motorsearchdl

دانلود فایل

گزارش کارآموزی شركت تعاونی تولید كشاورزی (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات23
حجم فایل40 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تاریخچه سازمان:

موضوع جامعه شناسی روستا یی بر اصل زمین و مالكیت آن استوار می باشد.

با عنایت به اینكه در روستاهای كشور اراضی به صورت خرد و پراكنده می باشند در سال 1341 تا 1351 قانون اصلاحات ارضی در /3 مرحله در كشور به اجرا گذاشته شد و یكی از پیامد های آن تشكیل تعاونیها ی تولید با اهداف ساماندهی اراضی و یكپارچه سازی و یكجا كشتی محصولات و در نهایت افزایش تولید و در آمد و كاهش هزینه ها و كوتاه شدن دست دلالان و واسطه ها و نظارت متمركز توسط مدیر عامل شركت بر اراضی و بازاریابی محصولات می باشد.

شركت تعاونی تولید كشاورزی همت یكی از تعاونیهای تولید كه در سال 1375 تاسیس گردیده كه در 8 كیلومتری غرب شهرستان آق قلا در روستای صحنه سفلی واقع شده است كه دارای 196 عضو با پوشش دو هزار هكتار زمین می باشد.

 

نمودار سازمانی و تشكیلات:

اركان شركت عبارتند از:

1 – مجمع عمومی (نمایندگان گروهای تعاونی): كه به پنج گروه تقسیم می شود كه هر گروه دارای دو نماینده می باشد و در مجموع ده نماینده گروه می باشد.

2 – هیئت مدیره: كه در برنامه ریزی و طرح پیشنهادات دخالت دارند. این شركت پنج هیئت مدیره دارد كه از بین آنها یكی به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب می شود و در راس آنها مدیر عامل شركت كه مجری مصوبات هیئت مدیره و همچنین دستورالعملهای ابلاغی از طرف سازمان جهاد كشاورزی می باشد.

نوع محصولات تولیدی یا خدمات:

نوع محصولاتی كه در این شركت تولید می شود عبارتند از گندم جو پنبه گلزا و گیاهان جالیزی می باشد.

خدماتی كه در این شركت انجام می شود بر اساس اصل بنا شدن این شركت آبرسانی به وسیله پمپاژهای برقی و از طریق كانالهای اصلی و فرعی به مزارع كشاورزان می باشد. علاوه بر آبرسانی به مزارع توزیع نهادهای كشاورزی اعم از كودهای شیمیایی انواع بذرها گندم و جو كلزا و پنبه توزیع سموم شیمایی را نیز انجام می دهد.

علاوه بر توزیع نهاده ها نظارت كامل بر مراحل كاشت داشت و بر داشت

كشاورزان عضو شركت را نیز بر عهده دارد.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:38 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش كاراموزی پایان دوره شركت كاشی طوس -کارشناسی شیمی کاربردی (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات22
حجم فایل1.258 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

مراحل تولید كاشی دیواری

4

آماده سازی مواد اولیه

5

سنگ شكن ها

6

لعاب

6

كنترل كیفیت

7

آزمایشات فیزیكی

7

آزمایشات شیمیایی كه بر روی كاشی انجام می شود

9

باند لعاب

11

پخت سوم

16

آماده سازی موارد بدنه كاشی

18

الك كردن

19

تانك روزانه

20

اسپری درایر

21

پرس

23

ترك خوردن قطعات پرس شده

24

كوره خشك كن-كوره پخت

24

 

 

 

مراحل تولید كاشی دیواری

كاشی نیز مانند دیگر مواد تولیدی كارخانه ها مراحل مختلفی را تا رسیدن به مرحله نهایی طی می كند. اگرچه فرایند تولید كاشی را به قسمت های جداگانه تقسم بندی می كنند اما هر مرحله ارتباطی تنگاتنگ با دیگر مراحل داشته و چگونگی عمل در هر مرحله تاثیر بسزایی در مراحل دیگر می گذارد.

مراحل ساخت كاشی با زمان بندیهای معین و مشخص اعمال می شوند و هر گونه تغییر در هر یك از این زمان ها روی محصول نهائی تاثیر بسزایی می گذارد.

عملیات تولید كاشی را كه تا حد زیادی مشابه فرایند ساخت سرامیك ها می باشد می توان به صورت زیر دسته بندی كرد:

  1. خرد كردن سنگ های استخراج شده از معدن تا حد مورد نیاز
  2. سایش مواد بدنه كاشی به روش تر در آسیابهای گلوله ای و تولید دوغاب
  3. الك كردن دوغاب و نگهداری موقت آن در مخازن بتونی دارای همزن
  4. تولید پودر با دانه بندی و رطوبت مناسب در دستگاه اسپری درایر
  5. تولید بیسكوبیت به وسیله پرس هیدرولیك پودر در قالب های فلزی (در این قسمت شكل اولیه كاشی به وجود می آید)
  6. خشك كردن بیسكوبیت در خشك كن تونلی و پخت آن در كوره تونلی
  7. سایش لعاب همانند سایش مواد بدنه و تولید دوغاب لعاب
  8. ذخیره كاشی های لعاب خورده در واگن های مخصوص
  9. پخت كاشی های لعاب خورده در كوره های رولری
  10. سرت و بسته بندی محصول

كاشی كه این مراحل را گذرانده باشد قابل استفاده می باشد الیت هبا بیشتر كاشیهایی كه در سرویس منازل و واحدهای بهداشتی و غیره استفاده می شوند از این نوع می باشند.

  1. چسبانیدن عكس برگردانهای مخصوص بر روی كاشی های لعاب خورده و پخته شده
  2. پخت كاشی ها با طرح ها و رنگ های زیبا مخصوص در كوره پخت سوم

كاشی هایی كه یكی از این دو مرحله را پشت سر گذاشته باشند كاشی های لوكس بوده و نسبت به انواع دیگر دارای كیفیت و نیز قیمت بالاتری می باشند.

پس از این كه سنگهای استخراج شده از معادن به كارخانه منتقل شد به صورت جداگانه در انبارهای اصلی مواد بدنه ذخیره می شوند به گونه ای كه هر قسمت با كد خاصی قابل شناسایی می باشد.

آماده سازی مواد اولیه

منظور از آماده سازی مواد اولیه اعمالی است كه بعد از ورود مواد اولیه به كارخانه و قبل از مرحله توزین و اختلاط آنها انجام می پذیرد این مرحله عملاً اولین مرحله در خط تولید كارخانه بوده و به طور عمده شامل اعمال خرد كردن و آسیاب نمودن است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:38 ] [ جمشید راد ]
[ ]

جزوه-نور در معماری (فنی و مهندسی)

دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات220
حجم فایل7.815 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود



 

 

معماری به عنوان اجتماعی­ ترین هنر بشری مرتبط با فضای اطراف انسان، عبارت است از علم و هنر و شکل بخشی به فضای زیست انسان. به­عبارت دیگر، معماری به­وجود آورنده فضایی است که انسان را از عوامل طبیعی مصون می­دارد و فعالیت­های زندگی فردی و اجتماعی وی را در بر گرفته و به نیازهای مادی و معنوی وی پاسخ می­گوید. براساس مطالعات، به­طورکلی برای معماری سه بخش اصلی قائل می شوند. اگر کسی توانست این سه بخش را به خوبی به انجام برساند، در معماری می تواند موفقیت خوبی کسب نماید؛ تفکر درست، خط کشیدن درست و انتقال درست سه بخش عمده معماری مناسب به­حساب می­آیند. تا زمانی­که مبانی نظری مشخصی نداشته باشیم و آن را نتوانیم درست تعریف کنیم، تفکر درست حاصل نمی شود و تا زمانی که بخشی از زمان و تلاشمان را برای معماری و آن هم درست فهمیدن آن و درست ایده دادن نداشته باشیم، خط کشیدن درستی در کار نیست و این قسمت سوم  دارای بخشی اکتسابی است که باید جستجوکرد و یاد گرفت.

