motorsearchdl

دانلود فایل

پرسشنامه شماره ( نگرش کارکنان نسبت به افزایش بهره وری) (پرسشنامه)

دسته بندیپرسشنامه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات2
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه شماره ( نگرش کارکنان نسبت به افزایش بهره وری)

 

 

عبارت

کاملاً موافقم

موافقم

نه موافقم

نه مخالفم

مخالفم

کاملاً مخالفم

1.کارکنان باید با کارایی بیشتری کار کنند.

 

 

 

 

 

2. کارکنان باید انمعطاف پذیر تر باشند.

 

 

 

 

 

3. کارکنان و مدیریت باید با هم همکاری کنند.

 

 

 

 

 

4. کارکنان باید سخت کوش تر باشند.

 

 

 

 

 

5. سازمان ها باید تجهیزات و برنامه های خود را به روز نگهدارند.

 

 

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:05 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نشر الکترونیک (گوناگون)

دسته بندیگوناگون
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات17
حجم فایل38 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کتابدار ثانی

اطلاعاتی پیرامون کتابداری و اطلاع رسانی

نشر الکترونیک، انواع آن و اثر آن در نشر چاپی

 

نشر الکترونیک، انواع آن و اثر آن در نشر چاپی

 

احمد عابدی[1]

 

 

 

چکیده

 

به مجموعه اقداماتی که منجر به انتشار اطلاعات میشود نشر میگویند. نشر الکترونیک به عنوان یکی از انواع نشر، انقلابی جدید در عصر انتشار بوجود آورده است. فرایند چاپ ونشری که توسط رایانه و امکانات الکترونیکی انجام میشود و نهایتا منجر به تولید کتب الکترونیکی میشود دارای عواملی چون تولید محتوا، آماده سازی، چاپ و نشر، بازاریابی و توزیع آن در محیط وب است. نشر را به منظور سهولت در تعریف به دو بخش نشر چاپی و الکترونیکی میتوان تقسیم بندی کرد که هر کدام را به تفصیل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

از مهمترین مزایای نشر میتوان به کاهش هزینه های انتشار، عدم نیاز به فضای فیزیکی برای انبار و انتشار، عدم نیاز به توزیع و ارسال به مناطق گوناگون جغرافیایی، عدم امکان برگشت کتاب از طریق خریدار و جلوگیری از نایاب شدن کتاب اشاره کرد که هر کدام را در طول مقاله تشریح خواهیم کرد.

 

در این مقاله سعی کرده ایم علاوه بر بررسی مزایای نشر الکترونیک در محیط وب به توضیح انواع ناشران، کتب الکترونیک، انواع آن، ارزشهای افزوده نشر کتاب در محیط وب و مزایا و معایب آن نیز اشاره کنیم.

 

 

 

کلید واژه ها: نشر الکترونیک، کتاب الکترونیک، نشر، شبکه جهانی وب

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:05 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نشانه های بسیار نزدیك بودن ظهور حضرت مهدی (ع) (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نشانه های بسیار نزدیك بودن ظهور حضرت مهدی (ع)

مقدمه :نوشته زیر مجموعه ای از نشانه های بسیار نزدیك بودن ظهور حضرت حجه ابن الحسن العسگری را مورد بررسی قرار داده است انشاالله كه دیدگان همه منتظران به نواده پاك رسول (ص) روشن گردد این مطالب برگزیده ای از سایتهای مختلف و منابع مهدویت است.

چشم انتظاران را بگو یوسف ز كنعان می رسد 

                                                ای دل شب هجران ما آخر به پایان می رسد  *

ـ بشارت آیه الله العظمی بهجت :

 اشاره مستقیم و بشارت صریح آیه الله العظمی بهجت در جمعی در مورد نزدیكی ظهور امام زمان ( عج ) كه فرمودند : “ تا كنون به جوانان بشارت می دادید كه منتظر باشید ظهور مولایتان را خواهید دید اینك ( ظهور آنقدر نزدیك شده است كه)  به سالخوردگان و پیران هم بشارت دهید كه ظهور را خواهید دید . ” بسیاری از منتظران و شیفتگان ولی عصر ( عج ) را سرشار از شور و شوق ظهور نموده است و برای آنها دلیلی محكم و برهانی قاطع در یقین به نزدیكی ظهور ایجاد كرده است . * 
 ـ سید خراسانی در آستانه قیام :

“ یخرج شاب من بنی هاشم علی یده الایمن خال و یاتی من خراسان برایات سود بین یده شعیب بن صالح یقاتل اصحاب سفیانی فیهمزهم ” جوانمردی ( در زبان عربی شاب به دارندگان روح جوانمردی و فتوت نیز اطلاق می گردد.) از بنی هاشم(سید) از خراسان با پرچمهای سیاه قیام می كند كه بر دست راستش نشانه ای است پیشاپیش او فردی بنام شعیب بن صالح قرار دارد كه با یاران سفیانی می جنگد و آنها را شكست می دهد . ملاحم و الفتن ص 52 باب 97 قیام سید خراسانی چند ماه قبل از ظهور و در ماه رجب و همزمان با قیام سفیانی در سوریه از ایران اسلامی آغاز می گردد و به سمت عراق و بیت المقدس ادامه می یابد  . *

