motorsearchdl

دانلود فایل

آموزش جوشکاری زیر آب (مهندسی)

دسته بندیمهندسی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات78
حجم فایل1.398 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود



تاریخچه جوشکاری

 

 

 

شاید بتوان زمان استفاده از اولین فرآیند جوشکاری را زمانی دانست که بشر برای ساخت یک سلاح ابتدایی از یک نوع اولیه این فرآیند (جوشکاری آهنگری) استفاده می کرد. جوشکاری آهنگری قدیمی ترین فرآیند جوشکاری می باشد، که انسان قطعات فلز را به صورت سرد یا گداخته بر روی یکدیگر قرار می داد و در اثر کوبیدن موجب اتصال آنها می شد.

 

 

 

در سال ۱۸۵۶ دانشمندی به نام ژول به فکر جوشکاری مقاومتی افتاد، و بعد از او الیهو تامسون آمریکائی در بین سا ل های ۱۸۷۶ تا ۱۸۷۷ به طرحهای او جامه عمل پوشاند و از جوشکاری مقاومتی استفاده کرد. امروزه یکی از روش های جوشکاری مقاومتی به نام REW به طور گسترده ای برای تولید لوله های درز دار استفاده می شود.

 

 

 

اما زمان پیدایش (قوس الکتریکی)به سال ۱۸۰۲ بر می گردد که دانشمندی روسی به نام واسیلی ولادیمیروویچ پتروف پی برد که اگر دو تکه زغال چوب را به قطب های باتری بزرگی وصل کنیم و آنها را به هم تماس دهیم و سپس کمی از هم جدا کنیم شعله روشنی بین دو تکه زغال دیده می شود. و انتهای آنها که از شدت گرما سفید شده است نور خیره کننده ای گسیل می دارد. هفت سال بعد دیوی (H.Davy) فیزیکدان انگلیسی این پدیده را مشاهده نمود و پیشنهاد کرد که این پدیده به احترام ولادیمیروویچ قوس ولتا نامیده شود.

 

 

 

سر انجام در سال ۱۸۸۱ یعنی حدود ۷۹ سال پس از کشف پتروف، موسیان قوس کربنی را برای ذوب فلزات مورد استفاده قرار داد. و در حدود ۵ سال بعد در سال ۱۸۸۶ یک دانشمندان روسی بنام برناندوز اختراع متدی را به ثبت رساند که به وسیله آن قادر بود تا یک قطعه فلزی را با الکترود ذغالی به صورت موضعی با ایجاد قوس الکتریکی بین قطعه و الکترود ذوب نماید برناندوز در این روش دو قطعه فلزی را در فاصله مشخص از یکدیگر قرار داده و با استفاده از پدیده قوس و حرکت الکترود ذغالی در طول شکاف بین دو قطعه و وارد نمودن همزمان میله ای فلزی از جنس قطعه در داخل قوس الکتریکی، حمام مذابی به وجود آورد که بعد از منجمد شدن شکاف موجود را پر نموده و باعث به هم پیوستن این قطعات گردید و در سال ۱۸۹۱ دانشمند دیگر روسی بنام اسلاویانوف، روش الکترود ذوب شونده را اختراع نمود. او در این روش الکترود فلزی را جایگزین الکترود ذغالی کرد که همزمان علاوه بر ایجاد قوس وظیفه فلز پرکننده را نیز به عهده داشت. در روش الکترود ذوب شونده مذاب حاصل از الکترود فلزی در فاصله بین نوک الکترود و شکاف دو قطعه در معرض هوا قرار می گرفت که این امر باعث اکسیده شدن مذاب و در نتیجه ایجاد اشکال در جوش می گردید. از طرف دیگر قوس الکتریکی به دلیل تماس با اتمسفر هوا نیز ناپایدار بود که خود به خود غیر یکنواختی جوش را به دنبال داشت.

 

 

 

 

 

برای برطرف نمودن عیوبی مانند کیفیت پایین فلز جوش از لحاظ مکانیکی و اکسید شدن آن همچنین ناپایداری قوس در سال ۱۹۰۵ یک صنعتگر سوئدی بنامOscar Kjellberg الکترود فلزی پوشش دار را اختراع نمود. پوشش این الکترود را مخلوطی از مواد معدنی مختلف از جمله آهک تشکیل می داد که قادر بود با تولید گاز و ایجاد سرباره، مذاب حاصل از ذوب الکترود را در مقابل آثار نامطلوب تماس با هوا محافظت نماید. علاوه بر این، پوشش الکترود باعث پایداری قوس الکتریکی و یکنواخت شدن جوش می گردید. پس از سال ۱۹۰۵ با اختراع الکترود پوشش دار، صنعت این امکان را یافت تا جوش هایی با استحکام معادل فلز پایه بوجود آورد.

