motorsearchdl

دانلود فایل

باناور دروآرب رد ینحنم هرامش شور تیلباق (گوناگون)

دسته بندیگوناگون
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات12
حجم فایل466 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود فایل

 

قسمتی از متن فایل :

 

 

نوع فایل : word_ pdf 

 

 

متن کامل را میتوانید بعد از پرداخت آنی دانلود نمایید

باناور دروآرب رد ینحنم هرامش شور تیلباق

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:37 ] [ جمشید راد ]
[ ]

الگوهای رگرسیونی رواناب (گوناگون)

دسته بندیگوناگون
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات12
حجم فایل336 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود فایل

 

قسمتی از متن فایل :

 

 

نوع فایل : word_ pdf 

الگوهای رگرسیونی رواناب 

 

متن کامل را میتوانید بعد از پرداخت آنی دانلود نمایید

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:37 ] [ جمشید راد ]
[ ]

اعتبار سنجی مدل شبکه عصبی رابطه بارندگی-رواناب در حوزه سد زاینده رود (گوناگون)

دسته بندیگوناگون
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات10
حجم فایل523 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اعتبار سنجی مدل شبکه عصبی رابطه بارندگی-رواناب در حوزه سد زاینده رود

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:36 ] [ جمشید راد ]
[ ]

ارزیابی مدلهای هوشمند عصبی و تجربی در تخمین رواناب سالانه (گوناگون)

دسته بندیگوناگون
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات15
حجم فایل747 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود فایل

 

قسمتی از متن فایل :

 

 

نوع فایل : word_ pdf 

 

 

متن کامل را میتوانید بعد از پرداخت آنی دانلود نمایید

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:36 ] [ جمشید راد ]
[ ]

فصل دوم روانشناسی (روانشناسی و روانپزشکی)

دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات33
حجم فایل73 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فصل دوم:چارچوب نظری

 

 

 

مقدمه:

مفهوم یادگیری در طول تاریخ بشریت از مفاهیم بسیار اساسی بوده است و اهمیت آن در پیشرفتهای شگفت انگیز دنیای امروزه بر هیچکس پوشیده نیست . در همین راستا،پیشرفت تحصیلی و عوامل موثر بر ان موضوعی است که همواره مورد توجه روانشناسان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت بوده است. در و اقع علت توجه زیاد در تحقیقات جدید به عواملی که در پیشرفت تحصیلی موثر هستند،انکار ارتباط بهره هوشی با پیشرفت تحصیلی نیست بلکه تأکید بیشتر بر تفاو ت های افراد است.

یکی از معیارها ی کیفیت آموزش، پیشرفت تحصیلی است؛ چرا که از پیشرفت تحصیلی اغلب به عنوان معرف اثربخشی (کارآمد بودن)قوانین آموزشی، معلمان، دانش­آموزان،یادگیرندگان و الگوهایشان نام برده می­شود.بنابراین یافتن شرایط و روشهای موثر در جهت پیشرفت تحصیلی از جمله موضوعات مورد علاقه پژوهشگران و صاحبنظران علوم تربیتی بوده است. عوامل مختلفی در پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان مؤثر هستند .از جمله این عوامل ، میتوان به بافت فرهنگی، محیط خانوادگی، سطح درآمد والدین و تفاوتهای فردی شناختی و غیر شناختی اشاره کرد.

اسنو (1994)در پژوهشهای خود نشان داد که ، تفاو ت های شخصی اغلب با تفاوت در پیشرفت تحصیلی مرتبط است و تفاوتهای فردی یک عامل مهم در یادگیری تحصیلی و غیر تحصیلی محسوب می شود. در واقع تفاوتهای فردی یادگیرندگان در فرایند یادگیری نقش بسیار مهمی دارد و این تفاوتها ممکن است گستره ای از متغیرها را از تجارب یادگیری گرفته تا تفاوت های شخصیتی ، روانشناختی و ادراکی دربرگیرد. (حکیمی،1389)از جمله این تفاوت های شخصیتی عزت نفس در دانش آموزان مختلف است.

