کنارآمدن با مشکلات بیشتر از شیوه های مقابله ای متمرکز بر مسئله استفاده می کنند( احدی 1373).

  ب- والدین مستبد[5]: شیوه فرزند فرزند پروری استبدادی با ویژگی های توقع بالا و پذیرش پایین مشخص شده است. این والدین قوانین خود را به صورت انعطاف پذیری تحمل می کنند. از نظر تربیتی خشن و تنبیه گرند. با رفتار بد مقابله می کنند و فرزند بد رفتار را تنبیه می کنند. ابراز محبت و صمیمیت آنها نسبت به فرزندان در سطح پایین است. آنها امیال فرزندان  را درنظر نمی گیرند و عقایدش را جویا نمی شوند. کودکان دارای چنین والدینی ثبات روحی و فکری ندارند و خویشتن را بدبخت می پندارند. آنها زود ناراحت می شوند و در برابر فشارهای روانی آسیب پذیرند( هیبتی 1381). فرزندانی که در این خانواده ها تربیت می شوند رفتاری اجتماعی دارند، مودب، راستگو و دقیق هستند. اما از سوی دیگر افرادی شرمسار، مطیع، دارای هویت وابسته و متکی به دیگران، عزت نفس پایین و حساسیت بالا می باشند. اعمال اخلاقی آنها مبتنی بر ترس و تنبیه می باشد و در حضور عوامل تهدید کننده (والدین) بسیار درستکار هستند، اما به محض دوری از والدین ( تحصیل، اشتغال و ...) به راحتی به سوی انحرافات اجتماعی کشیده می شوند. زیرا درک درستی از باید ها و نباید های اجتماعی و اخلاقی پیدا نکرده اند( احدی 1373).

  ج- والدین سهل گیر[6]: این والدین به صورت افراطی نسبت به فرزندان خود پذیرش و پاسخ دهی دارند، آنها توقعی از فرزندان خود ندارند و نسبت به آموزش رفتارهای اجتماعی فرزند خود سهل انگار هستند. در این خانواده ها نظم و ترتیب و قانون کمی حکم فرماست و پایبندی اعضا به قوانین و آداب و رسوم اجتماعی کم است و هر کس هر کاری که بخواهد می تواند انجام دهد( استین برگ[7]، 1996). این خانواده ها نقطه مقابل خانواده های مستبد می باشند. هیچ الگوی تربیتی بر خلاف خانواده مستبد در این خانواده ها وجود ندارد. فرزندانی که در این خانواده ها رشد کرده اند اساساً لوس و ننر از خود راضی و پر توقع هستند و از دیگران انتظارات بیش از اندازه دارند. تاب و توان مقابله با مشکلات و ناملایمات و دشواریهای زندگی را ندارند. چرا که اساساً همیشه خواسته هایشان توسط والدین برآورده شده و شکست و ناکامی را تجربه نکرده اند. بنابراین در برابر ناملایمات زندگی به سرعت به روش های اجتنابی مانند اعتیاد متوسل می شوند. شخصیت ضعیف و شکننده، مسئولیت پذیری پایین، عدم قدرت تصمیم گیری و وابستگی به دیگران از ویژگی های فرزندان تربیت شده در چنین خانواده هایی می باشد( احدی 1373).

  از آنجا که خانواده پایه و اساس هر جامعه می باشد. می توان  ریشه مشکل اعتیاد را در ابتدا در خانواده مورد بررسی قرار داد و در خانواده آنچه مهم می باشد شیوه های فرزند پروری و شکل گیری شخصیت فرزندان می باشد. در این پایان نامه به بررسی رابطه بین شیوه های فرزند پروری و شخصیت با گرایش به اعتیاد پرداخته می شود.

فرضیه اصلی

بین  شیوه های فرزند پروری و ویژگی های شخصیتی با گرایش به اعتیاد رابطه معناداری وجود دارد.

