motorsearchdl

دانلود فایل

گزارش کارآموزی شرکت پوینده الکترونیک (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات39
حجم فایل78 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مشخصات دانشجو

اینجانب ................. دانشجوی ترم آخر مقطع کاردانی رشته نرم افزار کامپیوتر هستم که دوره کارورزی خود را به مدت 240 ساعت در شرکت نجم رایانه گذرانده ام.

این هفته فعالیت زیادی صورت نگرفت و بیشتر آشنایی با محل كارآموزی ، افراد و مهارت های آنها و همچنین كسب آشنایی با محیط ها و افراد خارج از حیطه كاری كه با آنها سركار داریم به اتمام رسید .

در این هفته یك سری كارهای دیگر از قبیل تعویض قطعات سخت افزاری مانند فن cpu ، Ram ، power كامپیوترها را انجام میدادم .

همچنین تجربه نسبتاً خوبی در مورد بعضی از مادربوردها بدست آوردم یعنی كدام مادربورد برای استفاده شخصی و كدام مادربورد برای استفاده در ادارات مناسب       میباشد . برای نمونه مادربورد giga از مادربوردهای میباشد كه برای مكانهای اداری كه نیاز به تعداد نسبتاً زیادی كامپیوتر می باشد مناسب است زیرا این مادربورد با قطعات مختلف سخت افزاری به راحتی هماهنگی ایجاد می كند و همچنین شما دیگر نگران شكسته شدن و یا ناپدید شدن سی دی درایورهای آنها نیستید زیرا مادربوردهای giga از پشتیبانی قوی برخوردار می باشند و شما به راحتی می توانید درایورهای آن را از روی اینترنت دانلود كنید به عنوان مثال اگر شما پنج سال پیش یك مادربورد giga خریداری كردید و با گذشت زمان شما سی دی درایورهای آن را گم كرده اید و همچنین كامپیوتر شما اكنون نیاز به تعویض ویندوز و نصب مجدد درایورهای آن     می باشد جای نگرانی وجود ندارد تنها زحمت برای شما به طور كلی متصل شدن به اینترنت و سپس وارد شدن به سایت giga و بعد search كردن مدل درایور و بعد از پیدا كردن ، دانلود درایورها از داخل سایت می باشد ، پس در مورد این مادربوردها جای نگرانی وجود ندارد كه آیا درایورهای آنها در بازار وجود دارد یا خیر .

حال برای استفاده شخصی یكی از مادربوردهای خوب abit می باشد كه این مادربورد دارای قابلیتهای بالا و همچنین به روز می باشد ، یكی از این قابلیتهایی كه برای من بسیار جالب بود وجود یك 7segment بر روی این مادربورد بود ، این قطعه مانند یك counter می باشد كه دارای یك دفترچه راهنما نیز می باشد ، از این قطعه برای پیدا كردن نقص های سخت افزاری استفاده می كنند ، به عنوان مثال شما كامپیوتر خود را روشن می کنید و متوجه می شویدکه ویندوز بالا نمی آید و در صفحه سیاه رنگ در هنگام LOAD شدن باقی می ماند و عملیاتload  شدن متوقف می شود در این موقع شما به  7segment كه بر روی مادربورد قرار دارد نگاهی بیندازید به احتمال زیاد یك حرف به همراه یك عدد را مشاهده میکنید( به عنوان مثال A4 سپس شما باید به دفترچه راهنمای 7segment مراجعه كنید و بعد خطای  4A را پیدا كنید و حال بعد از پیدا كردن درباره آن به طور كامل توضیح داده و نوع و محل خطا را به شما نشان می دهد . یک موضوع مهم این است که اگر مشکل نرم افزاری باشد بر روی 7segment  چیزی ظاهر نمی شود ،این نوع مادربوردها برای افراد ی كه تجربه چندانی در سخت افزار ندارند نیز مناسب است زیرا خود سیستم به صورت هوشمند نوع و محل خطا را اعلام می كند و نیاز به یك متخصص حرفه ای سخت افزار نیست .

 

 


در این هفته کارهای مختلفی صورت گرفت اما مواردی که بسیار مورد توجه و مهمتر از بقیه بودن به صورت زیر می باشد .

یك كامپیوتر به واحد رایانه ارسال شده كه این كامپیوتر در ویندوز xp و در زمانهای مختلف reset می شود با چك كردن قطعات سخت افزاری آن اشكال در قطعه RAM بود ، RAM این سیستم 256 بود اما به دلیل      نا معلوم دچارreset  شدن سیستم می شود ، RAM آن را تعویض و یك RAM 256  دیگر بر روی آن قرارا دادیم و سیستم بدون مشكل شروع به كار كردن نمود ، تا این مرحله از كار اشكال سیستم معلوم شد از RAM  می باشد ولی اگر RAM به صورت سخت افزاری دارای مشكل بود سیستم به طور كلی بالا نمی آمد پس RAM را دوباره بر روی سیستم نصب نمودیم و كامپیوتر را راه اندازی نمودیم بعد از اینكه وارد ویندوز شد و تا قبل از اینكه سیستم reset شود مراحل زیر را انجام داده و دلیلreset  شدن آن را پیدا نمودیم :

از مسیر زیر وارد برنامه Performance شدیم :

Control Panel Administrative Tools Performance

در این برنامه ما می توانیم نحوه كاركرد قطعات سخت افزاری را مشاهده كنیم ، ما در این پنجره خطی كه نحوه كاركرد RAM را نشان می داد با رنگ آبی مشخص نمودیم ، با اینكه در ویندوز هیچ برنامه ای را اجرا نكرده بودیم اما حافظه RAM در برخی از زمانها از نظر فعالیت به 100%        می رسید برای اینكه بیبینیم چه برنامه های بر روی RAM درحال Process شدن هستند كلیدهای ctrl+Alt+Del را زده و وارد پنجره windows Task Manager و سپس وارد برگه Processes شدیم در این قسمت شروع به بستن تك تك برنامه های در حال اجرا نمودیم در این هنگام یك برنامه را كه چندین كپی از خود گرفته بود را در این پنجره نیز نشان داده می شود ، شروع به بستن تک تک آنها نمودیم بعد از اینكه آخرین فایل اجرایی برنامه را بستیم با دادن یك پیغام كه مربوط به ویروسی به نام BELASTER می شود و سپس بعد از 60 ثانیه سیستم reset شد ، پس دلیل reset شدن سیستم وجود ویروس BELASTER بر روی حافظه RAM  بود سپس با یك Anti Belaster آن را ازبین برده و سیستم بعد از راه اندازی مجدد بدون مشكل شروع به كار نمود .

تجربیاتی که از عیب یابی در این واحد بدست آوردم را در زیر شرح می دهم :

سیستم روشن می شود ولی هیچگونه اطلاعاتی بر روی صفحه نمایش نمی آید و یا صفحه سفید است منابع ایجاد کننده این مشکل عبارتند از :

یک سیستم دیگر در این هفته به واحد رایانه ارسال گردید، این سیستم پیغام های مختلفی را ارسال می کرد و ویندوز بالا نمی آمد به عنوان مثال یک بار که سیستم روشن میشد پیغام کمبود RAM را صادر می نمود و در همانجا متوقف می شد ، دوباره که سیستم را روشن می نمودیم پیغام خطای مبنی بر خراب بودن کارت گرافیک صادر میشد و یا بدون دادن پیغام خطا سیستم به طور کلی در مرحله تست سخت افزارمتوقف می شود ابتدا تک تک قطعات آن را بروی سیستم های دیگر تست نمودیم اما همه قطعات سالم و بدون نقص بودن بعد چندین بار تست قطعات و اطمینان از سالم بودن آنها مادربورد را مورد تست قرار دادیم که در هنگام تست کردن متوجه چند خازن بر روی مادربورد شدیم که دچار ترکیدگی خفیفی شده بودند که بعد از گرفتن چند تست از مادربورد مشخص شد که مادربورد دچار مشکل  می باشد دلیل آن هم ترکیدگی خازن ها بود که بعد از تعویض مادربورد و قرار دادن قطعات قبلی بر روی مادربورد جدید ، سیستم بدون نقص شروع به کار نمود ، سپس سیستم را به بخشی که از آنجا آمده بود ارسال نمودیم .

