motorsearchdl

دانلود فایل

نواى خاموش در مجموعه تاریخى بازار كاشان (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات18
حجم فایل536 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مجموعه بازار از دوران ساسانیان در شهرهایى كه رونق بازرگانى داشتند شكل گرفت. بازار به عنوان نهادى اقتصادى - اجتماعى استخوان بندى شهر و روستاهاى بزرگ به شمار مى رود. هسته ابتدایى بیشتر بازارها در حوالى دروازه مهم شهرتشكیل شده و در امتداد مسیرهاى اصلى گسترش و ادامه مى یافت. شكل گیرى بازار و نحوه توسعه و ساماندهى فضاها، به كاركرد و رشد اقتصادى آن بستگى داشته است. تعامل و هماهنگى بین عناصر بازار همواره به پویایى بازار كمك مى كند. مجموعه بازار كاشان نیز با سامان مندى فضاهاى معمارى و همجوارى با راه هاى بازرگانى باستانى، یكى از پر رونق ترین و با شكوه ترین بازارهاى ایران به شمار مى آید به طورى كه مؤلف كتاب زینت المجالس مى نویسد: مثل بازار كاشان در تمام جهان نیست و طول آن هزار قدم است... . در یك توصیف اجمالى بازار كاشان در مجموعه بافت تاریخى شهر، همچون ستونى مستحكم و پایدار با امتدادى خطى به آن شكل داده و این جریان، حكایت از بازارى عظیم، با شكوه و منسجم دارد كه تحت تأثیر قابلیت ها و عوامل اقتصادى، با پیوندى نزدیك براساس رابطه متقابل عملكردى، سامان یافته و به ساختاركالبدى شهر معنا و مفهوم بیشترى داده است.
* پیشینه تاریخى
شهر تاریخى كاشان از گذشته هاى دور با نام هاى كاسیان، كاه فشان، چهل دختران، كاشیان و رستاق قاسان خوانده مى شده است. طبق روایات كتب معتبر تاریخى این شهر جزیى از ناحیه چهل حصاران بوده و حد میان اصفهان و قم محسوب مى شده است. پیش از ظهور و گسترش دین مبین اسلام، مردم دشت كاشان زرتشتى بوده و به زبان پارسى با لهجه اوستایى سخن مى گفتند. كاشان در سال هاى نخستین هجرى داراى آبادى، قلعه هاى بسیار و مسجد جامع بوده است. این شهر ۴ دروازه بزرگ به نام هاى دروازه قم، دروازه یزد - اصفهان، دروازه خراسان و درب باغ داشته است. مقدسى در كتاب خود مى نویسد: كاشان شهرى نامور و كهن ساز در مرز كویراست و پیرامون آن كشتزارهاى آباد و كاریز هاى فراوان دارد... .
* مجموعه تاریخى بازار كاشان:
از دیرباز بازار كاشان به جهت ساماندهى منظم و معمارى بى نظیر و با شكوه مجموعه فضاهایش مورد توجه و تحسین بوده است. به طورى كه سر آنتوان شرلى شرحى در باب یكى از سفرهایش با شاه عباس به كاشان مى نگارد و همچنین تاورنیه فرانسوى در سفرنامه خود مى نویسد: بازار هاى كاشان خیلى زیباست و با تاق هاى خوب پوشیده شده، كاروانسرا ها هم بزرگ و راحت است... .
بازار كاشان با وجود رونق و زیبایى بسیار در دوران سلجوقى و صفوى، به سبب زلزله شدید در سال
۱۱۹۲ ه.ق دچار ویرانى و افول شد كه در پى وقوع این حادثه علاوه بر تخریب ابنیه تاریخى شهر، بافت بازار نیز منهدم گشت. مى توان فضاهاى معمارى امروز بازار كاشان را نشانى از بازسازى هاى دوران قاجاریه و بخصوص دوره حكمرانى فتحعلى شاه دانست. مجموعه تاریخى بازار كاشان از نظر مكانى با امتداد شرقى - غربى از دروازه قدیمى شهر (دروازه دولت) آغاز شده و تا گذر پا نخل ادامه مى یابد. در گذر از این مسیر، راسته بازار مسگرها، میانچال، بالا بازار، درب زنجیر، زرگر ها و گذر نو مشاهده مى شوند.
* عناصر و فضاهاى فرهنگى، تاریخى بازاركاشان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:34 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نوآوری و شكوفایی از منظر استاد شهید مطهری (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل5 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نوآوری و شكوفایی از منظر استاد شهید مطهری

 

درباره مطهری و نوآوری و خلاقیت از دو منظر می توان به تامل نشست:

اول: مطهری ، مظهر خلاقیت: از این نگاه می توان درباره شخصیت فكری، روحی، قلبی و عقلی مطهری داد سخن داد و این مدعا را مدلل نمود كه مطهری در فرهنگ اسلامی و شیعی دهه اخیر از مصادیق بارز خلاقیت در اندیشه دینی است و می توان بداعت ذهنی استاد را در میادین مختلف برشمرد.

دوم: تحلیلی برخلاقیت و نوآوری از نگاه مطهری ، كه در این قسمت نه از نوآوریهای مطهری، بلكه درباره جایگاه، خاستگاه، ویژگیها، شرایط ، آفات و 5 نوآوری از دیدگاه استاد سخن به میان خواهد آمد ، این زاویه بحث نیز نیاز به تامل مبسوط دارد و در اینجا، از منظر دوم یاد شده، مروری اجمالی بر برخی از مباحث و مسایل مربوط به خلاقیت و شكوفایی از نگاه علامه مطهری می شود:

 1) خلاقیت یكی از استعدادهای بشری:

از نگاه استاد مطهری ، نوآوری و ابتكار را به چهار استعداد دیگر آدمی، یعنی استعداد (علمی و حقیقت جویی) ، استعداد اخلاقی، استعداد دینی و استعدادعقلی هنری ( زیبایی شناختی) می بایست افزود. بر مبنای این استعداد انسان، آفریننده ، مبتكر و مبدع آفریده شده و از جمله چیزهایی است كه هر كس این را داراست و از آن لذت می برد قدرت ابداع و ابتكار و نوآوری است. ( مطهری ، 1377، تعلیم و تربیت ، ص 9

-68 ) در جای دیگر استاد، بدون اینكه مستقیما به مسئله خلاقیت اشاره كنند، در میان خواص و ویژگی های حیات و در تبیین آثار جامعه زنده ، خاصیت حیات را در دو نكته زیر می دانند: اول: آگاهی و دوم جنبش .