زیر فرضیه ها:

1- بین شیوه های فرزند پروری (مستبدانه- سهل گیرانه و مقتدر) باگرایش به سوی اعتیاد رابطه وجود دارد.

2- بین شیوه های فرزند پروری (مستبدانه- سهل گیرانه و مقتدر)  و ویژگی ها شخصیتی (اعتمادبه نفس- استرس- افسردگی- حساسیت فردی- افکار پارانویا و سایکوتیک)  رابطه وجود دارد.

3- بین  شیوه های فرزند پروری و ویژگی های شخصیتی با گرایش به اعتیاد رابطه وجود دارد.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 4:29 ] [ جمشید راد ]
[ ]

پروپوزال نقش اجرای مالیات بر ارزش افزوده در شفاف سازی مالیاتی (حسابداری)

دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات21
حجم فایل80 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال نقش اجرای مالیات بر ارزش افزوده در شفاف سازی مالیاتی

 

نبود جامع اطلاعات مالیاتی، نبود تعدد نرخ های مالیاتی در بخش های مختلف اقتصادی، معافیت های وسیع و متنوع،اعمال نظرات شخصی در فرآیند وصول مالیات ها، عدم تسلط كافی بعضی از ماموران مالیاتی به اجرای صحیح قوانین و مقررات مربوطه، گسترش فساد در برخی از حوزه های مالیاتی به دلیل ناكافی بودن نظارت های فنی بر فرآیندهای تشخیص و وصول مالیات از جمله مهم ترین آسیب ها و كاستی های مالیاتی محسوب می شوند كه در مجموع باعث شده است تا كارایی مالیاتی در ایران شفافیت لازم بهره مند نباشد( فارابی،1390). مالیاتی باید به گونه ای باشد كه حداقل مزاحمت را برای فعالان اقتصادی ایجاد نموده و انگیزه سرمایه گذاری را كاهش ندهد. غیررسمی بودن فعالیت های اقتصادی در ایران و فقدان شفافیت لازم در مالیاتی باعث فرار مالیاتی شده است شواهد نشان می دهند كه مالیاتی اگر به درستی طراحی و به اجرا در نیاید و شفافیت لازم نداشته باشد میتواند به عنوان یكی از موانع اصلی كسب و كار عمل كند. اگر چه تغییراتی را با هدف افزایش درآمدهای مالیاتی ، افزایش ضمانت های اجرایی وصول، افزایش جرایم مالیاتی تدوین گردیده است ولی در مقدمه مدعی افزایش رضایتمندی اجتماعی ، افزایش کارایی مالیاتی و حمایت از مالیات های سبز و شفاف سازی فعالیتهای اقتصادی ،پولی و...است که متاسفانه بین مقدمه و محتوای لایحه سنخیت چندانی وجود ندارد .( ضیایی بیگدلی، 1384).زیرا افزایش درآمدهای مالیاتی و افزایش ضمانت های اجرایی وصول و جرایم مالیاتی می تواند با وضع قوانین سخت گیرانه و دستوری تا حدودی محقق شوند ولی جلب مشارکت و رضایتمندی عمومی و افزایش کارایی مالیاتی و شفاف سازی فعالین و فعالیت های اقتصادی صرفاً با شفافیت در عملکرد سازمان امور مالیاتی و نحوه هزینه نمودن درآمدهای مالیاتی محقق می شوند نه با وضع مقررات دستوری و سخت گیرانه. لذا مالیاتی باید در بعد حقوقی و قانونگذاری باید به سختی حرکت کند که شاخص های اصلی تحول در آن قابل مشاهده و محاسبه باشد . شاخص هایی مانند: 1- شفاف سازی فعالیت های اقتصادی 2- شفاف سازی بودجه ریزی عملیاتی در بخش درآمدهای مالیاتی 3- شفاف سازی عملکرد سازمان امور مالیاتی 4- شفاف سازی درآمدهای مالیاتی و تعیین محل مصارف آنها و... خصوصیات و ویژگی های مالیات بر ارزش افزوده در رسیدن به شفاف سازی مالیاتی: امروزه كشـورهای جهان در پی ریزی مالیاتی خود اهدافی را مد نظر قرار می دهند . مالیاتی جهت دسترسی به آن اهداف ، خصوصیات و ویژگیهای زیر