motorsearchdl

دانلود فایل

نگاهی اجمالی به تاریخ قنات برداشتی از اینترنت (کامپیوتر و IT)

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات2
حجم فایل8 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

    نگاهی اجمالی به تاریخ قنات برداشتی از اینترنت

    قنات همان گوهر دیروز و فراموش شده امروز که نخستین بار برای استخراج آب حفر و تبدیل به چشمه حیات کویر و کویرنشین شد ، امروز می رود که خالی از آب و حیات شود و شاهد این مدعای تاریخی آن است که در کتب تاریخ ، تاریخچه قنات به قبل از سال 1780 قبل از میلاد مسیح باز می گردد و گفته می شود از آن زمان مقنی ها در خراسان شروع به حفر قنات کرده و به مرور در تمام ایران و سپس سراسر جهان کاریزها بنا شد چنانچه امروز در بیش از 350 کشور جهان ،قنات وجود دارد ، اما فلات ایران همچنان صاحب بیشترین تعداد رشته قنات های دنیا و زادگاه قنات و مهد تمدن کاریزی است . حمدا... مستوفی در ( نزهت القلوب ) شهرهای دارای قنات ایران را 30 شهر معرفی کرد .(1)

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:24 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نکاتی در مورد نما (معماری)

دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نکاتی در مورد نما

 

 