 

 

 

جذبه معماری­های کهن ما را وادار می­کند که به گسست ناپذیری انسان، طبیعت و عرفان اعتقاد ورزیم. مردم و معماران گذشته، از زمان­های دور با رویکردهایی سنجیده به طبیعت احترام گذاشته و آن را مورد مداقه قرار داده و خردمندانه با طبیعت زیسته­ اند. خلق عناصر معماری در اکثر آثار باستانی در ازمنه گذشته، حاصل عشق و تمایل به ارتباط هم زیستانه با طبیعت بوده است و این چنین بود که گرایش های عرفانی در هنر معماری گذشته به وفور مشاهده می­شود. یافت اسرار طبیعت و آمیزش آن با خلاقیت و نوآوری توانسته است سازه هایی بس افسونگر در معماری بیافریند و این همه در پناه همبستگی انسان و طبیعت و خلق هنر عرفانی است و باید چنین گفت که معمارانی که ترکیب های رنگ و باد را در معماری خود آمیخته اند شاگردان لئوناردو داوینچی هستند که با کلامی دانته وار گفته بود " هنر باید با طبیعت سازگار باشد". حفظ وفاداری به طبیعت، در بسیاری از راهبردهای منتهی به خلاقیت معماری تأثیر گذاشته است. خاصه اینکه این نوع دیدگاه به طبیعت و حفظ وفاداری نسبت به اسلوب طراحی معماری کهن در نگرش معماری پسامدرن بیش از پیش مورد عنایت است. بنابراین، آنچه در باب معماری فضاهای کتابخانه های امروز مطرح است این است که می­توان به مدد این نگرش و با تأثیر پذیری از طبیعت در به­کارگیری رنگ و نور به معماری کتابخانه ها رنگ و بویی خاص بخشید و کاربران و مراجعان این مراکز را جهت بهره­مندی بیشتر از کتابخانه ها ترغیب نمود و فضایی مطلوب را که برگرفته از طبیعت درونی ایشان و در عین حال مطابق با معیارها و ضوابط علمی و بر پایه مطالعات روانشناختی و جامعه شناختی است طراحی نمود. از این­رو این مقاله بر آن ­است تا ضمن نگاهی مختصر به مباحث معماری پسامدرن و درونمایه ها و پارادایم­های حاکم بر این نگرش، به بررسی اثرات رنگ و نور در معماری پسامدرن فضاهای کتابخانه­ ای بپردازد و ضمن ارائه نمونه هایی از این معماری­ها، هریک از این عوامل و به­کارگیری مطلوب آن­ها را در معماری مراکز کتابخانه­ ای تحلیل نماید.

 

 

 

نظریه های پسامدرن در معماری

 

 

 

نظریه های پسامدرن در معماری، برخاسته از دیدگاه های پسامدرن است که تأثیرات شگرفی بر معماری و به­ویژه معماری مدرن نهاده و آن را متحول ساخته است. در اندیشه معماران پسامدرن، سبک به صورت دوگانه‌ای به وجود می­آید و دارای ظاهری عامه­پسند و طرفدار عقاید جمع است. معماران این دوره که دیگرمعماری مدرن را کارآمد و آرمانی نمی‌یابند، با رجعت به گذشته و تاریخ معماری،نشانه هایی را از آنها در معماری خود مورد استفاده قرار می‌دهند[3].

 

 

 

معماری پسامدرن، سه ویژگی مهم دارد:

 

اول اینکه ایده­

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:38 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نور در معماری (آموزشی)

دسته بندیآموزشی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات39
حجم فایل6.446 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود



 

 

نور صورتی از انرژی تابشی است که با سرعت ۳۰۰۰۰۰ کیلومتر بر ثانیه در فضا سیر می‌کند.نور چیزی است که امکان دیدن را برای انسان فراهم می‌آورد.

 

انواع چشمه نور در معماری

 

  1. چشمه نور گسترده: یک شیء نورانی نظیر خورشید را چشمه نور گسترده می‌نامیم.
  2. چشمه نور نقطه‌ای: اگر صفحه‌ای از مقوا را که روی آن روزنه کوچکی ایجاد شده در مقابل چراغ روشنی قرار دهیم نور چراغ پس از گذشتن از روزنه منتشر می‌شود و روزنه مانند یک چشمه نور کوچک عمل می‌کند که به آن چشمه نور نقطه‌ای می گوئیم

 

تقسیم بندی اجسام غیر منیر از نظر عبور نور از آنها نیز بدین ترتیب است:

 

  1. اجسام شفاف:اجسامی که نور از آنها عبور می‌کند مانند:شیشه، هوا، آب
  2. اجسام نیمه شفاف: اجسامی هستند که نور از انها عبور می‌کند ولی از پشت آنها اجسام دیگر به صورت واضح دیده نمی‌شوند، مانند: شیشه‌های مات ویخی، یا کاغذ کالک
  3. اجسام کدر: اجسامی هستند که نور اصلا از آنها عبور نمی‌کند، مانند: آجر، مقوا، چوب و غیره

 

اهمیت ساماندهی به نور محیطی

 

هر آنچه از زیبایی‌های محیطی به چشم می‌آید از پرتو نور و روشنایی است؛ وگرنه در تاریکی، زیبایی مفهومی نمی‌یابد. زیبایی حقیقی با نور معرفت و زیبایی ظاهری با حس بینایی درک می‌شود. نور و روشنایی چه ظاهری و چه عرفانی، باعث می‌شود که زیبایی به چشم اید و رنگ، حجم و سایر زیبایی شیءجلوه کند. در هنر معماری بحث مفصلی در زمینه روند بهره گیری از نور طبیعی وجود دارد و نور رسانی محیطی مبحث قابل توجهی را به اختصاص می‌دهد. ابزار و وسایل روشنایی نیز به عنوان عواملی که تامین کننده نور مصنوعی هستند عمل می‌کند. در یک خانه یا محیط بسته، چند گونه نور وجود دارد بدین شرح:

 

نور محیطی و عمومی:روشنایی لوستر و نور موجود در منزل که از طریق پنجره‌ها به درون می‌تابد.

 

نور مصنوعی یا تاکیدی:نور چراغهای مطالعه بر روی میز کار، و چراغ‌های آویزا یا دیواری در آشپز خانه، که ازآنها برای نوشتن، مطالعه، آشپزی، خیاطی و هر آنچه نیاز به دقت و تمرکز دارد، استفاده می‌شود.

 

نور تزئینی:نور آباژور و چلچراغ‌های رنگین و زینتی یا لامپ‌هایی که در بوفه‌ها و قفسه‌ها نصب می‌شوند. همچنین لامپ‌های کوچک و هالوژن‌هایی که بر روی آرک‌ها و قوس‌های سقف قرار می‌گیرند.