را باید داشته باشد : (نادران،1380). رعایت عدالت مالیاتی : در یك مالیاتی مطلوب ، در تعیین مالیاتها به توانائی پرداخت مؤدیان توجه می شود و ساختار آن به گونه ای انتخاب می شود كه عدالت مالیاتی كاملاً رعایت شود . سهل الوصول بودن : در مــالیاتی مطلوب پایه های مالیاتی طوری انتخاب می شوند كه مالیات اعمال شده در كمترین زمان ممكن قابل جمع آوری باشد ضمن اینكه پرداخت كنندگان نیز برای پرداخت مالیات نباید تحت فشار باشد . معین بودن : در برقراری مالیات باید زمان نحوه پرداخت و میزان مالیات پرداختی برای مؤدیان مالیاتی مشخص باشد . پایین بودن هزینه وصول : در جمع آوری مالیاتها باید حداكثر صرفه جویی ممكن به عمل آید و هزینه های وصول به حداقل ممكن كاهش یابد . ضمانت اجرایی : نباید مالیات های وضع شود كه جمع آوری آنها ممكن نباشد به علاوه باید مالیاتی كادر اجرایی قــوی و كارآمـــدی را در اختیار داشته باشد چه برای وصول مالیات و چه برای مدیریت مالیاتی این نوع مالیات (مالیات بر ارزش افزوده) دارای نرخ یا نــرخ های است كه بر ارزش افزوده كالاها و خدمات وضع می شود لذا از یك سو اهداف دولتها ، داشتن رشد اقتصادی بالا و توسعه تجارت بین الملل و گسترش رقابت بوده و از سوی دیگر تمایل اقتصادی به سوی جهانی شدن است . تحول در مالیاتی زمانی مثبت ارزیابی می شود که مالیات مبتنی برارزش افزوده را متحول کند . بهترین راه برای افزایش کارایی و تحول در مالیاتی ، جلب اعتماد و اطمینان مردم از عملکرد آن است عملکردی که در مواجهه با فعالین اقتصادی عادلانه ، منصفانه و منطقی و در مصرف درآمدهای مالیاتی نیز شفاف و در خدمت خدمات عمومی است .به كارگیری سیستم مالیات بر ارزش افزوده، یكی از اصلی ترین روش های عدالت گستری در پایه مالیاتی است كه با ایجاد عدالت،موجب می شود تمامی افراد جامعه با توجه به میزان ارزش افزوده و ثروت كسب كرده، مالیات بپردازند.واقعیت‌هایی كه در اصلاح مالیاتی می‌گذرد، افزایش تعرفه‌های مالیاتی نیست، بلكه هدف لایحه، شفاف‌سازی مالیاتی است.براى برطرف كردن این چالشها، شفاف شدن مالیات و بهره مندى از جامع مالیاتی در اقتصاد ضرورت دارد. در حال حاضر سیستم مالیات بر ارزش افزوده، یكی از اصلی ترین روش های عدالت گستری در مالیاتی است كه با ایجاد عدالت موجب می شود تمامی افراد جامعه با توجه به میزان سود، ارزش افزوده و ثروت كسب كرده، مالیات بپردازند. در این تحقیق سعی می شود که کلیاتی در مورد مالیات بر ارزش افزوده، مالیاتی مطرح گردد تا باعث شفاف سازی مباحث مربوطه و اجرای صحیح تر این قانون گردد، و هدف از این تحقیق بررسی نقش اجرای مالیات بر ارزش افزوده بر شفاف سازی مالیاتی می باشد. بعضى از محدودیت هاى تحقیق شامل ازجمله دسترسى به ارقام درآمدى دولت و پرونده هاى موجود،ذاتى است و برخى دیگر ناشى از شرایط محیطى و محدودیت هاى زمانى انجام تحقیق است.از آنجا كه اجراى مالیات بر ارزش افزوده نوپا است، براى تكمیل و اصلاح رو ش هاى این ،دستورالعمل ها و بخشنامه هایى به طور متوالى صادر شده كه منجر به افزایش مؤدیان و یا حذف و تغییر دستورالعمل هاى موجودو درنهایت تغییر در تعداد مؤدیان یا مبلغ درآمد حاصل از اجراى مالیات می شود. جمع آورى داد ه ها و دشواری پیشبرد امور نیز از دیگر محدودیت های اجراى تحقیق حاضر به شمار می آید.