نمای بی هویت ،شهر را بی هویت می کند

نمای هر ساختمان در شکل‌دهی به مجموعه شهری که در آن حضور دارد، موثر است. اگر به نمای یک ساختمان بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمان‌های شهر توجه شود، همگونی نمای شهری در مجموع از بین می‌رود. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرسازی و معماری، بررسی آماری نشان دهنده این موضوع است که در هر سال ۵۰ میلیون نفر به جمعیت شهر نشین کشورهای در حال توسعه اضافه می‌شود.
در ایران نیز شهر نشینی طی دهه‌های گذشته با شتاب فزاینده ای گسترش یافته و همچنان این روند ادامه دارد. رشد سریع جمعیت و گرایش مردم به شهر نشینی، تقاضای فزاینده‌ای را برای تهیه مسکن به دنبال داشته که این موضوع در پی خود مشکلات عدیده ای در زمینه توسعه شهری بوجود آورده است. ناتوانی در پاسخگویی مطلوب و مناسب به این مساله، وضعیت نا مطلوبی را به صورت بی مسکنی، بد مسکنی و تنگ مسکنی برای بسیاری از اقشار جامعه به همراه آورده است.
مسکن به عنوان یکی از نیازهای نخستین بشر، ابتدایی ترین سوالی بوده که انسان سعی در یافتن پاسخی مناسب و معقول برای آن بوده است، اما همیشه در برنامه ریزی‌های ملی به مسکن نه به عنوان محلی برای آسایش ساکنان در ابعاد عینی و ذهنی، بلکه به عنوان یک مشکل اقتصادی و فقط از این بعد بر خورد شده است.
سازندگان و تولیدکنندگان مسکن آزاد به‌دلیل اینکه به‌دنبال فروش سریع و بازگشت سرمایه خود هستند، سعی در هر چه بیشتر مطرح کردن خود در محله مسکونی و نمایشی متمایز از بنای خود دارند و به همین دلیل یکی از دلایل عمده ناهماهنگی نمای ساختمان‌ها در سطح شهر هستند.
در رابطه با مسکن تعاونی شرایط بدتری وجود دارد. به دلیل وضعیت مالی ضعیف سازندگان و اینکه ساکنان و مالکان به‌دنبال فروش ساختمان نیستند، بدون انجام عملیات پایانی نظیر نماسازی مورد استفاده قرار می گیرند و یا با کمترین هزینه و بدون طراحی نما، حجم و کالبد ساختمان رها می‌شود. البته در سال‌های اخیر در شهر تهران هیچ ساختمانی بدون نماسازی نبوده است، لیکن این مساله در شهرستان‌ها همچنان انجام می‌شود.
چگونه به موضوع نما در معماری بیندیشیم؟
نما در لغت نامه دهخدا به معنای صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و برابر چشم است، آنچه از بیرون سوی دیده می شود، منظره خارجی بنا و عمارت،‌ قسمت خارجی ساختمان و نماسازی، فن روسازی ساختمان و ساختن نمای عمارت است.
در سال‌های اخیر پس از مطرح شدن دوباره اهمیت فضاهای عمومی و ارزش زندگی شهری، نما اهمیت دوباره ای یافته است. نما در عمل درون ساختمان را از بیرون و فضای خصوصی را از فضای عمومی جدا می کند. نما حاکی از موقعیت فرهنگی سازندگان ساختمان است و نشانگر میزان نظم طرح ساختمان، امکانات و ذوق تزیین و خانه آرایی طراح و مالک است. یک نما به مثابه معرفی وضعیت ساکنان ساختمان در بین عموم است. نما در واقع صورت ساختمان و بهترین بیان حالتی است که فرد طراح یا مالک از خود در برابر بیرون دارد. نماهای داخل ساختمان بیشتر جنبه خصوصی دارند، لیکن نماهایی که به سمت کوچه و بافت شهر باز می‌شوند، جنبه عمومی تر دارند.
بنابراین وجوه پشت و جلوی ساختمان از یک طرف دارای نمود اجتماعی و از طرف دیگر نمود مشخص ساکنان خود است بنابراین نمای هر ساختمان باید هم با فضای عمومی همبستگی داشته باشد و هم بتواند حجم داخلی ساختمان را بیان نماید.
نمای هر ساختمان موثر در مجموعه شهری است که در آن حضور دارد و این تاثیر را در بدنه خیابان‌ها یا میدان‌ها که در آن قرار گرفته است می گذارد. اگر به نمای ساختمان واحدی، بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمانها فکر شود، همگونی نمای شهری در کلیت از بین می‌رود.
تناقض بین جنبه شهری و بیان فردی نما در صورتی می‌تواند از بین رود که ساختمان جزیی از شهر در نظر گرفته شود و ارتباطات آن با محیط اطراف چند جانبه باشد. نمای رو به کوچه و خیابان باید تابع عوامل همبستگی بین نماهای اطراف باشد. اما در عین حال بر اساس ترکیبی از اجزا مختلف بر حسب عملکرد، ابعاد و مصالحشان شخصیت خاص خود را دارد.
نما در واقع یک سطح صاف و تخت نیست بلکه آن سطح انتقالی بین فضای داخل و خارج است که با عقب نشستگی و پیش آمدگی، تراس و غیره با فضای داخل مسکن ارتباط پیدا می‌کند.
برای اینکه نمای ساختمان حریم خصوصی ساکنان خود را حفظ کند باید نسبت به خیابان بسته‌تر و محفوظتر باشد.
نمای ساختمان باید به‌دنبال خلق یک کلیت هماهنگ به‌وسیله تناسب خوب پنجره ها، بازشوهای در، سایبان و محدوده سقف‌ها،‌ سازه عمودی و افقی، مصالح، رنگ، عناصر تزیینی و... باشد. پنجره‌ها همواره با دیگر عناصر دیوار، ‌سطوح باز و بسته، تیره وروشن، صاف و ناهموار را بوجود می آورند. به علت تکرار دوره ای پنجره ها، در ساختمان‌های چند طبقه، نظم کاملی به چشم می‌خورد. اما گاه به‌علت افزایش نور در طبقات بالاتر کاهش داده می‌شود و این نظم آهنگ خود را از دست می‌دهد.
جداسازی عناصر افقی و عمودی تاثیر کلی در نما دارد. تناسبات عناصر ساختمان لازم است با کل ابعاد ساختمان مطابقت داشته باشد. برای مثال در ساختمان‌های کوتاه عریض، ابعاد عرضی غالب خواهد بود. در ساختمان‌های بلند عناصر باریک برتری خود رانشان می‌دهند. در و پنجره و نعل درگاه‌ها تاثیر خاصی در نما می‌گذارند. ناودان‌ها، سایه بانها، پیش آمدگی‌های سقف و بالکن‌ها ایجاد سایه های خاصی بر روی نما می‌کنند.
تفاوت سطح ها باید در نما مشخص باشد. برای مثال بین طبقه همکف، سایر طبقات و طبقه انتهایی باید یک تفاوت اساسی وجود داشته باشد. ترکیب کلی نما در واقع نظم در این تفاوت‌ها است.
عناصر اصلی نما مثل پنجره، در، سطوح و محدوده پایانی سقف و غیره در شکل، رنگ، و مصالحشان با یکدیگر اختلاف دارند. این عناصر معناهای متفاوتی دارند. مثلا نمی‌توان بالا و پایین پنجره و در را با هم هم‌ردیف کرد. اگر ارتفاع این بازشوها یکسان نباشد می توان از ضرایب مشترک و یا رنگهای یکسان استفاده نمود. نسبت‌های هندسی نقش تعیین کننده ای در هماهنگ سازی ظاهر نما دارند. می‌توان پنجره ها را در گروه‌های کوچکتر ترکیب شده که شکل مشخصی را ایجاد می‌کنند دسته بندی کرد. نماها می توانند از نظر مصالح نیز با یکدیگر متفاوت باشند.
مصالح نما در رنگ، شکل، زبری و خشنی نما تاثیر می گذارد. مصالح بومی نشان می‌دهد که نما مربوط به چه منطقه ای است.
ترکیب پنجره ها، ایوان‌ها، درها و به‌طور کلی بازشوها، همچنین بافت و جنس نما و کمپوزسیون آن در هر عصر متفاوت است و در عین حال در یک تداوم شهری تغییر می‌کند. طراح می‌تواند نما را به عالیترین حد ترکیب معماری برساند و یا آنرا تا حد یک سطح بدون طراحی و فکر رها کند.