ـ امیر عبدالله در عربستان :

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:05 ] [ جمشید راد ]
[ ]

کتابخانه های دیجیتالی (گوناگون)

دسته بندیگوناگون
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات23
حجم فایل59 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کتابخانه های دیجیتالی

 

دكتر سعید غفاری*-امید علی پور**

 

چکیده

کتابخانه دیجیتال کتابخانه ای است که می توان از دیدگاههای مختلف آن را تعریف نمود.در این جا منظور از كتابخانه دیجیتال ، كتابخانه ای است كه در آن منابع تمام متن و خدمات کتابخانه ای به صورت دیجیتال در اختیار کاربران قرار می گیرد.در این مقاله به نسل بندی انواع کتابخانه ها ، سیر تحول کتابخانه های دیجیتالی ، تعاریفی از کتابخانه دیجیتالی ، تفاوت های کتابخانه های سنتی و دیجیتالی ، مشخصه ها و ویژگی های کتابخانه های دیجیتالی ، محتوی کتابخانه های دیجیتالی ، کتابداران کتابخانه های دیجیتالی ، کتاب های الکترونیکی و انواع آن و مشکلات کتابخانه های دیجیتالی پرداخته شده است.

 

كلید واژه ها : كتابخانه ها ، كتابخانه های دیجیتال ، كتابخانه های الكترونیك ، فناوری اطلاعات ،‌ كتابخانه مجازی.

 

 

 

مقدمه :

كتابخانه محل ذخیره دانش است.به تعبیر دیگر می توان آن را مركز فرهنگ و خرد نامید.كتابخانه زمانی متولد شد كه كشاورزی مهم ترین مشغله ذهنی بشریت بود.در زمان رنسانس با اختراع چاپ ، كتابخانه ها جانی دوباره گرفتند و در زمان انقلاب صنعتی كه اختراعات جدید ، فرآیند چاپ را ماشینی كرد ، كتابخانه ها نیز به اوج شكوفایی خود رسیدند..در طول سال ها ، كتابخانه ها دوره تكاملی باور نكردنی را پشت سر گذاشتند.

 

این موسسات كه در ابتدا فقط برای نگهداری و ذخیره مدارك ابداع شده بودند ، تبدیل به مراكزی جهت تبادل اطلاعات گردیدند.اكنون در آستانه ی دوران كتابخانه دیجیتالی هستیم.با وقوع انقلاب اطلاعات ، كتابخانه دیجیتالی به فناوری قدرتمندی برای رشد و ترقی دست یافته اند.روش های جدیدی نیز برای ذخیره ، سازماندهی و دسترسی به اطلاعات پیش روی آن ها گذاشته شده است.اگر اطلاعات را پول رایج دانش در نظر بگیریم ، كتابخانه دیجیتالی به منزله بانك هایی برای سرمایه گذاری هستند. كتابخانه دیجیتالی مجموعه ای از منابع الكترونیكی و امكانات فنی و مرتبط با آن هاست.این پیشرفت فناوری ما را به موج سوم رهنمون می كند.همان طوری كه ذكر شد ، موج اول ، كشاورزی بوده ،‌ موج دوم ، صنعتی و موج سوم ،‌ فناوری ارتباطات و رایانه است.در این فناوری آن چه كه نهایتا باعث پیدایش كتابخانه دیجیتالی می شود ، موج سوم است.

 

نسل بندی کتابخانه ها :

به طور کلی کتابخانه ها از لحاظ ساختاری به پنج دسته اصلی و در واقع به پنج نسل طبقه بندی می شوند.

 

نسل اول : کتابخانه های سنتی Tratitional libraries

در این کتابخانه ها ، همه متون و مواد آموزشی و تحقیقی به صورت نسخه های چاپی و یا خطی در قرون گذشته بوده و انواع خدمات کتابداری چه خدمات داخلی مثل فهرست نویسی ، رده بندی و جز آن و چه خدمات خارجی مثل ارتباط و ارایه خدمات به کاربران یا مبادله با دیگر کتابخانه ها به صورت دستی و توسط کتابدار انجام می شد.

نسل دوم : کتابخانه های ماشینی Automated libraries

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:05 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نخستین مسلمانان و نحوه دعوت پیامبر(ص) (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل35 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آغاز پیامبری 

 

  محمد(ص) از دوران جوانی به غار كوچكی در نزدیكی مكه می‌رفت تا هم از محیط آلوده‌ی مكه به دور باشد و هم ساعتی را به تفكر بیش‌تر بپردازد. هنگامی كه 40 ساله بود در بیست هفتم ماه رجب و زمانی كه بر دهانه‌ی غار حرا نشسته بود، جبرئیل از سوی خداوند فرود آمد و پارچه‌ای دیبا، كه بر آن نوشته‌ای بود، به او نشان داد و گفت بخوان. محمد(ص) گفت چه بخوانم و جبرائیل باز از او خواست كه بخواند و محمد(ص) گفت چه بخوانم و این كار سه بار انجام شد تا آن‌كه جبرائیل آیه‌های سوره‌ی علق را برایش خواند و ایشان نیز خواندند: "بسم الله الرحمن الرحیم، بخوان به نام پروردگارت كه بیافرید، انسان را از خون بسته‌ای بیافرید. بخوان و خداوند بزرگوار تو آن است كه با قلم یاد داد و آن‌چه را كه انسان نمی‌دانست به او آموخت."

