motorsearchdl

دانلود فایل

نماز دریاى بیكران منفعت (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات99
حجم فایل59 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نماز دریاى بیكران منفعت

نویسنده این رساله مختصر از نظر فكرى و علمى ، قدرت و توان بیان منافع را ندارد .

نمازى كه برنامه هاى ظاهر و باطنش همراه با چهار هزار مسئله است و تا كنون صدها كتاب از طرف عارفان و فقیهان و حكیمان و فیلسوفان و وارستگان و عاشقان درباره آن نوشته شده ، چگونه در قدرت این فقیر تهیدست است كه تمام منافع دنیوى و اخروى آن را بازگو كند ؟

من در این فصل به طور بسیار مختصر و بدون شرح و تفسیر به منافع نماز اشاره مى كنم و شما را در این زمینه به كتاب هاى مفصّل ارجاع مى دهم .

در قرآن مجید مى خوانیم :

* ( وَ اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلوةِ وَ اِنَّها لَكَبیرَةٌ اِلّا عَلَى الْخاشِعینَ )(1) .

از خداى بزرگ در سایه بردبارى و استقامت و نماز یارى جویید . این مسئله جز براى اهل خشوع سنگین است .

راستى چه مسئله باعظمت و چه حقیقت ریشه دارى است ، آن هم مسئله اى كه از جانب حضرت حق مطرح شده و تجربه حیات امت اسلامى نیز آن را ثابت كرده است : بردبارى و صبر یكى از علل مهمّ پیروزى بر سختیها ، و نماز كلیدى براى حلّ بسیارى از مشكلات .

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ـ بقره ( 2 ) : 45 .

دانشمند بزرگ شیخ الرئیس ابوعلى سینا مى فرماید :

هر زمان مشكلى عملى در ضمن مطالعه شبانه برایم پیش مى آمد و از حلّ آن عاجز مى شدم به مسجد جامع شهر رفته دو ركعت نماز بجا مى آوردم ، سپس از خدا مى خواستم مرا به وسیله نور آن نماز مدد كند تا گره از مشكل باز شود . آرى ! پس از بیرون آمدن از مسجد مشكلم حل مى شد و به اندك زمانى به آنچه مى خواستم مى رسیدم(1) .

شهر قم از قحطى ناله داشت ، زمان خشك شده بود ، باغات در شُرف انهدام بود ، مردم از سختى معیشت مى نالیدند ، عوامل مادّى از حل مشكل عاجز بودند ، دولت زمان درمانده بود ، ملت همه چاره اى نداشت . تنها راهى كه براى نزول باران وجود داشت یكى از دستورهاى مهم اسلامى بود : نماز باران !

كمتر كسى به خود جرأت مى داد به این مهم اقدام كند و به وسیله نماز ، از آسمان باران بیاورد . دلى مى خواست آكنده از یقین ، روحى مى خواست ملكوتى كه بتواند با توان الهى و با بجاى آوردن نماز باران ، به جنگ طبیعت برود .

آن كس كه با كمال اطمینان جرأت قدم نهادن به این میدان را به خویش داد مرجع بزرگ آن زمان مرحوم آیة اللّه العظمى حاج سیّد محمّد تقى خوانسارى بود .

من در سنّ سه سالگى ، آن مرد كم نظیر را در منزل پدرِ مادرم دیده بودم . آن انسان ملكوتى دست به سرم گذاشت و برایم دعا كرده بود كه من در آینده از عمرم روحانى خدمتگزارى براى اسلام و مسلمین شوم ، و امروز آنچه دارم از دعاى آن فرشته عالم معناست .

او بارها غرق در اسلحه در میدان جنگ با استعمار در عراق شركت كرده بود .

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ـ روضات الجنات : 3 / 171 .

او براى احقاق حقوق اسلام و مسلمین پافشارى عجیبى داشت .