در اعصار مختلف بازشوها به شکل مشابهی در سطح نما قرار می‌گیرند و تنوع در قرار گیری آنها تابع عوامل داخلی چون بزرگی ساختمان، عریض بودن آن و یا عوامل اقلیمی چون جهت قرارگیری و محل قرارگیری است. در پهنای دیوار نما تعبیه پنجره دو جداره، آفتاب‌شکن، سایبان و ... نقش تنظیم کننده شرایط آب و هوایی فضاهای داخلی را خواهد داشت.
در دیوارهای باریک معاصر این عمل با جلو و عقب آمدن ساختمان انجام می‌شود. یکی از عوامل ضروری درهویت نما تعیین محدوده نما است. نمایی می تواند در طرح خود موفق باشد که به این سوال‌ها پاسخ گوید. محدوده عمودی جانبی ساختمان کجاست؟ خط پایانی افقی ساختمانی چگونه است و مرز ساختمان در آسمان به چه شکل است؟ انتهای ساختمان چگونه به پایان می‌رسد؟ گوشه‌های ساختمان چه وضعی دارد؟ اگر ساختمان همسایه ای دارد ارتباط نمای ساختمان فعلی با نمای همسایه چگونه به پایان می رسد؟ گوشه های ساختمان چه وضعی دارد؟ اگر ساختمان همسایه دارد ارتباط نمای همسایه چگونه است و اگر در فضا قطع می شود این ارتباط چگونه است.
محدوده های افقی ساختمان عبارتند از نقطه اتصال به آسمان ( محدوده پایانی ساختمان) نقطه اتصال به زمین (محل نشستن ساختمان بر زمین) و پوشش ساختمان مثل بام و شیروانی. محدوده پایانی ساختمان باید معنای اتمام ساختمان را با خود داشته باشد و طبقه همکف ساختمان را با خود داشته باشد و طبقه همکف ساختمان باید مفهوم نشستن ساختمان بر زمین را برساند. طبقه همکف باید در محدوده قد افراد کشش لازم را بر عابر پیاده و بیننده ایجاد کند.
کنج یا گوشه نما در واقع محل برخورد دو نمای عمود بر هم است. کنج می‌تواند حالت عمود ۹۰ درجه، نیم دایره یا سه وجهی را داشته باشد و هر کدام می تواند تاثیرات متفاوتی را در نما بگذارد. در یک میدان یا چهارراه هماهنگی کنجهای ساختمان هایی که در چهار طرف آن قرار گرفته است می تواند در نمای شهری تاثیر زیبایی داشته باشد.
● نمای ساختمان خالق نمای شهری است :
نمای شهری از مجموعه نماهای مشرف به فضای عمومی به‌دست می آید. این نماها از جهتی همگن و از جهتی ناهمگن هستند. می‌توانند همگن باشند چون با استفاده از زبانی مشترک روی بدنه اجزا شهر اجرا می شوند و اما از آنجا که هر کدام از این فضاها به کمک این زبان، مقاصد و نیازهای خود را بیان می‌کند، ناهمگن هستند. در شهرهای ما زبان مشترکی بین نماها وجود ندارد. نه فرهنگ مشترکی برای بیان دارند، نه مصالح یکسانی به‌کار گرفته اند و نه سبک مشخصی را دنبال می‌کنند.
در واقع هر یک از نماها در شهر نشانه وضعیت اقتصادی و اجتماعی سازنده و نحوه تفکر و نگرش او به مسایل مختلف است.
نمای شهری در واقع ترکیبی از اجزا متفاوت است که بر اساس اتفاقاتی که در خیابان‌ها ومعابر می‌افتد شکل می گیرد.
این اجزا در صورت رعایت مسایلی که پیش از این نیز به آن پرداخته شد می‌توانند با یکدیگر نقاط اشتراک جالبی داشته باشند که نمی توان وجود آنها را نفی کرد.
● عنُاصر پراهمیت درنما :
ورودی یکی از عناصر حایز اهمیت نما در ساختمان است که محل و اهمیت طراحی آن به شکل مستقیم نمایانگر نقش و عملکرد ساختمان است. در ورودی نشانه گذر از فضای عمومی خارجی به فضای خصوصی داخلی و یکی از مهم ترین عناصری است که می‌توان به عنوان نشانه ساختمان از آن نام برد.
لیکن به‌دلیل اهمیت اقتصادی که سطوح ساخته شده داخلی برای سازندگان دارند، اغلب ورودی‌ها به فضاهای کم اهمیتی تنزل یافته اند. سرمایه گذاران ساختمانی هم فقط به رعایت ضوابط ضروری طراحی ساختمان بسنده می‌کنند.
بیشترین مشکل زمانی است که ورودی وسایل نقلیه به حیاط پارکینگ با ورودی خود ساختمان یکی شود. در این حالت فرد وارد شونده به ساختمان فقط یک راه باریک کنار دیوار برایش باقی می‌ماند. گاه نیز ورودی یک ساختمان مسکونی بیش از حد پرتجمل است، به‌نحوی که عملکرد ساختمان را دگرگون می‌سازد. زمانی هم ورودی به یک بنای بزرگ تنها با روزنه‌ای امکان پذیر می‌شود. تناسب ورودی و حجم ساختمان می تواند نقش مهمی در توجیه عملکرد و شکل ساختمان داشته باشد.
از آنجا که طبقه همکف ساختمان قسمت اتصال به زمین یا کف پیاده رو است، به صورت قابل توجهی در معرض دید قرار می‌گیرد. طبقه همکف اهمیت ویژه ای در زندگی شهری دارد، به این علت که عابران پیاده این قسمت را به‌طور مستقیم می‌بینند. از این رو نمای این قسمت پر اهمیت است و مصالح مورد استفاده در این قسمت باید نسبت به بقیه ساختمان با دوامتر و مستحکم تر باشد تا عابر در نگاه به نمای ساختمان احساس ثبات کند. ساختمان‌هایی که طبقه همکف آنها عملکرد تجاری دارد، به‌دلیل تغییر دکوراسیون واحدهای تجاری دایما دستخوش دگرگونی می‌شوند. همین موضوع موجب می‌شود که ساختمان مذکور شخصیت ثابت خود را از دست داده و دارای نمای شناخته شده ثابتی نباشد.
تراس‌ها چشم اندازهای جدیدی نسبت به فضاهای بیرون برای ساختمان فراهم می‌آورند. بالکن‌ها نباید حالت موقت و ناپایداری که در بیننده تصور به‌راحتی جدا شدن از بدنه ساختمان القا شود را داشته باشند.
لبه بام حد و مرز ساختمان و آسمان است و از نظر بصری بام انتهای نماست. بام پوسته‌ای است که بر سر ساختمان قرار دارد. بنابراین لبه بام نمی‌‌تواند بدون تفاوت با دیگر قسمت ها در آسمان رها شود.
صورت ظاهر ساختمان و آنچه که در برابر دید عموم قرار دارد، در واقع پر اهمیت ترین قسمت ساختمان در برابر عابران و سایر افراد غیر استفاده کننده از ساختمان است. همان‌طور که عنوان شد نمای ساختمان‌ها، نمای شهری را ایجاد می کند، اما به‌دلیل ضعف قوانین موظف کننده طراح و سازنده در این ارتباط، نمای ساختمان در کمترین اهمیت قرار گرفته است.
در بسیاری از شهر های بزرگ جهان، ضوابط و مقررات ویژه‌ای در ارتباط با سیما و کالبد شهر وجود دارد و گروهی از برجسته‌ترین افراد با تخصص‌‌های مرتبط هنر زیبا سازی و زیبایی شناسی به کنترل طرح های بزرگ و کوچک معماری و شهری از نقطه نظر هماهنگی نمای بیرونی ساختمان‌ها و محیط شهری یعنی از جنبه های رنگ، حجم، مصالح مناسب، فضای پر و خالی نما، رعایت اصول هماهنگی و تناسبات و... می پردازند.
آنچه برای علاقه‌مندان به این موضوع نگران کننده است، پاسخگویی با شتاب به نیازی کاملا محسوس است. در این ساخت و ساز پر شتاب نیاز به بررسی طرح‌های ارایه شده توسط جمعی از صاحب نظران و مسوولان در مراکز تایید پروانه‌های ساختمانی ضروری به نظر می‌رسد. بررسی میدانی طرح ساختمانها با بناهای اطراف از لحاظ کیفیت طرح معماری، نمای ساختمان، تناسب حجم آن با ساختمان‌های اطراف، زیبایی طرح و مصا لح مورد استفاده و... نیز گامی موثر در بالا بردن کیفیت نماهای شهری است. با در نظر گرفتن موارد ذکر شده و القا آن توسط شهرداری هر شهر، می توان شاهد ارتقا کیفیت شهرها و زیباسازی نمای شهرها بود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:24 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نکاتی در مورد بتن پیش تنیده و آرمه و سقفهای بتنی (عمران)

دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات1
حجم فایل4 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نکاتی در مورد بتن پیش تنیده و آرمه و سقفهای بتنی

ضعف عمده بتن پایین بودن مقاومت کششی در آن میباشد که حدود 1/10 تا 1/20 مقاومت فشاری آن است و به علت وجود این ضعف جز در موارد خاص همانند شالوده های حجیم و دیواره های حایل وزنی , بتن به تنهایی قابل استفاده نمی باشد. در قطعات خمشی صفحات پایین تر از صفحه خنثی , کشیده شده و صفحات بالاتر فشرده میشوند . اگر در ساخت این قطعات تنها از بتن استفاده شود توان باربری بسیار کمی خواهند داشت زیرا توان باربری آنها با تاب کششی بسیار ناچیز بتن محدود خواهد شد در صورتی که مقدار زیادی از این تاب فشاری بتن بدون استفتده می ماند. برای رفع این ضعف بتن ( کمبود تاب کششی ) به دو روش عمل میشود: 1 - مسلح کردن بتن برای تحمل تنشهای کششی. 2 - ایجاد پیش تنیدگی در بتن برای جبران تنشهای کششی که در مراحل اجرا و بهره برداری در آن ایجاد خواهد شد. در هر دو روش از فولاد که چسبندگی خوبی با بتن دارد و ضریب انبساط حرارتی آن با ضریب انبساط حرارتی بتن تقریبا برابر است استفاده میشود. قابل ذکر است که فرق اساسی بتن آرمه و بتن پیش تنیده در آن است که در بتن آرمه فولاد و بتن هنگام ساخت بطور ساده کنار هم قرار میگیرند و تنش هر دو در منطقه کششی مقطع , از نوع کششی است. در حالیکه در بتن پیش تنیده یک نوع اتحاد فعال بین آنها وجود دارد به این شکل که ابتدا فولاد توسط جکهای هیدرولیکی بسیار قوی کشیده میشود و بعد از ایجاد پیوستگی کافی بین فولاد و بتن , جکها به آرامی رها کشته و بتن را تحت تنش فشاری قرار میدهد که در مرحله بهره برداری تنش فولاد از نوع کششی و تنش بتن از نوع فشاری است. در بتن آرمه به علت افزایش طول فولاد در مرحله بهره برداری در منطقه کششی بتن ترکهایی ایجاد میشود و با افزایش تنش کششی فولاد عرض ترکها زیادتر شده و در صورتیکه عرض ترکها محدود نشوند این امر روی پایایی سازه اثر زیان بخشی خواهد داشت. برای این کار مقدار تغییر طول نسبی فولاد محدود شود و چون اساس کشسانی فولاد برای انواع مختلف آن دارای مقدار ثابتی است لذا با محدود کردن تنش فولاد عرض ترکها به مقادیر پیش بینی شده ای محدود خواهد شد. به همین دلیل است که در آیین نامه های اجرایی استفاده از فولادهایی که دارای حد کشسانی بالایی ( با تنش تسلیم بیشتر از 5000 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع )هستند مجاز نمی باشد. برای ایجاد پیش تنیدگی در بتن از فولادهای مورد استفاده در بتن مسلح نمی توان استفاده کرد چراکه حدود 1800 تا 2500 کیلوگرم 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:23 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نکات مهم اجرای اسکلت فلزی (عمران)

دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات27
حجم فایل19 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نکات مهم  اجرای اسکلت فلزی

اصولا اسکلت فلزی مجموعه ای از اجزای منفصل فولادی است که با اتصالات و جزئیات  سازه ای به یک واحد یکپارچه  تبدیل می شود . اگر یکپارچگی حاصل باشد نقسش اساسی اتصالات و جزئیات بیشتر نمایان می شود یکی از مشکلات مهم امر ساختمان سازی در کشور ما عدم توجه به این جزئیات مهم است در اسکلت فولادی اگر تیر ها و ستون ها محافظه کارانه طراحی شده باشند در صورت عدم طراحی و اجرای مناسب اتصالات وجزئیات ساختمان نیروی مقابله با نیروهای قائم و جانبی را نخواهند داشت.

معمول ترین بادبند ها در اسکلت های فولادی بادبند های ضربدری می بشند شکل هندسی بادبند فقط به زاویه ای که بادبند با امتداد ستون می سازد بستگی دارد از اتصالات معرفی شده می توان در سایر بادبند ها نیز استفاده کرد در این میان  سه نئع اتصال مورد توجه بوده است :

- اتصال بادبند به گوشه ( محل تقاطع تیر وستون)- اتصال میانی- اتصال به پای ستون

اتصال عرض دو تیر موازی :

در اغلب ساختمان ها با اسکلت فلزی مرسوم در ایران شاهتیر ها متشکل از دو تیر می باشند که به موازات یکدیگر از طرفین گذاشته وبا اتصال خورجینی به ستون متصل می شود.

اتصال  تیر های یکسره و یا کنسول شده از تیر اصلی با استفاده از صفحه اتصال و تیر پشت بند:

در بعضی از موارد در ساختمان های فلزی لازم می شود که تیر ها به صورت سراسری از روی تیر های اصلی بگذرند و همچنین در پاره ای از حالات به خصوص در کناره ها تیر را به صورت کنسول شده از تیر قرار می دهند که در این موارد معمولا به منظور جلوگیری از پیچش تیر دیگری در امتداد تیر کنسول شده در یک دهانه نصب می نمایند.