برخی از اطلاعاتی را که در مورد عیب یابی سخت افزاری ، چه تجربی و چه از طریق مطالعه بدست آوردم را در زیر شرح می دهم :

سیستم روشن می شود ولی هیچگونه اطلاعاتی بر روی صفحه نمایش نمی آید و یا صفحه سفید است :

  • کنترلر صفحه کلید سوخته و یا اتصالات سوکت خوب برقرار نمی گردد.
  • کانکتور مربوط به کابل هارد درست در سوکت هارد نصب نشده باشد یعنی یک یا چند ردیف از بین قرار داشته یا کابل برعکس وصل شده باشد . ضمنا به موارد زیر توجه شود.
  • کارت گرافیک معیوب بوده و درست کار نمی کند .
  • کانکتورهای  برق منبع تغذیه به مادربورد اشتباه وصل شده باشند.
  • خروجی سیگنال power good فعال نشود .
  • خروجی پالس cpu و المانهای جانبی کار نکند.

چراغ LED مربوط به درایوها روشن می ماند : کابل اتصال دهنده درایو برعکس متصل شده است که باید جهت اتصال کابل به کانکتور درایو را عوض نماییم .

 

باروشن شدن سیستم ، پیغام Invalid Configuration ظاهر می شود : این پیغام خطا ناشی از عدم یکسان بودن المان های فیزیکی روی سیستم و نوع تعریف آنها در برنامه ست آپ می باشد که باید با اجرای مجدد برنامه ست آپ نسبت به تعریف صحیح آنها اقدام نمود ( به عنوان مثال درایوها اشتباه یا جابجا تعریف شده باشند و یا نوع هارد با آنچه بر روی سیستم نصب گردیده متفاوت باشد ) .

با روشن شدن سیستم ، شروع به بیپ زدن می کند ( بیپ تکی ) منابع تولید کننده این خطاها عبارتند از :

  • بوردهای حافظه دینامیکی در داخل اسلاتها قرار ندارد ( سیستم حاوی حافظه دینامیکی نمی باشد ) .
  • بوردهای حافظه دینامیکی بطور صحیح در اسلاتها نصب نشده اند .
  • پیکربندی حافظه دینامیکی صحیح نمی باشد ( پر شدن اسلاتها و بانکها صحیح نمی باشد ).
  • تازه سازی حافظه دینامیکی به علت خرابی تراشه تایمر یا DMA انجام      نمی گیرد .

با روشن شدن سیستم ، شروع به زدن بیپ چندتایی ( 8 تایی ) می نماید منابع تولید کننده این خطا عبارتند از :

  • بورد گرافیک بطور درست و صحیح در اسلاتها قرار نگرفته است .
  • بورد گرافیکی نصب شده بر روی سیستم ، در زمان بوت شدن قابل برنامه ریزی نمی باشد .
  • تراشه بایاس کارت گرافیک در سوکت مربوطه قرار ندارد و یا آسیب دیده است .

سیستم بعد از روشن شدن و هعلان المان های سیستم ، با اعلان پیام Wait   می ایستد که منابع تولید کننده این خطا بر دو نوع می باشند که به دو صورت ظاهر خواهند شد:

حالت اول :  که بعد از مدتی ، محل ایجاد خطا توسط سیستم گزارش شود به عنوان مثال FDC Failure  یا HDC Failure و ... در این صورت باید به سراغ کارت مالتی I/O  رفت و آنرا از نظر قسمت های زیر چک نمود :

  • درست نصب بودن در اسلاتها .
  • درست ست شدن جامپرهای روی کارت مولتی I/O .
  • درست وصل بودن کابل های هارد و درایو .
  • درست وصل بودن کابل های برق درایوها و هاردها .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:01 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کارآموزی شرکت پارس خودرو (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات46
حجم فایل747 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست مطالب

 

عنوان

صفحه

فصل اول: شركت پارس خودرو

 

1-1 تاریخچه شركت پارس خودرو .................................................................

1

1-2 تولیدات شركت از بدو تأسیس .................................................................

6

فصل دوم: برق خودرو

 

2-1 مقدمه: روند تولید برق در خودرو ............................................................

8

2-2 باتری ............................................................................................................

9

2-3 دینام .............................................................................................................

10

2-4 استارت ........................................................................................................

13

2-5 سیستم جرقه‌زنی ........................................................................................

14

2-5-1 طرز كار سیستم جرقه زنی ..................................................................

15

2-5-2 اجزای سیستم جرقه زنی ....................................................................

16

2-5-2-1 شمع ....................................................................................................

16

2-5-2-2 كویل ...................................................................................................

17

2-5-2-3 دلكو  ...................................................................................................

18

2-6 سیستم تزریق سوخت ...............................................................................

21

2-6-1 سنسورها ................................................................................................

23

2-6-1-1 سنسور میل بادامك ..........................................................................

23

2-6-1-2 سنسور جریان هوا ...........................................................................

24

2-6-1-3 سنسور دمای آب موتور .................................................................

25

2-6-1-4 سنسور ضربه ...................................................................................

25

2-6-1-5 سنسور وضعیت دریچه گاز ............................................................

25

2-6-1-6 سنسور دور موتور ..........................................................................

26

2-6-1-7 سنسور اكسیژن.................................................................................

26

عنوان

صفحه

2-6-2 انواع سیستمهای سوخت انژكتور .............................................................

27

2-6-2-2 سیستم K-JETRONIC ......................................................................

27

2-6-2-1 سیستم KE-JETRONIC ....................................................................

27

2-6-2-3 سیستم L-JETRONIC .......................................................................

28

2-6-2-4 سیستم LH-JETRONIC ...................................................................

28

2-6-2-5 سیستم MONO_LETRPONIC ........................................................

29

2-6-2-6 سیستم MOTRONIC ........................................................................

29

2-6-3 سیستم سوخت رسانی .............................................................................

31

2-7 سیستم روشنایی و سیستمهای فرعی دیگر .................................................

33

2-7- الف سیستم روشنایی .................................................................................

33

2-7-ب سیستمهای فرعی دیگر ............................................................................

35

2-7-ب-1 برف پاك‌كن و شیشه شوی ................................................................

35

2-7-ب-2 بوق ......................................................................................................

37

2-7-ب-3 آینه برقی .............................................................................................

38

2-7-ب-4 شیشه بالابر برقی ...............................................................................

39

2-7-ب-5 قفل مركزی ..........................................................................................

39

2-7-ب-6 شیشه گرم كن عقب ............................................................................

40

2-7-ب-7 كولر و بخاری .....................................................................................

40

2-7-ب-8 سیستمهای اطلاع رسانی به راننده......................................................

41

فصل سوم: سیم كشی خودرو

 

3-1 مشخصات سیمها ..........................................................................................

48

3-2 طراحی دسته سیم .........................................................................................

49

3-3 فیوزها ...........................................................................................................

50

3-4 لیست فیوزهای خودرو .................................................................................

52

3-5 سیم كشی سرانزا ..........................................................................................

55

3-6 تصاویر خط سیم كشی سرانزا .....................................................................

57

منابع و مراجع .......................................................................................................