از این نگاه، انسان به هر نسبت كه آگاهی بیشتری دارد، حیات بیشتری دارد و به هر نسبت كه تحرك و جنبش بیشتری دارد، حیات بیشتری دارد. ( مطهری ، 1381، ص 2-21) . با این وصف از آنجا كه لازمه خلاقیت و نوآوری اولا، آگاهی و ثانیا، جنبش ، تحرك و پویایی است، از این رو می توان اینگونه نیز استنتاج نمود كه خلاقیت، نوآوری و شكوفایی از آثار، خواص و ویژگیهای حیات فردی و اجتماعی بوده و جامعه بدون خلاقیت و نوآوری جامعه مرده است.

 2) نوآوری و جسارت:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:33 ] [ جمشید راد ]
[ ]

از رمانتیک تا ارگانیک (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات43
حجم فایل1.399 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

        معماری ارگانیک را می توان در فلسفه رمانتیک ریشه یابی کرد رمانتسیم جنبش ادبی و هنری بود که
در اواخر قرن 18 میلادی شکل گرفت و قطب مخالف(آنتی تز) کلاسیک است و مبانی آن اعتقاد به ارزش تجربه شخصی و فردی است
.
 در کلاسیک هنرمندان از اصول و قوانین نظری تبعیت می کنند و متکی به عقل و خرد می باشد در صورتی که توجه رمانتیک ها بر احساسات غرایز عواطف و تخیل انسانی است برای همین است که فلاسفه کلاسیک اکثرا ریاضی دان هستند و فلاسفه رمانتیک همچون ویکتور هوگو ،گوته، آلفرد دوموسه ، مک فرسن و فردریش ویلهام شیلینگ ادیب و شاعر بودند.
        شیلینگ معتقد بود که طبیعت جزئی از انسان است و بین این دو هیچ جدایی وجود ندارد. برای همین است هنرمندان رمانتیک همواره در پی تحسین طبیعت هستند در صورتی که کلاسیک ها به دنبال سلطه بر طبیعت هستند.

 

 

 

 

 

  به اعتقاد فرانک فرنس (استاد سالیوان)همه فرمهای طبیعت پویا (دینامیک) هستند نیروها و فشارهایی که در ساختار یک حیوان دخیل هستند ، رشد و گسترش در فرم گیاهان و صدفها تصویری از یک شکل زنده است . اگر یک کار هنری بخواهد بیان کننده باشد باید به صورت ارگانیک ساخته شود بیان در معماری باید در حل کردن
نیرو های فزیکی که در یک کالبد ارگانیک عمل می کند صورت گیرد
.

 

همانگونه که قبلا گفته شد سالیوان از پایه گذاران مکتب شیکاگو و معماری مدرن در آمریکا بود . وی نیز اعتقاد بسیار زیاد به فرم های طبیعی داشت .وی تابعیت فرم را در برابر عملکردی می دید که در پرسه رشد و حرکت طبیعی بود.
 در مدرسه باهاس والتر گروپیوس نیز فرم تابع عملکرد را شعار خود می دانست ولی فرمی که تابع عملکرد تکنولوژی و ماشین است نه طبیعت . سالیوان اعتقاد داشت که مصالح در بنا زنده می شوند موضوعی که شاگرد وی بهتر از هر معمار دیگر در آثارش نشان داد.

 

 

 

 

 

 سال زندگی پر ثمر(1849-1959) 

 


    فرانک لوید رایت، به جرعت یکی از خلاقترین معماران و نظریه پردازان قرن بیستم می باشد.وی در زندگی حرفه ایش که یک دوره بیش از هفتاد ساله بود انواعی از فرمهای معماری را خلق کرد که هنوز در نوع خود بی نظیر هستند.
     همانگونه که تکرارهای بردبارانه میس وان روهه اسطوره روشنگری اروپا را متجسم می کرد تغییرات دائمی و خستگی ناپذیر رایت نیز بیان کننده اسطوره نخستین مهاجران امریکایی است که همواره به سوی فتح سرزمینهای جدید می تاختند تا بتوانند هر بار در شرایط متغیر و نووینی قرار گیرند.
       فضایی را که فرانک فرنس و سالیوان در آرزوی دست یابی به آن را داشتند شاگرد پرتلاششان به عالی ترین نحو به عرصه ظهور گذاشت .

 

 

 

 

 

 خانه های اولیه رایت به خانه های مرغزاری معروف هستندکه غالبا در حومه شیکاگو ساخته شده اند و در تلفیق و هماهنگی با دشت های مسطح و سر سبز این نواحی طراحی شده اند.
        نقطه اوج و نیز پایان این خانه ها (خانه روبی) بود که در 1908 - 1909 در شیکاگو ساخته شد که حاصل کار یک بنای چند وجهی است که در این حال با بامهای جسورانه به صورت طره پیش آمده اند و تسلط خطوط افقی به گونه ای هماهنگ تداوم دارد.

 

در دهه بسیتم قرن بیستم که به تدریج ایده های رایت در ساختمانهایش شکل می گرفت در اروپا و امریکا تکنولوژی به سرعت در حال پیش رفت بود و در زمینه معماری ، از نظر تئوری و اجرایی بسیار مشهود و بارز بود .
   اگرچه رایت با تکنولوژی مدرن مخالفتی نداشت ، ولی وی آن را به عنوان هدف تلقی نمی نمود . به اعتقاد رایت، تکنولوژی وسیله ای است برای رسیدن به یک معماری والاتر که از نظر وی همان معماری ارگانیک است.

 

معماری ارگانیک                   organic Architecture

معماری ارگانیک در آمریکا, در قرن 19 توسط فرانک فرنس و لویی سالیوان شکل گرفت و اوج شکوفایی آن را در اوائل قرن 20 در آثار فرانک لوید رایت مشاهده می کنیم. بر اساس نظریه ارگانیک, همه فرم های طبیعی, پویا (دینامیک) هستند. سالیوان به روشی معتقد بود که مشابه پروسه به وجود آمدن در طبیعت بود. برای اولین بار اصطلاح فرم تابع عملکرد را بیان نمود, این یعنی اینکه سالیوان فرم تابع عملکرد را در پروسه رشد و حرکت طبیعی می دید. 

 

در بینش ارگانیك ، هنرمند می بایست تركیبی می ساخت كه به موازات طبیعت باشد و پروسه حیات و رشد و توسعه را به صورت انتزاعی نشان دهد . طبیعت سیستمی از فرم ها و روش های به وجود آوردن را خلق می كند كه مستقیما قابل تطبیق در هنر است . قانون تطبیق پذیری ، قانون زیر بنایی طبیعت در تمام ساختارهاست . فرم ارگانیك همان گونه كه از درون رشد می كند ، شكل می گیرد . مجسمه سازان قرون وسطی ، گیاهان و حیوانات را مطالعه می كردند تا بفهمند كه چگونه فرم های آنها خود را با خصوصیات ارگانیسم تطبیق می دهند . معماری قرون وسطی نیز كه نمود عمده آن در كلیساهای گوتیك است , در اثر مطالعه ساختار گیاهان ، تحول چشمگیری از نظر سازه ای یافت .