 محمد(ص)، كه از آن زمان رسول الله(پیامبر خدا) نام گرفت، از كوه فرود آمد و در حالی كه دگرگون شده بود به خانه بازگشت. خدیجه(س) از او پرسید كه كجا بودی و این چه حال است تو را و ایشان همه چیز را برای همسرش باز گفت. چون خدیجه(س) پیام خدا را شنید، بدون كوچك‌ترن تردیدی به پیامبری محمد(ص) ایمان آورد. پیامبر دست همسرش را كه برای بیعت با او پیش آورده بود به مهربانی فشرد. سپس علی(ع)، پسر عموی پیامبر كه از سال‌ها پیش با آن‌ها زندگی می‌كرد، به پیامبر ایمان آورد. از دیگر مسلمانانی كه در همان آغاز به پیامبر ایمان آوردند، زید‌بن‌حارثه است كه برده‌ای در مكه بود و خدیجه آن را خرید و به محمد(ص) هدیه كرد. ایشان زید را آزاد كردند، اما او در خانه‌ی پیامبر ماند و به ایشان خدمت می‌كرد.

  ندای یكتاپرستی 

  پیامبر تا سه سال پنهانی به فراخواندن مردم به یكتاپرستی می‌پرداخت تا این كه از سوی خداوند فرمان رسید كه مردم را آشكارا به سوی خدا فرابخوان. از این رو، پیامبر یك شب همه‌ی خویشان و نزدیكان خود را به شام دعوت كرد و پس از خوردن شام به آنان فرمود: "سوگند به خدایی كه جز او خدایی نیست، من پیامبر خدا هستم. سوگند به خدا، همان‌گونه كه به خواب می‌روید، روزی خواهید مرد و همان‌گونه كه از خو اب بر می‌خیزید، روزی در رستاخیز برانگیخته خواهید شد و به حساب آن‌چه انجام داده‌اید خواهند رسید." 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:04 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نحوه نگارش پایان نامه (آموزشی)

دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات8
حجم فایل421 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ترتیب صفحات پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری

v    صفحه (1) سفید

v    صفحه (2) بسم اله

v    صفحه (3) مطابق جلد

v    صفحه (4) تایید هیأت داوران

v    صفحه (5) متن زیر

کلیه حقوق مترتب بر نتایج مطالعات، ابتکارات و نوآور‌ی‌های ناشی از تحقیق موضوع این پایان نامه (رساله) متعلق   به دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد است.

v    صفحه (6)  تقدیم

v    صفحه (7) سپاسگذاری

صفحات فوق بدون شماره می باشد

v    صفحه (8) فهرست مطالب

. شماره صفحات مربوط به فهرست با حروف ابجد شماره‌گذاری شود

 

پس از آن صفحات به ترتیب زیر در پایان نامه قرار گیرد..

 

چکیده (با فونت لوتوس14 ضخیم- وسط چین)

. در چکیده ابتدا باید چند جمله‌ای از کلیات که مربوط به پایان‌نامه می‌باشد، بیان شود و سپس به مسئله مورد مطالعه و اهداف آن، اساس کار و نحوة انجام آن اشاره گردد. همچنین نیاز است چند جمله‌ای از نتایج بیان شود. متن چکیده حداکثر باید یک صفحه و با . قلم لوتوس 14  باشدچکیده از شماره صفحه یک شروع می‌شود. دانشجو باید در متن رساله قواعد دستور زبان را با بکارگیری تعبیرات صحیح، گویا و یکدست رعایت کند. همچنین مقدمه باید مناسب، گویا و جامع باشد. فاصله سطرها از یکدیگر برابر با یک سانتی متر باشد.

**

کلمات کلیدی : انتخاب روش تحقیق، روش نگارش، ارزشیابی پایان‌نامه (حداکثر 7 کلمه)

 

مقدمه (با فونت لوتوس 14 ضخیم وسط چین)

رعایت کلیه نکات نگارش در متن پایان‌نامه لازم و ضروری می‌باشد. ابتدا هر پاراگراف با زدن سه فاصله شروع شود. مقدمه از ابتدای صفحه شروع می‌شود. در متن مقدمه ابتدا به کلیات اشاره می‌شود و سپس به مطالعات انجام شده در زمینه مورد بحث با ذکر مرجع که به صورت (نام خانوادگی ، سال انتشار) می‌آید، اشاره گردد.

مثال 1 : آلیسو در سال 1954 با توجه به منشأ توده‌های هوا و تغییر فصل آنها، هفت طبقه عمده اقلیمی را تشخیص داده است.

مثال 2 : استاینر (1955) با استفاده از تکنیک‌های آماری چند متغیره و بر اساس شانزده متغیر دما و رطوبت ماهانه اقلیم ایالات متحده آمریکا را ناحیه‌بندی کرده است.

مثال 3 : طبقه‌بندی اقالیم زیستی بریتانیا و ایرلند توسط هسل، رایدینگ، داوسون و هاسون انجام گرفته است. (مسعودیان،1381).