 

 

 

در جریان جنگ‌های جهانی اول و دوم، جوشکاری پیشرفت زیادی کرد. احتیاجات بشر به‌اتصالات مدرن، سبک، محکم و مقاوم در سال‌های اخیر و مخصوصاً بیست سال اخیر، سبب توسعه سریع این فن شده‌است.

 

 

 

در سال ۱۹۳۰ به طور همزمان در آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق تحقیقاتی برای مخفی ساختن قوس الکتریکی و دست یابی به قوسی پایدار صورت گرفت که نتیجه آن اختراع جوشکاری زیر پودری بود اما نه به شکل امروزی بلکه با استفاده از الکترود کربن؛ در حدود سال ۱۹۳۵ این روش تقریبا به شکل امروزی خود در آمد و تبدیل به روشی مناسب از لحاظ اقتصادی برای جوشکاری شد.

 

 

 

در جنگ جهانی اول پس از جوش خوردن ترکش های ناشی از متلاشی شدن گلوله توپ به بدنه جنگ افزار ها فرآیند جوشکاری انفجاری کشف شد. در سال ۱۹۵۸ L.R.Calr این فرایند را بر روی آلیاژ برنج به کمک مواد منفجره قوی آزمایش کرد. در سال ۱۹۶۰ Dupont اطلاعات بدست آمده تجربی این فرآیند را به صورت بین المللی ثبت کرد و در سال ۱۹۶۲صنعت روکش دهی انفجاری را به صورت تجاری در تولید سکه های سه لایه برای دولت آمریکا در آورد. در سال ۱۹۵۰ بطور همزمان در کشورهای آمریکا و آلمان غربی جوشکاری پرتو الکترونیEBWتوسعه یافت.

 

 

 

 

 

در سال ۱۹۶۵ سیستمهای متنوع لیزری به منظور جوشهای مدارهای الکتریکی وداخل محفظه های خلاء، و همچنین در سایر کاربردهای تخصصی که در آنها تکنولوژی های مرسوم قادر به ایجاد اتصالات مطمئن نمی باشند، توسعه داده شده است .

 

 

 

 

 

شاید بتوان گفت جدید ترین روش جوشکاری فرآیند جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی باشد.جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی برای اولین بار برای آلیاژهای AL ابداع گشت و یک روش جوش کاری حالت جامد است . این روش در سال ۱۹۹۱ توسط انستیتو جهانی جوش و اتصالا TWIدر کمبریج تحت عنوان روش FSW Friction Stir Welding به صنعت دنیا معرفی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انواع جوشکاری زیر آب

 

جوشکاری مرطوب: جوشکاری مرطوب نوعی جوشکاری است که هم

 

جوشکار و هم محل کار در آب قرار داشته و با آب تماس دارند.

 

تا نیمه دهه 1960 تمامی جوشکاری ها زیر آب بصورت جوشکاری

 

مرطوب انجام می شد.

 

جوشکاری خشک در محفظه جوشکاری زیر آب (Splash zone):

 

در این روش آب درتماس مستقیم با محل جوشکاری نیست و به دو روش

 

انجام می شود اول اینکه جوشکار و محل جوش در جای خشک قرار

 

دارند و دوم اینکه فقط دستان جوشکار و محل جوش در تماس با آب

 

نیست.

 

 

 

مزایای جوشکاری مرطوب

 

- لوازم مورد نیاز برای جوشکاری همان لوازم جوشکاری قوس الکتریکی

 

است که عایق (Waterproof) می باشد.

 

- از آنجایی که از تجهیزات استاندارد (معمول) جوشکاری استفاده

 

میشود بنابراین جوشکاری زیر آب می تواند به سادگی در هر مکانی

 

استفاده گردد.

 

- جوشکار زیر آب می تواند روی هر قسمت دلخواه و دارای ساختارهای

 

ترکیبی یا دارای دسترسی مشکل آزادانه کار کند، در حالیکه که سایر

 

تکنیکهای جوشکاری زیر آب ممکن است در این شرایط با مشکل برخورد

 

کنند.

 

- جوشکاری می تواند سریعتر و با هزینه کمتر انجام شود چون در نصب و

 

ایجاد فضای خشک زمانی مصرف نمی شود.