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:33 ] [ جمشید راد ]
[ ]

کلیات تحقیق (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات198
حجم فایل125 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بزرگترین هدف آموزش، پركردن ذهن نیست، بلكه نظم بخشیدن به آن است؛ یعنی آن را چنان پرورش دهیم كه از قابلیت های خودش استفاده كند (Tryon edwards)

1-1-  مقدمه:

      كتاب های درسی در نظام آموزشی یكی از عناصر مهم و اساسی است. یكی از عناصر كتاب های درسی محتوای كتاب های درسی است كه لازم است محتوا با عنوان كتاب متناسب و همسو باشد. محتوا به عنوان عنصر اصلی و هسته مرکزی برنامه های تعلیمی و تربیتی است و همواره مورد توجه فلاسفه، علما، مربیان تعلیم و تربیت و نظریه پردازان آموزش بوده است. این توجه ناشی از این حقیقت است که هر اندازه هم که اهداف تعلیم وتربیت عالی بوده و دقیق و مشخص شده باشند بدون داشتن محتوای خوب و مناسب امکان تحقق این اهداف وجود نخواهد داشت (میرلوحی،1386). محتوا شامل کلیه مواد درسی است که کسب شایستگی نسبی درباره آنها از طرف یادگیرنده، مورد نظر است. در واقع محتوا یعنی آنچه آموخته می شود. (تقی پور ظهیر، 1371، ص67).

      در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران كتاب های درسی به طور متمركز توسط دفتر برنامه ریزی و تالیف و تدوین كتب درسی وابسته به وزارت آموزش و پرورش تهیه و در تمام كشور مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو كتاب درسی یك عامل مهم در فرایند آموزش قرار دارد كه انتظار می رود یادگیری آن در زندگی امروز و فردای شاگردان موثر باشد.

      یكی از كتاب های درسی در برنامه درسی كتاب درسی علوم تجربی است. مطالعات انجام شده در زمینه محتوای این درس حاكی از این است كه علی رغم تغییرات متعددی در چند دهه اخیر در محتوای این كتاب، كماكان این درس در رساندن دانش آموزان به اهداف تعیین شده با نارسایی هایی مواجه است(حقیقت پناه 1385،فتحی واجارگاه 1372،احمدی 1368).

      از نظریه پردازان و پژوهشگران به نام در این زمینه  جروم برونر[1] (برونر، 1960،به نقل از افضلی)  است، که معتقد است  تهیه و تدوین محتوای كتاب های درسی باید به گونه ای باشد كه دانش آموزان را به تفكر و فعالیت  وادارد. چرا که او در یکی از اثرهای خود به نام فعالیت اکتشافی  یادآور شده است که آموزش و پرورش باید یادگیرنده را به صورت متفکری خود مختار و خود فرمان درآورد . تفسیر هاسارد[2] (2000) از دیدگاه برونر در مورد یادگیری اکتشافی این است که یادگیرندگان بهترین ها را به وسیله اکتشاف یاد می گیرند و یادگیرنده در واقع یک حل کننده مشکل است که با آزمودن فرضیه ها و توسعه ی تعمیم ها، در تعامل با محیط پیرامون خود قرار می گیرد (سورنسن[3]، 2007، صص8-9).

1-2-بیان مساله:

در نظام های آموزشی متمركز، كتاب های درسی محور مكتوب و مدون تعلیم و تربیت محسوب شده و فعالیت ها و تجارب تربیتی دانش آموزان حول محور آن سازماندهی می شود. از این رو این محور اساسی نیازمند تحلیل و بررسی علمی است. این تحلیل به دست اندر كاران و مولفان كمك می كند تا در هنگام تهیه و تدوین دقیق تر و بهتر تصمیم گیری کنند.

      یكی از كتاب های درسی در برنامه درسی دانش آموزان دوره راهنمایی تحصیلی "كتاب علوم تجربی" است. اهدافی كه برای آموزش این موضوع در برنامه درسی پیش بینی شده است عبارتند از: اخذ دانش علوم، یادگیری جریان علمی، درک و کاربرد علم و نیز آشنا ساختن دانش آموزان با محیط زیست و طبیعت پیرامون خود در جهت جلب توجه او به خلقت، خالق و روابط ساده اجتماعی و شگفتی های وجود انسان و طبیعت با تکیه بر کنجکاوی او، پرورش روحیه خودآموزشی، تجربه و پژوهش در دانش آموزان (دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی 1387 ).

      یكی از الگوهای  اساسی در برنامه درسی الگوی شناخت گرایی است. در الگوی شناخت گرایی، یادگیری فرایند فعال ساختن و یا بر هم نهادن چار چوب های مفهومی است. در این الگو یادگیری از طریق اكتشاف صورت می گیرد. از نظریه پردازان به نام در این حوزه  جروم برونر است (برونر، 1960،به نقل از افضلی). وی از جمله صاحب نظرانی است که تهیه و تنظیم محتوا و سازماندهی متن را امری مهم در ایجاد یادگیری در فراگیران می داند. به اعتقاد وی فراگیران را نباید در برابر دانسته ها قرار داد، بلکه باید آنان را با مساله روبرو کرد تا خود به کشف روابط میان امور و راه حل آنها اقدام کنند. برونر بر این باور است که وقتی محتوای كتاب های درسی به گونه ای تدوین شود كه دانش آموزان صرفا بیاموزند در گذشته چه چیزی درباره آن موضوع دانسته شده است، یادگیری حاصل نخواهد شد. وی در اثر معروف خود با عنوان "فرایند یادگیری"  معتقد است كه محتوای كتاب های درسی باید به جای مجموعه ای از واقعیتها یا اطلاعات پراکنده، به دانش آموزان ساختار بنیادی دانش، آموزش دهد كه موجب درک بیشتر دانش آموزان از موضوع درسی و تشویق آنان به کاوشگری و حل مساله شود و آنان را قادر سازد اندیشه های آموخته شده در یک موقعیت را به موقعیتهای دیگر به کار بندند. همینطور معلمان باید به جای کنترل رفتار فراگیران و ایجاد رفتارهای پیش بینی شده براساس عادت، آنان را به کشف روابط و حل مسائل تشویق نمایند تا بتوانند کاربرد آموخته‌هایشان را در زندگی واقعی بیابند (برونر، 1966).