در مواردی که ارجاع و استناد به مطالب مجله‌ها می‌باشد، نیازی به ذکر شماره صفحه در متن نمی‌باشد اما در فهرست منابع انتهای پایان‌نامه بایستی شماره صفحه‌های مقاله‌ای که از آن مطلب نقل شده، مشخص شود.

در مورد کتاب در فهرست انتهای پایان‌نامه نیاز به ذکر شماره صفحه نمی‌باشد.

 

در مواردی كه تحقیق متعلق به دو نویسنده باشد به صورت زیر ارجاء شود.

مثال 1 : حیدری و علیخانی (1378) با استفاده از 49 متغیر اقلیمی به روش آماری ...

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:04 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نحوه مدیریت اجرای پروژه های ساختمانی (عمران)

دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات10
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

1- مدیریت پروژه 

2- تاریخچه مدیریت پروژه

3- تعریف کار

4- وظایف مدیر پروژه

1-4- تحویل گرفتن پروژه و دریافت و کنترل نقشه های فنی و اجرایی

2-4- تنظیم قراردادهای پرسنل و پیمانکاران کارگاهی

3-4- تهیه و تنظیم صورت جلسات و صورت وظایف

 

4-4- تحویل پروژه و اتمام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1- مدیریت پروژه

مدیریت پروژه یک نظام سازمان یافته و مدیریت منابع (بطور مثال منابع انسانی) می باشد به نحوی که پروژه بایک چشم انداز مشخص، کیفیت مشخص، زمان مشخص وقیمت تمام شده مشخص به اتمام برسد. پروژه یک کار موقتی است که فقط یک بار و به منظور ایجاد یک محصول مشخص و یا خدمات مشخص انجام می شود. یک پروژه باعث تغییرات مفید ویا ارزش افزوده می شود. خصوصیت موقتی ویک باره بودن پروژه آن را از فرآیندها ویا اعمالی که دائمی ویا نیمه دائمی هستند و ممکن است بارها وبارها محصول مشابه ویا خدمات مشابهی را تولید می کنند متمایز می سازد. مدیریت این دوسیستم کاملاً متفاوت است.وروشهای فنی متفاوتی نیاز دارد. وهمین موضوع باعث پیشرفت علم مدیریت پروژه گردیده است.
اولین موضوع در مدیریت پروژه این است که اطمینان حاصل کنیم که پروژه با محدودیتهای مشخص تعریف شده باشد.
دومین موضوع که می تواند بحث جالبتری نیز باشد ، بهینه سازی اختصاص منابع و یکسان سازی داده های مورد نیاز به منظور دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده پروژه می باشد. یک پروژه یک سری فعالیتهای کاملاً مشخص است که از منابع (مالی،انسانی،مواد،انرژی،فرصت،تدارکات وارتباطات و...) به منظور رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده استفاده می نماید.

 

 

 

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:04 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نحوه اجرای ستون‌ها 1 (عمران)

دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات5
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نحوه اجرای ستون‌ها 1


نحوه اجرای ستون‌ها را می‌توان در مراحل زیر بیان كرد:
الف) آرماتوربندی ستون
ب) قالب‌بندی ستون
پ) بتن‌ریزی ستون
ت) درآوردن قالب
ث) آب‌دادن
اینك به شرح هر یك از این عناوین و قسمت‌های مختلف آن می‌پردازیم:
الف) آرماتوربندی ستون
برای آرماتوربندی ستون مراحل زیر انجام می‌شود:
1. خم‌زدن ریشه ستون
2. انتقال خاموت‌ها از محل ساخت خاموت به محل ستون
3. جاگذاشتن خاموت‌ها در داخل ریشه ستون
4. انتقال میلگردهای طولی ستون از محل آماده‌شدن به محل ستون
5. مشخص‌كردن محل قرارگیری خاموت‌ها بر روی میلگرد طولی با استفاده از گچ
6. بستن میلگردهای طولی ستون با میلگرد ریشه هم‌قطر بوسیله سیم
7. انتقال خاموت‌ها به محل نشانه‌گذاری‌شده با گچ و بستن آن‌ها به میلگرد
8. دیلم زدن
اینك هر كدام از عناوین گفته‌شده را توضیح می‌دهیم.
1) خم‌زدن ریشه ستون:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:03 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نحله در حقوق اسلام وایران (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات276
حجم فایل325 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست مطالب