از سوی دیگر با توجه به نتیجه بررسی های انجام شده ،خلاقیت و استعدادهای خلاقه نهفته در کودک ونوجوان قابل رشد وتوسعه است ،و این کیفیت مستلزم تلاش وکوشش همه جانبه در ابعاد گوناگون کودک ونوجوان به ویژه عزت نفس می باشد .ولیکن قابل تعمق است که رابطه عزت نفس ورفتارهایی همچون تفکر واندیشیدن که غیر آشکار هستند با دلایل گوناگون نشان داده شده است . از آن جمله افزایش عزت نفس کلی است که کل فرایند فکری راتحت تأثیر قرار می دهد بنابراین منطقی خواهد بود اگر فرض کنیم حتی در فرآیند تفکر و اندیشیدن ،عزت نفس به عنوان پایه اصلی آن مطرح است . (کارل ،1998 )

 

2-1عزت نفس

2-1-1 تعریف عزت نفس

مازلو عزت نفس را عبارت می‌داند از شایستگی، توانمندی، کفایت، اطمینان، استقلال و آزادی. چنانچه ارضاء گردد فرداحساس ارزشمند بودن، توانا بودن، مثمر به ثمر بودن و احساس غرور و اعتماد به خود می‌کند و اگر ارضاء نگردد فرد احساس حقارت، درماندگی و ضعف می‌کند (مدی، 1976). راجرز عزت نفس را عبارت می‌داند از ارزیابی مداوم شخص نسبت به ارزشمندی خویشتن خود (شاملو، 1368).

روزنبرگ می‌گوید: هر فرد آگاهی‌هایی در مورد خود دارد، بخش ارزشی این آگاهی‌ها عزت نفس نام دارد رابسون عزت نفس را عبارت می‌داند از حس رضامندی، خویشتن‌پذیری که ارزیابی خود درباره ارزشمندی قدر و منزلت، جذابیت، شایستگی و کفایت و توانایی جهت ارضای تمایلات و خواسته‌های فرد، منتج می‌شود.

 

2-1-2 مؤلفه‌های عزت نفس

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:36 ] [ جمشید راد ]
[ ]

بررسی عوامل موثر بر شکمدادگی(انبساط جانبی) ستون سنگی در خاک رس (گوناگون)

دسته بندیگوناگون
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل64 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

-          پرایبیPriebe)) در سال 1995روشی جهت تخمین نشست فونداسیون  واقع بر شبکه نامحدود از ستون سنگی را بیان نمود که در این روش سطحی از خاک احاطه کننده ستون ها که فقط تحت تاثیر یک ستون سنگی خاص قرار می گیرد با توجه به فواصل ستون ها از یکدیگر ، با سطح یک دایره معادل سازی می شود و در  واقع استوانه ای از خاک نرم که در قسمت مرکزی آن ستون سنگی قرار می گیرد، جهت مدل سازی رفتار یک ستون در محدوده تاثیر آن بکار گرفته می شود. مجموعه استوانه ای از خاک نرم با مقطع دایره ای معادل که ستون سنگی در قسمت مرکزی آن واقع است، تحت عنوان سلول واحد معرفی می گردد. مفهوم سلول واحد توسط ,1983)(Goughnour,1997),(Sathishetalو2000)(Aboshi,پیشنهاد گردیده است. همچنین فرض همگن بودن زمین جهت تخمین ظرفیت باربری و نشست فونداسیون های تقویت شده با ستون سنگی توسط)(2005,Jellalietal(مطرح شده است[ 22] .

-          مکلوی وهمکاران( Mekelvyetal)در سال 2004بر اساس مطالعاتی که بر روی مدل آزمایشگاهی متشکل از پنج ستون سنگی با آرایش مربعی (چهار ستون پیرامون یک ستون مرکزی ) انجام دادند ، به این نتیجه رسیدند که در میان این ستون ها ستون مرکزی شکم دادگی یکنواختی دارد در صورتی که شکم دادگی ستون های پیرامونی به سمت داخل می باشند . به همین دلیل نتیجه گیری نمودند که مطالعاتی که برای  مدل های در مقیاس کوچک انجام می گیرد ، صرفاً می تواند وضعیت ستون های میانی که در مجموعه وسیعی از ستون ها قرار دارد را شبیه سازی کند[ 23].

-          الشازلی و همکارانElshazlyetal)) در سال2007رابطه بین فاصله ستون ها وتغییر در حالت تنش در خاک به علت اجرای ستون را مورد مطالعه قرار دادند. دراین بررسی از یک مطالعه موردی که نتایج محل ونتایج آزمایشگاهی آن موجود بود ، استفاده شد. آنالیز المان محدود بااستفاده از نرم افزار plaxis وپذیرفتن مدل خاک سخت شونده انجام شد. دراین آنالیز به جای تعیین رفتار خاک براساس تنش ها و خواص اولیه خاک، یک آنالیز برعکس برای تعیین تنش های اولیه خاک براساس رکوردهای نشست وتنش های بعداز اجرای ستون سنگی انجام شد. تغییر در حالت تنش ها در خاک به وسیله افزایش در نسبت تنش افقی وعمودی بعداز اجرای ستون(K*) که تابع فاصله ستونها می باشد ارائه شد. [ 24].