 

امکان طراحی و استفاده آزادانه از هر اندازه وصله را فراهم می نماید. 
الكترود در فرآیندهای مختلف مقاومتی می تواند به اشكال گوناگونی باشد كه دارای چندین نقش است از جمله هدایت جریان الكتریكی به موضع اتصال، نگهداری ورق ها بر روی هم و ایجاد فشار لازم در موضع مورد نظر و تمركز سریع حرارت در موضع اتصال. الكترود باید دارای قابلیت هدایت الكتریكی و حرارتی بالا و مقاومت اتصالی یا تماسی (contact resistance) كم و استحكام و سختی خوب باشد، علاوه بر آن این خواص را تحت فشار و درجه حرارت نسبتاً بالا ضمن كار نیز حفظ كند. از این جهت الكترودها را از مواد و آلیاژهای مخصوص تهیه می كنند كه تحت مشخصه یا كد RWMA به دو گروه A آلیاژهای مس و B فلزات دیرگداز تقسیم بندی می شوند، در جداول صفحه بعد مشخصات این دو گروه درج شده است. مهمترین آلیاژهای الكترود مس ـ كروم، مس ـ كادمیم و یا برلیم ـ كبالت ـ مس می باشد. این آلیاژها دارای سختی بالا و نقطه آنیل شدن بالایی هستند تا در درجه حرارت بالا پس از مدتی نرم نشوند، چون تغیر فرم آنها سبب تغییر سطح مشترك الكترود با كار می شود كه ایجاد اشكالاتی می كند. قسمت هایی كه قرار است به یكدیگر متصل شوند

 

باید كاملاً بر روی یكدیگر قرار داشته و در تماس با الكترود باشند تا مقاومت الكتریكی تماسی R2, R1 كاهش یابد. مقاومت الكتریكی بالا بین نوك الكترود و سطح كار سبب بالا

 

رفتن درجه حرارت در محل تماس می شود كه اولاً مرغوبیت جوش را كاهش می دهد ثانیاً مقداری از انرژی تلف می شود.

 

روش های مختلفی برای اعمال فشار پیش بینی شده است كه دو سیستم آن معمول تر است:

 

الف) سیستم مكانیكی همراه با پدال، فنر و چند اهرم

 

ب) سیستم هوای فشرده با درجه های اتوماتیك مخصوص كه در زمان های معین هوای فشرده وارد سیستم می شود. این فشار و زمان قابل تنظیم و كنترل است.

 

درسیستم اول به علت استفاده از نیروی كارگر ممكن است فشار وارده غیر یكنواخت و در بعضی موارد كه دقت زیادی لازم است مناسب نباشد ولی در سیستم هوای فشرده دقت و كنترل میزان فشار بیشتر است.

 

جوش مقاومتی برای اتصال فلزات مختلف بكار گرفته می شود. مسئله مهم این است كه چگونگی خواص فیزیكی این فلزات ممكن است بر روی خواص جوش یا موضع اتصال تأثیر بگذارد. همان طور كه اشاره شد حرارت برای بالا بردن درجه حرارت موضع اتصال توسط عبور جریان الكتریكی و مقاومت الكتریكی به دست می آید و یا به بیان دیگر مقاومت الكتریكی بزرگتر در زمان و شدت جریان معین تولید حرارت بالاتری می‌كند و برعكس. مقاومت الكتریكی یك هادی بستگی به طول و نسبت عكس با سطح مقطع دارد. البته جنس هادی هم كه میزان ضریب مقاوت الكتریكی است مهم می باشد.

 

بنابراین خصوصیت جوشكاری مقاومتی با تغییر ضخامت ورق، تغییر مقطع تماس الكترود با قطعه و جنس قطعه تغییر می كند.

البته چگونگی حالت های تماس

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:50 ] [ جمشید راد ]
[ ]

زیبایی شناسی در معماری (فنی و مهندسی)

دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات21
حجم فایل7.15 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

ور ، رنگ ، آب سه عنصر زیبایی شناسی معماری اسلامی

 

 

نور، جلوه خداوند؛ رنگ، کثرت ارتباطی ذات با وحدت و آب، بن‌مایه اصلی فلسفه اسلامی سه عنصر زیبایی شناسی معماری اسلامی هستند.

 

سرویس معماری هنرآنلاین: نور ، رنگ ، آب ، سه عنصر زیبایی شناسی معماری اسلامی اند. نور عمده‌ترین مشخصه معماری ایران است و نمادی از عقل الهی است . رنگ در انقطاب نور حاصل می‌آید و آب تصویر طبیعت، در معماری اسلامی است که شاید بد نباشد کمی درمورد آنها بخصوص از دیدگاه عرفانی بپردازیم:

نور

نور جلوه خداوند است که حضورش در معماری اسلامی به ویژه در مسجد که خانه اوست تجلی می‌یابد. "الله نور السموات و الارض" و در کاستن از صعوبت و سختی و سردی سنگ و بنا نقش بسزایی دارد، تجلی متافیزیک نور بر فیزیک بنا، آنرا اصلی‌ترین محور زیبایی شناسی معماری اسلامی در عرفان و معنا قرار داده است. در بناها از کف براق، و درخشنده و سطوح دیوارها برای شکار نور استفاده می‌شد و گاهی نور طوری از سقف‌های الماسی شکل باز می‌تابید که انعکاسی در پی داشت.