63

 

 

 

فصل اول

تاریخچه شركت پارس خودرو

این شركت در سال 1335 با نام شركت جیپ تأسیس گردیده و عمدتاً در رابطه با واردات و فروش اتومبیلهای جیپ ویلیز و قطعات یدكی آنها فعالیت داشت. در سال 1338 شركت جیپ، كارخانه‌ای در جاده مخصوص كرج (محل كنونی پارس خودرو) احداث و مونتاژ انواع اتومبیلهای جیپ در ایران را آغاز نمود و به دنبال احداث سالنهای پرس و ساخت قطعات و توسعه عملیات در سال 1345، تولید اتومبیلهای آریا، شاهین (رامبلر) به محصولات قبلی اضافه گردید. در تاریخ 4/2/1352 شركت موتور جك (سهام خاص) از طریق انتقال دارائیها و تعهدات شركت جیپ تأسیس و به ثبت رسید. و در تاریخ 8/2/1352 بر طبق مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده این شركت به فروش 45% از سهام خود به شركت جنرال موتورز آمریكا، به شركت جنرال موتورز ایران تغییر نام داد و نام آن به شركت جنرال موتورز ایران (سهام خاص) تغییر یافت. به دنبال پیروزی شكوهمند اسلامی و به استناد موافقت نامه شماره 16231 مورخ 30/8/1359 سازمان صنایع ملی ایران نام شركت به، شركت خودروسازی ایران (سهام خاص) تغییر یافت و در نهایت به استناد موافق نامه شماره 18532 مورخ 13/10/1359 نام آن به شركت پارس خودرو (سهام خاص) تغییر نمود.

شركت پارس خودرو بر اساس صورتجلسه مجمع فوق‌العاده مورخ 26/1/1371 و با استناد به ماده 278 قانون تجارت، از سهام خاص به سهام عام تبدیل گردید و اساسنامه جدید شركت مشتمل بر 80 ماده و 15 تبصره مورد تصویب قرار گرفت و جایگزین اساسنامه قبلی گردید. موضوع فعالیت شركت طبق ماده 3 ، اساسنامه ساخت و مونتاژ انواع وسائط نقلیه موتوری و انجام فعالیتهای بازرگانی در رابطه با واردات و فروش خودروهای تولیدی و قطعات یدكی آنها اعلام شد.

كارخانجات جیپ (جنرال موتورز ایران) متعاقباً ضمن ادامه تولید انواع جیپ، به جای سواریهای آریا و شاهین كه تولید آنها تا سال 1351 ادامه داشت، تولید مدل سواری اپل به نام شورلت ایران 2500 و  2800 و رویال را در سالن سواری آغاز و تا سال 1355 ادامه داد و پس از آن با تولید انواع سواریهای شورلت نوا و بیوك و نیز كادیلاك سویل نسبت به جایگزینی اتومبیلهای اپل اقدام نمود. كه تولید این سواریها نیز به دلیل قطع رابطه با آمریكا در سال 1361 خاتمه یافت. در سال 1364 تولید 7200 دستگاه قطعات منفصله اتومبیل شورلت نوا و بیوك حاصل از شكایت ایران، مجدداً آغاز گردید و پس از پایان یافتن تولیدات مذكور، پروژه نیسان جایگزین آن شد. به دلیل قطع رابطه با شركت جنرال موتورز آمریكا در سال 1359 و به منظور ادامه فعالیت شركت، تولید جیپهای توسن با قطعات منفصله هندی دریافتی از شركت ماهیندرا آغاز و به دلیل كیفیت پایین موتور و گیربكس آنها و مذاكرات با شركت ماهیندرا در سال 1364، موتور و گیربكس آنها از طریق شركت میتسوبیشی ژاپن جایگزین گردید. علاوه بر تولیدات فوق از سال 1363 تولید جیپ لندرور (اسپانیایی) آغاز و تا سال 1367 ادامه داشت. در سال 1364 قراردادی فیمابین شركت نیسان موتور ژاپن و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منعقد گردیده و شركت پارس خودرو به عنوان مجری بخشی از طرح تعیین گردید. تولید اتومبیلهای نیسان پاترول (دو درب، چهار درب، وانت) از بهمن ماه 1365 آغاز گردیده و با اعمال تغییرات از سوی واحد دو مدل دیگر (آمبولانس و پولرسانی) براساس مدل پایه چهار درب طراحی و بترتیب در سالهای 1366 و 1368 به تولیدات افزوده شد.

در سال 1368 با تلاش واحدهای مهندسی محصول و ابزار اصلاحاتی بر روی بدنه و سایر قطعات جیپ شهباز بعمل آمد كه در نتیجه جیپ صحرا با كیفیت و قابلیتهای بهتری به تولید انبوه رسید. همچنین در پایان سال 1374 شركت نسبت به انعقاد قرارداد انتقال خطوط تولید خودرو و سواری سپند (رنو 5) از شتاب خودرو (وابسته به سایپا) اقدام نمود كه هم اكنون تولید این خودرو در شركت متوقف شده است. در سال 1373 با عنایت به تاریخ خاتمه تولید پاترول 6 سیلندر در پایان سال 1995 میلادی و نیسان پاترول 4 سیلندر در پایان سال 1997 میلادی در كمپانی نیسان، اقداماتی از جنب شركت جهت تولید داخلی خودرو دو دیفرانسیل VAN (بهبود یافته) از طریق انعقاد قرارداد با شركت تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو مقرر گردید، و تولید ون بهبود یافته از سال 1379 مطابق برنامه خودكفایی و سازماندهی ساخت كشور یا 90% خود اتكایی آغاز گردید كه هم اكنون نیز تولید این خودرو متوقف شده است. در اواخر سال 78، در پی عرضه سهام شركت در بازار بورس توسط سازمان گسترش صنایع و نوسازی ایران، سایپا موفق شد 51% از سهام شركت را خریداری نماید.

از جمله پروژه‌های تحقیقاتی- مطالعاتی انجام پدیرفته در این سال بررسی و امكان سنجی مونتاژ خودرو و سواری سیتروئن در پارس خودرو بود كه با عنایت به ظرفیت خالی كارخانه و بازار بالقوه خودرو سواری در كشور موجب گردید شركت پارس خودرو نسبت به انعقاد قرارداد انتقال خطوط تولید خودرو سواری سپند از شركت سایپا و خرید كلیه قالبها و فیكسچرها و قطعات منفصله موجود و انتقال قراردادهای ساخت قطعات مربوطه اقدام نماید.

این شركت دارای 2396 نفر پرسنل می‌باشد كه 885 نفر كارمند، حدود 1500 نفر كاگر می‌باشد.

كه از این تعداد 995 نفر در بخش تولید و 891 نفر در بخش پشتیبانی و خدمات و 510 نفر در بخش اداری مشغول به خدمت می‌باشند. از مجموع پرسنل فوق 137 نفر دارای مدرك لیسانس و بالاتر، 355 نفر دیپلم و فوق‌دیپلم و 1904 نفر زیر دیپلم می‌باشند.

براساس چارت سازمانی، این شركت دارای هفت معاونت شامل: معاونت اجرائی، معاونت اداری، معاونت بازرگانی، معاونت ساخت، معاونت مالی، معاونت خدماتی، معاونت فنی و مدیریت می‌باشد. قسمتی كه تحت نظارت مدیریت می‌باشد مهندسی تولید است كه كار آن یك كار نظارتی است، مهندسی تولید از سه قسمت بدنه، شاسی، و پارسس (P ROCESS) تشكیل شده كه هر یك اهداف و وظیفه خاص خود را دارند. این شركت دارای سالنهای پرس، ساخت بدنه، سالن قطعات، صافكاری جیپ، سالن مونتاژ 1 (سپند و PK)، سالن مونتاژ 2 (نیسان پاترول، آمبولانس، سافاری، سرانزا، رونیز، پیكاپ، پولرسان) می‌باشد.

 

 

 

1-2 تولیدات شركت از بدو تأسیس

تولیدات پارس خودرو از بدو تأسیس تا سال 84 را می‌توان به گروه‌های زیر تقسیم‌بندی كرد:

1-انواع مدل جیپ در مدلهای شهباز، توسن، صحرا، لندرور

2-انواع مدل استیشن در مدلهای آهو، نیسان پاترول، آمبولانس، پولرسانی، سرانزا، رونیز و پاریز كه در آذرماه تولید آن شروع می‌شود.

3-انواع سواری در مدلهای آریا، شاهین، شورلت (مدل 2500 و 2800 و رویال)، سپند، PK.