روش گردآوری اطلاعات (میدانی، کتابخانه ای وغیره):

 برای جمع آوری این اطلاعات از منابع مختلفی استفاده خواهد شد، ازجمله از طریق اطلاعات موجود در اسناد و مدارك، مراجعه مستقیم به حوزه هاى مالیاتى ...، گزارش های آماری منتشر شده توسط اداره كل امور مالیاتى استان تهران، سازمان امور اقتصادى و دارایى استان تهران، معاونت مالیات بر ارزش افزوده و قوانین مالیاتی تعیین خواهد شد.واسناد و مدارك در معاونت مالیات بر ارزش افزوده استخراج مى شود. كلیه شركتهایی كه در استان تهران در زمینه های تجاری، خدماتی و تولیدی فعالییت می كنند و مشمول  مالیاتی ارزش افزوده می شوند، جامعه آماری تحقیق مورد نظر را تشكیل می دهند. و روش نمونه گیری نیز تصادفی ساده است واز بین شركتهایی كه بیشترین درآمد مالیاتی رادر طی اجرای این  داشته اند، انتخاب می شوند. محقق برای اجرای یك طرح پژوهشی به روشی علمی با استفاده از ابزارهای مناسب، اطلاعات و شواهد كافی برای اندازه گیری و ارزیابی فراهم می آورد و با استفاده از روش های معین، داده های گردآوری شده را تلخیص، تنظیم و طبقه بندی می كند و به صورت جداول و نمودارهای آماری نشان می دهد. به بیان دیگر، اطلاعات جمع آوری شده به منظور استنتاج صحیح آماری و توجیه و تفسیر دقیق، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. در مرحله تجزیه و تحلیل، اطلاعات از نظر مقایسه با یكدیگر و با عوامل خارجی مورد آزمون قرار می گیرد و رد یا قبول فرضیه ها مشخص می شود.

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 4:29 ] [ جمشید راد ]
[ ]

پروپوزال عوامل موثر بر اجرای مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری در صنعت بانکداری (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات29
حجم فایل167 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پروپوزال عوامل موثر بر اجرای مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری در صنعت بانکداری

بررسی عوامل موثر بر اجرای مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری در صنعت بانکداری  با استفاده از مدل (AHP)

 مدیریت ارتباط با مشتری ,ارتباط با مشتری در بانکداری ,پایان نامه ارتباط با مشتری در بانکداری ,مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری,مدیریت الکترونیک ارتباط با مشتری,مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکیecrm,مدیریت ارتباط با مشتری pdf,مدیریت ارتباط با مشتری crm,مقاله مدیریت ارتباط با مشتری,مقاله مدیریت ارتباط با مشتری الکپایان,عوامل,موثر,اجرای,مشتری