تیپ کف ستون ها بدون وجود لنگر در پای ستون:

در این بخش ابعاد صفحات زیر ستون و جزئیات اتصال مربوطه برای ستون هایی که اتصال  پایه  آنها مفصلی است و هیچ لنگری به شالوده  انتقال نمی دهند برای ستون های ساخته شده از پروفیل های تک و دوبل که در ساختمان های متعارف کاربرد دارند به صورت جدول ارائه شده است و بعلاوه محل وقطر سوراخ های لازم برای پیچ های مهاری وابعاد نبشی هایی که احیانا برای ثابت ساختن پایه ستون به کار گرفته می شوند به همراه قطر پیچ های مهاری و جوش های لازم ارئه گردیده است.

 

 

مقاومت برشی نبشی های جان:

نبشی های جان از انواع اتصالات ساده هستند که تنها برش تکیه گاهی تیر را تحمل نموده و به تکیه گاه منتقل می سازند این اتصالات متشکل از دو نبشی می باشند که دو بال انها توسط جوش به جان تیر و دو بال دیگر آنها توسط جوش دیگری به صفحه تکیه گاه متصل می شوند جوش اول برای برش و پیچش ناشی از نیروی برشی خارج از مرکز جوش طراحی می شود و جوش دوم برای برش و خمش ناشی از خروج از مرکزیت نیروی برشی طراحی خواهد شد.

 جوش گوشه متداول ترین جوش در ساختمان های فولادی است از این جوش می توان در اتصال روی هم، سپری و گونیا استفاده کرد.

الکترود جوشکاری :

هر نوع الکترود برای وضعیت خاصی از جوشکاری مناسب است به همین علت برای هر شرایط جوشکاری باید الکترود سازگار با ان شرایط انتخاب گردد این سازگاری باید هم از دیدگاه مقاومت و هم از نظر نوع روکش وهم قطر الکترود مورد بررسی قرار گیرد به عنوان یک اصل عمومی می توان گفت اغلب فولاد های نرم ساختمانی باید با الکترودی جوشکاری شوند که مقاومت کششی نهایی فولاد 4200 کیلو گرم بر سانتی متر مربع باشد به این نوع الکترود مطابق استاندارد E60XX اطلاق می شود در مورد عملی حتما باید به دو رقم دیگر که پس از عدد 60 در نام الکترود ذکر می گردد توجه نمود .

دیوار برشی :

دیواری است که برای مقاومت در برابر نیروهای جانبی که در صفحه دیوار عمل می کنند به کار گرفته می شوند به این دیوارها دیافراگم قائم نیز گفته می شود .

سیستم دیوارهای باربر : سیستم سازه ای است که فاقد قاب های ساختمان کامل برای بردن بارهای قائم می باشد در این سیستم دیوارهای باربر عمدتا بارهای قائم را تحمل نموده و مقاومت در برابر نیرو های جانبی به وسیله دیوارهای باربر که به صورت دیوارهای برشی عمل می نماید، تامین می شود.

بارهای مرده : بارهای مرده عبارتند از وزن اجزای دائمی ساختمان ها مانند تیر ها ، ستون ها ، کف ها ، دیوارها ، بام ها، راه پله ها و تیغه ها  و...

بارهای زنده : بارهای زنده عبارتند از بارهای غیر دائمی که در حین استفاده و بهره برداری از ساختمان به آن وارد می شوند این بارها شامل بار ناشی از برف ، باد  یا زلزله می شود بارهای زنده با توجه به نوع کاربری ساختمان و یا هر بخش از ان و مقداری که احتمال دارد در طول مدت عمر ساختمان به آن وارد گردد تعریف می شود بارهای زنده نباید کمتر از انچه در ضوابط این فصل تعیین شده است در نظر گرفته شوند.

گود برداری سازه ها باید با توجه به رعایت نکات ایمنی و ساختمان های موجود همجوار و رعایت مقررات و دستور العمل های شهرداری ها و وزارت کار صورت گیرد و تدبیر لازم هنگام گود برداری و حین انجام عملیات ساختمان در مورد حفاظت از ساختمان های همجوار اتخاذ گردد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:23 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نکات کاربردی در طراحی داخلی خانه (آموزشی)

دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل107 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نکات کاربردی در طراحی داخلی خانه

چند نکته کوچک که بیشتر جنبه بصری دارد میتوانیم فضای مرده را زنده تر و آپارتمان را دلباز تر نماییم.

١- انتخاب رنگ دیوارها:

انتخاب رنگ مناسب برای فضای آپارتمانی به خصوص آپارتمان های با متراژ کم بسیار مهم است. رنگها از نظر درخشندگی و شفافیت انواع مختلف دارند که بهترین انتخاب، انتخاب رنگ های روشن با درخشندگی و شفافیت زیاد است.

اصولا رنگ های روشن باعث می شوند که فضا بزرگ تر به نظر آید و هر چه شفافیت و درخشندگی آن بیشتر باشد به دلیل انعکاس نور فضا زنده تر به نظر می آید.

یکی از رنگ های مناسب آپارتمان رنگ استخوانی روشن است، که علاوه بر داشتن شفافیت و روشنی با بیشتر رنگ های وسایل منزل همنشینی دارد و کمپوزیسیون مناسبی را ایجاد می نماید. جهت ایجاد تنوع در رنگ می توانید در قسمت دیوار اپن آشپزخانه از مصالح سنگی با رنگ های متنوع استفاده نمایید.

٢-انتخاب کفپوش:

برای پوشش کف آپارتمان از مصالح گوناگونی می توان بهره گرفت. (از جمله سرامیک ها ، پارکت های طرح

چوب ، موکت و ...) اگر قصد تعویض کفپوش ساختمان را داشته باشید، در صورت استفاده از سرامیک می

بایست در انتخاب رنگ آن دقت زیادی شود، زیرا استفاده از رنگ های تیره در کف، فضا را فشرده تر نشان می

دهد.

معمولا استفاده از رنگ های بسیار روشن مثل سفید نیز معایبی به همراه دارند، یکی از معایب آن یکدست

شدن فضا است که جهت برطرف کردن یکدستی آن می توان از یک قالیچه در زیر میز مبل استفاده کرد. یا

اینکه در میان سرامیک ها طرح هایی با رنگ های متفاوت را به کار گرفت.