نور به تزیین معماری اسلامی کیفیتی پویا می‌بخشید و نقوش، اشکال و طراح‌ها را به درون زمان می‌کشید. نور و سایه در سطوح، تقابل‌های شدید ایجاد می‌کرد و به سنگ‌های منقوش و سطوح گچی و آجری، بافت می‌بخشید. نور از لا به لای مشاربیه‌های چوبی‌، جداره‌های گچی و مرمری و شیشه‌های نقوش پنجره‌ها رد می‌شد و نقوش را بر روی سطوح پشتی و داخلی نمودار می‌ساخت و پوششی زمانمند و متغیر از رنگ و سایه پدید می‌آورد.

رنگ

رنگ از تکثیر نور حاصل می‌شود و نمایانگر کثرتی است که ارتباطی ذاتی با وحدت دارد. از دیدگاه اندیشمندان هنر اسلامی، رنگ سفید نماد وجود مطلق و رنگ سیاه که پوشش خانه کعبه است نماد اصلی تعالی و فراوجودی است که خانه کعبه با آن ارتباط دارد، رنگ‌های آبی، فیروزه‌ای و طلایی در نگارگری اسلامی و ایرانی، جلوه‌هایی از معانی باطنی جاری در بطن رنگ‌ها هستند. روان‌شناسی رنگ در قرآن نیز مورد تامل جدی قرار گرفته است. "قالوادع لنار بک بیین لنامالونها قال انه یقول انها بقره صفرا فاقع لونها تسرالناظرین" آیه‌ای که در آن رنگ زرد زرین عاملی برای سرور و انبساط خاطر ناظر معرفی می‌شود این آیه و همچنین احادیث و روایاتی که بر معانی رنگ‌ها دلالت می‌کردند (سفید که رنگ محبوب پیامبر بود و سبز که نشانه سیادت فرزندان علی (ع) و فاطمه (س) محسوب می‌شد) رنگ را عاملی مهم در جهت استفاده معنوی در جلوه‌های نگارگری معماری اسلامی قرار داد، اهمیت و جایگاه رنگ در معماری اسلامی مورد توجه کامل قرار گرفته است یکی از اصیل‌ترین رنگ‌های مطرح در هنر اسلامی رنگ فیروزه‌ای است، همچنین آبی لاجوردی هسته تمثیل مراقبه و مشاهده است، بیانگر بیکرانگی آسمان آرام و تفکر برانگیز سحرگاهان صاف و صمیمی است، در درون مسجد، برخلاف بیرون که کاشی کاری بیشتر با آجر عجین شده است. نقوش کاشی با سفیدی نقوش گچ‌بری همراه است که تضاد چشم‌گیری را با فضای پر نقش و رنگ بیرون برقرار می‌سازد و باعث می‌شود فضای داخلی مسجد آرامش و قداست خاصی داشته باشد که این قداست از رنگ سفید فضا و از بی‌رنگی و بی‌نقشی سطوح داخلی نشات می‌گیرد، زیرا رنگ سفید به خصوص وقتی با نوعی خلوت، تفکر و سکوت همراه باشد، الهام‌گر نوعی بزرگی پاکی و اندیشه بالندگی است، بیشترین قسمت سطوح کاشی‌کاری‌ها به رنگ‌های سردی چون زنگاری‌ها، فیروزه‌ای‌ها و لاجوردی‌ها تعلق دارد، لاجوردی‌ها و رنگ‌های آبی فام عمق دارند که آدمی را به بی‌نهایت و به جهانی خیالی و دست نیافتنی می‌برند، آبی، گستردگی و وسعت آسمان صاف را به یاد می‌آورد. نشانه صلح است و رنگ بی‌گناهی، نور آبی، کسانی را که بی‌قرارند، آرام می‌کند، آبی همواره متوجه درون است و جنبه‌های گوناگون روح آدمی را نشان می‌دهد، در فکر و روح او داخل می‌شود و باروان او پیوند می‌خورد، آبی معنی ایمان می‌دهد و اشاره‌ای است به فضای لایتناهی و روح. آبی سمبل جاودانگی است.