4-انواع وانت در مدلهای شورلت، سیمرغ، نیسان پاترول، پیكاپ

خودرویی كه در حال حاضر در این شركت در حال تولید است، سرانزا می‌باشد. سرانزا خودرویی است كه تلفیقی از طراحی كارخانه نیسان ژاپن و تایرونگ (THAIRUNG) تایلند می‌باشد. در واقع می‌توان بدنه سرانزا را به دو بخش تقسیم كرد، ستون جلوی خودرو همانند پیكاپ تك كابین است به همین دلیل از موتور پیكاپ و درهای جلو آن كه ساخت كارخانه نیسان است، استفاده شده است. اما ستون عقب سرانزا ساخت تایلند می‌باشد، از این رو درهای عقب، برف‌پاك‌كن عقب، شیشه شور عقب، كولر عقب، و كلیه قطعات كه در قسمت انتهایی خودرو به كار برده می‌شوند از كشور تایلند وارد می‌شوند.

در این گزارش سعی شده است كه در زمینه سیستمهای برقی این خودرو و اطلاعات مفیدی ارائه شود. مطالب مربوطه به تجهیزات برقی سرانزا را به طور جزء به جزء در فصل بعد بررسی می‌كنیم.


 

2-1مقدمه: روند تولید برق در خودرو

نخستین عامل مهم برای گردش درآمدن موتور و حركت اتومبیل نیروی برق می‌باشد، تا زمانی كه موتور خاموش است تأمین انرژی مورد نیاز انرژی مورد نیاز بر عهده باتری می‌باشد ولی به محض اینكه موتور روشن می‌شود باید بوسیله‌ای باتری كه دارای توان محدودی است شارژ بشود. بعضی قطعات با همان مقدار ولتاژ تولیدی توسط باتری راه‌اندازی می‌شوند، ولی به علت تعدد مصرف كننده‌ها و سرعتهای مختلف سیستمی برای كنترل خودكار در مورد برق جاری نیاز است، كه ولتاژ بالاتری را برای راه‌اندازی دیگر مصرف كننده‌ها تولید كند، از این روناگریز هستیم بخشی را به منظور مرتفع ساختن این هدف در موتور خودرو قرار دهیم، این وظیفه بر عهده دینام (آلترناتور) می‌باشد. در سیستم الكتریكی اتومبیل جریان متناوب هیچ استفاده‌ای ندارد زیرا برای شارژ باتری و راه‌اندازی مدارهای الكترونیك به جریان مستقیم نیاز داریم. ولتاژ خروجی دینام نیز صرفنظر از دور موتور و برق مصرفی، باید ثایت بماند.

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:01 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کارآموزی شركت برق منطقه ای باختر (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل380 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تا ریخچه شرکت برق منطقه ای باختر

    تا قبل از تاسیس شرکت برق منطقه ای باختر استانهای لرستان، همدان و مرکزی تحت پوشش برقهای منـــطقه ای غرب و تهـــران بوده اند، با توجه به گسترش روز افزون شبکه های انتقال، فوق توزیع و توزیع و افزایش تعداد مشترکین و بعد مسافت استانهای یاد شده از مراکز شرکتهای فوق الذکر ضرورت امر ایجاب می نمود که شرکتی در محدوده استانهای یاد شده ایجاد گردد.

   در سال 1362 وزیر محترم وقت نیرو از نخست وزیر محترم جمهوری اسلامی ایران خواستار تاسیس شرکتی به نام شرکت منطقه ای برق باختر گردید که پس از طی مراحل قانونی در تاریخ 29/2/ 1363تقدیم مجلس محترم شورای اسلامی گردید .

   اساس نامه شرکت مشتمل بر 18 ماده و 6 تبصره در تاریخ 27/8/1363 به تصویب مجلس محترم شورای اسلامی و در تاریخ 12/10/1363 به تایید شورای محترم نگهبان رسید.

   در نیمه دوم سال 1365 شرکت برق منطقه ای باختر تشکیل که برق استانهای مرکزی، همدان و لرستان زیر نظر این شرکت به مرکزیت اراک فعالیت خود را آغاز نمود.

   پیرو بهبود ساختار تشکیلات صنعت برق و به منظور تامین برق مطمئن تر و ارائه سرویس مطلوب تر با رعایت استاندارد های مربوطه اعم از فنی و اقتصادی در جهت تشکیل توزیع نیروی برق استانی و اعلام داوطلبی شرکت برق منطقه ای باختر در راستای سیاستها و اهداف کلی وزارت نیرو و تعیین خط مشی هاو راهنماهای معاونت امور برق وزارت نیرو  و شرکتهای توزیع برق استانهای مرکزی، همدان و لرستان و شرکتهای مشاوره ای مباشر و تاسیساتی وفنی  و ساختمانی بتانیر تشکیل گردد.

فصل اول

 

 

معرفی شركت برق منطقه ای باختر:

1-1-موقعیت جغرافیایی و ویژگیهای شرکت

   شرکت برق منطقه ای باختر ازشمالی ترین نقطه  تا جنوبی ترین نقطه حدود 660 کیلو متر از قسمت شرق تا غرب منطقه حدود 450 کیلو متر میباشد.

   این شرکت ازشمال به برق منطقه ای زنجان از غرب و از جنوب به سازمان آب و برق خوزستان و از جنوب شرقی به برق منطقه ای اصفهان و از شرق و شمال شرقی به برق منطقه ای تهران محدود می شود .

   وسعت این شرکت بالغ بر 77535 کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 4200000 نفر و دارای 3 استانداری 20 فرمانداری، 51 شهر، 199 دهستان و 4639 روستا می باشد.

 

1-2-موقعیت استراتژیك

   به علت وسعت پوششی برق باختر(كه از شمال تا جنوب گسترده شده است)این شركت سهم به سزایی در برق منطقه دارد و از بزرگترین شركت های توزیع و فوق توزیع میباشد.

  به طوریكه در سال گذشته كه یكی از پست های مهم این شركت آسیب دید(پست انجیرك) علاوه بر برق استان های مركزی، همدان و لرستان قسمتهایی از برق شهرهای استان های مجاور نیز قطع گردید.

در نتیجه این شركت، از نظر استراتژیكی دارای موقعیت مهمی است و نبود آن آسیب جدی به برق منطقه های تحت پوشش و مجاور آنها وارد میكند، خصوصا كه این مناطق مناطق صنعتی و مهمی هستند(همانطور كه در موقعیت جغرافیایی گفته شد).

عملکرد دفتر برنامه ریزی فنی:

   در شركت برق منطقهای باختر كارآموزان به نسبت رشته ی تحصیلی در بخش های مربوط مشغول به كار میشوند.

   لازم به ذكر است(با توجه به زمینه های كاری شركت همانطور كه در بالا گفته شد)بیشترین استفاده را كارآموزان رشته قدرت می توانند از این شركت داشته باشند.

   شركت برق منطقه ای باختر شامل دفاتر و بخش های مختلفی میباشد، كه این گزارش مربوط به دفتر برنامه ریزی فنی میباشد.

   دفتر برنامه ریزی فنی، یکی از دفاتر پر اهمیت شرکت برق منطقه ای باختر است. افراد داخل این دفتر هر یک مسئولیت های خاصی به عهده دارند كه كارآموزان طی این دوره با این مسئولیت ها آشنا شده و تا حدی به انجام كارها كمك میكنند، که این مسئولیت ها در حدی كه كارآموزان در انجام آنها همكاری داشته اند و با آن آشنا شده اند به شرح زیر می باشند:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:01 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کارآموزی شرکت برق (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات55
حجم فایل1.588 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                           صفحه

                                                                                                                                        

فصل اول : مقدمه                                                                                                                       1

- تاریخچه صنعت برق                                                                                                             5

- فلسفه وجود پستهای فشار قوی                                                                                          7

- سیستم قدرت                                                                                                                       9

    1- پست                                                                                                                                9

   2- بهره برداری از پستهای برق                                                                                        10

- شرح وظایف اپراتور پستهای 230 كیلو ولت                                                                  12

    الف – وظایف اپراتور شبكار                                                                                              13

    ب – وظایف اپراتور روزكار                                                                                               15

فصل دوم    ترانس و ملحقات آن                                                                                          17                                                                                                             