در صورت استفاده از پارکت نیز می بایست نکات گفته شده را رعایت نمود و رنگ های روشن طرح چوب را

انتخاب کرد.

٣- انتخاب مبلمان و نحوه قرار گیری:

انتخاب رنگ مبل اختیاری است اما استفاده از رنگ هایی مثل کرم روشن و یا حتی سفید به زنده تر کردن

فضا کمک بیشتری می نماید و فضا بزرگ تر به نظر می آید.

در مورد انتخاب طرح مبل بهتر است حتی المقدور مبل هایی با اشکال هندسی صلب و یا بدون منحنی

انتخاب شود.

در مورد نحوه چیدمان آن بهتر است مبل ها را تقریبا چسبیده به دیوار ها قرار داد علت انتخاب شکل بدون

منحنی نیز این است که مبل ها در کنار دیوار صاف ترکیب مناسب تری را ایجاد نمایند.

حتی المقدور سعی کنید وسایل خانه را نزدیک به دیوارها قرار دهید تا از هدر رفتن کوچک ترین فضاها نیز

جلوگیری شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:23 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نكاتی درباره تزیین اتاق نشیمن (آموزشی)

دسته بندیآموزشی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات1
حجم فایل29 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

در هر خانه ای، اتاق نشیمن پر رفت و آمدترین مكان است؛ بنابر این باید در تعیین دكوراسیون آن توجه بیشتری به خرج داد. اتاق نشیمن باید محیطی گرم و دوستانه و در عین حال زیبا داشته باشد. با به كاربردن اندكی ذوق و سلیقه و استفاده از چند مجسمه ، گلدان و ... می توان از هر اتاق نشیمنی محیطی دلپذیر و زیبا ساخت. برای تزیین اتاق نشیمن راههای مختلفی وجود دارد كه ما در اینجا چند مورد آن را ذكر می كنیم.

1- محل لوازم موجود در اتاق نشیمن را تغییر دهید. مثلاً می توانید نقطه ای را به عنوان مركز در نظر بگیرید و مبلها را مقابل آن بچیینید ( مثل شومینه یا تلویزیون). همچنین می توانید به جای این كه كاناپه را به دیوار بچسبانید. آن را كمی با فاصله از دیوار قرار دهید و پشت آن آباژوری زیبا یا گلدانی گل قرار دهید.

2- در اتاق نشیمین خود، از رنگ های ملایم استفاده كنید. همان طور كه می دانید، رنگ ها تأثیر مهمی در روحیه افراد دارند؛ پس با توجه به رنگ های استفاده شده، اتاق نشیمن می تواند مكانی دلهره زا، دلپذیر یا آزاردهنده باشد؛ بنابر این با انتخاب رنگ های ملایم و مناسب برای دیوارها، مهمترین اصل برای تعیین دكوراسیون اتاق نشیمن را به انجام رسانده اید. شما دوست دارید كه اتاق نشیمنتان فضایی گرم و دوستانه داشته باشد و باید گفت یكی از رنگ هایی كه این خصوصیات را دارد، رنگ سبز است. با استفاده از سایه های مختلف رنگ سبز می توان اتاق نشیمنی زیبا و دلپذیر ساخت. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:23 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نكات كاربردی در چیدمان آشپزخانه های مدرن (آشپزی)

دسته بندیآشپزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل157 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نكات كاربردی در چیدمان آشپزخانه های مدرن

در میان فضاهای متفاوت خانه جایی که کمترین توجهی در امر دکوراسیون به آن می شود آشپزخانه است که از سوی طراحان داخلی «قلب خانه» لقب گرفته است. با اینکه امروزه آشپزخانه به دلیل میزان وقتی که اعضای خانواده در آن سپری می کنند یکی از اصلی ترین فضاهای خانه محسوب می شود ولی همچنان تمرکز اعضای خانواده در ایجاد فضایی مطلوب برای زندگی متوجه اتاق نشیمن است. اگر کمی با دقت و حوصله به این موضوع بنگرید متوجه خواهید شد که چرا این سال ها حضور خانواده ها در رستوران ها پررنگ تر از سابق شده است و مطمئناً علت به مرز نهایت رسیدن فروش مراکز تهیه غذا را خواهید فهمید، وقتی کدبانوی منزل مجبور به کار در یک مطبخ معمولی و غیر جذاب است چطور می تواند برای پخت و پز حوصله به خرج دهد. همان طور که برقراری تناسب میان دو عنصر رنگ و نور در کارکرد مناسب، زیبایی بصری، هارمونی فضایی و انتقال انرژی مثبت دیگر اتاق های منزل نقش دارد، در آشپرخانه نیز نوع رنگ بندی اتاق ها و استفاده از نور طبیعی کمک بزرگی به مطلوبیت فضا می کند.پیشنهاد طراحان داخلی در طراحی آشپرخانه مدرن استفاده از رنگ های روشن و درخشان نظیر نارنجی، قرمز، زرد و سبز است که حس زنده بودن و شکوه را برای این آشپزخانه به ارمغان می آورند. این حس حاصل تقابل رنگ های دیوارها و وسایل است. هرگاه احساس کنید نیاز روحی جدید در آشپزخانه دارید به آسانی می توانید دیوار ها را با رنگ مورعلاقه تان بپوشانید. نخست کل دیوارها را به رنگ سفید یا کرم بسیار روشن درآورید. دقت کنید زیرسازی رنگ ها به درستی صورت گیرد و سطح دیوار صاف و یک دست باشد سپس، نوارهای باریکی از کاغذ تهیه کنید و درون آنها را با تیغ ببرید. این نوارها را روی دیوارها قرار دهید و درون شان را رنگ آمیزی کنید. مثلاً اگر زمینه اصلی کرم رنگ است، می توانید برای نوارها از رنگ سفید استفاده کنید. پس از اینکه رنگ خشک شد، نوارها را به صورت افقی قرار دهید تا خطوط افقی را نیز روی دیوار پدید آورید. برای اینکه خطوط صاف و موازی باشند، دقت بسیاری لازم است. برای این منظور می توانید مثلاً برای کشیدن خطوط عمودی، بالا و پایین دیوار را به فاصله های 10 سانتیمتری علامت گذاری کنید تا بتوانید نوارها را دقیقاً موازی هم قرار دهید. جدا از نحوه رنگ آمیزی و تامین روشنایی که به وسیله هالوژن، لامپ های فلورسنت، چراغ های آویزان روی پیشخوان و نصب پرده های توری در آشپزخانه های مشرف به فضای بیرونی انجام می گیرد توجه به چیدمان وسایل محیطی آشپزخانه در ایجاد فضایی که بتوان بدون دغدغه در آن به فعالیت پرداخت نیز اهمیت ویژه ای دارد. به طور کلی در آشپزخانه سه مرکز مهم وجود دارد که مکان قرارگیری شان، محل مناسب برای بقیه لوازم را تعیین می کند. این سه مرکز عبارتند از مرکز نگهداری مواد غذایی (یخچال و فریزر)، مرکز پخت و پز (اجاق گاز و فر) و مرکز شست وشو (Sink و ماشین ظرفشویی). در واقع اغلب مراحل آشپزی حاصل حرکت های متمادی فرد بین این سه نقطه اصلی است. مثلث کار همچنین این امکان را دارد تا فرد با آرامش خاطر و به دور از هرگونه حوادث خطرناک که معمولاً در آشپزخانه اتفاق می افتد، به فعالیت مشغول شود. برای استفاده از مثلث کار توجه