آب

آب در فلسفه اسلامی بن هستی محسوب می‌شود "وجعلنامن الماء کل شی حی" و در عین حال عامل تطهیر نیز است. این صفت ذاتی (که بر اشیاء پلید مهر پاکی و تطهیر می‌زند) چنان با حقیقت بنا در معماری اسلامی ارتباط دارد که حضورش در متن معماری اسلامی بنا را مطهر کرده و صفت تطهیر می‌دهد.

حضور آب در معماری اسلامی به ویژه در مسجد نه تنها آن را عاملی فیزیکی برای تطهیر عابدی قرار می‌دهد که برای عبادت خود به این تطهیر نیاز دارد، بلکه به بنا نیز صفت تطهیر می‌دهد. پیوند تنگاتنگ آب و معماری اسلامی در آیاتی از قرآن به ظرافت و عظمت احساس می‌شود، آب حائل میان "او" و هستی و در عین حال و اصل عالم به حضرت اوست، معماری اسلامی با آب برخوردی کاشفانه دارد، حضور بی‌مثال آب از صعوبت بنا می‌کاهد، شفافیتش پرده از جاودانگی بناهایی بر می‌دارد که بر آخرت استوار گشته‌اند.

بی‌رنگی‌اش، آدمی را به بی‌رنگی می‌خواند و از ننگی که از صورت رنگ خاصل می‌شود می‌رهاند و سیالیتش بر سست بنیانی عمارت‌هایی دلالت دارد که آدمیان به تصور جاودانگی دنیا با نفی دارالقرار بر بستری از توهم بنا می‌کنند (سراب )، آب در عرفان و هنر اسلامی، جلوه پاکی‌ها ، زیبایی‌ها و هم خوی حق است. به طور کلی هنر اسلامی سعی دارد تا احدیت خداوند را لا به لای رنگ‌ها فرم‌ها، نورها و اصوات متجلی سازد. یعنی سعی در نمایاندن معنا تا جایی ممکن در صورت دارد. هرچه تاثیر معنا به صورت بیشتر باشد و این تجلی نمایان‌تر، صورت از تاثیر آن لطیف‌تر، شفاف‌تر و در عین حال همچون معنا، مبهم راز آمیز و تجوید و انتزاع متمایل‌تر خواهد بود.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:50 ] [ جمشید راد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت مشارکت مرکزی در کنترل حرکتی(درس یادگیری و کنترل حرکتی) (تربیت بدنی)

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات41
حجم فایل624 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مشارکت مرکزی در کنترل حرکتی(درس یادگیری و کنترل حرکتی)

کنترل حلقه باز هنگامی اهمیت دارد که محیط قابل پیش بینی و نسبتا پایدار بوده، تغییری در آن رخ ندهد و مستلزم تجدید نظر وتغییر در برنامه حرکتی نباشد.

برنامه حرکتی عامل تعیین کننده انقباض ماهیچه ها ، ترتیب شرکت آنها وبرنامه زمانبندی انقباضات عضلانی است.اما بخش اجرای حرکت از طریق مراحل تصمیم گیری هوشیار کنترل نمی شود ، بنابراین حرکت در این سیستم تحت کنترل هوشیارانه انجام نمی شود.

 

عناوین اسلایدها

کنترل حلقه باز

تفاوت کنترل حلقه باز وحلقه بسته

مساله درجات آزادی

برنامه حرکتی

مولد الگوی مرکزی

برنامه حرکتی تعمیم یافته

ویژگیهای تغییرناپذیر برنامه حرکتی

طرحواره اشمیت

سیستم های پویا

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:50 ] [ جمشید راد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت حرکت در طول دوره بزرگسالی ( درس رشد حرکتی انسان) (تربیت بدنی)

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات30
حجم فایل246 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

حرکت در طول دوره بزرگسالی

رشد حرکتی عبارت است از مطالعه تغییراتی که در رفتار حرکتی در سراسر طول عمر رخ میدهد فرایندی که باعث این تغییرات می شوند و عوامل موثر بر این تغییرات.

متخصصین رشد حرکتی عموما تمایل  داشته اند به طور عمده کودکان و نوجوانان را مورد تحقیق قرار دهند و درباره بزرگسالی کمترین مطالعه را انجام دهند یا اصلا مطالعه ای نکنند.