 

یکی از راه حل‌های بسبار موثر برای تغییر حال و هوای اتاق و به طور کلی دگرگون کردن روحیه ساکنان منزل، رسیدگی و توجه به موضوع نور و نور پردازی متعادل است. هیچ اتاقی، هرگز بدون نور مناسب و دقیق، عالی به نظر نمی‌آید. البته هر قدر که انتخاب نور دقیق و آگاهانه صورت گیرد، باز باید اذعان داشت که نور مصنوعی هرگز جای درخشندگی نور طبیعی را نخواهد گرفت. نور طبیعی لطیف و پویاست و معمولا جایگزینی ندارد، ولی تعجب آور است که بسیاری از مردم با اصرار زیاد پنجره‌ها را با پرده می‌پوشانند تا جلوی ورود نور طبیعی گرفته شود.

 

از سوی دیگر، در نور پردازی فضای داخلی به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که نور می‌تواند به شدت رنگ‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. یک رنگ چه بسا در طول روز بارها تغییر کند و طیف‌های گوناگونی را بازتاب دهد. همچنین ممکن است زیر نور مصنوعی کاملا متفاوت جلوه کند. در ضمن نور مصنوعی نیز تاثیر قابل توجهی دارد؛ مثلا در لامپ‌های فلوئورسنت یا نور آفتابی در لامپ‌های معمولی و هالوژنی. نکته دیگریکه شاید شماری از افراد به آن توجهی نشان ندهند، وجود سطوح بازتاب دهنده نور در محیط درونی است. اجسام بازتاب دهنده نور، مانند لوازم شیشه‌ای و آینه‌ای، یا اشیاء فلزی با سطوح صیقلی و براق، نه تنها نور فریبنده‌ای به اتاق می‌افزایند، بلکه به نور محیط نیز انرژی و نیرویی مضاعف می‌دهند و به این ترتیب سبب می‌شوند تمام فضا درخشان تر و با روح تر به نظر آید. از این رو، خوب است بر روی این گونه وسایل، گلدان‌هایی کریستالی یا رنگارنگ، همین طور آباژورهایی با کلاهک‌های رنگین قرار دهید تا بازتابی از نور درخشان و رنگارنگ در گوشه‌ای از اتاق یا راهرو به دست آورید.

 

چند نمونه از نوردهی مناسبی که پیشنهاد می‌شود:

 

فضای تاریک اتاق کار با چراغ رومیزیقابل استفاده شده و کار کردن در آن ممکن می‌شود. بدین ترتیب با بهره‌گیری از نور موضعی، دیگر نیازی به روشن کردن همه فضا احساس نمی‌شود.

 

نوردهی موضعی و صحیح در بالای تخت خواب‌ها از ویژگی‌های اتاق خواب است که مطالعه در سب را بسیار دلپذیر می‌کند. در ضمن نورهای هالوژنی سقف نیز با ایجاد سایه روشنی زیبا به کمک نورهای مجاور تخت خواب می‌آیند.

 

نور موضعی در کنار پلکان، ضمن روشن کردن راه پلکان، جذابیت خاصی در رنگ‌های دیوار و کف پله‌ها ایجاد کرده است، به نحوی که رنگ‌ها زنده تر و درخشان به نظر می‌رسند و جاذبه بصری فراوانی دارند.

 

نور پردازی در فضای داخلی

 

زمانی که خانه‌ای می‌سازیم، اثاثی انتخاب می‌کنیم که بخشی از زندگی روزمره ما خواهند شد، همچنین باید به نوع نور پردازی محیط زندگی توجه داشته باشیم. برای این عمر مهم است که ابتدا موقعیت و زوایای خانه را به منظور مشخص ساختن منطقه تابش نور خورشید در طول روز شناسایی کنیم. باید بیاموزیم که با نور طبیعی روز بازی کرده، تاثیرات آن را کنترل کنیم، زیرا همین نور خانه ما را در بخش بزرگی از روز نور پردازی می‌کند.

 

از زمان طلوع خورشید، از اولروز تا هنگام غروب، نور طبیعی شدت رنگ‌ها در محیط خانه ما تغییر می‌دهد. نارنجی در پائیز، آبی‌ها در زمستان، رنگ‌های ملایم در بهار و زرد درخشان دزطول تلبستان بیشتر به چشم می‌آیند. نور‌ها، سایه‌ها یا تاریکی‌ها، به ابن صورت، عناصر تزئیی لازم الاجرایی هستند که باید بدانیم چگونه آنها را ایجاد کنیم.

 

به علاوه، زمانی که نور طبیعی رو به کاستی می‌رود، نور پردازی مصنوعی باید این امکان را به ما بدهدکه فعالیت‌های روزمره خود را ادامه دهیم. توصیه می‌شود به خاطر بسپاریم که نور، انواع متفاوتی از محیط‌های پیرامونی را خلق می‌کند و اینکه محیط روشن با احساس رضایتمندی، انرژی و حرکت ما مرتبط است. همچنین نور پردازی ملایم منجر به آسودگی ما می‌شود.

 

  • هنگامی که می‌خواهیم کاربرد محوطه کوچکی مثل سطح یک میز یا پیشخوان را مطلوب کنیم، نور پردازی تاکیدی بر روی میز باید در محدوده پیرامون ان نگاه داشته شود. نورهای رو به پائین را بر روی صندلی‌ها متمرکز نکنید، زیرا پرتوهای بالایی سایه‌های نامطلوبی بر روی صورت افراد می‌اندازد و گرمای حاصل از تابش آنها نیز ممکن است ناراحت‌کننده باشد.
  • چلچراغ‌های آویزی می‌بایست به گونه‌ای تنظیم شوند که میز و اتاق هردو را روشن کنند. تعیین قطر نوردهی در حدود ۶۰ تا ۷۵ سانتی‌متر با فضاهای معمول تناسب دارد، اما قطر شاخه‌های لوستر نباید از پهنای میز بیشتر و ارتفاع آن تا روی سطح میز از ۳۰ سانتی‌متر کمتر باشد، زیرا در این صورت ممکن است افراد در هنگام برخاستن از پشت میز با منبع نور یا همان لوستر آویزی برخورد کنند.
  • در شرایطی که چلچراغ نور رو به پائین ندارد، چیدمان میز و قسمت میانی آن را می‌توان با استفاده از نورهای تاکیدی و ثابت قابل تنظیم واقع در فرورفتگی‌ها تقویت کرد. این منابع نور تاکیدی باید همراه با پرتوهاییباشند که انتشار آنها طیفی از باریک تا متوسط را در بر گیرند و در جایی قرار داده شوند که زاویه دار باشند تا از سایه اندازی آنها اجتناب گردد. در هنگام قرار دادن و تنظیم مکان وسایل ثابت خانه، باید انعکاس یافتن نور از سطح میزهایی که رویه آنها شیشه‌ای است در نظر گرفته شود.
  • در قفسه‌های ظروف، جلوه کارهای تزئینی کنده کاری شده و ظروف شیشه‌ای پذیرایی باید با نور پردازی متعدد بدون سایه از طریق سقف تامین گردد. در بالای یک بوفه شیشه‌ای نیز می‌توان منبع نوری پیش بینی کرد به صورت آباژور دیواری یا چراغ‌های دارای پایه که به دیوار نصب می‌شوند، ارتفاع منبع نور تا زمین در این حالت نباید از ۱۷۰ سانتی‌متر کمتر باشد.
  • نور پردازی موضعی باعث روشن شدن هر چه بیشتر تابلوهای نقاشی می‌شوند و جلوه و زیبایی آنها را مورد تاکید بیشتر قرار می‌دهند.
  • نورهای تاکیدی در تاقچه‌ها جاذبه بیشتری به تزئینات محیط می‌بخشند.