      بر طبق نظر برونر، همه فراگیران دارای حس کنجکاوی می باشند، علاوه بر این یادگیری یک فرایند فعال و اجتماعی است که در آن دانش آموزان نظرات جدید یا مفاهیمی بر اساس دانش فعلی به وجود می آورند. رویکرد برونر، رویکردی سودمند و عملی است که در آن تدریس و یادگیری ساختارها، به جای سلطه حقایق و روش ها، که یک مشکل قدیمی می باشد، می بایست در مرکز توجه قرار گیرد (برونر، گودمن[4]، 2000).

      بر این اساس محتوای كتاب های درسی باید به گونه ای تهیه و تدوین شود كه مهارت هایی نظیر مفهوم سازی، كنجكاوی، مشاهده، جمع آوری اطلاعات، برقراری ارتباط، فرضیه سازی، آزمون فرضیه ها و نتیجه گیری را در دانش آموزان تشویق كند. در چنین شرایطی است كه دانش آموزان راههای اندیشیدن و مفهوم پردازی را خواهند آموخت (سیف، 1378، ص111).

      مفهوم پردازی (طبقه بندی) در فرایند یادگیری به یادگیرندگان در به خاطر سپردن، اکتشاف و بازشناسی و یادآوری یاری می رساند. در نظر برونر، مفهوم پردازی گاهی رمزهای کلی[5]  یا  ساخت شناختی نامیده می شود از طریق اکتشاف توسط خود یادگیرنده حاصل می شود. ساخت شناختی، استخوان بندی اصلی است که فراگیر با استفاده از آن می تواند ارتباط میان اطلاعات و شباهت ها و تفاوت ها را درک کند.  بر این اساس محتوای كتاب های درسی باید به گونه‌ای تنظیم شود كه شاگردان بتوانند عقاید خود را با آزادی بیان کنند، در مورد مسائل مختلف بیاندیشند و به سازماندهی مفاهیم ذهنی خود بپردازند تا بدین وسیله نیروی تفکر در آنها تقویت شود (برونر، 1990).

      در راستای محقق نمودن اهداف فوق الذكر در كتا ب های درسی از جمله كتاب درسی علوم تجربی، در سه دهه بعد از انقلاب دفتر تالیف و تدوین كتب درسی وزارت آموزش و پرورش تغییراتی متعددی در محتوای این كتاب درسی در دوره­های مختلف تحصیلی انجام داده است. علی رغم تغییرات محتوایی در این موضوع درسی مطالعات انجام شده از جمله فتحی واجارگاه (1372)، احمدی (1368)،‌حقیقت پناه (1385)،‌نشان می دهند كه كماكان آموزش علوم  در تحقق اهداف خود با كاستی هایی مواجه است. به نظر می رسد در نظام برنامه ریزی درسی ایران بیشترین تاكید بر فراگیری انواع معلومات و انتقال انبوه واقعیت های علمی است كه با روش های مكانیكی و حافظه ای به دانش آموزان تحمیل می شود و اكتشاف و حل مساله تنها در حد یك ایدئولوژی صوری و نظری مطرح است. علاوه بر این، به نظر  می رسد كه ساز و كارهای لحاظ شده برای اشاعه تفكر اكتشافی در برنامه درسی كافی نمی باشد. به همین جهت لازم است سازماندهی محتوای كتاب درسی علوم تجربی به گونه ای صورت گیرد تا  تفكر اكتشافی و پرورش آن را دربر داشته باشند. سوالی كه اینك مطرح است این است كه:

-    درمحتوای كتاب علوم تجربی دوره راهنمایی تا چه حد به فرایند تفكر اكتشافی(مساله یابی-جمع آوری اطلاعات-فرضیه سازی –آزمون فرضیه-نتیجه گیری) توجه شده است؟

 

1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق:

     جامعه برای پیشرفت و توسعه به كودكان با انگیزه، كنجكاو و خلاق نیازمند است. همچنین جامعه به نوجوانان و جوانانی نیاز دارد كه چهره دیگر از آینده ترسیم كنند و به بزرگسالانی نیاز دارد كه حامی و سازنده باشند. دستاورد چنین موقعیتی ابتكار و سازندگی است (هنساكر[6] ،2005، به نقل از قاسمی، 1388).

      بسیاری از صاحب نظران مبرم ترین نیاز آموزش و پرورش را پرورش افرادی كه به جای تكرار عمل نسل های پیشین فعالیت های جدیدی را انجام دهند می دانند. به اعتقاد آنان ضرورت دارد كه زمینه اكتشاف را از همان دوران كودكی در دبستان برای دانش آموزان فراهم آورد (مستر[7]، 2003 به نقل از قاسمی ، 1388).

      یافته ها و دیدگاه ها در این زمینه حاكی از آن است كه مناسب ترین دروسی كه قابلیت گسترش اكتشاف را در دانش آموزان دارد علوم تجربی است. ماهیت درس علوم تجربی ایجاب می كند كه فراگیران با شك گرایی و حساسیت با مسائل برخورد كنند و چنان چه محتوای این كتاب درسی مهارت های علمی را در بر داشته باشد باعث پرورش اكتشاف در دانش آموزان می شود.

      درس علوم تجربی می تواند با ایجاد علاقه ارتباطی در فراگیران آنان را به سمت كاوشگری، تحلیل یافته ها، حل مساله و آفریدن سوق دهد. با این وجود نتایج مطالعاتی از قبیل  نتایج آزمون های تیمز[8] (2003) نشان دهنده آن است كه عملكرد دانش آموزان ایرانی در درس علوم تجربی مناسب نبوده و بیشتر دانش آموزان توانایی پاسخ به سوالات كاربردی، قضاوتی و تركیبی را نداشته اند ( پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ، 1384، ص35).

      علاوه بر این یافته های پژوهشی  حقیقت پناه (1385) و امامی فر (1381) حاكی از عدم وصول اهداف درس علوم تجربی است.حقیقت پناه (1384) در تحقیقی به بررسی محتوای کتابهای علوم تجربی در مقطع ابتدایی پرداخت. در این پژوهش وی سعی نمود تا از طریق دیدگاه شناخت گرایی  به بررسی محتوای کتابهای علوم تجربی بپردازد. یافته های تحقیق وی نشان می دهد که در بسیاری موارد، نیازهای ذهنی دانش آموزان و توجه به سطح تفکر عینی و ملموس آنها کمتر در مفاهیم کتابهای علوم تجربی در نظر گرفته شده است.