حضرتش با جمعیت زیادى ، با چشم گریان و دل بریان و سروپاى برهنه ، به سوى منطقه خاك فرج قم حركت كرد . این واقعه در زمانى اتفاق افتاد كه در جنگ دوم جهانى متفقین در شهر قم قواى نظامى داشتند و از نزدیك ناظر اوضاع بودند . ارتش كفر كه تصوّر مى كرد این جمعیت براى درگیرى آمده خود را آماده دفاع كرده بود ، ولى وقتى از داستان باخبر شد غرق در تعجب گشت كه مگر ممكن است با عملى به نام نماز از آسمان باران آورد ؟!

اما دعاى آن انسان والا و نماز آن مرد الهى اثرش را بخشید و همچون سیل از آسمان باران نازل شد و این مسئله به عنوان خبرى مهم و اعجاب انگیز به سراسر جهان مخابره گردید .

این واقعه بر سنگ قبر آن آیت حق در شهر قم در مسجد بالاسر حضرت معصومه و در تواریخ آن زمان ثبت شده است .

* اى اهل ایمان ! براى پیشرفت كار خود مقاومت كنید و به ذكر خدا و نماز توسّل جویید كه خداوند یاور بردباران است .(1) .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:27 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نماز ، عبادتی بزرگ (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات45
حجم فایل34 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نماز ، عبادتی بزرگ

شناخت معبود و آفریدگار ، محبت او را در دل ایجاد می كند و این محبت ، انسان را به پرستش و عبادت و اظهار كوچكی و تواضع در برابر عظمت او وامی دارد .

نماز ، جلوه ای از بندگی انسان در پیشگاه خدا و مظهر عبودیت و عبادت است .

آنكه « بنده » آفریدگار است و این بندگی را احساس می كند و می داند و باور دارد ، در برابر او ، مطیع فرمان است و در پیشگاهش سر بر خاك می نهد و قامت خم می كند و به سجده می افتد و با وی راز می گوید و نیاز می طلبد و آن خالق بی همتا را كه سررشته دار اوست ، به عظمت و پاكی می ستاید .

چرا عبادت ؟

فلسفة آفرینش انسان ، بندگی و عبادت و عبودیت است . این صریح كلام الهی در قرآن كریم است كه می فرماید :

« و ما خلقت الجن و الأنس الا لیعبدون »

جنس و انس را ، جز برای پرستش و بندگی خود ، نیافریدم.

این حكمت و هدف والا ، سرلوحة همة رسولان الهی نیز بوده است . در قرآن می خوانیم :

« و لقد بعثنا فی كل امه رسولاً ان اعبدوا الله و اجتنبوا الطاغوت »

در هر امتی پیامبری برانگیختیم كه ( به مردم بگویند ) : « الله » را بپرستید و بندة خدا باشید و از طاغوت بپرهیزید .

ناگفته نماند كه این بندگی كردن ، سودی به خدا نمی رساند بلكه مایة عزت و سعادت خود انسان است و گرنه خداوند بی نیاز و مطلق است .

من نكردم خلق تا سودی كنم                             بلكه تا بربندگان جودی كنم

اگر یك معلم هم به شاگردانش می گوید : درس بخوانید ، نفع این درس خواندن به خود آنان برمی گردد و برای معلم سودی ندارد .

آنچه كه ریشه و سبب عبودیت و بندگی انسان است عبارتست از :

1) عظمت خدا

برخورد با یك شخصیت عظیم ، انسان را به تواضع وامی دارد ، دیدار با یك دانشمند بزرگ ، آدمی را به تكریم و احترام وامی دارد ، چون كه انسان دربرابر عظمت و دانش آن شخصیت و این دانشمند ، خود را كوچك و كم سواد می بیند . خداوند ، مبداء همة عظمت ها و جلال هاست . شناخت خداوند به عظمت و بزرگی ، انسان ناتوان و حقیر را به كرنش و تعظیم وامی دارد . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:27 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نما سازی در گذشته (ادبیات)

دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل95 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

همانطور كه همه ما می‌دانیم از مصالح مختلف مثل آجر، سنگ، بتن، شیشه و ... برای ایجاد نمای ساختمانها استفاده می‌شود. كه در این مجال به بیان خصوصیات و ضوابط كلی لازم الرعایه در این قبیل نماها میپردازیم.