پیاژه  مشهورترین متخصص رشد،نظریه رشد شناختی خود را قبل از آغاز بزرگسالی خاتمه داد

همه این روند ها ناموفقند زیرا همانطور که در فصول پیشین دیدیم رشد با فرا رسیدن بزرگسالی قطع نمی شود

 

عناوین اسلایدها

تعادل و نوسان قامتی

افتادن (زمین خوردن) ها

راهبردهایی برای اجتناب از افتادن در افراد مسن

الگو های راه رفتن در بزرگسالان

رانندگی و پیری

مدل پیامد های تحرک

عملکرد بزرگسالان در فعالیتهای حرکتی منتخب

فعالیت های زندگی روزمره

سن اوج مهارت

عملکرد بزرگسالان هنگام برانگیختگی زیاد

سرعت حرکت در بزرگسالی

سرعت دویدن

زمان عکس العمل و زمان پاسخ

ایا افت حرکت همراه با افزایش سن اجتناب ناپذیر است؟

جبران افت حرکت

اثرات تمرین جسمانی بر افت حرکت

آموزش مهارت حرکتی به کهنسالان

منبع :

رشد حرکتی انسان(رویکردی در طول عمر)

وی، گریگوری پاینه و لاری دی، ایساکس

مترجمان: دکتر حسن خلجی و داریوش خواجوی

 

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:49 ] [ جمشید راد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت توجه و عملکرد (درس یادگیری و کنترل حرکتی) (تربیت بدنی)

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات30
حجم فایل1.26 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

توجه و عملکرد

توجه یعنی :

محدودیت در توانایی پردازش اطلاعات (اشمیت 1991 ، مگیل 1993 ).

ویلیام جیمز در سال 1890 توجه را تمرکز هوشیاری تعریف کرد و از دیدگاه او توجه یک فر آیند شناختی است که به وسیله آن فرد آگاهی خود را نسبت به محرکات کشف شده به وسیله حواس هدایت و حفظ می کند .

ویتن (2004) : این مهارت عبارت از معطوف ساختن آگاهی به دامنه محدودی از محرک ها یا رویدادهاست.

 

ویژگی های توجه :

v    توجه یک پدیده طولی است که در آن تمرکز روی یک موضوع و سپس روی موضوع دیگر معطوف خواهد شد .

v     توجه تلاش زیادی می طلبد و به انگیختگی وابسته است .

v     توجه توانایی انجام همزمان بخشهایی از تکالیف حرکتی را محدود می کند .

v     توجه به درگیری درفعالیتهای ادراکی، شناختی وحرکتی اجرای مهارت اشاره می کند.

v     نیاز به توجه در نتیجه تمرین تغییر می کند.

 

 

عناوین اسلایدها

تعاریف توجه

مبانی نظری

ویژگی توجه

جنبه های توجه

انواع توجه

نظریه های توجه

ارتباط عملکرد و توجه

ابعاد توجه 

توجه و سطح مهارت

توجه مورد نیاز هنگام حرکت

باریکی ادراکی

روش های اندازه گیری توجه

منابع :

1-  یادگیری و کنترل حرکتی ( ریچارد اشمیت و تیموتی دیی.لی )

2-  یادگیری و کنترل حرکتی ( دکتر فضل اله باقر زاده ، محمود شیخ )

3-  یادگیری حرکتی فرهاد رحمانی نیا

4-  توجه و یادگیری مهارت های حرکتی ، گابریل ولف

5-  روانشناسی ورزشی دکتر واعظ موسوی

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:49 ] [ جمشید راد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت تحلیل طرح مستقل های آزمایشی دو گروهه (t و t وابسته )(روش های اماری پیشرفته (تربیت ب

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات33
حجم فایل429 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تحلیل طرح مستقل  های آزمایشی دو گروهه (t و t وابسته )

 

استنباط آماری یعنی استنباط ویژگیهای جامعه بر اساس نمونه.

یك ازكاربردهای اصلی آمار استنباطی این است توزیع نمونه را با توزیع جامعه مقایسه كنیم.

در آمار استنباطی از طریق آزمون فرضیه صفر، فرضیه تحقیق را آزمایش میكنیم .

گر چه طرحهای آزمایشی قادر به کنترل تمام متغیرهای اعتبار درونی هستند ولی ممکن است توانایی کنترل کلیه متغیرهای اعتبار بیرونی را نداشته باشد.