-              شیواشانکار و همکاران (etal(Shivashankar در سال 2011مطالعات آزمایشگاهی درخصوص اجرای ستون سنگی در خاک سست با ضخامتهای مختلف انجام دادند که نتیجه آن شده که کمانش جانبی به طور قابل توجهی تقریبا در ناحیه فوقانی خاک سست به وقوع می پیوندد. همچنین افزایش ناگهانی در کمانش جانبی هنگامی که ضخامت لایه سست فوقانی از دو برابر قطر ستون سنگی بیشتر است مشاهده گردید[25].

-              اعتضاد ((Etezad در سال 2007 با بررسی مکانیزم گسیختگی ستون سنگی ظرفیت باربری  را با درنظر گرفتن سه نوع گسیختگی شامل برش کلی، برش موضعی وبرش سوراخ کننده را محاسبه کرد[ 26].

-              ملک پور در سال 2008ازجمله کسانی بود که مطالعات آزمایشگاهی زیادی در مورد استفاده از ستونهای سنگی از نوع شفته آهکی جهت افزایش باربری وکاهش نشست خاکهای رس انجام داده است.[27]

-              قضاوی و نظری افشار در سال2009با استفاده از نظریه دیوار حائل صلب مجازی ،رابطه ای جهت محاسبه افزایش باربری ستون سنگی در حالت لرزه ای ارائه دادندکه از جمله مزیت مهم این روش اینست که تنها پارامترهای مورد نیاز، داشتن مقدار چسبندگی خاک و زاویه اصطکاک داخلی مصالح ستون سنگی و مشخصات طرح مانندقطر ستون سنگی و فاصله مرکز به مرکز ستون های سنگی از یکدیگر میباشند[28].

-                     شریفی پورو همکاران در سال2009 رفتار نمونه ای از خاک سست که توسط ستونهای سنگی تقویت شده بودند را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار داده و رفتار نمونه ها در دستگاه سه محوری سنجیده شدند.برای بررسی نقش و تاثیر قطر ستون سنگی،نمونه های آزمایش سه محوری با یک تک ستون ساده و ستون مسلح شده باژئوگرید مورد آزمایش قرار گرفتند.ظرفیت باربری نمونه های حاوی ستونهای مسلح و غیر مسلح مورد مقایسه و در ادامه راجع به تغییرات مدول ارتجاعی نمونه های مختلف و مقایسه آنهابا مدول ارتجاعی خاک بستر بحث و بررسی شد.نتیجه کلی این مقاله به اثر بسیار موثر ژئوگرید در افزایش باربری ستون سنگی اشاره کرده است[29].

-              تبره ساز وسروشدر سال2010 رفتار ستون سنگی شامل 5 ستون سنگی را با توجه به تقارن هندسه خاک و ستونها مورد بررسی قرار دادند. تحلیل های عددی به صورت دو بعدی و کرنش صفحه ای انجام گرفت. همچنین رفتار مصالح ستون سنگی وخاک اطراف آن با مدل رفتاری الاستو پلاستیک مور_کولمب مدل سازی شد. نتایج نشان دادند که شکم دادگی ستون که به گسیختگی منجر گردید، در قسمت بالایی ستون (بین 2تا4 برابر قطر ستون و سر ستون) اتفاق می افتد. مهمترین نتیجه به دست آمده این است که شکم دادگی در ستونهای داخلی در بخش های پایینتری نسبت به ستونهای کناری اتفاق می افتد. همچنین گروه ستون سنگی میتواند با طولهای غیر یکسان باشد تا ضمن صرفه اقتصادی هدف از ساخت ستونهای سنگی رادرکاهش نشست تامین کند[30].