با مرور یافته های پژوهشی حاکی از این است که کتابهای درسی علوم تجربی دوره های مختلف تحصیلی از جمله راهنمایی تحصیلی به تحلیل و بررسی مجدد نیازمند است. از این رو انجام چنین پژوهشی امری لازم و ضرورمی باشد و انجام این پژوهش می تواند کمک شایانی به کارشناسان و تصمیم گیران حوزه تدوین کتاب های درسی ،خصوصا کتب علوم دوره راهنمایی نماید.

 

1-4-اهداف تحقیق:

هدف کلی: 

      هدف کلی تحقیق حاضر عبارت است از تحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی دوره راهنمایی تحصیلی با توجه به فرایند تفكر اكتشافی برونر  و ارائه راهكارهایی  جهت افزودن فرایند تفكر اكتشافی در آن  .

  اهداف فرعی:

1-تحلیل محتوای كتاب علوم تجربی سال اول راهنمایی بر اساس فرایند تفكر اكتشافی برونر

2-تحلیل محتوای كتاب علوم تجربی سال دوم راهنمایی بر اساس فرایند تفكر اكتشافی برونر

3-تحلیل محتوای كتاب علوم تجربی سال سوم راهنمایی بر اساس فرایند تفكر اكتشافی  برونر

4-ارائه­ راهكارهایی جهت افزودن فرایند­ تفكر­اكتشافی برونر­در­محتوای كتاب­های درسی علوم تجربی دوره راهنمایی

1-5-سوالات تحقیق:

1-درمحتوای كتاب علوم تجربی دوره راهنمایی تا چه حد به فرایند تفكر اكتشافی برونر توجه شده است؟

1-1- در محتوای كتاب علوم تجربی سال اول راهنمایی تا چه حد به فرایند تفكر اكتشافی  توجه شده  است؟

1-2- درمحتوای كتاب علوم تجربی سال دوم راهنمایی تا چه حد به فرایند تفكر اكتشافی برونر  توجه شده است؟

1-3- درمحتوای كتاب علوم تجربی سال سوم راهنمایی تا چه حد به فرایند تفكر  اكتشافی برونر  توجه شده است؟

2-چگونه می توان بر میزان توجه به فرایند تفكر اكتشافی برونر  در كتاب درسی علوم تجربی دوره راهنمایی افزود؟

1-6-تعریف واژه های پژوهش :

      برنامه درسی: برنامه درسی عبارت است از آنچه آموخته می شود نظیر درسی، انتقال تجربیات و انتقال اطلاعات و مواد. به عبارت دیگر برنامه درسی عبارت است از محتوا و جریان رسمی و غیر رسمی، که از طریق آن فراگیر معلومات و روش فهمیدن را تحت نظارت مدرسه کسب می کند، مهارت ها را فرامی گیرد و نگرش و ارزش گذاری و ارزش ها را تغییر می دهد (ملکی، 1385، ص22). 

      تحلیل محتوا: تحلیل محتوا یک روش پژوهش برای توصیف عینی، منظم و کمی محتوای ظاهری ارتباطات است. به عبارتی دیگر، تحلیل محتوا یک روش پژوهش منظم برای توصیف عینی و کمی محتوای کتاب ها و متون برنامه درسی و یا مقایسه پیام ها و ساختار محتوا با اهداف برنامه درسی است (یارمحمدیان، 1386، صص 149-150).

فرآیند تفكر اكتشافی: فرآیندی است كه یادگیرنده همان مسیری كه یك دانشمند در كشف روابط بین متغیرها دنبال می كند، را طی می كند. این مسیر عبارتند از: شناسایی موقعیت های مبهم یا مساله یابی، جمع آوری اطلاعات، فرضیه سازی، آزمون فرضیه و نتیجه گیری (ماسیالس[9]، 1991).

 

 

 

 

 

 

                                 فصل دوم

 

                                 ادبیات و پیشینه تحقیق

 

 

 

 

2-1- مقدمه

     ما در دنیایی از علم و تكنولوژی زندگی می كنیم كه هر روز شگفت انگیز تر و پر دامنه تر می شود و هر لحظه كشفیات تازه علمی و ابعاد گسترده تلاشهای بشری ،سبب دگرگون شدن حقایق و مفاهیم علمی می گردد . امروزه حجم یافته های علمی و گنجینه دانش انسانها چنان افزایش یافته است كه حتی عمر یك نفر به توسعه یافته های علمی را به یك موضوع خاص هم كفاف نمی دهد.

         پر واضح است كه در چنین موقعیتی آموزش علوم به روش سنتی ، جواب گوی نیازهای پیشرفته جامعه نخواهد بود . باید قبول كنیم كه هر كاری با توجه به زمان و شرایط موجود ، روش و ابزار خاص خود را می طلبد . ما نیز به منظور همگامی و هماهنگی با تحولات جهان در آموزش علوم باید در مدارس خود از شیوه ها و راهبرد ی جدید استفاده كنیم و توجه داشته باشیم كه كل تجارب آموزشی و پرورشی دانش آموزان را به آموزش " محتوا" محدود نكنیم . بلكه باید سعی در پرورش مهارت های ذهنی ایجاد توانایی برای انجام دادن كارهای پژوهشی و تحقیقی و عادت به تفكر و تفحص در دانش آموزان مد نظر قرار گیرد.

        بنا به نظر اكثر روانشناسان معاصر هدف اصلی آموزش و پرورش توجه به رشد  فكری و عقلانی دانش آموزان است . برای این منظور باید شرایطی در مدرسه و كلاس درس ایجاد كنیم كه دانش آموزان به بررسی و كاوش در زمینه مسائل ساده ی علمی بپردازند و از این طریق فرایند یادگیری دانش آموزان را به سوی تفكر و استدلال و كاربرد ابتكاری یافته های علمی هدایت كنیم . برونر می گوید : در نخستین هدف هر نوع یادگیری ، علاوه بر لذتی كه ایجاد می كند ، كاربرد آن در آینده است . یاد گیری نه تنها باید ما را به هدف برساند ، بلكه باید فراتر رفتن از آن را نیز امكان پذیر سازد (برونر[10] ، 1960، ص45) .

        بدون شك ، چنین نگرشی به مسئله همه را ملزم می كند كه اطلاعات و دانش خود را درباره یادگیری اكتشفانی كه ویژگی بارز آن ، آموزش نحوه اندیشیدن به فراگیران است ، مورد تجدید نظر قرار دهیم و تلاش بر این باشد كه علاوه بر آموزش واقعیت ها و حقایق علمی، روش دانش پژوهی را هم به دانش آموز یاد بدهیم.