 

به منظور نور رسانی بیشتر و بهتر در فضای آشپز خانه به موارد زیرتوجه داشته باشید:

 

  • برای سینک ظرف شوئی، از پرتو متمرکز نور تامین شدهای که درست بالای سینک و زیر کابینت فرار گرفته استفاده کنید.
  • تکیه بر نوری که از سقف ئ در وسط اتاق می‌تابد، موجب خواهد شد محیط کار برای آماده‌سازی مواد غذایی در سایه قرار گیرد.
  • منبع روشنایی در لبه جلویی و زیر کابینت قرار دارد. منبع نور باید از دید افرادی که در نزدیکی کابینت نشسته‌اند، پنهان بماند.

 

در محیط حمام و دستشوئی داشتن نور مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

  • نورپردازی به صورت کشیده در کنار آینه دستشوئی بیشترین تاثیر را خواهد داشت. طول آن باید حداقل ۴۰ سانتی‌متر باشد. نورپردازی بالای آینه باید دست کم ۶۰ سانتی‌متر طول داشته باشد تا هر دو طرف صورت روشن شده، از بروز سایه در زیر چانه اجتناب شود. ارتفاع لامپ‌های طرفین، از زمین نبایست از ۱۵۰ سانتی‌متر کمتر باشد ئ نور بالای آینه دستشوئی نیز بهتر است ارتفاعی در حدود ۱۹۵ تا ۲۰۰ سانتی‌متر داشته باشد.
  • نور پردازی هالوژنیدر فرورفتگی‌ها، این امتیاز را دارد که مانعی در سر راه نوردهی آنها به وجود نمی‌آید، اما موجب بروز سایه‌هایی در زیر پلک، بینی و چانه می‌شوند. مگر آنکه با فاصلهای مناسب و بالای نور دیگری بر روی پیشخوان قرارذ می‌گیرد تا نور پائین به سمت بالا منعکس و سایه‌ها را بی اثر می‌کند.[۱]

 

منابع[ویرایش]

 

  1. پرش به بالاکتاب نور در معماری داخلی-تالیف دکتر فاطمه کاتب

 

از جمله علوم و هنرهایی که می توان به نقش نور در آن اشاره داشت ،هنر معماری است که بحث مفصلی را در زمینه روند بهره گیری از نور طبیعی به خود اختصاص می دهد.درهنر معماری نور یکی از اجزایی است که کنار عناصر و مفاهیم دیگر از قبیل ساختار ،نظم فضایی، مصالح، رنگ و … مطرح می شود و در طراحی به عنوان یک عنصر مجزا باید نقش خود را ایفا کند. یکی از مهمترین مشخصه های نور طبیعی، توالی و دگرگونی آن در طول روز است که باعث حرکت و تغییر حالت در ساعات مختلف می شود. در تاریخ نقاشی توجه به نور در دوره امپرسیونیست ها دیده می شود. هنگامی که نقاشان آتلیه های خود را ترک می کردند و در زیر نور خورشید با نور طبیعی مشغول نقاشی شدند. از مشخصات این سبک توجه به رنگ و نور در ساعات مختلف روز و انعکاس رنگ های اشیاء مختلف در یکدیگر و تأثیر رنگ های پیرامونی و به کار بردن رنگ های خاص و ناب می شد.

نور و بشر

نور نماد عقل الهی و منشأ تمام پاکی ها و نیکی ها است و خارج شدن انسان از تاریکی جهل و تابیده شدن نور معرفت در وجودش همواره یک هدف نهایی می باشد. در اثر تابیده شدن نور الهی به درون کالبد مادی، یعنی جایگاه نفس آدمی است که انسان به رشد و تکامل معنوی می رسد در نتیجه برای نمایش این تمثیل در معماری اغلب بناهای مذهبی ، نور به عنوان عنصری بارز و مستقل از سایر عناصر و مفاهیم به کار رفته در ساختمان به کار گرفته می شود به گونه ای که شعاع های آن به طور واضح در داخل کالبد مادی و تاریک حجم قابل مشاهده است. فضاهای عمیق و تاریک کلیساهای قرون وسطی و یا مساجداسلامی که با عنصر نور مزین شده اند به خوبی قادر به انتقال یک حس روحانی و معنوی می باشند.انسان در چنین فضاهایی که با نوری ضعیف روشن می شوند با مشاهده سایه های مبهم از اشیاء و احجام در ذهن خود به کامل کردن تصاویر پرداخته و با این عمل به نوعی خلسه فرو می رود که نتیجه آن یک حس نزدیکی به منبع وجود و هستی در درونش بیدار می شود.
دانستن روند بهره گیری از نور خورشید به اندازه روند شکل گیری مصالح و یا شکل های مختلف زیربنائی ساختمان جهت طراحی بسیار لازم می باشد.اولین تاریخی که ما از آن اطلاع داریم سده ی سوم هزاره چهارم ق.م می باشدکه در آن زمان جهت کسب نور و سایه از ایجاد اختلاف سطح در دیواره های خارجی استفاده می کردند. در شهر سوخته از هزاره های سوم و دوم ق.م از روی آثار خانه هایی که دیوار آنها تا زیر سقف باقی مانده بود می توان استنباط کرد که هر اطاق از طریق یک در به خارج ارتباط داشته و فاقد پنجره بوده اند، در دوره عیلام در حدود 1300 و 1400 ق.م نیز نمونه ای از پنجره های شیشه ای بدست آمده که شامل لوله هایی از خمیر شیشه می باشد که در کنار هم و در داخل یک قاب جای می گرفته و بطور حتم جهت روشن کردن داخل بنا مورد استفاده بود.

نور احساس و معماری

چرا كاندینسكی صدای فلوت را به رنگ خاكستری درخشان نسبت می دهد؟ خیابان در تاریك روشن سحر چه احساسهائی را می تواند بر انگیزد؟ و چطور این احساس ها در حضور هزاران هزار نوری كه از پائین ساختمان به نوك آن می تابند و فضای دهشتناك یك جنگل سنگی را پدید می آورند تغییر می كنند؟ چرا مشاهدة سوسوی چراغ كلبه ای در دور دست ها امید می آفریند؟ یا چگونه لبخندی انعكاس تلالؤ نور بر سطح آب را تداعی میكند؟ و مثالی ساده تر، چگونه چهره مان تغییر می كند هنگامی كه در پرتو نور مشعلی قرار می گیرد؟
نور شفافترین، نرمترین، آسانترین و ارزانترین مواد ساختاری موجود در تولید كیفیت ها و اشیای مورد نیاز محیط انسانی است. چیزی است كه امكان شخصیت سازی و حیات بخشیدن به فعالیتهای روزمره و باز نمائی زندگی در تصورات و حالات روانی متغیر را فراهم می سازد. نور می تواند در فضائی خشن و بی روح همچون مبلی راحتی از ما استقبال كند. به همین دلیل نور مناسب ترین مادة ساختاری است كه می تواند به فعالیتهای روزمره ما شكل، زیبائی، لذت و راحتی ببخشد.
نور میتواند امكان خلق سیستمهای محیطی هوشمند و سازگار را در بازسازی محیط مصنوع در اختیار ما بگذارد. كلیسای تادائو آندو نمونه مناسبی برای نشان دادن این سیستم هاست.
استفادة بیانی از نور به شكلی نمادین، فراگیر، خشنودكننده، ساده و غریزی و در عین حال ابهام آمیز برای گشودن پنجرة دنیای خیالهای بشری، بزرگترین وظیفة نور پردازی در عصر ماست.
در سالهای اخیر نورپردازی بیرونی هویت جالبتری ارائه كرده است؛ از تازگی در خور توجه دكوراسیون شهری، خصوصاً در مراكز مشهور تاریخی یا تجاری و فرهنگی، تا بازگشت به نقش ایجاد احساس امنیت در شهرها، همان حس قدیمی و آشنائی كه آتش اولین بار به جامعه انسانی بخشید.
هنوز هم مؤثرترین واسطه درك ما نسبت به هستی و تجربیات زندگی روشنائی باز هم روشنائی است. امواج گرم و مهربان نور سپیده دم همچون ترنم نی لبكی است كه نرم نرمك فضا را از هارمونی لطیف طیفی نقره فام می آكند و با نوازش پوست خفتة زندگی نوید شروع دیگر و شوری دیگر را می دهد.