 

 

-              زحمت کش وهمکاران در سال 2011 با استفاده از نرم افزار plaxisتحلیل عددی برای محاسبه نشست خاک های رسی مسلح شده با ستون سنگی انجام دادند.برای محاسبه نشست از مدول یانگ معادل خاک رس و ستون سنگی استفاده کردند.از نتایج عددی نسبت کاهش نشست(SRR)خاک بعد از مسلح شدن محاسبه شد. اثر قطر ستون سنگی در تراکم خاک اطراف بدلیل اجرای ستون سنگی روی SRR مورد بررسی قرار گرفت.از نتایج بدست آمده مشخص شدکه با افزایش قطر ستون سنگی،نسبت کاهش نشست SRRافزایش می یابد.همچنین مشخص شد تراکم خاک اثرقابل ملاحظه ای روی عملکرد ستون دارد.در نهایت از نتایج تحلیلها یک منحنی برای محاسبه نشست پی روی خاک مسلح با ستون سنگی پیشنهاد گردید[31].

-              محتشم و همکاران در سال 2012 به مطالعه عددی تاثیر ستون های سنگی بر باربری و نشست توده خاک نرم ومقایسه آن با توده خاک فاقد ستون سنگی پرداخته اند.برای اینکار از مدل عددی ستون سنگی به روش اجزاء محدود با نرم افزار plaxis استفاده شده و از مقایسه نتایج مدل و نتایج موجود در متون فنی برای یک مساله مشخص،صحت و دقت مدل مورد ارزیابی قرار گرفته است.نتیجه بدست آمده نشان میدهدکه با افزایش زاویه اصطکاک داخلی مصالح ستون سنگی و افزایش سختی ستونهای سنگی ظرفیت باربری افزایش و نشست کاهش می یابد.همچنین با افزایش مقاومت برشی خاک نرم، ظرفیت باربری و حداکثر تنش محوری مجموعه افزایش می یابد.[32]

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:36 ] [ جمشید راد ]
[ ]

پروپوزال (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات25
حجم فایل61 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نکات مهم در تهیه پیشنهاد طرح اولیه تحقیق (پروپوزال ) در رشته های مدیریت اجرایی ،مدیریت بازرگانی و مدیریت مالی

1- دانشجو بایستی موضوع را با هماهنگی و راهنمایی استاد راهنما انتخاب کند .

2- موضوع باید در حوزه تخصصی رشته تحصیلی دانشجو باشد.

3- برای ارتقاءکیفیت و رسیدن به تولیدات بهتر علمی به دانشجویان توصیه می شود اساتید راهنما را از بین اعضای هیات علمی گروه با مرتبه استادیاری و بالاتر انتخاب نمایند و در درجه بعد به اساتیدی که مدرک تحصیلی مدیریت دارند جهت انتخاب استاد راهنما مراجعه فرمایند.

4- مطالب ارایه شده در پیشنهاد اولیه تحقیق (پروپوزال ) بایستی به شیوه APAرفرنس داده شود.

5- عبارات و اسامی لاتین در پروپوزال نباید در متن آورده شود بلکه بایستی زیرنویس شود.

6- مساله تحقیق حتما باید نوآوری داشته باشد.انجام تحقیقات قبلی با تغییر مورد مطالعه تایید نخواهد شد.

7- پروپوزال بایستی تماما با فونت B Zar  تایپ شده تحویل گردد.

8- در صفحه اول پروپوزال تحویلی به گروه استاد محترم راهنما بایستی بر روی نام خود امضا فرمایند در غیر این صورت پروپوزال تحویل گرفته نمی شود.

9-در صفحه دوم پروپوزال که با عبارت 20- تاییدات(این قسمت توسط استاد راهنما تکمیل شود) آغاز می شود تمام قسمت هایی که باید پر شود لازم است تایپ و توسط دانشجو و استاد راهنما از طریق امضا تایید شود.

10- در صفحه سوم پروپوزال بایستی استعلام عدم تکرار ایران داک پیوست باشد.کلید واژگان استعلام ایران داک باید با عنوان پروپوزال همخوانی داشته باشد.

11- پس از تحویل پروپوزال تاریخ دفاع از آن توسط گروه آموزشی به دانشجو جهت حضور در جلسه اعلان می شود.

12- هر پروپوزال باید با دستگاه مخصوص صرفا سیمی شود .

13- در رشته مدیریت اجرایی باید رنگ جلد خاکستری ،در رشته مدیریت اجرایی زرد ،در مدیریت بازرگانی قرمز در مدیریت صنعتی گرایش تولید آبی ،مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات سبز و در مدیریت صنعتی گرایش مالی بی رنگ باشد.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:35 ] [ جمشید راد ]
[ ]

گل ارکیده (گوناگون)

دسته بندیگوناگون
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات100
حجم فایل286 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

گیاه ثعلبی(گل ارکیده)

امروز ما درباره زیبایی و شناخت ارکیده ها صحبت می کنیم، در مورد طبیعت این گل های مهیج.