  - تعریف ترانسفورماتور                                                                                                       18

  -  تلفات ترانسفورماتور                                                                                                      21

 - انواع ترانسفورماتور از نظر تعدادفاز                                                                            22

- ترانسفورماتور جریان C.T                                                                                                                       27

- ترانسفورماتورهای ولتاژ V.Tو P.Tو C.V.T                                                                                        32

فصل سوم :  رله های حفاظت خط وترانس                                                                                                 35

1- حفاظتهای ترانسفورماتور                                                                                                                       36

    - رله بوخهلتس                                                                                                                                          36

   - رله جریان زیاد با زمان معكوس                                                                                                           38

  - رله دیفرانسیل                                                                                                                                           39

 - رله ارت فالت                                                                                                                                             39

- رله اضافه جریان                                                                                                                                        40

- رله جریان زیاد با زمان ثابت                                                                                                                    40

2- حفاظت خط                                                                                                                                             41

     - رله دیستانس                                                                                                                                          41

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                           صفحه

 


فصل چهارم :   كلیدهای  قدرت                                                                                                                    42

- كلیدهای فشار قوی                                                                                                                                    43

- قطع كننده یا سكسیونر                                                                                                                              46

-قطع جرقه در كلیدهای فشار قوی                                                                                                            46

 - كلید قدرت یا دژنكتور                                                                                                                             50

-  كلیدهای تمام روغنی                                                                                                                                  51

 

پیش گفتار:

پیشرفت صنعتی ودرنتیجه ، بالا رفتن استاندارد زندگی بشرتوسعه منابع انرژی واستفاده ار آنها امكان پذیر می گرداند . با افزایش مصرف انرژی ، منابع انرژی نیزاز لحاظ تنوع ومیزان تولید افزایش یافته است . ازمیان انواع انرژیهای مورد استفاده ، انرژی الكتریكی به لحاظ اینكه باعث آلودگی محیط زیست نمی شود ، درزمان نیاز قابل تولید است به آسانی به صورتهای دیگر انرژی قابل تبدیل بوده وهمچنین قابل انتقال وكنترل می باشد بیش از انواع دیگرانرژیها مورد توجه بشرقرارگرفته است . امروزه سیستم های انرژی الكتریكی نقش اساسی را درتبدیل وانتقال انرژی درزندگی انسان بازی می كنند.

تولید قدرت خطوط انتقال ، وسیستم های توزیع انرژی .

به این ترتیب ، قدرتهای تولید شده درنیروگاهها ازطریق خطوط انتقال به محلهای مصرف می رسند.

رشد سیستم های قدرت الكتریكی :

قبل ازقرن نوزدهم میلادی وسایلی مانند شمع وبعضی ازانواع چربیها تنها منابع تأ مین روشنایی ودراواسط قرن نوزدهم چراغ گازی عموما" عملی ترین وسالم ترین وسایل روشنایی بشمارمی رفتند . گرچه تاآن زمان تحقیقات ارزنده ای ازیك طرف توسط فاراده وهانری درزمینه تولید الكتریسته وازطرف دیگر توسط بعضی دانشمندان وبخصوص ادیسون درزمینه استفاده ازالكتریسیته درملتهب نمودن بعضی مواد وبالاخره تكامل لامپ های ملتهب وساخت آنها بوجود آمد.

اولین سیستم های قدرت تحت عنوان ( شركت های روشنایی ) درحدود سال 1880 میلادی بوجود آمدند ومعروفترین آنها شركت روشنایی پرل استریت درنیویورك بودكه توسط ادیسون تأسیس شده بود. قدرت الكتریكی این سیستم توسط ژنراتور  DC  تأمین میشد وتوسط كابل های زیرزمینی توزیع می گردید ، بارهای این سیستم نیز فقط لامپ های ملتهب  بودند. بعد ازآن شركت های روشنایی محلی به سرعت دراروپا وآمریكا رشد كردند. دراواخرقرن نوزدهم موتورالقائی جریان متناوب AC اختراع شد ومصرف انرژی الكتریكی تنوع بیشتری یافت .

درسال 1885 جرج وستینگهاوس  اولین سیستم توزیع جریان متناوب راكه انرژی 150 لامپ را تأمین می كرد نصب كرد ودرسال 1890 اولین خط انتقال AC بطول 21 كیلومتر مورد بهره بهرداری قرارگرفت . اولین خطوط انتقال ، تك فاز بودند، انتقال قدرت توسط جریان متناوب ، بخصوص سه فاز بتدریج جایگزین سیستم های DC شد . دلیل عمده جایگزینی سیستم های AC ترانسفورماتورها بودند كه انتقال انرژی الكتریكی درولتاژی بالاتر از ولتاژ یا باررا امكان پذیر می كردند ، ضمن اینكه قابلیت انتقال قدرت بیشتری رانیز داشتند.

 

 

كلیات :

درسیستم های انتقال DC قدرت تولید شده توسط ژنراتورهای AC از طریق ترانسفورماتور ویك سوكننده الكترونیكی به خط انتقال DC داده میشود . یك اینورترالكترونیكی ، جریان مستقیم رادرانتهای خط به جریان متناوب تبدیل می كند تا بتوان ولتاژآنرا بایك ترانسفورماتور جهت مصرف كننده ها كاهش داد . مطالعات اقتصادی اغلب نشان داده است كه برای خطوط كوتاهتر ازحدود 560 كیلومتر استفاده ازخطوط انتقال هوائی DC مقرون به صرفه نیست .

بعد ازاینكه طرح توربینها ی بخارتوسط پارسون ارائه شد قدرتهای تولید شده با این توربین ها بیشترین محبوبیت رابرای طراحان سیستم ها بهمراه آورد . فركانس معرفی توربین های بخار باسرعت زیاد لزوم افزایش فركانس واستاندارد كردن فركانس یك سیستم مطرح شد. با استاندارد كردن فركانس ، امكان اتصال سیستم ها به یكدیگر نیز بوجود می آمد. امروزه عموما" فركانس های 50 و60 هرتز درسیستم های قدرت مورد استفا ده می باشند. امكان اتصال سیستم های قدرت كوچكتروبوجود آمدن سیستم های بهم پیوسته باعث رشد وبزرگ شدن سیستم های قدرت گردید.

همزمان بابزرگ شدن سیستم های قدرت ورشد مصرف ، عناصرسیستم های قدرت نظیر ژنراتورها وترانسفورماتورها تكامل بیشتری یافتند وبه عنوان مثال : ظرفیت كل نصب شده درسال 1982 دركشود آمریكا نزدیك به 600/000  مگاوات بوده است كه توسط 5/2 كیلووات رابرای هرنفرنشان می دهد .

تاسال 1917 سیستم ها ی قدرت بصورت واحدهای مستقل استفاده می شدند.

تقاضای مصارف زیاد انرژی الكتریكی ونیاز به قابلیت اطمینان زیاد ، موضوع ، مهمی  پیش آورد . بهم پیوستن سیستم ها ازلحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است ، زیرا ماشینهای كمتری بعنوان رزرو ، برای شرایط بهره برداری ساعات پیك مورد نیاز سیستم ها درشرایط وقوع اتصال كوتاه وخطاهای دیگر موجب ایجاد اختلال دركل سیستم بهم پیوسته خواهد بود ولذا باید رله ها وكلیدهای مناسبی درمحل اتصال سیستم ها نصب نمود.

بهره برداری ازیك سیستم قدرت ، بهبود به شرایط كارسیستم وتوسعه سیستم برای آینده نیاز به مطالعه بار، محاسبات خطاها ، طرح وسائل حفاظتی ومطالعه پایداری سیستم دارد. همچنین استفاده ازكامپیوتر درانجام محاسبات فوق الذكرازاهمیت خاصی برخودردار است .