چکیده 1

مقدمه 2

فصل اول : کلیات

1-1- حقوق مالی زن در دوره جاهلیت.. 10

1-1-1- حقوق مالی زن قبل از ظهور اسلام 11

1-1-1-2- وضعیت زن در بین اعراب جاهلیت.. 15

1-1-2-1- حقوق زن پس از ظهور اسلام 16

1-1-2-2-حقوق زن قبل از ازدواج. 23

1-1-2-2-حقوق زن قبل از تولد 24

1-1-2-3- دوره کودکی و جوانی. 25

1-1-2-4-حقوق زن در دوره زوجیت.. 26

1-1-3- حقوق زن در دوره بعد از زوجیت (طلاق) 28

1-2- حقوق واجبه زن. 30

1-2-1- تعریف نفقه و وجوب آن. 32

1-2-1-1- نفقه زن نسبت به والدین. 33

1-2-1-2- نفقه زوجه 34

1-2-1-3-  نفقه زن در دوره نامزدی. 35

1-2-1-4- انفاق دوره زوجیت.. 35

1-2-2- مبانی مسئولیت پرداخت نفقه 37

1-2-2-1- شرایط پرداخت نفقه 37

1-2-2-2- نفقه زن بعد از طلاق. 38

1-2-3- آثار طلاق. 42

1-2-3-1- آثار طلاق رجعی: (وضع زن پیش از عده و بعد از آن) 43

1-2-4- رابطه مالی زن و شوهر در دوره پس از طلاق. 43

1-2-4-1- اصرار به پرداخت مقرری. 43

1-2-4-1- مبنا و طبیعت حقوقی مقرری. 45

1-3-مهریه 48

1-3-1- مهریه و نحله 52

1-3-2-تفاوت مهریه با نحله 59

1-3-3- در متعه 66

1-3-3-1- تعریف متعه 68

1-3-3-2- تعریف اصطلاحی متعه 68

1-3-3-3- وجوب نفقه 70

فصل دوم : نحله

2-1 نحله 77

2-1-1- تعریف لغوی نحله 77

2-1-2- تعریف اصطلاحی نحله 79

2-2- مبحث دوم نحله 81

2-2-1- اجرت المثل. 86

2-2-1-2- اجرت المسمی و اجرت المثل عمل انسان. 87

2-2-1-3- اجرت داشتن عمل درعرف.. 87

2-2-2- استیفاء ناروا یا استفاده بدون جهت یا دارا شدن بدون علت.. 88

2-2-2-1- الف- درخواست آمر. 89

2-2-2-2- ب) عدم قصد تبرع. 89

2-2-2-3- مقایسه اجرت المثل با نحله 90

2-2-3- ضرورت وجودی نحله 92

2-2-3-1- مبانی فلسفی نحله 97

2-2-3-2- وجوب نحله 99

2-2-3-2- مسائل دیگری از نحله 104

2-2-3-3- استحباب نحله 106

2-2-4- پیمان ها در نحله 110

2-2-4-1 نحله عقد است یا ایقاع. 110

2-2-4-2-نحله از دیدگاه عرف و جامعه 117

2-2-4-3- موضوع نحله 119

2-3- ماهیت نحله 120

2-3-1- مقایسه عطیه با نحله 147

2-3-1-1- عطیه 147

2-3-1-2- نحله و هبه 148

2-3-1-3- منابع نحله 149

2-3-2- گفتار دوم: اهداف نحله 151

2-3-2-1- نحله بعنوان پشتیبانی مالی زن بعد از طلاق: 152

2-3-2-2- نحله بعنوان جبران خسارت مالی زن بعد از طلاق. 157

2-3-2-3- نحله بعنوان پرداخت حقوق نانوشته ونامرئی زن. 158

فصل سوم : نحله در قانون موضوعه ایران

مقدمه 161

3-1- میزان نحله و عوامل موثر در تعیین میزان آن: 163

3-1-1- اجرت المثل. 164

3-1-1-1- شرح اجرت شامل ماده واحده 166

3-1-1-2- شرح و بررسی تبصره 3 و 6 ماده واحده 170

3-1-1-3- شرح و تفسیر تبصره 6. 178

3-1-1-4- چگونگی ارتباط بند الف تبصره ی 6 با بند ب.. 180

3-1-2- اجرت المثل و تفاوت آن با نحله 181

3-1-2-1- بررسی ماده 336 قانون مدنی. 184

3-1-2-2- انواع اعمال زن در خانه 186

3-1-3- حقوق مالی زن هنگام طلاق. 192

3-1-3-1- نحله در حقوق موضوعه ایران. 200

3-1-3-1- الف) شرایط پرداخت حق الزحمه زوجه 202

3-1-3-1- ب) شرایط درخواست است.. 203

3-1-3-1- 1- بخشش به معنای نحله 203

3-1-3-1-2- بخشش به معنای متعه 203

3-2-1- در نحله و مقایسه آن با سایر عقود تبرعی. 212

3-2-1-1- هبه 213

3-2-1-2- تعریف هبه 213

3-2-1-3- تعریف اصطلاحی هبه 214

3-2-2- هبه در حقوق ایران باستان. 215

3-2-2-1- اوصاف هبه 215

3-2-2-2- هبه عقد است.. 217

3-2-2-3- عقد هبه قابل رجوع و جایز است.. 218

3-2-3- مقایسه نحله و هبه 220

3-2-3-1- عنصر مادی یا انتقال حق. 221

3-2-3-2- هبه عقد است و ابراء ایقاع. 221

3-2-3-3- کیفیت حقوقی عقد هبه 222

3-2-4-1- وجوه اشتراک.. 223

3-2-4-2- وجه افتراق. 223

3-3- نحله و سایر عقود 224

3-3-1- صدقه 224

3-3-1-1- در عقد بودن صدقه 226

3-3-1-2- رجوع از صدقه 226

3-3-1-3- مقایسه صدقه و نحله 227

3-3-1-4 نحله در فقه اسلام 228

3-3-2-1- نحله از دیدگاه فقهاء امامیه 229

3-3-2-2- نظرات فقهاء اهل سنت.. 231

3-4- اجرت المثل و نحله در بعضی از کشورهای اسلامی. 233

فصل چهارم : نتایج

نتایج. 255

منابع. 261

فهرست منابع قرآنی. 261

فهرست منابع حقوقی. 264

منابع فارسی. 267

 