مراحل آزمون t  مستقل:

*     فرضیه های آماری

*     آماره آزمون

*     درجه آزادی

*     آزمون یک دامنه و دو دامنه

*     سطح معنا دار بودن یا بحرانی

*     تصمیم گیری

 

عناوین اسلایدها

انواع طرح های تحقیقی 

مروری بر ویژگی های آمار استنباطی

آزمون معناداری  t و zبرای یک گروه نمونه

ویژگی گروه مستقل و گروه وابسته

آزمون  t گروه های مستقل

آزمون t  گروه های وابسته

منابع 

1. تحلیل آماری در روانشناسی و علوم تربیتی  (جرج فرگوسن. ترجمه دکتر دلاور)

2.احتمالات و آمار کاربردی (دکتر دلاور)

3. روش های آماری در علوم رفتاری (دکتر حسن زاده)

4. سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی (دکتر محمود شیخ)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:49 ] [ جمشید راد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت پیش بینی و رگرسیون(درس روش های آماری پیشرفته) (تربیت بدنی)

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات23
حجم فایل324 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پیش بینی و رگرسیون(درس روش های آماری پیشرفته)

 

پیش بینی:

   زمانی که بین  دو متغیر همبستگی وجود داشته باشد می توان مقدار یک متغیر(Y) را از روی یک متغیر دیگر (X) پیش بینی یا برآورد کرد.

مثال:

   از معدل دبیرستان می توان به عنوان یک متغیر پیش بینی کننده برای پیش بینی موفقیت دانشگاهی استفاده کرد.بنابراین می توان با استفاده از معدل دبیرستان(متغیر ملاک یا پیش بینی کننده)،پیشرفت تحصیلی (متغیر پیشبینی شونده) را پیش بینی کرد.

ü      هر چه همبستگی بین متغیر ها بالاتر باشد ، به همان اندازه پیش بینی دقیقتر است.

 

عناوین اسلایدها

پیش بینی

پیش بینی نمره های استاندارد (Z)

رگرسیون

خط رگرسیون

معادله خط رگرسیون

روش محاسبه ضرایب a و b

الف)از روی اطلاعات

ب)از طریق داده های خام

محاسبه خطای معیار برآورد پیش بینی

خطای معیار یا استاندارد از رابطه زیر محاسبه می شود

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:49 ] [ جمشید راد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت قیمت گذاری محصولات؛ استراتژی های قیمت گذاری (فصل یازدهم كتاب اصول بازاریابی كاتلر ت

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات27
حجم فایل397 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عنوان: دانلود پاورپوینت قیمت گذاری محصولات؛ استراتژی های قیمت گذاری (فصل یازدهم كتاب اصول بازاریابی كاتلر ترجمه فروزنده)

دسته: مدیریت (مدیریت بازاریابی)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 27 اسلاید

كتاب اصول بازاریابی تالیف فیلیپ كاتلر و گری آرمسترانگ ترجمه بهمن فروزنده از جمله منابع مهم درس مدیریت و اصول بازاریابی در سطح كارشناسی  و كارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت كامل و جامع فصل یازدهم این كتاب با عنوان  " دانلود پاورپوینت قیمت گذاری محصولات؛ استراتژی های قیمت گذاری  "  در 27 اسلاید می باشد كه می تواند به عنوان سمینار در كلاس و ارائه كلاسی مورد استفاده قرار گیرد. این فایل شامل بخشهای عمده  زیر است:

استراتژی های قیمت گذاری محصول جدید

قیمت گذاری کشیدن عصاره بازار

قیمت گذاری نفوذ در بازار

استراتژیهای قیمت گذاری آمیخته محصول

قیمت گذاری خط محصول

قیمت گذاری محصول اختیاری

قیمت گذاری محصول اجباری

قیمت گذاری محصول جانبی

قیمت گذاری مجموعه محصول

استراتژی های تعدیل قیمت

قیمت گذاری تخفیف و پاداش

انواع قیمت گذاری تخفیف و پاداش

قیمت گذاری بخش بندی شده

اشکال قیمت گذاری بخش بندی شده

قیمت گذاری روانشناختی

قیمت گذاری ترویجی

قیمت گذاری جغرافیایی

استراتژی قیمت گذاری جغرافیایی

قیمت گذاری پویا

قیمت گذاری بین المللی

انواع قیمت گذاری تخفیف و پاداش

عکس العمل نشان دادن به تغییرات قیمت رقبا

مسائل سیاست عمومی در قیمت گذاری

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:49 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر روند تدریس در مدارس (روانشناسی و علوم تربیتی)

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات30
حجم فایل54 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر روند تدریس در مدارس

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات  بر روند تدریس، تعلیم و تربیت در مدارس آموزش و پرورش ایران