         در فرایند برنامه ریزی درسی، تهیه و تدوین محتوای آموزشی مناسب، به خصوص در نظام آموزشی متمرکز از جایگاه ویژه ای برخوردار است. نخستین گام برای ایجاد امکان برای تحقق هدف، انتخاب محتوای آموزشی مناسب و مطلوب است. چون هدف ها به وسیله محتوا تامین می شوند توجه به انتخاب محتوا همیشه به عنوان یک عنصر مهم برنامه درسی در نظر بوده است. اگرچه در بعضی دوره ها توجه به محتوا از اهمیت کمتری برخوردار بوده است، ولی هیچ زمانی را نمی توان یافت که برنامه های آموزشی محتوایی نداشته باشند.

         علوم تجربی یکی از دروس مهم و اساسی دوره راهنمایی تحصیلی است که متاسفانه با افت تحصیلی و نگرش منفی دانش آموزان روبرو شده است، از اینروست که تهیه و تدوین محتوای کتاب های درسی علوم تجربی با توجه به ملاک هایی که موجد یادگیری معنی دار است، یک ضرورت محسوب می شود.

 


1- Jerome Bruner

2- Hazard

3-Sorensen

1- Goodman

1- Generic Cods

1- Hensaker

2- Master

1- Timss

1- Massiales

1- Jerome Bruner

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:33 ] [ جمشید راد ]
[ ]

بلوك های یونولیتی پلی استایرن (عمران)

دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات22
حجم فایل989 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بلوك های یونولیتی پلی استایرن

مقدمه:

بلوك های یونولیتی «پلی استایرن» مدتی است كه برای ساختمان سازی در تهران و در آپارتمان های بلند به دلیل سبكی و كم هزینه بودن مورد استقبال انبوه سازان (بساز بفروش های سابق) قرار گرفته است. این بلوك ها در دو نوع «قابل اشتعال» و «غیر قابل اشتعال» در بازار عرضه می شوند.
وزن هر قطعه بلوك سیمانی كه در ساختمان سازی به كار می رود، ۱۵ كیلوگرم است، در حالی كه وزن بلوك های یونولیتی بسیار ناچیز است و تا اندازه بسیار زیادی موجب پایین آوردن وزن ساختمان می شود.
با وجود پوشش نسوزی كه زیر و روی این بلوك را محصور كرده است، در صورت آتش سوزی در ساختمان، این بلوك ها تنها تا ۲۰ دقیقه تاب مقاومت در برابر حرارت را دارند. ایمنی اماكن مسكونی در برابر حریق و حادثه از جمله مواردی است كه باید از نظر ایمنی شهری مورد توجه قرار گیرد. در ایمنی یك ساختمان موارد زیادی نقش دارد كه می توان به مصالح به كار رفته در آن به عنوان یكی از مهم ترین موارد اشاره كرد.
معاون امور عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران در این باره می گوید: بسیاری از مهندسین معمار بلوك های یونولیتی «پلی استایرن» را به خاطر مقاوم بودن در برابر زلزله، عایق بندی و افت صدا در ساختمان سازی به كار می برند و این یونولیت ها به دلیل كم حجم بودن و هزینه پایین در قسمت های مختلف ساختمان و به خصوص در كف سقف ها به كار برده می شوند. ولی مواد شیمیایی به كار رفته در این بلوك ها غیر استاندارد و بسیار زیان آور است.


محفظه حمل و نقل ساخته شده از پلی‌استیرن

پلاستوفوم در ایران بنام یونولیت شناخته میشود که نام اصلی آن پلی‌استیرن انبساطی (Polystyrene) و یا پلاستوفوم است، نوعی پلیمر سفید رنگ و عایق رطوبت و صدا و حرارت است که از فرایندهای پتروشیمی تهیه می‌شود. این ماده اولین بار توسط آلمان نازی در جنگ جهانی دوم برای ساخت پل‌های شناور روی آب ساخته شد. از این ماده برای عایق‌سازی، ساخت وسایل نیازمند عایق حرارتی و بسته‌بندی ابزار حساس الکتریکی، الکترونیکی و مکانیکی استفاده می‌شود.

بسته به کاربرد، چندین نام‌ تجاری و علمی برای یونولیت استفاده می‌شود که از رایج‌ترین آنها می‌توان به «پلی‌فوم» و «استایروفوم» اشاره کرد.

کاربردها

1.ساخت سردخانه

2. ساخت استودیوهای صدا برداری

3.مناسب برای صداگیری در فضا های دارای آلودگی های بالای صوتی

4.مناسب برای عایق سازی دیوارها

5. مناسب برای ساخت ماکت و کاردستی و تابلو اعلانات

6.مناسب برای ساخت دکور و فضاسازی های موقت

7.مناسب برای ساخت سازه های سبک

8.به عنوان محافظ بر روی دیوار استفاده می شود و هیچگونه عوارضی ندارد[۱]

ماده اولیه

ماده اولیه یونولیت استایرن است و در پتروشیمی بدست می آید.

ضریب‌های عایق بودن

  • ۱۰ سانتی‌متر یونولیت معمولی در برابر صدا ۴۲ دسی‌بل عایق است؛
  • ۱۰ سانتی‌متر یونولیت معمولی در برابر گرما ۳۵٪ عایق است.

بلوک سقفی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:32 ] [ جمشید راد ]
[ ]

یک دیدگاه مبتنی بر تصمیم برای اندازه گیری مقاومت‌های رفتاری افراد در برابر تغییرات سازمانی ناشی از ب

دسته بندیآشپزی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات14
حجم فایل420 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

یک دیدگاه مبتنی بر تصمیم برای اندازه گیری مقاومت‌های رفتاری افراد در برابر تغییرات سازمانی ناشی از برنامه‌ریزی‌های استراتژیک.

چکیده:

این مقاله تلاشی برای استفاده از مدل بهینه سازی چند معیاری جهت اندازه‌گیری و یکسان سازی مقاومت‌های رفتاری افراد در مسائل ساخت-تصمیم استراتژیک است. برای نشان دادن نحوه کاربرد و بکارگیری دیدگاه پیشنهادی، گزیده‌ای از یک استراتژی متناسب برای پروژه تکنولوژی ارتباطی، همراه با یک کمپانی ارائه دهنده خدمات، ارائه شده است. مجموعه پارامترهای تصمیم با توجه به هر دو محیط داخلی و خارجی سازمان تعریف شده و معین است. کیفیت مطلوب و احکام قضایی برای زیرسیستم‌های مختلف سازمان گردآوری شده است. سپس با استفاده از روش ساخت-تصمیم چند صفتی TOPSIS و تکنیک وزن گذاری انتروپیک، فاکتور مقاومت برای هر یک از استراتژی‌های توصیه شده از لحاظ کیفی تعیین شده و سپس برای مجموعه‌ای از معیارهای اجرایی جهت استراتژی مناسب، مورد استفاده قرار گرفته است. نشان داده شده است که این حالات تصمیم گیری، با معیار کارایی چندگانه و یک قید مقاومت رفتاری، ممکن است توسط سناریوهای تصمیم‌گیری مختلف قابل رفع باشد. مقایسه پی‌آمدهای این سناریوها می‌تواند ارزیابی مفیدتر اثرات ملاک‌های مقاوتی قبل از تصمیم‌گیری نهایی را تسهیل سازد.