 

 

 

چکیده

نقش زن در زندگی بیش از مرد است و موجب تشکیل خانواده و حفظ و ثبات و استحکام آن است. بعد از نه ماه حمل جنین تربیت فرزندان بعد از زایمان برعهده زن است هرچقدر زن سالم باشد و حقوقش رعایت شود فرزندان سالمتری داریم در نتیجه جامعه سالمتری داریم با این وجود زن در طول تاریخ و ادوار گذشته و حتی در حال حاضر مورد ظلم و ستم واقع شده و می­شود زن از کمترین حقوق خود بهره­ای نداشت مطیع بی­چون و چرای مرد بود با ظهور اسلام حقوق زن احیاء شد و برای موّدت و تحکیم خانواده و ایجاد انس و الفت بین زن و مرد اسلام با یک ظرافت خاص و ماهرانه و تشویق گونه حقوق زن را به شوهر و خانواده زن گوشزد کرد و مهر را از آن خود زن دانست و روش دادن آنرا به صورت نحله که مثل عسل خوشایند است بیان کرد. با توجه به آیه 4 سوره نساء پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ورود قوانین اسلامی در قانون ایران و تصویب ماده واحده قانون مقررات مربوط به طلاق و ایجاد نهاد نحله در حقوق ایران و برای هرچه پربارتر شدن حقوق زن و شناسایی نحله بر آن شدیم که پیرامون نحله و مصادیق و کاربرد آن و ابعاد و جوانب آن و میزان قدرت اجرائی و عملی آن تحقیق شود تا ضمن شناخت بهتر این نهاد تبرعی حقوقی این قسمت نیز به حقوق زن اضافه شود و محاکم در عمل به آن رویه واحدی در پیش گیرند زیرا نحله سوای مهریه و اجرت­المثل است و مالی است که زوج هنگام طلاق زن برای رفع خصومت و کدورت و پشتیبانی مالی وی و به منظور دلجوئی از وی و جبران خسارات ناشی از انحلال نکاح و جبران حقوق نانوشته و نامرئی او می­دهد. اهداف تحقیق برای آگاهی بیشتر محاکم و ایجاد رویه واحد و اعمال آن مطابق با موازین شرعی و قانونی و بررسی جوانب امر و شمول آن و جلوگیری از تضییع حقوق زوجین به هنگام طلاق و روشن شدن ماهیت آن روش­های اجرا به علت عدم وجود منابع مستقل از طریق کتابخانه­ای بوده است. نتایج بدست آمده از این مقابله تفکیک نحله از اجرت المثل و مهریه و سایر نهادهای حقوقی تبرعی است و نحله مال اضافه­ای است که علاوه بر حقوق زوجه، زوج برای رفع خصومت و برای دلجوئی از زن و برای جبران بخشی از خسارات مالی و معنوی ناشی از انحلال نکاح به او می­دهد که زوجه با خاطری آسوده منزل را ترک نماید.