نماسازی شیشه‌ای: استفاده از شیشه دارای قدمتی در حدود 6500 سال است. اولین بار در حدود 3500 سال پیش مصریان از شیشه برای ساخت ظروف استفاده كردند. بر اساس شواهد تاریخی، در قرن ششم میلادی برای نخستین بار در كلیسایی در قسطنطنیه از شیشه بعنوان یك مصالح ساختمانی استفاده شد. قصر كریستال لندن اولین ساختمان شیشه‌ای بود كه در سال 1851 احداث شد. البته در ابتدای امر استفاده از شیشه در كارهای ساختمانی با استقبال چندانی ربرو نشد، ولی با گذر زمان و با پیشرفتهای چشمگیری كه در كار تولید انواع شیشه ها، از جمله شیشه های نشكن، دو یا چند جداره عایق صدا و حرارت، شیشه های رفلكسی و ... بوجود آمد، هر روز به میزان استفاده از اقسام مختلف شیشه بعنوان یك مصالح ساختمانی بسیار زیبا، عایق و در عین حال با صرفه اقتصادی افزوده می‌شود. علاوه بر مزایای فوق یكی دیگر از محاسن عمده استفاده از شیشه در ساختمان، فراهم شدن امكان دید وسیع و روشنایی كافی برای ساكنان است كه در صورت استفاده از انواع خاص آن این دید می‌تواند فقط از داخل به خارج باشد و نوری هم كه وارد فضای داخل می‌شود، عاری از هر گونه اشعه مضر خورشید باشد، چراكه تقریباً تمام اشعه های زیان آور آفتاب در برخورد با سطح شیشه ها، بازتاب پیدا كرده و نوری كه از شیشه عبور می‌كند، هیچگونه ضرری برای اشخاص یا اشیائ منزل ندارد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:27 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نگهداری وسایل آشپزخانه (آشپزی)

دسته بندیآشپزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات5
حجم فایل108 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

هر چه به جزئیات دقت بیشتری داشته باشید، از فضای خانه و آشپزخانه  ی تان استفاده ی بهینه تری خواهید كرد. كابینت ها و قفسه ها را در قسمت بالای دیوار آشپزخانه نصب كنید. میزها را به گونه ای بچینید كه بتوانید به آسانی در آشپزخانه حركت كنید. هر چیزی كه لازم دارید باید دم دستتان باشد. بهتر است وسایل آشپزخانه را در ظرف های متنوع بگنجانید؛ جعبه ها، قوطی ها و ظروف شیشه ای بزرگ و كوچك نمونه هایی از این ظرف ها هستند.

در این صورت، می توانید وسایل آشپزخانه  را براساس نظم و ترتیب دلخواه تان در این ظروف كوچك اما كارآمد قرار دهید تا هر وقت به چیزی احتیاج پیدا كردید، به سرعت بتوانید آن را پیدا كنید. برای مثال، ادویه جات را در ظروف شیشه ای كوچك جای دهید و مجموعه ی چندین قوطی شیشه ای را داخل قفسه یا گنجه قرار دهید. موادی  مانند برنج و ماكارونی را بهتر است در ظروف بزرگتر نگهداری كنید. چنانچه وسایلی مانند قاشق و چنگال را در جعبه های اختصاصی قرار دهید، استفاده از آنها آسانتر خواهد بود.