۱.مقدمه

برای تصمیم‌گیری‌های موثر و سازنده در محیط‌هایی که به صورت تیمی همکاری میشود، مدیران و رهبران اغلب تصمیم‌ میگیرند رفتار سازمان‌های خود را در سطوح شخصی و گروهی در نظر بگیرند. مطالعات متعددی جهت توصیف و مدل سازی اثرات رفتار سازمانی بر فرآیند تصمیم‌گیری انجام شده است. براون[1] [۱] مروری کلی از یک مدل قطبی‌سازی (پلاریزه) گروهی با کاربردی گسترده بر فرآیند تصمیم‌گیری هیئت منصفه را رائه کرده است.هاکمن[2] [۲] یک پدیده تفکر گروهی را تحلیل و از شواهد موجود برای توسعه تصمیم‌های متناسب در یک سازمان استفاده کرده است. نقش کلیدی اثرات جمعی در ناکامی‌های تصمیمی نیز توسط ویت[3] نشان داده شده است. لیویت[4] [۴] مدل‌سازی هر یک از افراد یک تیم به عنوان بلوک‌های ساختمانی را (یعنی کوچکترین واحدهای ساختاری) را توضیح داده است. ماریئر [۵] درباره اثرات دارئیها و بدهی‌ها در یک گروه مسئله حل کن را با استفاده از عملکرهای استفهامی، بررسی کرده است. کار او پیشنهاد می‌کند که چگونه مدیران و رهبران می‌توانند یک فرآیند تصمیم گیری را با استفاده از تشخیص مناسب دارئی‌ها و بدهی‌ها در گرو‌ه‌شان را ساده سازند. در حالت واضح دیگر که توسط ادمونتون[5] [۶] انجام شده،برای تشخیص فاکتورهای متضمن در رابطه بین تیم‌های مراقبت صبورانه و فراوانی خطاهای مدیریتی یک تحلیلی کمی معرفی شده است.

 هاکمن [۷] توضیح می‌دهد که چگونه خود طراحی اهداف می‌تواند انگیزه‌ و رفتار یک تیم و کارایی آن را شکل دهی کند. کار او نیاز به تبیین مجموعه‌ای از اهدافی که می‌توانند اعضای گروه‌های مجتمع را تحریک، هماهنگ و متعهد سازد را پیشنهاد می‌کند.

Jامین مشخصه یا صفت در ماتریس تصمیم

 

عناصر ماتریس تصمیم

 

بهترین مقدار j-امین مشخصه یا صفت

 

بدترین مقدار j-امین مشخصه یا صفت

 

عناصر ماتریس تصمیم نرمال‌سازی شده

 

ماتریس تصمیم نرمال سازی شده وزن دار

 

عناصر ماتریس تصمیم نرمال سازی شده وزن دار

 

 


[1] Brown

[2] Hackman

[3] Whyte

[4] Leavitt

[5] Edmonton

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:32 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نورپردازی در آشپزخانه (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل50 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نورپردازی در آشپزخانه، حمام و هال ورودی 

در آشپزخانه های قدیم كه مانند امروز دارای كابینت های ثابت و جاسازی شده و محل مشخصی برای اجاق گاز، یخچال و دیگر وسایل آشپزخانه نبودند ، نورپردازی اغلب به وسیله یك چراغ آویز سقفی كه در مركز سقف آشپزخانه نصب می شد انجام می گرفت. چرا كه اغلب فعالیت های داخل آشپزخانه ( مانند آماده سازی مواد غذایی ) بر روی میز وسط آشپزخانه انجام می شد. اما آشپزخانه های امروزی با ردیفی از كابینت ها ، اجاق و یخچال جاسازی شده به موازات و در كنار دیوارهای آشپزخانه نیازمند شیوه دیگری از نورپردازی هستند. در آشپزخانه های امروزی قسمت اعظم كار در آشپزخانه بر روی سطح كابینت ها در كنار اجاق گاز و یا شیر آب و سینك ظرفشویی انجام می شود كه در اغلب آشپزخانه ها همگی در كنار دیوار قرار دارند اما هنوز چراغ های سقفی از وسط سقف آشپزخانه آویزان هستند ، در نتیجه افراد اغلب پشت به منبع نور و در زیر سایه خود مشغول به كار هستند و هنگام كار از نور كافی برخوردار نیستند. با توجه به تغییرات ساختار آشپزخانه های امروزی نسبت به گذشته ، ما در بخش هایی از آشپزخانه كه اغلب محل انجام كار محسوب می شود به نور كافی نیاز داریم. مانند سطح روی اجاق گاز، سینك ظرفشویی و سطوح روی كابینت ها كه برای آماده سازی وسایل آشپزی و مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر نیاز به روشنایی در این اماكن، فضای كلی آشپزخانه نیز باید از نور كافی برخوردار باشد. همچنین در بسیاری از آشپزخانه ها بعضی از كابینت ها با درهای شیشه ای و به صورت ویترین ساخته شده اند تا از آنها برای به نمایش گذاشتن ظروف زیبا و تزئینی استفاده شود. این كابینت ها نیز نیاز به نورپردازی داخلی دارند. به این ترتیب ما نیاز به یك مجموعه منابع نوری داریم كه هریك به صورت جداگانه قابل كنترل باشند. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:32 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نور در معماری (عمران)

دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات21
حجم فایل20 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نور در معماری

 

 