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:22 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نكات اجرایی و نظارتی ستونهای بتنی (عمران)

دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات7
حجم فایل180 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نكات اجرایی و نظارتی ستونهای بتنی


آیا چند میلگرد زنگ زده فلك زده كه با معجونی از ماسه و چیزهای دیگر و احیاناً كمی سیمان محصور شده یا چند تیرآهن و تیرورق زنگ زده و كج و كله كه با ناز و نوازش به هم مثلاً جوش شده‌اند، می‌توانند زلزله را مهار كنند. مسلماً ! مگر آنكه زلزله‌ای كه به تور این ساختمان‌های ساخت و پاختی می‌خورد مرام بگذارد و كمی با ملاحظه ما را تكان بدهد و به قول معروف هوای ما را داشته باشد. شاید!


یكی از دوستان ما كه به تازگی برای صدور خدمات فنی و مهندسی به ونزوئلا سفری داشته، می‌گوید: در آنجا هوا همیشه معتدل است و مردمان آنجا در كشورشان برف ندیده‌اند. در این صورت طبیعی است كه ترجمه شعر زمستان مهدی اخوان ثالث در آن دیار خریداری نداشته باشد. باید همین طور باشد. احساس سرما در آن دیار حس فراموش شده و فانتزی است كه فقط می‌توانند آن را تصور كنند. برای همین است كه واژه لباس زمستانی برای مردمانی كه برف ندیده‌اند واژه نامانوس است. ولی اینجا ایران است و جای جای این سرزمین همواره با اشاره زلزله‌های بزرگ و كوچك ویران شده است. دور نیست زمانی كه “بم” لرزید و خاموش شد. همه می‌دانیم كه هر لحظه ممكن است شهر و دیار ما بلرزد و وای ... می‌خواستم بگویم خدا به ما رحم كند. اما به راستی چگونه باید به بندگانی كمك كرد كه خودشان تمایلی به گرفتن كمك ندارند. هزاران دلیل و برهان روشن را می‌بینند، اما باز به وقت عمل به دستورات، بی‌حوصلگی به خرج می‌دهند. دوستان، زلزله در كشور ما پدیده‌ای مانند برف زمستانی است، حتماً می‌آید. باید برای گذر از آن آماده باشیم. خصوصیت ویژه‌ای كه زلزله را از سایر بلایای طبیعی متمایز می‌كند این است كه زلزله مهمانی است ناخوانده، چموش و گستاخ كه هر آن ممكن است بی‌دعوت هوس كند زیرپای ما كمی حركات موزون انجام دهد. زلزله موجودی شیطان و بی‌رحم است. بی‌رحم از این بابت كه در مواجه با بناهای ساخته بشر به هزاران حسن موجود در بنا اعتنایی ندارد. دنبال كوچكترین نقطه ضعف ساختمان می‌گردد. سریعاً آن را پیدا می‌كند و كار را تمام می‌كند. بناهای خوش تیپ و بد ذات در مقابل زلزله محكوم به فنا هستند. زلزله با هزاران حلقه محكم و كلفت زنجیر، كاری ندارد. تنها كافی است یكی از حلقه‌های زنجیر، مقاومت كافی را نداشته باشد. در این صورت زنجیر از محل حلقه ضعیف پاره می‌شود. زلزله مقصر و غیر مقصر، مسئول و غیرمسئول، دوست و دشمن نمی‌شناسد، وقتی بیاید همه را با خود به سفرهای دور و دراز می‌برد. ای كسانی كه مایل هستید با تور زلزله بعدی سفر كنید. كافی است یكی از خانه‌های بساز و بفروشی شهر ما را برای سكونت انتخاب كنید و منتظر حركت زمین باشید! گول چند میلگرد فلك زده و چند دانه شن و ماسه و سیمان درهم آمیخته لوطی و چند تیر آهن و تیر ورق تق و لق را نخورید. هم ولایتی‌ها، تو را به خدا مواظب خود باشید و از مسئولان بخواهید به شما كمك كنند. اگر كاستی در ساخت و ساز شهری دید، تذكر بدهید. به خاطر خانواده‌هایتان، كودكانتان، جوانانتان نسبت به آنچه در اطراف شما به نام ساختمان‌های مقاوم دارای اسكلت بتنی و فلزی می‌گذرد حساس باشید. ساخت و ساز مدرن اگر با وقت و مسئولیت سازندگی همراه نباشد ذره‌ای ارزش ندارد. ساخت و ساز باید بدست مجریان ذی‌صلاح و صاحب صلاحیت صورت بگیرد و شما هم معیارهایی برای تمیز دادن بنای خوب از بنای بد داشته باشید. خانم‌ها، آقایان، ملاك ساختمان مقاوم، داشتن آیفون تصویری نیست! زلزله با شما شوخی ندارد. در زدن و زنگ زدن هم بلد نیست. بازیگوشی می‌كند و می‌لرزد و می‌ترساند. نمای بیرونی ساختمان در جای خود دارای اهمیت است دما از دیدگاه مقاومت در برابر زلزله جایگاهی ندارد حتی یك نمای سنگین یا شیشه‌ای می‌تواند باعث آسیب‌های مضاعف جانی در هنگام وقوع زلزله باشد. تردیدی نیست كه ساخت و سازها باید به دست مجریان ذی‌صلاح صورت بگیرد. مجریانی كه هم صلاحیت تحصیلی و حرفه‌ای و هم وجدان كاری و اجتماعی داشته باشند و در همه حال فرض كنند كه فلان بنا را برای این می‌سازند كه خودشان در آن سكونت كنند و اجرای ساختمان‌های شهری را محلی برای شیرین كاری و زرنگی نبینند. عاشق باشند، عاشق سوختن و ساختن، عاشق اندیشه و حیات. گه بیلم در كف و گاهی قلم/یعنی كه من /ای وطن با بیل خود /یا كه قلم / می‌سازمت.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:22 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نقطه بهینه در سرمایه گذاری نیروی انسانی (گوناگون)