 

آویزها

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:26 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نگره قرآن به انسان كامل (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

                                                               نگره قرآن به انسان كامل

انسان كامل هر چند كه اصطلاحی قرآنی نیست ولی ریشه و خاستگاه آن را می بایست در قرآن جست؛ زیرا واژگان و اصطلاحات بسیاری را می توان در قرآن یافت كه بر این مفهوم دلالت و یا ناظر به آن می باشند كه از آن میان می توان به خلیفه الله، امام، مخلص (به فتح لام)، مطهر، ولی الله و مانند آن اشاره كرد.

 

انسان كامل، اشرف مخلوقات و گل سرسبد آفرینش است.قرآن كریم به این امر توجه خاص مبذول داشته و با دستورات و راهنمایی های خود درپی آن است كه همه انسانها را به این سمت وسو هدایت نماید.در مقاله حاضر سعی شده است كه به ابعاد انسان كامل پرداخته شود. مطلب را از نظر می گذرانیم. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:26 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نگاهی تحلیلی به مبلمان شهری (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل44 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نگاهی تحلیلی به مبلمان شهری 

 


1. مبلمان شهری / مقدمه و تعاریف كلی:
شهر یك اثر هنری بزرگ است كه آفرینندگانی به وسعت خود و به تعداد جمعیتش دارد «هدف غایی یك شهر ایجاد محیطی خلاق و پرورنده برای مردمی است كه در آن زندگی می كنند» چنین محیطی با گوناگونی بسیار، آزادی انتخاب به افراد می دهد و زمینه خلاقیت را فراهم می آورد، فضای شهر حداكثر ارتباط را با مردم و زیستگاه پیرامونشان برقرار می سازد و تنها یك وسیله برای در اختیار گذاردن تمام این ها دردست دارد: امكانات مناسب شهری .

در فضای میان ساختمانها و بناها، عناصر مكملی نیاز است تا زندگی شهری را سامان بخشد، تجهیزاتی كه همچون اثاث یك خانه، امكان زندگی را در فضای محصور میان سنگ و بتن و شیشه فراهم آورد. این اجزاء، جریان حركت، سكون، تفریح و اضطراب را در شهر تنظیم می كنند و به آن روح می بخشند. اثاثه، تجهیزات یا مبلمان شهری، خیابانی یا فضای باز اصطلاحات رایج این تسهیلات و امكانات هستند. این تسهیلات در انگلستان بیشتر به «مبلمان خیابانی» و در امریكا به «مبلمان همگانی» با «مبلمان فضای باز» معروف هستند. « اثاثه، جمع اثاث به معنای وسایل و لوازم زندگی است. تجهیزات، جمع تجهیز، در مفهوم آراستن و بسیج كردن و بیشتر به وسایل و ساز و برگ نظامی اطلاق می شود. مبلمان واژه فرانسوی به معنای مجموعه اثاثه و دكوراسیون یك محل است.»

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:26 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نگاهی به وضیعت معماری معاصر (معماری)

دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل8 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نگاهی به وضیعت معماری معاصر