نور و معماری

نور، اولین شرط برای هر نوع ادراك بینایی است . در تاریكی مطلق ، ما نه فضا را می توانیم ببینیم و نه فرم و رنگ را . اما نور تنها یك ضرورت فیزیكی نیست . بلكه ارزش روانشناختی آن یكی از مهمترین عوامل زندگی انسانی در همة زمینه هاست . موریس لاپیدوس (Morris Lapidus) می گوید «انسانها مانند پشه هستند . هر كجا نوری باشد به سمت آن هجوم می برند بدون اینكه بدانند چرا. چه بخواهیم و چه نخواهیم به سمت روشنایی می رویم . نور، ما را به خود جذب می كند » . نور همیشه علاوه بر استفادة كاربردی دارای ارزش نمادین نیز بوده است . نور جزیی از ذات زندگی بوده و در بسیاری از فرهنگ ها نور ، یا خورشید ، به عنوان منبع نور ، عنصری خدایی محسوب می شده و آن را ارج می نهاده اند.
در مصر باستان نیز نور دارای اهمیتی ویژه بوده است. بنا به موقعیت سرزمین مصر ، شدت نور و در نتیجه تضاد میان سایه و روشن بسیار زیاد می باشد .
فرم های صریح و هندسی كه در معماری مصر از آن استفاده می شده است با گوشه های تیز و دقیق در زیر نور شدید اثری خاص داشته اند .
معماری بازی هنرمندانه دقیق و خیره كننده مجموعه ای از اجسام ساخته شده در زیر نور است . چشم های ما برای این آفریده شده اند كه فرم ها را زیر نور ببینیم :" این سایه و روشن هاد كه فرمها را در مقابل ما برهنه می سازند . مكعب، مخروط، كره ، استوانه و هرم اولین فرمهائی هستند كه نور آنها را به ما عرضه می كند . تصاویر آنها ناب ، ملموس و صریح هستند.
اما در معماری مصر بازی نور و سایه تنها محدود به فرم های بزرگ اولیه نیست . سطوح این احجام از نقوش برجسته ای پوشیده شده اند كه با كمال ظرافت نقش پردازی و بر سنگ تراشیده شده اند و به این ترتیب پدیده سایه- روشن در اینجا در مقیاسی كوچكتر نیز تكرار شده است. برای مصریان وجود ذات خداوندی برای بشر غیر قابل دسترس و نامرئی بوده است پس به ناچار بایستی در تاریكی باشد . راه رسیدن به این خداوند بایستی از روشنایی به تاریكی ختم شود با كمك چنین پدیده های نوری كمی واضح تر می شده است. از طریق انتخاب محل صحیح ساختمان با توجه دقیق به مسیر خورشید ، از نورآن به ترتیب استفاده می شد كه شعاع خورشید در زمانی معین تشكیل یك محور می داده و محل خاصی را روشن می ساخت و جاهای دیگر را در تاریكی باقی می گذاشت . ژان لوئی دوكانیوال Jean- Louis de Canival روشنائی مجسمه های معبد خفرن را به این ترتیب توصیف می كند : «نور از پنجره های كوچك بین دیوار و سقف به داخل و به تك تك مجسمه می تابید و به وسیله سنگهای كف كه مرمر سفید سیقلی بودند به ترتیب منعكس می شد كه نوری كاملاً محو و فاقد جهت ، فضا را روشن می كرد و ستونها و دیوارها كه از گرانیت سرخ بودند در تاریكی باقی می ماندند». مجسمه های خدایان زیاد بودند و این تاریكی نیز بیشتر بر اسرار آمیز بودن دنیای آنها تأكید می كرده است . تنها اشخاص معدود و منتخبی اجازه ورود به این بخش معبد را داشته اند و می توانستند چنین چیزی را كه از دیدگاه امروز نمی توان به سادگی آن را هنر خواند بلكه بایستی آن را سعی در بیان بصری یك تركیب روحانی – مذهبی نامید ، از نزدیك ببینید . استفاده این چنین از نور به ترتیبی كه گفته شد به عمد بوده است و در خدمت تقویت و مادیت بخشیدن به ایده اصلی بكار می رفت.
معابد یونانی چنانكه گفتیم بیشتر مجسمه وار بودند و اثر آنها می بایستی بیشتر بر فضای آزاد جلوی محراب كه در میان آن نیز قرار داشت ، انجام می شد . به این ترتیب جای تعجبی هم باقی نمی ماند كه بیشتر این فضاهای داخلی تنها یك روزنه یعنی تنها یك در به خارج داشتند . در بسیاری از معابد یونانی نیز باروشی شبیه به مبعد خون با استفاده از یك آب نما كه در فاصله بین مجسمه و در ورودی ساخته می شد نورپردازی مجسمه را اصلاح می كردند . نوری كه به داخل می تابید با برخورد به سطح آب منعكس می شد و مجسمه را روشن می ساخت . در فضاهائی كه احتیاج به نور بیشتر داشتند ، یونانیان از نور سقف استفاده می كردند : بخشی از سقف را با ارتفاع بیشتر ساخته و از فضائی كه به این ترتیب به وجود می آمد برای تاباندن نور به داخل استفاده می كردند.

نمونه های مشابه

نمازخانه سارین در MITیک نمونه عالی از کاربرد دراماتیک نور روز است

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:38 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کارآموزی آموزشگاه کامپیوتر و حسابداری تابران (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات19
حجم فایل454 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فرم خلاصه اطلاعات کارآموزی

 

 

 

 

نام و نام خانوادگی دانشجو:  لادن اعزازی         استاد کارآموزی:  سرکارخانم

                                                                                                               سمیرا عبدالجوادی

 

شماره دانشجویی:  38402652                     سرپرست کارآموزی: سرکارخانم اعظم صفاری

 

رشته/گرایش: کامپیوتر- نرم افزار                   ترم و کد کارآموزی:  ترم دوم 87-88 

                                                                                                                  کد: 18431

مقطع تحصیلی:  کارشناسی پیوسته

 

نام محل کارآموزی:  آموزشگاه کامپیوتر و حسابداری تابران

 

آدرس محل کارآموزی:  بلوار دانشجو، بین دانشجو15و17، جنب بانک ملت.