مقدمه

از زمانی که خداوند جهان را خلق کرده است و سپس موجودات زنده را یکی پس از دیگری خلق کرده است با توجه به طبیعت و ظرفیت و نوع و وسع آنها برای هر یک وظایف و حقوقی قرار داده است تا ضمن ایفاء حقوق خود در طبیعت به رسالت خلقت خود نیز بپردازد. از جمله آنها خلقت انسان است که موضوع بحث این مقاله است. انسان بنا بر طبع و فطرت و سرشتی که خداوند متعال در نهادش قرار داده است و آنرا از سایر جانداران متمایز ساخته است دارای عقل و شعور و درک و قوه تشخیص است و بنابر وجود فطری قوای دماغی در او بسیاری از حسن و قبح را تشخیص داده است و جهت آشکار کردن حسن و رفع قبح و ظلم تلاشها نموده است و در پاره­ای مواقع قیام کرده و هزینه­ای گزافی نیز در این راه پرداخته است و برای بهتر زیستن و رفاه و آسایش و امنیت خود از قوانین فطری و طبیعی بهره برده استفاده کرده است واکثر آهنگ زندگی­اش را با قوانین فطری و طبیعی که با فطرت و سرشت انسانی همخوانی و هماهنگی دارد تنظیم و همسو نموده است. فهم و درک انسان ابتداء هرچند بدون تجربه بوده است لکن درک حسن و قبح ابتدائی را بطور دقیق می­شناخته و به جهت این فهم در صورتیکه اختیار انتخاب عمل و فعل خوب و بد را داشته اصولاً فعل خوب را بکار می­گرفته است و آنرا به ذهن خود می­پرورده و به نسل بعد انتقال می­داده است چرا که تنها راه انتقال تجربیات انسان بوده است نه آموزشی بوده و نه استاد و کتاب و مکتبی و نه وسیله­ای برای یادگیری. لذا با قوه درک و تشخیص خود از قوانین و مواهب طبیعی و فطری استفاده می­کرده است و راه صحیح از راه کج را درک می­کرده است. از زندگی انسان در دوران اولیه و روابط زن و مرد خبر صحیح و روشنی در دست نیست و تاجائیکه قابل درک است و تاریخ­نویسان یادداشت کرده­اند چنین بر می­آید که چند دوره در روابط زن و مرد پیش آمده و فراز و نشیبهائی داشته است. بدرستی معلوم نیست که در دوره اولیه وی که زن و مرد بعنوان یک زوج بعنوان ازدواج و همبستگی در کنار هم قرار گرفتند بر چه مبنایی این همبستگی شکل گرفته است و چه عواملی باعث این تشکیلات خانوادگی شده است و با چه شرط و شروطی؟ آیا زن متقاظی مرد بوده یا مرد متقاضی زن؟ آنچه که مورخان بیان کرده­اند و بنای خلقت انسان را بر شمرده­اند از زمان خلقت آدم ابوالبشر و سپس حوا است که برای آدم آفریده شده است. اینکه گفته شده حوا برای آدم آفریده شده آیا بعنوان یک کفو و یا جفت و نیمی از پیکره انسانیت بوده یا منظور از آن برای رفاه آدم و در واقع برای رهائی انسان از تنهائی؟ چون انسان موجودی اجتماعی است و به تنهائی نمی­تواند زندگی کند. زندگی اجتماعی انسان مستلزم یک سری قید و بندهائی است که موجب تنظیم روابط افراد با هم می­شوند و حدود و ثغود افراد اجتماع را مشخص می­سازد. بنا و اساس بزرگ اجتماع خانواده کوچک است که توسط زن و مرد بنا نهاده می­شود که تنظیم روابط زن و شوهر اهمیت بسیاری دارد. چون هم عاطفی است و هم عاشقانه و هم نهادی است که پایه و اساس اجتماع بزرگ است. هرچند زن و مرد از حقوق مساوی برخوردارند ولی وضع جسمانی و روحی آنها با هم متفاوت است. و این امر موجب می­شود که حقوق هر یک متناسب با روحیات آنها باشد. از طرفی روابط پیچیده عاطفی و احساسی و حقوقی تنها در قالب مقررات مربوطه نمی­گنجد و ورای این مقررات است. لذا شارع مقدس که خالق بشر است برای این تشکیلات مقدس علاوه بر مقررات قانونی، مقررات دیگری که متناسب با خلق و خوی زن و مرد است وضع فرموده است و هر یک را در قبال هم مسئول دانسته است. لذا با وجود اینکه برای زن مهریه قرار داده است نهادهای حقوقی دیگری مثل نحله را بوجود آورده است که در نهایت زن درمانده نشود و در صورت جدائی و یا بهنگام حوادث شخصیت انسانی او زیر سوال نرود. لذا توصیه و تأکید شارع به زوج برای رعایت حقوق زن و حفظ حرمت وی بخاطر ظرافتی است که در روابط این دو وجود دارد از طرفی شارع می­خواهد این رابطه بنحو احسن برقرار و حفظ شود و از طرفی حقوق زن بر مرد را فریضه می­داند و حتی برای دادن حقوق زن بوی اجر و مزد اخروی در نظر می­گیرد و با بهترین شیوه ضمن بیان جایگاه زن و اهمیت و نقش آن حقوق مسلم وی و نهادی حقوقی و حمایت متذکر می­گردد و آنها را به مثابه عسل می­داند. یکی از آن نهادها نحله است که این نهاد حقوقی برگرفته از انسانیت انسان و ظرایف وی و خلق و خوی اوست و متناسب است با روحیات و خلقیات انسان. چون همانطوریکه در روابط زوجیت فقط قانون حکم نیست و بسیاری از روابط زن و مرد در غالب مقررات صرف نمی­گنجد قانون مربوط به روابط زوجیت نمی­تواند پاسخگوی همه آنها باشد و چه بسا که زن یا شوهر براساس قوانین حاکم حقی داشته باشند لکن در واقع آنها نسبت به هم حقی داشته باشند و با توجه به حق طالق که در دست مرد است زوجه نسبت به زوج حقی از لحاظ ظاره نداشته باشد ولی در تقدیر محق باشد بنابراین نهاد حقوقی نحله می­تواند تا اندازه­ای به رفع آن مشکل کمک نماید و زوج با دادن چیزی به زن به عنوان نحله وی را مورد حمایت قرار داد لذا در خصوص موضوع اختصاراً بحث خواهد شده تا ابعاد و جهات آن بیشتر معلوم شود و در جهت خواسته شارع مقدس قدم های بهتری برداشته شود.