عوامل گوناگونی بر روند پیشرفت جوامع بشری موثرند که از آن جمله می‌توان به عواملی نظیر: اقتصاد، جامعه شناسی، سیاست، پیشرفت‌های علمی، فلسفه و... اشاره کرد که همگی این عوامل بر دگرگونی‌های هنر و معماری نیز بسیار موثرند؛ این تحولات در معماری، آنگونه که چارلز جنکز (منتقد شهیر معاصر)، از آن یاد می کند با دوره مدرن آغاز می شود و سپس با دو دوره پست مدرن و لیت مدرن پی گرفته می شود.
مدرنیسم در معماری، پس از انقلاب صنعتی و از حدود سال 1920 م آغاز می شود؛ به‌لحاظ شناخت‌شناسانه معماران مدرن به یک سبک جهانی و شاید بتوان گفت به نوعی بی سبکی معتقد بودند. در معماری مدرن فرم، ناشی از «عملکرد» است. ساختمان حاصل از سبک در معماری مدرن دارای صراحت بیان است، فرم انتزاعی و دارای خلوص و سادگی است. از آنجا که معماری مدرن نفی کننده تاریخ است، لذا ضد هر گونه تزئینات، تمثیل و استعاره‌ای است که رجعتی به تاریخ قلمداد شود. در حقیقت معماری مدرن بر اساس اصالت برنامه شکل می گیرد و در آن عملکرد، نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ بدین معنی که سازماندهی فضایی پروژه تحت تاثیر مستقیم اقتصاد قرار دارد و پروژه بر مبنای اقتصادی ترین وضیعت عناصر برنامه به وجود می آید و فرم، صورت اقتصادی طرح است! فرم، عنصری جبری است که ناشی از عملکرد و برنامه است و زیبایی‌شناسی آن زیبایی ماشینی و منتج از فناوری است.
پس از سال 1960م، دو گرایش جدید پست مدرن و لیت مدرن، رخ می‌نمایند، هر یک دارای گرایش های مجزایی هستند، حتی ادامه تفکرات این سبک‌ها تا سال های اخیر هم قابل پی گیری است. در اندیشه معماران پست مدرن، سبک به صورت دوگانه‌ای به وجود می آید و دارای ظاهری عامه پسند و طرفدار عقاید جمع است. معماران این دوره که دیگر معماری مدرن را کارآمد و آرمانی نمی‌یابند، با رجعت به گذشته و تاریخ معماری، نشانه‌هایی را از آنها در معماری خود مورد استفاده قرار می‌دهند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:25 ] [ جمشید راد ]
[ ]

• نگاهی به شهر ژنریک (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل6 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

• نگاهی به شهر ژنریک

آنچه به شهر هویت می بخشد

آنچه به شهر هویت می بخشد، نحوه استفاده از آن و ارتباط با این پدیده پیچیده است كه ازدرون جامعه ناشی می گردد.تجربیات شهری به نوبه خود می توانند برای شهروندان آموزنده باشند. اما این نحوه زندگی شهروندان است كه به شهر معنا می دهد نه اینكه صرفا سهولت دسترسی به ارزش های تاریخی شهر و ارتباط بین هسته های هویت بخش، موجب تداوم تاریخی شده و در بوجود آوردن احساس تعلق ساكنین نسبت به شهرشان موثر باشد. محل استقرار فعالیت ها، رفت وآمدها و ارتباطات رودرروی موجود در شهر، متضمن بروز حیات مدنی در شهر بوده است. اما امروزه با پا به عرصه گذاشتن ابداعات و اختراعات جدید و ورود به عصر اطلاعات، شهر سازی و هویت مندی شهرها معنایی جدید یافته اند.
رم كولهاوس یكی از تاثیر گذاران عرصه معماری امروز جهان و یكی از پیشروا ن معماری دهه 90 اروپا كسی كه پروژه های متعدد شهرسازی و معماری را با تبحری خاص و منحصر به فرد هدایت گر بوده است و كرسی استادی دانشگاههای معتبر جهانی را در چنبره خویش دارد، در كتاب شهر بی نشان (generic city ) تصویر شهری با كیفیتی كاملا متفاوت از آنچه می شناسیم ارایه می دهد و مبنای این نگرش ارتباطات نوین است. در این كتاب كه برای بار اول در سال 1994 میلادی انتشار یافت، كولهاوس ارتباط بین مركز شهر و پیرامون شهر را مهمترین مشخصه این نظریه معرفی می نماید. وی رسانه ها و ارتباطات مخابراتی را عامل وحدت و یكپارچگی سرزمین های گوناگون می شمارد كه در این وادی بعد مجازی را به عنوان عامل موثر، جایگزین بعد جغرافیایی پیشنهاد می كند و شكل گرفتن شهر و حومه اش را در دنیای امروز مصداق این مفهوم می داند.
از دیدگا ه كولهاوس شهرهای معاصر شهرهایی بی نشان هستند. لغت generic به معنای مشخص كردن و معنی داشتن در لغتنامه استاندارد و همین طور به معنی بی نشان و متعلق به همه و عمومی می باشد كه در ارتباط با كیفیتی مشخص و یا استعمال معین نیست. یه نظر می رسد نظریه كولهاوس بیانگر شهرسازی فراگیر است.
او ذكر می كند راههای قدیمی تفكر در مورد شهرها بیش از این پاسخ گو نیست. برای كولهاس شهر ژنریك بیانیه ای برای شهرسازی همه گیر است و شهری فرای محدوده است. شهری كه در آن حومه نشینی و حاشیه نشینی معنایی ندارد و بواسطه گسترش شهر و حومه سازی نمی شود آن را بزرگ كرد. شهر ژنریك به اندازه كافی بزرگ هست و با قوه ابتكار و ذكاوت از قوانین شهری ومدنی احتراز می كند. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:25 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نگاهی به سفارت ایران در اردن (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل7 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