دسته بندیگوناگون
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل162 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نقطه بهینه در سرمایه گذاری نیروی انسانی

 تا اوایل دهه 1950 اكثرا تصور می شد كه عامل عمده و ریشه عقب ماندگی كشورهای در حال توسعه، كمبود سرمایه های مادی و فیزیكی است در پرتو چنین طرز تفكر و پنداری، این كشورها از راه های مختلف و با توسل به دوست و دشمن به كسب سرمایه می پرداختند كه این امر، خود عوارض عدیده ای در تشدید و وابستگی این كشورها و تخریب بنیان های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آن ها ایجاد كرده است. اما امروزه این حقیقت مسلم شده كه تزریق مقادیر متنابهی از سرمایه های فیزیكی و مادی به این كشورها، لزوماً موجب تسریع روند توسعه آن ها نشده است، بلكه صرفا كشورهایی كه از یك سازمان قوی و نهادهای اداری كارامد و در عین حال از سرمایه های انسانی كارا و متخصص برخوردار بوده اند، توانسته اند سرمایه فیزیكی و مادی را به نحو مناسب جذب و در تسریع روند توسعه و رشد به كار گیرند. لذا امروزه از تاكید بر سرمایه گذاری بر روی سرمایه های فیزیكی و مادی كاسته شده و بر سرمایه گذاری انسانی تاكید بیشتری می شود. سرمایه گذاری انسانی و اعتلای كیفیت نیروی كار یكی از زمینه ها و راه های اصلی و اساسی افزایش بهره وری و تسریع رشد اقتصادی جامعه است.

تعلیم و تربیت به عنوان بارزترین عملكرد در سرمایه گذاری انسانی، نقش اصلی را در این زمینه ایفا می كند. تعلیم و تربیت از یك طرف بر بازدهی و توانایی نیروی كار افزوده و استعدادها را شكوفا می سازد و از طرف دیگر زمینه به كارگیری تكنولوژی برتر و بالاتر را برای نیروی كار فراهم می كند كه این دو نقش تعلیم و تربیت در رشد و توسعه اقتصادی جوامع، تاثیری بس شگرف و اساسی دارد. همچنین توجه به این نكته نیز خالی از لطف نیست كه امروزه تقریبا در تمامی جوامع، افرادی كه از تحصیلات بیشتری برخوردار هستند به طور متوسط از درآمد بالاتری نسبت به سایر اقشار بهره مند می‌شوند. لذا  هزینه و فرصت‌هایی كه افراد و خانواده ها جهت كسب مدارج علمی بالاتر تقبل كرده و صرف می كنند در واقع نوعی سرمایه گذاری انسانی است كه خانواده ها یا افراد از طریق آن، قدرت كسب درآمد خود را در آینده ارتقاء می دهند به طوری كه امروزه خانواده هاوجوامع با توجه به نتایج مثبت این نوع سرمایه گذاری، بدان علاقه مند شده و سرمایه گذاری زیادی در این زمینه ها انجام می گیرد.
هدف از نگارش این مقاله  پرداختن به چنین موضوع مهم و  پیچیده ای است كه از نظرها دور مانده و كمتر بدان پرداخته شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:22 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نقش یهود در دوران ظهور-1 (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات17
حجم فایل14 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نقش یهود در دوران ظهور-1

از آیات قرآن اینگونه برداشت می شود كه تاریخ یهودیان بعد از حضرت موسى تا پایان زندگانى‏شان در ایجاد فتنه و فساد در جامعه خلاصه مى‏شود، تا آنگاه كه مجازاتشان فرا رسد و خداوند افرادى را برانگیزد كه به سهولت بر آنان چیره شوند.

 

اگر به‏جز آیات نخستین سوره «بنى اسرائیل»، پیرامون نقش یهودیان در آخر الزمان و عصر ظهور حضرت مهدى(ع)، چیز دیگرى هم در اختیار نداشتیم، همان كافى بود؛ زیرا این آیات در عین كوتاهى، آیات وحى الهى و بسیار رسا و گویا هستند كه خلاصه‏اى از تاریخ را بیان كرده و به شكل معجزه آسا و با دقت تمام، آینده را روشن ساخته است.
در حالى كه علاوه بر این آیه‏ها و آیات دیگر، روایات بسیارى وجود دارد كه بعضى مربوط به تفسیر آیات، و برخى دیگر پیرامون وضع یهودیان در عصر ظهور و انقلاب حضرت مهدى(ع) است، كه پس از تفسیر آیات به بیان آنها نیز خواهیم پرداخت.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:21 ] [ جمشید راد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 صفحه بعد