 

 

 

 

فصل اول

کلیات


گرچه هر شأنی از شئوون انسانی اعم از فردی و اجتماعی جایگاه و اهمیت خاص خود را دارد. لیکن برخی از آنها نسبت به بعضی دیگر از حساسیت و ویژگی خاصی برخوردار است و به همین جهت نیز در معرض حوادث و وقایع بیشتری واقع شده است. بدون شک اجتماع بزرگ امروزی مرهون اتحاد و پیوند زن ومرد و تشکیل اجتماع کوچکی بنام خانواده است. زن بدون مرد و مرد بدون زن کامل نیستند و قادر به ایفاء نقش خود به عنوان مولد نسل بشر نمی­باشند. با این وجود مرد همیشه سعی داشته که برتری و آقای خود را بر زن تحمیل و او را مطیع خود نماید. و از آنجا که زن در مسئله جنسی خود نگهدارتر است، مرد او را محتاج بخود نماید، تا از این امتیاز زن بهره­برداری ننماید. لذا در طول دوره خلقت بشر زن با وجود اینکه نقش اساسی را در بنیان جامعه بشری دانسته در خدمت امیال و اغراض مرد درآمده است. زن مادر بشر است و هرچقدر به تربیت این موجود و رشد فکری و جسمی او اهمیت داده شود، نتیجه آن عاید کل ابناء بشر می­شود که متأسفانه نه چنین نشده بلکه حقوق حقه و مسلم او را نیز نادیده گرفته­اند و این جنس محترم را سرکوب و منکوب نموده­اند. زن علاوه بر اینکه دارای حقوق اجتماعی و فرهنگی است بلکه دارای حقوق مالی نیز می­باشد که در طی اعصار و قرون دچار فراز و نشیب­هایی شده است که طی مباحثی به آن خواهیم پرداخت.

همان­طوری که در مقدمه بیان شد، زن و مرد به مثابه دو بال یک پیکره زندگی می­باشند که هر یک به تنهایی قادر به ادامه حیات بنجو اکمل نیست. تشکیل خانواده کوچک به توسط زن و مرد میسر است و بار مسئولیت خانه و خانواده بر دوش هر دو طرف می­باشد، در این بین نقش زن در تشکیل و حفظ کیان خانواده و مراقبت از فرزندان و تحمل اهم بار زندگی برجسته­تر و مهم­تر از مرد است. زن در خانه و خانواده محور زندگی است که سایر اعضای خانواده در حول آن می­چرخند. همچنین زن مادر انسان است. این موجود محترم دارای حق و حقوقی است که چه در قبل از ازدواج و دوره نامزدی (نفقه)، چه در دوران زوجیت (نفقه- مهریه) و چه پس از فوت والدین و شوهر و فرزند (ارث) و چه بعد از طلاق (نحله- مستمری- اجرت المثل) است. زن مثل مرد می­تواند صاحب مال و دارایی باشد و در اداره امور مالی خود مستقل عمل نماید و نیز می­تواند دارایی و ثروت کسب نماید که طبعاً دارای حقوق مالی است. حقوقی که زن دارد و می­تواند استیفا نماید بعضاً ناشی از شخصیت حقوقی[1] وی است مثل استقلال در دارایی- حق کسب مال- اداره امور مالی خود – معامله و غیره و گاه ناشی از زوجیت است مثل حق نفقه- حق مهریه- ارث از شوهر- حق نفقه بر فرزند- نحله- مستمری- اجرت المثل[2]. به طور کلی زن نسبت به زمان زوجیت دارای حقوقی است که برعهده همسر است که گاه حوادث طبیعی و غیر مترقبه- جنگ- بیماری- بی­نظمی و آشوب و ناهنگاری­های دیگر- تغییر رویه زوج و یا خود زن- مرگ ناگهانی زوج و غیره باعث برهم خوردن وضع عادی و نیازمند شدن زن می­گردد که چنانچه وضعیت مالی وی معلوم نباشد چه بسا که علاوه بر لگد مال شدن شخصیت وی او را به حفیظ ذلت سوق دهد. از این رو منبأ و منشاء حقوقی مالی زن باید معلوم گردد تا زن پس از سالیان زندگی در تشویش و دلهره تأمین مایحتاج عادی و روزمره نداشته باشد. زیرا حوادث طبیعی باعث بی­پناه شدن زن می­گردد، چه بسا که همسر و فرزندان خود را به علل طبیعی مثل جنگ- بیماری و غیره از دست بدهد و یا منبع درآمدش از بین برود و یا اینکه به علل گوناگون از جمله بیماری- زایمان و حوادث دیگر توان و شکل طبیعی­اش دچار خدشه شود و توان ایفاء وظایف زوجیت از وی سلب گردد و این مصائب باعث شود که همسرش


[1] . ماده 956 ق مدنی

[2] . ماده 336 ق مدنی- ماده واحده

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:03 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه جوامع (کامپیوتر و IT)

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل53 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه جوامع

 
 
 

در این مقاله تلاش می شود تا با تعریفی صحیح از مقوله فن آوری اطلاعات و ارتباطات و رشد و توسعه جایگاه و نقش آن را در توسعه اقتصادی –اجتماعی جوامع با در نظر گرفتن گسترش سریع اینترنت و شبکه های ارتباطی و اطلاعاتی از قبیل ماهواره ها و تغییر نگرش مردم در کسب اطلاعات و برقراری ارتباط نسبت به قدیم و تاثیر آن در بهروری مورد بررسی قرار گیرد .

 
 
   
 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:02 ] [ جمشید راد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 1665 صفحه بعد