 

تلفن محل کارآموزی:  8938494

 

سرپرست کارآموزی:  سرکارخانم اعظم صفاری

 

عنوان و موضوع کارآموزی: آشنایی با محیط کار آموزشی

 

شروع و روزهای کارآموزی:  شروع 13/4/1388-    

                                           روزهای : شنبه، دوشنبه،سه شنبه، چهارشنبه.

 

 

 

گزارش فعالیت های کارآموزی در آموزشگاه کامپیوتر تابران

 

 

دراین آموزشگاه، آموزش رایانه کار درجه 2 ، رایانه کار درجه 1، نرم افزار فتوشاپ، نرم افزار 3D Max ، نرم افزار Matlab ، نرم افزارهای میکس و مونتاژ و....... انجام می شد.

رایانه کار درجه2 شامل مباحث زیر می باشد :

مبانی و فناوری کامپیوتر، سیستم عامل مقدماتی (Dos, Windows XP) ، واژه پرداز Word 2004، صفحه گسترده Excel 2004 ، ارایه مطالب Power Point 2004 ، بانک اطلاعاتی Access 2004، اینترنت، پست الکترونیکی و ویروس های کامپیوتری.

رایانه کار درجه 1 شامل مباحث زیر می باشد:

سیستم عامل پیشرفته، برنامه نویسی(الگوریتم، فلوچارت و زبان NU) ، نرم افزار NU ، مفاهیم شبکه .

هفته اول کاری: آموزش ابتدایی کامپیوتر به یکی از کارآموزان که شامل آشنایی مقدماتی با محیط Windows XP  می شد، گرفتن آزمون عملی Windows XP از کار آموزان رایانه کار درجه 2 ، آموزش تایپ فارسی . نصب چند نرم افزار برای یادگیری در طول دوران کارآموزی ، مثل: نرم افزار ویژوال استودیو برای کار با C#.Net ، نرم افزارMatlab برای کار با قسمت فازی و رسم نمودارهای آن . نرم افزار Adobe Photoshop Cs2  برای یادگیری.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:38 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کارآموزی اصول نقشه برداری (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات47
حجم فایل142 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

مقدمه

به طور کلی نقشه برداری را می­توان علم تهیه و پیاده کردن نقشه دانست . اما به دلیل گستردگی زیاد این علم در دنیای امروز تعریف بالا را نمی توان جامع دانست . کنترل کارهای اجرایی و تعیین میزان نشست ساختمانهادر عملیات ساختمانی و مونتاژ واحدهای تولیدی و صنعتی ، طرحهای مربوط به تسطیح اراضی در شهرسازی و کشاورزی ، و کنترل دایمی انحراف سدها از نظر فشار آب در تاسیسات آبی انتقال نقاط و امتدادها در معادن و راههای زیرزمینی ، بررسی تغییرات پوسته زمین در زمین شناسی وژئو فیزیک ، تعیین میزان عمق آب و تهیه نقشه های دریانوردی در کشتیرانی و بندر سازی ، تهیه نقشه های دریا نوردی در کشتیرانی و بندر سازی ، تهیه نقشه ابنیه و آثار تاریخی در باستان شناسی پیکره های دیگری از دامنه فعالیتهای علم نقشه برداری را تشکیل می دهد .

به طور کلی نقشه برداری را می­توان علم تهیه و پیاده کردن نقشه دانست . اما به دلیل گستردگی زیاد این علم در دنیای امروز تعریف بالا را نمی توان جامع دانست . کنترل کارهای اجرایی و تعیین میزان نشست ساختمانهادر عملیات ساختمانی و مونتاژ واحدهای تولیدی و صنعتی ، طرحهای مربوط به تسطیح اراضی در شهرسازی و کشاورزی ، و کنترل دایمی انحراف سدها از نظر فشار آب در تاسیسات آبی انتقال نقاط و امتدادها در معادن و راههای زیرزمینی ، بررسی تغییرات پوسته زمین در زمین شناسی وژئو فیزیک ، تعیین میزان عمق آب و تهیه نقشه های دریانوردی در کشتیرانی و بندر سازی ، تهیه نقشه های دریا نوردی در کشتیرانی و بندر سازی ، تهیه نقشه ابنیه و آثار تاریخی در باستان شناسی پیکره های دیگری از دامنه فعالیتهای علم نقشه برداری را تشکیل می دهد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه وتاریخچه نقشه برداری

1 - مقدمه :

اندازه گیری طول وزاویه اساس اكثر عملیات نقشه برداری را تشكیل می دهد اندازه گیری مستقیم فاصله یكی از دشوارترین عملیات از نقطه نظر اجرایی است خصوصا اینكه دقت بالایی هم مورد نیاز باشد  در نتیجه روشهای مختلفی برای اندازه گیری غیر مستقیم طول ابداع شده است كه یكی از آنها بكارگیری  طولابهای الكترونیكی است .

امروزه عملا نوارهای متر كشی و روشهای دیگر اندازه گیری غیر مستقیم طول مانند سیر بارلاكتیك وغیره در غالب عملیات نقشه برداری جای خودرا به طولیا بهای  الكترونیكی داده اند همان گونه كه با ساخت نوارهای فلزی متر كشی زنجیرهای مساحتی و واحدهای مربوطه وقواعد استفاده از آنها رفته رفته منسوخ شدند با پیدایش طولیا بهای الكترونیكی نیز سر نوشتی مشابه برای نوارهای متركشی رقم خورد.

با پیشرفت علوم الكترونیكی تجهیزات نقشه برداری نیز چهره كاملا جدیدی پیدا كردند اما ارمغان تكنولوژی نوین بیش از آنكه بر اندازه گیری زاویه اثر بگذارد بطور فاحشی نحوه اندازه گیری طول را دگرگون كرد.

روند پیشرفت فنی تجهیزات نقشه برداری با ساخت طولیابهای الكترونیكی پایان نیافت بلكه با ساخت طولیابهای نسبتا كوچك امكان الحاق آنها به تئودولیتهای اپتیكس و الكترونیكی فراهم آمد.محصول جدید را كه توتال استیشن می نامند بتدریج در حال جایگزینی طولیابهای منفرد است با روند موجود یعنی با عرضه روبه تزاید سیستمهای تعیین موقیت جغرافیایی (جی پی اس) از یك سو و ساخت توتال  استیشن ها از سوی دیگر خط تولید اكثر طولیابهای مستقل ومنفرد روبه تعطیلی دارد.

تكنولوژی ساخت طولیابهای الكترونیكی در انحصار كشورهای پیشرفته صنعتی قرار دارد واز اینرو بنابه علل اقتصادی وفنی تولید اینگونه تجهیزات در اكثر كشورهای دیگر مقرون به صرفه نیست در حال حاضر كشورهای ایالات متحده آمریكا ژاپن سوئد سوئیس آلمان فرانسه بریتالیا وآفریقای جنوبی وروسیه عمده ترین سازندگان طولیابهای الكترونیك هستند با  افزایش لوح رقابتهای تجاری چندی است شركتهای مشهور اقدام به انتقال كارخانجات خود به چین كرده اند به این ترتیب چین نیز به جرگه تولید كنندگان طولیابهای الكترونیكی پیوسته است .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:37 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کارآموزی آشنایی با چوب (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

گزارش كار

سرفصلها

1- خواص چوب

2- انگیزه انتخاب چوب

3- طرح انتخابی و هدف انتخاب

4- روش كشیدن طرح روی چوب

5- انتخاب اندازة كادر نسبت به طرح

6- ضربه زدن دور قاب

7- ضربه زدن حاشیه كار

8- كندن زمینه

9- روش كار و ابزار مورد استفاده

10- پرداخت و رنگ‌آمیزی

 

 

 

 

 

 

 

آشنایی

در اولین روز آشنایی با استاد، ایشان ما را با انواع چوب و ابزار مانند مغارها، مغار تخت، باز، گلویی و ... آشنا كردند و طرز ضربه زدن به چوب با مغار كندن چوب را با یك تكه چوب كوچك آغاز كردیم و كمی هم در مورد خواص انواع چوبها با ما صحبت كردند.