۱-مقدمه

 

زمین سفارتخانه ایران در شهر امان ( پایتخت كشور اردن ) بر روی یكی از تپه های سمت غربی شهر به نام جبل عمان واقع است .شرایط آب و هوایی – موقعیت شهری ویژه- شیب رو به جنوب – بادهای ملایم مدیترانه ای  - چشم انداز مناسب – همجواری با ساختمانهای دولتی  و دیپلماتیك  از ویژگی های بارز زمن طرح می باشد

 

زمن مورد نظر وسعتی حدود 4676 متر مربع دارد و از تجمع چهار پلاك در جنوب ساختمان فعلی سفارتخانه به وجود آمده است . این زمن در شمال خیابان زهران . بین میدانهای سوم و چهارم قرار دارد از ویژگی های این زمن قرار داشتن در محدوده ای است كه در آن اكثر سفارتخانه ها و منازل مسكونی سفیرا ن . وزارتخانه ها و همچنین كاخ ملكه مادر درست در سمت غربی زمن ساخته شده است . هتل رویان و چندین هتل 5 ستاره و نزدیكی به خیابان  زهران موقعیت ویژه ای  برای زمن طرح  به وجود آورده است .جنس زمین در اكثر نقاط از سنگ بسیار مقاوم است  كه از سمت شرق به دو واحد مسكونی نسبتا وسیع  از شمال و غرب  به دو خیابان ده متری و از جنوب به محور اصلی خیابان زهران محدود می شود .

 

۲- برنامه طرح

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:25 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نگاهی به اقتصاد سیاسی ایران پس از انقلاب (علوم سیاسی)

دسته بندیعلوم سیاسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات24
حجم فایل70 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نگاهی به اقتصاد سیاسی ایران پس از انقلاب

 

سخن درست گفتن در باره عملکرد اقتصاد ایران نیازمند جرأت و شهامت حرفه ای بسیار است. گرچه در قیاس با اغلب کشورهای منطقه ایران آمار و ارقام رسمی بیشتری پیرامون شاخص های اقتصادی خود منتشر می کند، این ارقام در نظر مفسّران بی طرف فاقد سه ویژگی اساسی اند: قابلیت اعتماد، همخوانی و شفافیّت. آمار بانک مرکزی راجع به تورّم، پس اندازهای خارجی و بدهی های مدت دار، و ارقام سازمان برنامه در خصوص بیکاری، و گزارش های خزانه داریِ کّلِِ کشور در باره بودجه به کرّات از سوی تحلیل گران مستقل به سبب جانبداری و عدم دقت مورد سؤال قرار گرفته اند. از سوی دیگر، آمار ارائه شده از سوی سازمان های گوناگون دولتی در باره موضوع های واحد مانند رشد جمعیت، اشتغال سودآور، سرمایه گذاری انبوه، و رشد سالانه اقتصادی، همیشه با یکدیگر سازگاری و همخوانی ندارند. سرانجام، و مهمتر ازهمه، آماری که درباره ترازنامه 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:24 ] [ جمشید راد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 1665 صفحه بعد