بیان مسأله

 آنچه که سازمان ها از مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک راه برد کاری که تحول درسازمان و فرآیندهای کاری را ایجاد می کند، انتظار دارند با آنچه در عمل اتفاق می افتد تفاوت دارد . سیستمهای مدیریت روابط مشتریان ازنظرعملکردی یا نوع اعمالی که انجام می دهند به 4 دسته تقسیم می شوند :عملیاتی(کاربردی)، تحلیلی، اشتراکی و الکترو نیکی. به نظر می رسد که با پیاده سازی واصلاح مستمر فرآیندهای مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری در بانک می توان به رضایت هر چه بیشتر مهمترین سرمایه بانک که همان مشتریان می باشند، دست یافت . در این راستا اولین قدم شناسایی عوامل تاثیر گذار بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتریان است . امروزه با شکل گیری ابزارهای الکترونیکی ، ارتباطات، مالی و اعتباری بانک ها نیز با م شتریان خود وارد مرحله جدیدی شدهاند، که شاخصه بارز آن حضور فناوری های نوین با امکانات و توانمندی های بهینه است . دسترسی تعداد زیادی از مردم جهان به شبکه جها نی اینترنت و گسترش ارتباطات الکترونیک بین افراد و سازمان های مختلف از طریق دنیای مجازی ، بستری مناسب برای برقراری مراودات تجاری و مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری شکل گرفته است . هرچند تا کنون تحقیات بسیاری در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری انجام شده است که این (تحقیقات از انواع گوناگونی از چارچوبهای تئوریک استفاده نموده اند، اما در حوزه مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری به ویژه در حوزه بانکداری  تحقیقی انجام نگرفته است و در نتیجه عوامل تاثیرگذار بر موفقیت در پیاده سازی مدیریت روابط مشتریان مورد شناسایی قرار نگرفته است . مساله اصلی این پژوهش بر این مبنا شکل گرفته است . به عبارت دیگر تحقیق حاضر با هدف کشف علل مذکور و بررسی ورتبه بندی عوامل مؤثر در اجرای مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری در صنعت بانکداری  استان اصفهان انجام گرفته است . با توجه به ماهیت مساله و لزوم توجه توأمان به داده‌های تجربی و قضاوت ذهنی، در این در پژوهش مبنای کار بر اساس مدل فرآیند تحلیل سلسله مراتبی  قرار داده شده است .مدل AHP تئوری ریاضی که اولین بار توسط توماس ال ساعتی  در دانشگاه پنسیلوانیا مطرح شد AHP یک مدل قدرتمند و جامع می باشد که تصمیم گیری درآن با استفاده از داده های تجربی و قضاوت ذهنی تصمیم گیرنده انجام می پذیرد. در مدل تحلیل سلسله مراتبی از یک ساختار جهت سازماندهی و ارزیابی اهمیت معیارهای مختلف وتشخیص اولویت متغییرها استفاده میشود، ودر این راستا قضاوت های افراد مختلف را ترکیب مینماید(ساعتی، 2008).

سوال اصلی تحقیق:

1 عوامل مؤثر در اجرای مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری در صنعت با نکداری  کدام است؟

-2 از دیدگاه مشتریان و کارکنان هر یک از عوامل موثر در اجرای مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری در چه جایگاهی قرار دارند؟

سوالات فرعی:

1- وضعیت موارد مرتبط با مشتریان )ارزش، رضایت، حفظ و وفاداری مشتریان ( برای استقرار اجرای مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری در بانک پاسارگاد چگونه است؟

-2 وضعیت هریک از موارد مرتبط با کارکنان سازمان (مدیرت تغییر، رهبری اثر بخش ارتباطات ) برای استقرار و اجرای مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری در بانک پاسارگاد چگونه است؟

-3 وضعیت فر آیندهای سازمانی (بازاریابی، فروش ، خدمات مشتریان ) برای استقرار و اجرای مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری در بانک پاسارگاد چگونه است؟

-4 وضعیت استفاده و بهره گیری از انواع سیستم ها و نظام های اطلاعاتی مرتبط با مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری در بانک پاسارگاد چگونه است؟

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 4:29 ] [ جمشید راد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 صفحه بعد