همینطور بعضی از ابزار مربوط به این كار و چند نوع چوب را از نزدیك به ما نشان دادند تا مقدمه‌ای شود برای جلسات بعدی كار.

در روز نخست استاد با ما در مورد عرفان كار با چوب و چگونگی درآمیختن كار با عرفان، سخن گفتند.

 

1- خواص چوب:

1) توسكا:

چوبی است جنگلی كه زمان رویش آن فصل بهار می‌باشد برون چوب مشخصی ندارد و از درون و برون مایل به صورتی می‌باشد و از خانواده پهن‌برگان می‌باشد و دارای الیاف صاف و ظریف می‌باشد نسبت به رطوبت مقاوم ولی نسبت به گرما و سرمای متناوب چندان مقاومت ندارد و از آن در معرق هم استفاده می‌شود.

2) نراد:

چوب نرم و خوش‌دستی است كه با استفاده از تیغ جراحی به راحتی كنده می‌شود و خستگی كندن با مغار را ندارد به علت صمغ زیاد و گره‌هایی كه در آن وجود دارد در بسیاری از موارد كار با آن مشكل می‌باشد و به علت درآمدن گره از سطح كار یا باید گره را برداشت و جای آن چوب قرار داد یا از چسب رازی برای چسباندن آن استفاده كرد. به علت داشتن صمغ زیاد بید خورده نمی‌شود و رطوبت زیاد باعث تاب برداشتن سریع آن می‌شود.

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:37 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کارآموزی - مراحل داشت و برداشت گندم (آفات، بیماری‌ها و علف های هرز) (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات22
حجم فایل153 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تغذیه گندم

مساله‌ی اساسی تغذیه گندم‌ در دیمزارها، تنظیم مقدار كود بر اساس رژیم رطوبتی قابل انتظار در منطقه رشد گیاه می‌باشد. در شرایط بارندگی محدود، ضرورتاً بایستی مصرف كودهای شیمیایی را به اندازه‌ای محدود نمود كه موجب گیاه‌سوزی نشده و گیاه با استفاده از رطوبت موجود، بتواند از كود استفاده نموده و عملكرد مناسب را تولید نماید. به عبارت دیگر از به هم خوردن تعادل حساس و بحرانی بین رشد رویشی و زایشی در شرایط كمبود رطوبت باید جلوگیری كرد.

از طرف دیگر وقتی بارندگی در حد مطلوب است، باید مواد غذایی را به اندازه‌ای مصرف كرد كه گیاه قادر به استفاده كامل و مفید از آن در شرایط مطلوب رطوبتی باشد. اغلب خاك‌های مناطق خشك و نیمه‌خشك بطور طبیعی دارای ذخیره پتاسیم زیادی  هستند و این مقدار برای زراعت دیم معمولاً كافی است. برعكس، ذخیره فسفر خاك برای عملكرد رضایت‌بخش كافی نیست و باید بر اساس تجزیه خاك و توصیه مناطق فسفر خالص را قبل و یا موقع كاشت مصرف كرد تا استفاده از آن در مراحل اولیه باعث تحریك رشد و استقرار خوب گیاه و نفوذ بهتر ریشه شده و پیش‌رسی محصول افزایش یابد.

فسفر در ازدیاد مقاومت گیاه نسبت به خشكی موثر است. مصرف كودهای ازته در غلات دیم، حتی در شرایطی كه حاصلخیزی خاك خوب باشد، مفید خواهد بود. زمان مطلوب مصرف كودهای ازته متغیر بوده و بستگی به پراكنش بارندگی دارد و بهتر است بر اساس آزمون خاك و توصیه مناطق، ازت خالص (به صورت 3/2 در پاییز در موقع كاشت و در صورت اطمینان از بارندگی‌های بهاره 3/1 آن را در بهار به صورت سرك)‌ مصرف نمود.

مهمترین آفات مزراع گندم در منطقه گمیشان

شته سبز گندم:                 Sitobion avenae (Fab)

خانواده:                             Aphidae      

مشخصات، زیست‌شناسی، خسارت و كنترل

طول بدن 8/2-2 میلیمتر و طول شاخك در شته‌های بی‌بال برابر و یا بیشتر از طول بدن است. كورنیكول در انتهای آزاد خود قدری عریض می‌شود. دم به خوبی رشد كرده و 3/2 طول كورنیكول را دارد. رنگ شته سبز ملایم یا سبز مایل به زرد می‌باشد. كورنیكول‌ها و شاخك‌ها سیاه، دم روشن، پاها زرد و انتهای ران، ساق و پنجه پا دودی رنگ است.

شته‌های كامل بالدار دارای سر و سینه قهوه‌ای مایل به قرمز، شكم سبز با 6-5 لكه جانبی تیره می‌باشد. بقیه اعضاء از نظر رنگ تفاوتی با بی‌بال‌ها ندارند. این شته در همه نقاط مهم گندم‌خیز كشور فعالیت دارد. به عبارت دیگر، از منطقه گرم اهواز تا مناطق سردسیر شهركر و خلخال و از مناطق مرطوب مازاندران و گرگان تا مناطق خشك سیستان و بلوچستان وجود دارد. این شته روی گرامینه‌های اهلی و وحشی زندگی نموده و خسارت‌زایی می‌كند و علاوه بر جوانه‌ها و برگ‌ها به دانه‌ها نیز حمله كرده و در بین شته‌ها، بیشترین خسارت را وارد می‌سازد شته سبز گندم ناقل بیماری ویروس موزاییك جو نیز می‌باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:37 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کارآموزی - كنجاله ـخط تولید حلوا شكری (گزارش کارآموزی)

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل164 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

كنجاله

خط تولید حلوا شامل 50درصد كنجد و 50درصد شكر می‌باشد. كنجد با نام علمی Sesam، اندی‌كام می‌باشد . از خانواده پدالیاسه می‌باشد. كنجد دارای 16جنس و 60 گونه گیاهی علفی می‌باشد. كلیات گیاه‌شناسی به صورت یك و یا چند ساله، ساقه آن از نیم متر متغیر و روی ساقه آن برگ‌های بیضی شكل متقابل هم‌اند. میوه این گیاه یك كپسول بلند و نوك تیز كه داخل این كپسول پنجاه تا شصت دانه كنجد وجود دارد. ارقام آن یا كنجد زرد یا سیاه وجود دارد. عملكرد متوسط آن پانصد كیلو در هكتار می‌باشد. زمان برداشت آن اول پاییز می‌باشد.