بیشتر مردم درباره ارکیده ها به عنوان گلی زیبا، با رایحه ای دلپذیر، گل های ارزشمندی که در جنگل های گرم استوایی فکر می کنند. اما این همه داستان ارکیده ها نیست. برخی از این گیاهان در مدار بالای قطب شمال، یافت شده اند، برخی نیز بوی نامطبوعی دارند، همه گونه های آن دوست داشتنی نیستند. و اگر شما بخواهید یکی از اینها بخرید، هزینه آن کمتر نخواهد بود.

          ارکیده ها در میان سایر گروههای گیاهان معمول جهان هستند، اما بعضی از انواع آن ها در معرض خطر از بین رفتن بر روی زمین هستند. ضمناً، ارکیده هایی که در گلخانه ها تولید می شوند، به یک محصول گلخانه ای مهم تبدیل شده اند.

          صنعت فروش ارکیده ها در بعضی مناطق مثل هلند، سنگاپور، تایوان و تایلند به عنوان صنعت مهمی به حساب می آید. مردم از ارکیده ها به عنوان گیاهی تزیینی و شاخه ای بسیار لذت می برند.

ارکیده ها در شکل ها، اندازه ها، طراحی ها، رنگ ها و رنگهای ترکیبی متفاوتی ظاهر می شوند. گل ها معمولاً کوچک یا بزرگ هستند، اما بیشتر آن ها ویژگی های مشابهی دارند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:35 ] [ جمشید راد ]
[ ]

یونان باستان جایگاه ویژه ای را در طول قرن ها در تاریخ هنر به خود اختصاص داده است (گوناگون)

دسته بندیگوناگون
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل20 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

یونان باستان جایگاه ویژه ای را در طول قرن ها در تاریخ هنر به خود اختصاص داده است. بیشتر ارزش های فرهنگی یونانیان، مخصوصا تجلیل از بشریت تحت عنوان ((اندازه هر چیز)) از اصول بنیادی تمدن غرب به حساب می آید. این نکاه جهانی به انسان، یونانیان را به سوی خلق مفاهیم دموکراسی رهبری کرد (قانونگذاری به وسیله مردم) همچنین ساختن در زمینه های هنر، فرهنگ و ادبیات و علم. ایده های یونانیان باستان به طور کامل قسمتی از عادات ذهنی مدرن غربی است که بیشتر مردم به ندرت از آن آگاهند و اینکه این مفاهیم اصالتا 2500 سال پیش در یونان به وجود آمده است.

یونانیان یا به گفته خودشان ((هلن ها)) به نظر می رسد محصول اختلاط مردمان مربوط به دریای اژه و اروپایی- هندی های مهاجم باشند. آنها هرگز از یک ملت شکل نگرفته اند اما در عوض مکان های مستقل شهری یا پولیس را پایه گذاری کردند.

دوریان های (Dorians) شمال، که به اعتقاد خیلی ها به تمدن مایسن پایان دادند، در پلوپونس مستقر شدند (نقشه 1-5). لونین ها، در ساحل غربی آسیای صغیر ساکن شدند (ترکیه امروزی) و در جزایر دریای اژه. اصلیت لونین ها مورد مناقشه است. برخی می گویند مهاجمان شمالی لونین هارا به خارج از یونان راندند و آنها از آتن به سمت شرق به خانه های جدید خود رفتند. برخی دیگر معتقدند لونین ها در آسیای صغیر گسترده شدند (بین قرن های یازدهم تا هشتم قبل از میلاد) و بدون اختلاط نژادی ساکنان آن.

اگرچه مردم مناطق مختلف با هر اصل و نسبی، مخصوصا مناطق یونانی زبانی، در سال 776 قبل از میلاد اولین بازیهای جسنواره ای و آداب و رسومی خود را به طور مشترک در المپیاد برگزار کردند. بعدا یونانیان، تاریخ خود را از همین اولین بازی های المپیک- المپیاد اول- حساب کردند. پس از آن، با وجود تفاوت ها و رقابت ها، یونانیان همدیگر را به عنوان شهروندان هلاس (hellas) (نام قدیم یونان) مورد احترام قرار می دادند، برخلاف بیگانگان اطراف که یونانی صحبت نمی کردند. حتی خدایان یونانیان (خدایان و الهه های کوه الپ ص101) نوعا با تمدن های همسایه فرق می کرد. بر خلاف خدایان مصریان و بین النهرین، خدااین و الهه های یونانیان فرقی که با انسان بودند داشتند این بود که آنها جاودان بودند. گفته می شود که یونانیان خداهای خود را از روی انسان و انسان ها را از روی خدا می ساختند. یک فرد کامل ایده آل یونانیان می شد و تصویر انسان های زیبا، کانون توجه بسیاری از هنرمندان یونان می شد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:35 ] [ جمشید راد ]
[ ]