چكیده

امر آموزش و فراگیری مسایل علمی و نحوه انجام آن از زمانهای بسیار دور همواره مورد نظر نظریه پردازان و فلاسفه و صاحبنظران بوده است و هست، به خصوص در دوران حاضر كه علوم هرچه بیشتر به سمت تخصص و تجربه گام برمی دارند و از این رو انتقال یافته های جدید به نسلهای جدید بسیار حائز اهمیت است. از این منظر ابزارها و وسایل كمك آموزشی نوین جایگاه ویژه ای در فرایند آموزش دارند. با توجه به اینكه نظام آموزش و پرورش در هر جامعه ای ركن اساسی و قلب تپنده پیشرفت و توسعه آن جامعه بوده و می باشد، نقش و جایگاه این نظام بر هیچكس پوشیده نیست. با اختراع و كشف فناوری و تكنولوژی های نوین در جامعه جهانی، پیشرفت علوم و فنون علمی به سرعت برق آسا در حال حركت و ترقی بوده و نظام آموزشی مستثنی از این قاعده نیست. امروزه به كارگیری فناوری و تكنولوژی های نوین در امر آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است. این تحقیق با محور قرار دادن استفاده از تكنولوژی های نوین با روش توصیفی و تحلیلی و با استفاده از اطلاعات كتابخانه ای به دنبال آن است تا به نقش محوری وسایل آموزشی نوین در آموزش و پرورش  بر روند تدریس، تعلیم و تربیت بپردازد.

كلمات كلیدی: اینترنت، فن‌آوری اطلاعات، آموزش، یادگیری، تكنولوژی

فهرست مطالب

1.مقدمه

2.علوم تربیتی به عنوان متولی امر آموزش

3.فن آوری اطلاعات و ارتباطات در ایران

4.انواع کشورها از لحاظ رشد فاوا

5.ضرورت استفاده از فاوا

6.علل اهمیت استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش

7.فواید به کارگیری IT در آموزش و پرورش

8.نقش فاوا در آموزش و پرورش آینده

9.یک پارادایم جدید

10.نقش حیاتی فناوری الكترونیكی در آموزش و پرورش

11.مزایای استفاده از فناوری در تعلیم و تربیت

1.11.تأثیر در برنامه‌ریزی درسی

2.11.تحول در یادگیری

3.11.ایجاد انگیزه

4.11.ایجاد نشاط

5.11.ایجاد نظم در كلاس و كلاس‌داری

6.11.بهبود در روش‌ها و فنون تدریس

7.11.ایجاد همكاری و افزایش روحیه اجتماعی در دانش‌آموزان

8.11.شكوفا شدن استعداد دانش‌آموزان

9.11.ایجاد روحیه پژوهش

10.11.بازخورد سریع

11.11.كاهش اضطراب

12.11.آموزش‌های تربیتی و اخلاقی

13.11.آموزش احکام اسلامی و مسائل اعتقادی

14.11.كاهش سوء استفاده از فناوری‌های نوظهور

12.ابزارهای فناوری در تعلیم و تربیت

الف)تخته‌های الكترونیكی

ب)ویدئو پرژكتور

ج)اینترنت

د)نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای

13.وظایف نهادهای مسئول

الف)آموزش و پرورش

ب)خانواده‌

ج)نهادهای فرهنگی

14.راهكارهای استفاده از یادگیری الكترونیكی

15.چالشهای فراروی نظام آموزش و پرورش

16.ارائه راهكارهای جهت رفع چالش های موجود

17.یافته ها:

18.نتیجه گیری:

19.نتیجه گیری اصلی:

مراجع:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:49 ] [ جمشید راد ]
[ ]

مقاله عفونت بیمارستانی (پرستاری)

دسته بندیپرستاری
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات28
حجم فایل225 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عفونت بیمارستانی

مقدمه

عفونت بیمارستانی (Hospital-acquired infection) یا nosocomial infection عفونتی است که بیمار در بیمارستان به آن آلوده می‌شود مثلاً بیمار دچار شکستگی پا در بیمارستان دچار عفونت ادراری شود. عفونت بیمارستانی یکی از دلایل اصلی مرگ و همچنین افزایش دوران نقاهت می‌باشد. بر اساس تحقیقی که سازمان بهداشت جهانی در ۵۵ بیمارستان در ۱۴ کشور به انجام رسانده نشان می‌دهد که میانگین ۸٬۶٪ از بیماران بستری شده مبتلا به عفونت بیمارستانی شده‌اند. معمولاً میکروب‌های عامل عفونتهای بیمارستانی به درمان مقاومند

فهرست مطالب

تعریف  عفونت

ﺍﻫﻤﻴﺖ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﺑﻴﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻧﻲ

انواع عفونت های بیمارستانی

بیماری جنون گاوی در انسان

علل

علائم

تشخیص

درمان و پیشگیری

اسکرپی

تاریخچه

منابع

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ سه شنبه 26 دی 1396 ] [ 5:48 ] [ جمشید راد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 صفحه بعد