مناطق كشت در ایران شامل جیرفت، خوزستان، گرگان، كلات، بجنورد و مغان می‌باشد. ویتامین‌های B, D, E, F و لیستین می‌باشد. مقدار روغن آن در حدود 50درصد مركب از حدود 70درصد اسیدهای چرب اشباع نشده مانند لینولئیك اسید، اولئیك اسید و چوب اشباع شده مانند اسید بالمتیك و آراشیدیك اسید  می‌باشد. روغن‌های اشباع نشده و مفید برای بدن است و در امریكای شمالی و كانادا به مقدار زیاد می‌باشد.

این روغن نه فقط كلسترول بدن را بالا نمی‌برد، بلكه آنرا كاهش می‌دهد. معمولاً دانه‌ها را می‌شویند تا رنگ روی آن از بین برود. سپس دانه‌ها را آسیاب كرده و پوست و آن را كه سبك است، و روی آب می‌آید، می‌گیرند. سپس دانه‌ها را خشك كرده و در آب تمیز می‌كنند. این خمیر را تحت فشار قرار داده تا روغن آن جدا شود. این روغن را از نقاله باقیمانده تحت فشار و گرما روغنی بدست می‌آید كه به نام روغن گرم است كه البته ارزش غذایی روغن سرد را ندارد. روغن كنجد معجون ناشناخته می‌باشد كه خوردن یك قاشق غذاخوری كنجد، موجب تامین 14درصد از نیاز كلسیم خانم‌ها شده و اگر آنها عادت به بلند كردن ناخن‌هایشان داشته باشند، با مصرف كنجد ناخن‌هایشان محكم‌تر شده و ترك و شكنندگی بر روی این عضو كه جزئی از زیبایی انگشتان است، دیده نمی‌شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:37 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گزارش کارآموزی زراعت و اصلاح نباتات -ایستگاه تحقیقات و اصلاح نهال و بذر استان گلستان ـ گرگان (گزارش

دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات35
حجم فایل169 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

معرفی سازمان:

مركز تحقیقات اصلاح نهال و بذر، همان‌طور كه از اسم آن پیداست، اصلاح رقم‌های مختلف است، یعنی مقایسه ارقام مختلف و رسیدن به یك نتیجه‌ای كه كدام رقم بهتر است كه این مقایسه هم در طرح‌های بهزراعی، مثل مقایسه فاصله ردیف‌ها، فاصله بوته‌ها، عمق كاشت و ... و معرفی یك رقم برتر به كشاورز و یا وارد كردن ارقام مختلف از مراكز تحقیقاتی بین‌المللی و آزمایش كردن آنها در مناطق مختلف تا ببینند آیا این رقم برای كشت در منطقه موردنظر مناسب است یا نه؟

فعالیت دوم آن، اصلاح بذر و یا همان بهنژادی، یعنی اینكه یك رقم كه مقاومت خوبی دارد، ولی عملكرد خوبی ندارد، را با یك رقم كه عملكرد خوبی دارد، تلاقی دهند و هیبرید بدست می‌آورند تا رقم را اصلاح كنند و آن رقم را بعد از سال‌ها تلاش به كشاورز معرفی كنند.

مختصات مركز تحقیقات گرگان:

مركز تحقیقات گرگان كه محل اصلی آن در داخل شهر گرگان است، بعد از فلكه پمپ بنزین (میدان معلم) واقع است. دارای ایستگاهی است كه این ایستگاه، ایستگاه تحقیقات اصلاح نهال و بذر است و در سال 1337 تاسیس شده است و وسعت آن حدود 37 هكتار و در 6 كیلومتری شمال گرگان واقع است.

موقعیت ایستگاه در 54 درجه و 20 دقیقه طول شرقی، در 46 درجه با 55 دقیقه عرض شمالی است كه با 6 متر ارتفاع از سطح دریا، با متوسط بارندگی سالانه حدود 400-450 میلیمتر، بسیاری از تحقیقات بهنژادی و بهزراعی غلات، دانه‌های روغنی، ذرت، حبوبات،‌ گیاهان علوفه‌ای، مبارزه با آفات و بیماری‌ها، تغییر عناصر غذایی در خاك و گیاه و آماده‌سازی بستر بذر و كنترل گواهی بذر و ... انجام می‌شود.

همچنین دارای تعدادی ماشین‌آلات از جمله كمباین، تراكتور، گاوآهن، دیسك، دستگاه بوجار و ... و همچنین دارای 2 چاه آب و سیستم آبیاری ویل‌مو می‌باشد؛ دارای چندین انبار ژرم‌پلاسم است كه مواد ژنتیكی در آنجا نگهداری می‌شود.

 

 

 

 

فصل دوم

 

 

 

 

 

گندم

گندم متعلق به تیره Poacea و زیرتیره Pooidea و جنس Triticum و گونه زراعی T.aestivum می‌باشد.

مرحل نمو گندم:


  1. مرحله‌ جوانه‌زنی
  2. ظهور گیاهك
  3. مرحله پنجه‌زنی
  4. طویل شدن ساقه
  5. مرحله آبستنی
  6. مرحله ظهور خوشه
  7. مرحله گرده‌افشانی
  8. مرحله شیری شدن دانه
  9. مرحله خمیری شدن دانه
  10. مرحله رسیدن كامل دانه گندم

تقسیم‌بندی گندم:

الف) تقسم‌بندی ژنتیكی:           

  1. گندم‌های دیپلوئید
  2. گندم‌های تتراپلوئید
  3. گندم‌های هگزاپلوئید

ب) تقسیم‌بندی تجاری:


  1. گندم قرمز سخت زمستانه
  2. گندم قرمز سخت بهاره
  3. گندم قرمز نرم زمستانه
  4. گندم سفید
  5. گندم دوروم
  6. گندم قرمز دوروم

ج) تقسیم‌بندی زراعی:

  1. گندم‌های بومی
  2. گندم‌های اصلاح‌شده

گندم‌های اصلاح شده، دو دسته‌اند:

  1. گندم‌های داخلی
  2. گندم‌های هیبرید

برخی از مهمترین گندم‌های هیبرید كه در استان گلستان كشت می‌گردند، عبارتند از:

پاستور، اترك، تجن، زاگرس

مصرف كود:

ازت:       120-70 كیلوگرم در هكتار ازت خالص

فسفره:    120-70 كیلوگرم در هكتار (p2o5)

پتاسیم:   70-50 كیلوگرم در هكتار (k2o)

زمان كاشت:

گندم آبی پاییزه در مناطق معتدله، از مهرماه تا آبان‌ماه

گندم آبی پاییزه در مناطق نیمه گرمسیر،‌ از اواسط آبان تا اواسط آذر

گندم دیم پاییزه در مناطق معتدله،‌ از اواسط اسفند تا اواسط فروردین

گندم دیم پاییزه در مناطق نیمه گرمسیر،‌ از اواسط بهمن تا اواسط اسفند

میزان مصرف بذر:

ارقامی كه بیش از 5 پنجه تولید می‌كنند: 120-110 كیلوگرم در هكتار

ارقامی كه كمتر از 2 پنجه تولید می‌كنند: 180-150 كیلوگرم در هكتار

در زراعت دیم:              90-65                  كیلوگرم در هكتار

با استفاده از ردیف‌كار:                140-130                كیلوگرم در هكتار

روش سنتی:                          220-180               كیلوگرم در هكتار

روش كاشت گندم:

  1. كرتی (سنتی)
  2. خطی (مكانیزه)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:37 ] [ جمشید راد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 صفحه بعد