تاریخ هنر ایران (سایر گروه ها)

دسته بندیسایر گروه ها
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات42
حجم فایل1.97 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تاریخ هنر ایران

 


فصل اول : هنر ایران پیش از اسلام

هنر مقوله ای است بسیار ارزشمند و مهم، تا حدی كه از زمان پیدایش و خلقت انسان، رگه ها و اثراتی از رشته های مختلف آن را می توان در تاریخ بدست آورد. هنر نتیجه زحمات انسانها در گذر زمان است و در نتیجه شناخت آن بسیار ضروری و مفید است توجه به تلاش و همت انسانها در بوجود آوردن آثار هنری و تشریح تغییرات و تكامل هنر در دوران مختلف ما را با رابطه بین زندگی و هنر و تحولاتی كه در اثر تغییرات زندگی انسانها در هنر بوجود می آید آشنا می سازد.

 

هنر ایران به دو بخش تقسیم می شود :

هنر ایران پیش از اسلام (هنر ایران باستان) و هنر ایران پس از اسلام به طور كلی زمینه های مختلف این هنر عبارتند از :‌ پیكرسازی و برجسته كاری، سفالگری ، نقاشی ، فلزكاری،خوشنویسی،وتذهیب،تجلید،قالیبافی،ونساجی.
در فصل اول : هنرهایی چون پیكر سازی، سفالگری ، نقاشی ، فلزكاری، موزائیك سازی در دوران ایران باستان، هخامنشی ، اشكانی،‌ساسانی و ... بررسی می گردد.
در فصل دوم : سایر هنرها در دوران پادشاهان دیگر از جمله دوران سلجوقی، عهد مغول، عهد تیموری ،عهد صفویه، قاجاریه به اطلاع میرسد.
مطالعه دقیق تاریخ هنر ایران یك هدف كلی را دنبال می كند و آن آشنایی جوان با تاریخ هنر ارزشمند ایران از دوران باستانی تا قرن معاصر می باشد كه امید است در پایان توضیحات این مطالب، دستیابی به این هدف نائل آید.

 

فصل اول : هنر ایران پیش از اسلام

1-1- كلیاتی درباره ی تمدن و هنر ایران باستان :
هنر ایران به دوره ای مربوط می شود كه پیش از تاریخ آغاز شده و تا قرن هفتم میلادی ادامه،مییابد.
در بررسی هنر ایران باستان با مشكلات مختلفی از قبیل كمبود اسناد، در دسترس نبودن آثار بدست آمده و عدم توجه به كاوش و تحقیق كه از گذشته به ما رسیده روبرو هستیم.
هنر ایران باستان به دلایل مختلف مورد توجه بسیاری از محققین جهان بوده و هست. از دلایل بارز این توجه، پیدایش یكی از تمدنهای كهن جهان در این منطقه بوده است. در حدود پنج هزار سال قبل در جوار فلات ایران، دولتهای سومر آكو بابل و آشور در بین النهرین (بین دو رود دجله و فرات) بوجود آورند و سپس حدود سه هزار سال پیش در فلات ایران دولت عیدمیان ایجاد شد. پس از آن مهاجران آریایی با ایجاد دولت ماد و سپس هخامنشی ، حكومتهای عیلام و بین النهرین را از بین بردند. دولت هخامنشی نیز با حمله یونانیان به سرداری اسكندر از بین رفت و آنگاه دولت سلوكی و اشكانی به دنبال هم بوجود آمدند. پس از اشكانیان دولت ساسانی روی كار آمد كه با فتح ایران بوسیله اعراب مسلمان از بین رفت.
از دلایل دیگر توجه محققین به هنر ایران باستان این است كه دولتهای قدرتمند ایرانی در عهد باستان با استفاده از قدرت خود هنرمندان كشورهای مختلف را به خدمت گرفته و با در اختیار گذاشتن امكانات بیشتر ، رشته های مختلف هنری را از رشد قابل توجهی می ساختند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 11:34 ] [ جمشید راد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 1665 صفحه بعد