تاریخچه صنعت برق درایران :

 

 
   

 

درسال1283 هجری شمسی بانصب یك ژنراتور 400KW توسط حاج امین الضرب درخیابان چراغ برق تهران ، استفاده ازانرژی الكتریكی درایران آغازشد. تاسال 1338 تنها چند نیروگاه دیگر به ظرفیتهای 1 و2 و 6 و 8 مگاوات مورد بهره برداری قرارگرفتند. درسال 1338 نیروگاه طرشت باظرفیت چهارواحد توربین بخار وتولید جمعا" 50 مگاوات به عنوان اساسی ترین منبع تولید برق درایران به شمار میرفت .

باتشكیل وزارت آب وبرق درسال 1343 كه بعدا" به وزارت تغییر نام داد . وظایف شركتهای برق پراكنده به این وزارتخانه محول گردید . درپایان سال 1360 ظرفیت نصب شده دركل كشور به بیش از 11/800 مگاوات رسید كه نشان دهنده  305 وات برای هرنفر بود . دراین سال نیروگاههای آبی تقریبا" 27/5  درصد تولید نیروگاههای كشور راتشكیل می دادند.

 

فلسفه وجود پستهای فشار قوی :

باتوجه به اینكه قدرت تولیدی نیروگاههای بزرگ تماما" درمحل مصرف نخواهد شد وبه منظورانتقال انرژی تولید شده ازمحل به م

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:00 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کارآموزی شرکت SKK یكی از معتبرترین تولید كنندگان پوششهای ساختمانی (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات31
حجم فایل7.873 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

SKK  نام یك شركت ژاپنی است كه از سال 1955 در تولید انواع رنگها و پوششهای ساختمانی فعالیت دارد . دامنه گسترش تولیدات و كیفیت بالای آنها، موجب شده تا شركت SKKبه عنوان یكی از معتبرترین تولید كنندگان پوششهای ساختمانی در دنیا شناخته شود.

این شركت به سبب كیفیت بالای محصولات خود، ضمن برخورداری از استاندارد كیفی ژاپن JIS ، در سال 1994 موفق به دریافت گواهینامه ISO 9002 شده است . هم اكنون SKK

 با ارائه خدمات مناسب عرضه و توزیع تولیدات خود، با دهها نمایندگی، در آسیا، اروپا، آمریكا و آفریقا فعالیت می نماید.

تولیدات شركت SKK شامل :

پوششهای گرانیتی، پوششهای ماسه سنگی، پوششهای مشابه كاشی، پوششهای روستیك، پوششهای بافت دار، پوششهای متالیك، پوششهای با خاصیت های ویژه از جمله: پوششهای ضدباكتری و قارچ، پوششهای ضد جلبك ، پوششهای ضد حریق، پوششهای مقاوم در برابر مواد شیمیایی، پوششهای ضد ترك و انعطافپذیر، پوششهای محافظت كننده مصالح از اثرات محیطی، پوششهای مقاوم در مقابل هوازدگی ، پوششهای ایزوله حرارتی، پوششهای با مقاومت مناسب در مقابل خش و سایش و . . . رنگهای مات ، نیمه براق و براق با كیفیت و خواص متفاوت ، پوششهای كف با ویژگیهای مختلف از جمله : كف های بهداشتی ( ضد باكتری و قارچ )، كفهای ضد ضربه ، كفتهای فانتزی ، كف های سرامیكی ، كفهای جاذب بخار ، كفهای اپوكسی و بسیاری محصولات دیگر می باشد .

 


بافتهای متنوع SKK

SAMPLES OF VAROIUS

FINISHES

نمونه هایی از بافتهای پوششهای SKK كه برای فضای داخلی و خارجی می تواند مورد استفاده قرار گیرد .

 

 


ویژگی محصولات SKK

SPECIFICATION

 

شركت SKK همگام با پیشرفت جهانی در زمینه تكنولوژی ساختمان، پژوهش و نوآوری را سر لوحه كار خود قرار داده است . این شركت با تولید دهها محصول متنوع، طیف وسیعی از نیازهای صنعت ساختمان را برآورده می سازد. ویژگی هایی كه در ساخت و تولید این محصولات با نظارت كیفی مستمر به دست آمده است به اختصار چنین است :

 

1 – چسبندگی و اتصال بسیار قوی به سطوح زیر كار ( چوب ، فلز ، بتن ، گچ ، سنگ و . . . )

2 – وزن و ضخامت كم ( از 300 میكرون تا 5 میلیمتر )

3 – پایداری و ثبات رنگ فوق العاده

4 – امكان سفارش هر نوع رنگ دلخواه ( بیش از 10000 رنگ )

5 – قابلیت طرح ریزی متناسب با طراحی ساختمان

6 – شبیه سازی انواع سنگ و كاشی

7 – قابلیت اجرا به صورت مات، نیمه مات، نیمه براق و براق

 

8 – مقاوم در برابر آب و رطوبت

 – قابلیت تنفس بافت از داخل به خارج كه از پوسته شدن جلوگیری می كند

10 – مقاوم در برابر نفوذ آلودگی ها به داخل سطح پوشش و كاملاً قابل شستشو

11 – مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش

12 – پایداری بالا در برابر هوازدگی

13 – دارای خاصیت آنتی استاتیك برای دفع گرد و غبار

14 – ارائه محصول پوششی برای دیوار داخلی و خارجی، كف داخلی و خارجی، سقف و بام

15 – تنوع درجه سختی از پوششهای انعطاف پذیری تا ضد خش

 

 

16 – مقاوم در برابر اثرات مخرب محیطی و زیست محیطی ( باكتری ، قارچ، جلبك و . . . )

17 – دوام و طول عمر زیاد

18 – سهولت و سرعت اجرا

19 – قابلیت اجرا در سطوح بزرگ بدون درز و یا یكپارچه

20 – قیمت پایین محصولات


مراحل اجرا

COATING

APPLICATION

 

انجام عملیات نما سازی به شرایط هر پروژه بستگی دارد . ساختمانها یا قدیمی هستند و نیاز به مرمت و بازسازی دارند و یا در حال احداث بوده و نوساز محسوب می شوند. لذا شیوه های اجرایی و مراحل عملیاتی در هر یك از حالات فوق متفاوت خواهد بود و كسب نتیجه مطلوب و حصول نمای پایدار و مقاوم منوط به انجام و رعایت مراتب اجرایی و دستورالعمل های فنی می باشد كه اجمالاً به آن اشاره می گردد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:00 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کاراموزی سیستم های PLC (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات60
حجم فایل39 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

صنعت برق به عنوان یكی از حساسترین صنایع استراتژیك ومادر درپس تاسیسات زیربنایی هر كشوری ویكی از پرهزینه ترین صنایع دنیا،همیشه جایگاهی خاص وپراهمیت خود را دراقصی نقاط جهان دارا میباشد.درایران این صنعت زیر بنایی و

مهم علاوه برتامین الكتریكی مصرف كننده های مختلف،كلیدگردش صنایع كشوررانیزدرابعادوسیع به خوداختصاص داده،لذا وزارت نیرو بدنبال گسترش وسیع شبكه های تولید،انتقال وتوزیع برق در سراسر كشورازجمله منطقه مركزی وتبدیل آن به یكی ازنقاط مهم ارتباطی شبكه های برق صنعتی كشور،لایحه پیشنهاد ایجاد"شركت برق منطقه ای باختر" ،متشكل از استانهای لرستان،مركزی وهمدان،به مركزیت اراك را در تاریخ دوازدهم دیماه سال شصت و سه به مجلس ارایه نمود واین شركت عملا ازتاریخ اول مهرماه سال شصت وپنج فعالیت رسمی خودرا شروع

نمود.

شركت برق منطقه ای باختر كه عهده دارتامین برق مطمئن جهت مشتركین آن میباشد،سرزمین وسیعی كه از شمالیترین نقطه تا جنوبی ترین نقطه حدود660 كیلومتروازقسمت شرق تا غرب منطقه حدود450 كیلومتر،بامساحتی حدود76522 كیلومتر مربع راشامل میشود.

این شركت ازشمال به برق منطقه ای زنجان،ازغرب

به برق منطقهای غرب،ازجنوب به سازمان آب وبرق خوزستان،ازجنوب شرقی به برق منطقه ای اصفهان وازشرق وشمال شرقی به برق منطقه ای تهران محدود میشود.