زیبائی که به چشم می آید از پرتو نور و روشنائی است و گرنه در تاریکی ،زیبائی مفهومی ندارد.زیبائی حقیقتی با نور معرفت درک می گردد و زیبائی ظاهری با عزیزترین حس ما که بینائی است دیده می شود. نور و روشنایی چه ظاهری و چه عرفانی باعث می شود که زیبائی به چشم آید و رنگ و سایر زیبائیهای شیء جلوه کند. بنابراین بحث نور و پرداختن به آن می تواند در مباحث زیبائی شناسی و هنر جایگاه ویژه ای داشته باشد. از جمله علوم و هنرهایی که می توان به نقش نور در آن اشاره داشت ،هنر معماری است که بحث مفصلی را در زمینه روند بهره گیری از نور طبیعی به خود اختصاص می دهد. ابزار و وسایل روشنایی نیز به عنوان عواملی که تأمین کننده ی نور مصنوعی هستند ،مطرح می باشند. در هنر معماری نور یکی از اجزایی است که کنار عناصر و مفاهیم دیگر از قبیل ساختار ،نظم فضایی، مصالح، رنگ و … مطرح می شود و در طراحی به عنوان یک عنصر مجزا باید نقش خود را ایفا کند. یکی از مهمترین مشخصه های نور طبیعی، توالی و دگرگونی آن در طول روز است که باعث حرکت و تغییر حالت در ساعات مختلف می شود. در تاریخ نقاشی توجه به نور در دوره امپرسیونیست ها دیده می شود. هنگامی که نقاشان آتلیه های خود را ترک می کردند و در زیر نور خورشید با نور طبیعی مشغول نقاشی شدند. از مشخصات این سبک توجه به رنگ و نور در ساعات مختلف روز و انعکاس رنگ های اشیاء مختلف در یکدیگر و تأثیر رنگ های پیرامونی و به کار بردن رنگ های خاص و ناب می شد. این مقاله به بررسی نقش نور در معماری و معماری داخلی به عنوان یک جزء سازنده و مفهوم بخش می پردازد و در خاتمه امید بر این دارد که در آینده در ساختمان ها همانند نیاکانمان شاهد به کارگیری نور طبیعی به صورت یک عنصر کاملاً اثر بخش باشیم.

نور و بشر

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:31 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نهاد خانواده (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات18
حجم فایل69 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نهاد خانواده به عنوان كوچكترین واحد اجتماعی با تمام اجزاء نظام جامعه، از جمله اقتصاد رابطه متقابل دارد، بدین معنا كه هرگونه عملكرد مثبت و منفی خانواده بر اقتصاد تأثیر گذار می‏باشد و از سوی دیگر هر اختلال و آسیبی در سیستم اقتصادی جامعه ناشی از اتخاذ سیاستها و رویه های نامناسب اقتصادی، می تواند بطور مستقیم و غیر مستقیم كارویژه های خانواده را مختل نماید و بركنشها و حتی باورداشتهای اعضای خانواده آثار سوئی بر جای گذارد.

از جمله مهمترین اهداف و آرمان‏های نظام جمهوری اسلامی ایران، كاهش فقر و تعدیل نابرابری درآمد و به طور كلی بسط و تحقق عدالت اجتماعی بوده و دولت و متولیان امر همواره در صدد برآمده اند تا با تدوین مجموعه ای از سیاست‏های اقتصادی و بهره‏گیری از مكانیسم‏های اقتصادی این اهداف و آرمانها را به فعلیت درآورند. در راستای تحقق چنین اهدافی، بعد از گذشت یك دهه از پیروزی انقلاب اسلامی (البته یك دهه حركت بدون برنامه) اولین برنامه توسعه اقتصادی ـ اجتماعی كشور در سال 1367 برای مدت پنج سال تدوین و به عنوان استراتژی توسعة كشور در طی دوره پنجساله 72- 1368 در دستور كار دولت وقت قرار گرفت. اكنون بعد از گذشت بیش از دو دهه از انقلاب اسلامی، اقتصاد كشور دو برنامه‏ی توسعه ملی و نیز سری طرح‏های اقتصادی چون طرح ساماندهی اقتصادی دولت اخیر را پشت سر گذاشته و در مراحل اولیة اجرای برنامة سوم توسعه قرار دارد.

وقوع حوادث مترقبه و غیر مترقبه ای چون جنگ تحمیلی، تحریم‏های اقتصادی، تنش‏های داخلی، زلزله و. . . ، از یك طرف و نیز نارسایی‏های موجود در ابزارهای بكار گرفته شده در اجرای سیاستهای مذكور، عدم سازگاری و تناسب و گاه تناقض بین اهداف متعدد، عدم تناسب بین ابزارها و اهداف، نارسایی‏های موجود در ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی كشور و عدم توجه به پیوندهای بین توسعه سیاسی و اصلاحات اقتصادی ـ اجتماعی، باعث شده تا برنامه‏های توسعه و سیاست‏های اقتصادی آن چنان كه مورد انتظار بود، اجرا نشوند و سمت و سوی پیامدها و دستاوردهای آنها در راستای تحقق آرمانها و اهداف تعیین شده نباشند و در قالب پدیده‏های منفی چون تورم، بیكاری، كاهش قدرت خرید مردم، بدتر شدن توزیع درآمد و كاهش رفاه بسیاری از مردم بر جامعه سرشكن شوند. این پدیده‏های نامطلوب اقتصادی ـ اجتماعی نیز هر كدام به طور مستقیم یا غیر مستقیم با متأثر كردن بازار عوامل تولید، بازار كالاها و خدمات، بخش‏های مختلف اقتصادی و شاغلان آن بخش‏ها، به درون خانه‏ها رخنه نمود و با تحت تأثیر قرار دادن هزینه زندگی، استاندارد زندگی افراد و به تعبیری هزینه‏های فرصت نسبی زمان برای افراد، ساختار خانواده را متأثر كرده، تغییراتی را در ابعاد خانواده، باروری، ازدواج ‌و به طور كلی كاركردهای خانواده به وجود آورده و بعضاً آسیب‏های اجتماعی را دامن زده‏ است. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:31 ] [ جمشید راد ]
[ ]

نمونه هایی از ساختمان های بلند ساخته شده با سیستم لوله های دسته بندی شده (عمران)

دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل171 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نمونه هایی از ساختمان های بلند ساخته شده با سیستم لوله های دسته بندی شده

    SEARS :

برج سیرز یادآورآقای ریچارد دبلیو سیرز ،کسی که از کارگری ایستگاه راه آهن کار خود را آغاز کرد و با نشان دادن نبوغ و استعدادش شهره عام و خاص شد . اگرچه سیرز در سال 1914 فوت کرد و ساختمانی که به اسم او باقی ماند را ندید ، ولی همکارانش یاد و خاطره او را تا ابد زنده نگاه داشتند. ساختمان سیرز در سال 1970 با طرحی از جانب دکتر فزلار خان و توسط شرکت اسکید مور شروع به ساخت کرد و در سال 1973 با ارتفاع 442 متر به اتمام رسید .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:31 ] [ جمشید راد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 1665 صفحه بعد