حوزه تحت پوشش این شركت بر اساس آخرین آمار دارای جمعیتی بالغ بر4.5میلیون نفرمیباشد.برق باختر

دارای هشت شركت وابسته واقماری است كه مشتمل بر سه شركت توزیع نیروی برق استان لرستان، مركزی وهمدان،دو شركت مدیریت تولید برق غرب وشازند،شركت بتانیر،شركت مهندسی مشانیر(مهبام)

وشركت خدمات كامپیوتری مدد باختر میباشد.

عمده تولید این شركت توسط نیروگاه 1300 مگاواتی شازند ونیروگاه1000 مگاواتی شهید مفتح همدان صورت میگیرد.در سال1383 كل انرژی تحویل شده به شبكه برق منطقه ای باختر11517.4 میلیون كیلووات ساعت بوده كه نسبت به سال قبل2.8 درصد كاهش داشته،از این میزان انرژی تولید شده59.67 درصد مربوط به نیروگاه شازند،39.98 درصد مربوط به نیروگاه شهید مفتح وبقیه مربوط به نیروگاه گازی درود میباشد.

تا پایان سال1383 تجهیزات وتاسیسات زیر بار شبكه های انتقال وفوق توزیع به شرح زیر میباشد:

خطوط400 كیلوولت:762 كیلومتر مدار

خطوط230 كیلوولت:2547.4 كیلومتر مدار

خطوط63 كیلوولت:4057 كیلومترمدار

ایستگاه های400 كیلوولت:3 دستگاه به ظرفیت1900 مگا ولت آمپر.

ایستگاه های230 كیلوولت:17 دستگاه به ظرفیت6720

مگاولت آمپر.

ایستگاه های63 كیلوولت:93 دستگاه به ظرفیت3487.5

مگاولت آمپر.  

 سیستمهایpower line carrier(plc)

 

 بطور كلی استفاده از خطوط فشار قوی بعنوان یك كانال ارتباطی یك امر پذیرفته شده است كه بكار گیری آنها در شبكه برق رسانی قابلیت و توانایی سیستم تولید، انتقال وتوزیع را بالا میبرد دراین قسمت بطور مشروح استفاده از سیستم plc به همراه دستگاههای جانبی و روشهای كوپلاژبه شبكه خطوط فشار قوی شرح داده میشود.  

انتخاب این روشها باتوجه به مسایلفشارقوی،مهندسی ارتباطات،مسایل اقتصادی وپارامترهای دیگرصورت میگیرد.

دراین قسمت مسایل مربوط به محدوده فركانس، كاربردسیستم plc و مسیرارتباطی آن شرح داده میشود.

  محدوده فركانسی سیستمهای plc  محدوده فركانسی مناسب برای سیستمهایPLC بین30 KHZ تا500 KHZ وگاهی تا MHZ 1 میرسد،محدودیت حد پایین آن بخاطر مخارج بیشتر سیستم كوپلاژ و محدودیت حد بالای آن بخاطرتضعیف ناشی از فركانسهایبالامیباشد.البته لازم به تذكراست كه محدوده فركانس فوق دریك كشور ممكن است بخاطراستفادهها  ی مناسب و جلوگیری ازتداخل با فركانسهای رادیویی حمل ونقل دریایی محدود شود.

 

كاربرد سیستمهایplc

ازسیستمهایplc جهت ارتباط تلفنی(speech)  ویا     انتقال اطلاعات (data)ودرموارد لزوم برای ارسال علایم حفاظتی (protection) میتوان استفاده نمود، اطلاعات به صورت آنالوگ ودیجیتال برای ارسال تلگراف،تله مترینگ،تله كنترل وتله پروتكشن انجام میشود،بطورمثال مقادیر آنالوگ مانند MW وKV وMVAR ومقادیردیجیتال مانندحالتهای سوییچ و دژنكتورها میباشد. پهنای باند مورد استفاده سیستمplc برای ارسال باند300HZالی2400HZویا300HZالی 4000HZ میباشدكه باتوجه به سیستم مورد نظرعلائم تلفنی تلگراف كنترل وحفاظت در باند مورد نظر قرار میگیرند در اینجا بطور مختصر به مشخصات فركانسی علائم مذكور اشاره میشود.

ارتباط تلفنی

  از سیستمهای plc میتوان بعنوان وسیله ارتباط تلفنی دو طرفهDuplexبین پستها و با استفاده از مركز تلفنPAX ارتباط پستها را با یكدیگر بوسیله مراكز سوئیچینگ برقرار نمود.پهنای باند موثر صحبت از300HZ تا2400HZ میباشد ودربعضی مواقع برای استفاده بیشتر برای بكارگیری علائم دیگر،حد بالای باند فركانسی فوق میتواند به2000HZ كاهش یابد كه با وجود پائین امدن ت قابل قبول كیفی میباشد و بقیه پهنای باند برای علائم تلگراف،كنترل وسیگنالینگ در نظر گرفته میشود.

 

تلگراف و پست تصویر

  ازplc برای ارسال علائم تلگرافی استفاده میشود كه شامل ارسال علائم به صورت پست تصویری میشود.سرعت انتقال علائم از50Baud الی        600Baudمیتواند باشد.

كنترل و نشان دادن از راه دور

  برای داشتن امكانات كنترل و نشان دادن از راه دور و همچنین جلوگیری از عملكرد اشتباه و از دادن اطلاعات و در نتیجه افزایش توانائی های PLCعلائم بكار گرفته شده در PLC بصورت كد میباشندسرعت انتقال علائم برای یك سیستم منفرد 50Baud  و برای سیستمهای بزرگتر2400bit/s  یا بیشتر میباشد.

 

حفاظت از راه دور Teleprotection                   

در تاسیسات الكتریكی مانند شبكه انتقال انرژی مولدهاوترانسفورماتورهاوتجهیزات و اسباب وادوات دیگر برقی در اثر كاهش عایق بندی وضعیف شدن استقامت الكتریكی مكانیكی،دینامیكی درمقابل فشار های ضربه ای پیش بینی نشده و همچنین افزایش بیش از حد مجازدرجه حرارت، وسوانح طبیعی، خطاهائی پدید میاید كه اغلب موجب قطع انرژی الكتریكی میگردد.

این خطاها ممكن است بصورت اتصال كوتاه، اتصال زمین،پارگی وقطع شدگی هادیهاو شكستن عایقهاو غیره ظاهر شود.

قطعات ووسایلی كه چنین اشكالاتی پیدا میكنندباید بلافاصله از شبكه ای كه آن را تغذیه میكنندجدا شوند تا از ازدیاد و گسترش خطا و از كارافتادن بقیه قسمتهای سالم شبكه جلوگیری گرددجلوگیری از بروز خطا و اتصالی در شبكه برق امری غیر محال است با این همه خواسته مصرف كننده برق،انتقال و توزیع برق مطمئن و بدون وقفه است. بعبارت دیگر باید شبكه برق طوری طرح ریزی شود كه ازیك پایداری و ثبات قابل قبول و تا حد امكان مطمئنی برخوردار باشد.

امروز قطع شدن برق برای مدت كوتاهی باعث مختل شدن زندگی فردی قطع شدن برق كارخانه های صنعتی،مصرف كننده های بزرگ،موسسه های علمی و پژوهشی بمدت نسبتا طولانی موجب زیانهای جبران ناپذیر میشود،لذاقطع شدن و یا قطع كردن دستگاهها و تجهیزات الكتریكی معیوب از شبكه لازم است ولی كافی نیست،بلكه باید تدابیری به كار برده شود كه برق مصرف كننده ای كه در اثر بوجودآمدن عیب حتی از شبكه قطع شده است در كوتاه ترین مدت ممكنه مجددا تامین گردد(انتقال برق بدون رادستگاههای وسائل حفاظتی تامین میكند كه ما به انها رله های حفاظتی میگوئیم).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:00 ] [ جمشید راد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت اساس فیزیولوژیک(درس کنترل حرکتی) (تربیت بدنی)

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات82
حجم فایل2.197 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اساس فیزیولوژیک(درس کنترل حرکتی)

دستگاه عصبی مانند هر دستگاه دیگری در بدن انسان از سلول های مجزا موسوم به نرون ساخته شده است. وظیفه سلول عصبی انتقال تکانه عصبی از یک سلول به سلول دیگر است. نرونها واحدهایی هستند كه ضمن ارتباط با یكدیگر ، با اندامهای عمل كننده گوناگون نیز مرتبط می گردند.

اجزاء تشکیل دهنده نرون ها:

l       جسم سلولی

l       دندریت ها

l       آکسون

دندریت

تعدادی تارهای عصبی كوتاه هستند كه از جسم سلولی(cell body) به طرف خارج كشیده شده اند و همانند یك آنتن، محرك را دریافت كرده و سپس آنها را به طرف جسم سلولی هدایت می كند؛دندریتها نقش آوران را خواهند داشت. و تعداد آنها از یك تا چند عدد در نرونهای مختلف متفاوت است،نرونهای حسی دارای دندریتهای بلند تری نسبت به دندریتهای سایر نرونها هستند.

 دندریتها و جسم سلولی ، سطوح گیرنده(receptive surface) را برای دریافت پیام از نرونهای دیگر بوجود می آورند.

 

عناوین اسلایدها

سلول های عصبی

آناتومی نرونها

دندریت

آكسون

کارکرد نورون

تقسیم بندی نرونها از نظر عمل و وظیفه

تقسیم بندی نرون ها از لحاظ ساختاری

سلول های نورو گلیا

انواع سلول های نوروگلیایی

سیستم عصبی

دستگاه عصبی خودكار(ANS)

دستگاه عصبی محیطی PNS

شبكه های عصبی محیطی

دستگاه عصبی مرکزی

نخاع spinal cord

راه(tract):

مغزbrain

ساقه مغز brain stem

بصل النخاع medulla oblongata

پل مغزیpons

مغز میانی(مزانسفالونmidbrain (

دیانسفالون

تشكیلات مشبک

مخcerebrum

لوبهای مغز

قسمتهای تشکیل دهنده مخ

قشر مخ در سه جنبه از رفتار دخالت دارد:

عقده های قاعده ایbasal ganglia

هیپوکامپ

مخچهcerebellum

پرده های مغز و مایع مغزی نخاعی

  هدایت تکانه های عصبی

پتانسیل استراحت غشا resting membrance potential

پتانسیل استراحت در یك سلول فرضی:

دی پولاریزاسیون و هایپر پولاریزاسیون

پتانسیل عمل و كانالهای درچه دار الكتریكی

انتشار پتانسیل عمل

كانالهای دریچه دار الكتریكی، و انتشار ایمپالس

دوره بی پاسخی

قانون همه یا هیچ

کد بندی فرکانسی

سرعت و فرکانس هدایت آکسونی

سیناپس(synapse)

پتانسیل پس سیناپسی تحریكیEPSP

پتانسیل پس سیناپسی مهاریIPSP

پتانسیل پس سیناپسی مهاریIPSP(ادامه)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:00 ] [ جمشید راد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت اندازه های گرایش مرکزی ( درس روش های آماری پیشرفته) (تربیت بدنی)

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلppt
تعداد صفحات50
حجم فایل428 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اندازه های گرایش مرکزی

گرایش به مرکز یک توزیع :

ü       معدل یا «نمره معرف» توزیع

ü       گرایش به مرکز از طریق مشخص کردن یک نمره که بیانگر معدل نمره های یک نمونه است ، نقطه مرکزی توزیع داده ها را تعیین می کند.

 

عناوین اسلایدها

گرایش به مرکز یک توزیع

مزایای اندازه های گرایش مرکزی

نما

تعیین نما در داده های طبقه بندی نشده

تعیین نما در داده های طبقه بندی شده

ویژگی های نما

میانه

محاسبه میانه در اعداد ساده

مراحل تعیین میانه در تعداد فرد داده ها

مراحل تعیین میانه در تعداد زوج داده ها

محاسبه میانه در اعداد دارای فراوانی وقتی داده ها تکراری باشند:

محاسبه میانه در داده های طبقه بندی شده

ویژگی های میانه

میانگین

محاسبه میانگین در داده های بدون فراوانی

محاسبه میانگین در داده های طبقه بندی شده:

محاسبه میانگین باروش غیر مستقیم( نمره های فرضی)

محاسبه میانگین مرکب باتعداد یا N های برابر:

محاسبه میانگین باتعداد یا Nهای نابرابر:

    میانگین هندسی

 میانگین همساز

ویژگی های میانگین

رابطه اندازه های گرایش مرکزی در منحنی

محاسبه پارکها

محاسبه پارکهای اعداد طبقه بندی شده

منابع:

1- تحلیل آماری در روانشناسی و علوم تربیتی/ جرج ا. فرگوسن، یوشیتو تاکانه / مترجمان: دکتر علی دلاور، دکتر سیامک نقشبندی

2- روش های آماری در علوم رفتاری / دکتر رمضان حسن زاده، محمد تقی مداح

3- سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی و علوم ورزشی / دکتر رسول حمایت طلب

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 4:59 ] [ جمشید راد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت تعادل، درس مطالعات هدایت شده (تربیت بدنی)

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلppt
تعداد صفحات25
حجم فایل695 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تعادل

 

v       درشرایط یکسان هرچه مرکز ثقل بالاتر باشد,پایداری وتعادل کمتر است .

v      مرکزثقل دربدن انسان در نقطه 55درصدی قامت از کف پاها قرارگرفته است,که این نقطه در افراد مختلف، متفاوت است .

برای مثال:

مرکزثقل درزنان کمی پایین ترازمردان قرارگرفته است,پس زنان از تعادل بیشتروبهتری برخوردار هستند

 

عناوین اسلایدها

تعریف

چه موقع یک جسم در حالت تعادل قرار دارد ؟

تعادل به چه عواملی بستگی دارد؟

نکته

دستگاه های حفظ تعادل در بدن انسان

سیستم بینایی

مسیر بینایی شکمی و مسیر بینایی پشتی

شنوایی

دستگاه عصبی مرکزی

انواع تعادل

 روش های اندازه گیری تعادل ایستا

روشهای اندازه گیری تعادل پویا

تغییرات تعادل با افزایش سن

چگونگی افزایش تعادل

منابع :

کنترل حرکتی (دکتر رسول حمایت طلب واحمد نیک روان)

کنترل حرکتی (دکتر مهدی نمازی زاده و شهین جمالی)

رشد وتکامل حرکتی در طول عمر(دکتر محمودشیخ,مهدی شهبازی

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 4:59 ] [ جمشید راد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت آزمون فرضیه (نسبت ، واریانس ، همبستگی)، درس روش های آماری پیشرفته (تربیت بدنی)

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات34
حجم فایل1.073 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آزمون فرضیه (نسبت ، واریانس ، همبستگی)، درس روش های آماری پیشرفته

مجموع نسبت ها برابر یک است.

نسبت برای تفسیر متغیرهای دو مقوله ای یا دو ارزشی بکار می رود.

در ازمون نسبت فرضیه صفر یعنی بین دو نسبت مفروض تفاوت معناداری وجود ندارد

عناوین برخی اسلایدها

آزمون نسبت

1-آزمون تفاوت نسبت صفت در یک جامعه با یک نسبت ثابت(معین)

2-آزمون تفاوت نسبت دو صفت در یک جامعه آماری واحد

3-آزمون تفاوت بین دو نسبت مستقل

4- آزمون تفاوت بین دو نسبت همبسته

آزمون واریانس

1-ازمون معناداری تفاوت بین واریانس های همبسته

2-ازمون معناداری تفاوت بین واریانس های مستقل

آزمون معناداری همبستگی

آزمون معنادار بودن تفاوت دو ضریب همبستگی در نمونه های مستقل

آزمون معنادار بودن تفاوت دو ضریب همبستگی در نمونه های همبسته

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 4:59 ] [ جمشید راد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 صفحه بعد