motorsearchdl

دانلود فایل

وال واشرها برای سطوح عمودی مثل تخته سیاه حالت هایی از قبیل سایه دار ،یکنواختو روشن (گوناگون)

دسته بندیگوناگون
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات2
حجم فایل10 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

وال واشرها برای سطوح عمودی مثل تخته سیاه حالت هایی از قبیل سایه دار ،یکنواختو روشن 

 

انها همچنین از انعکاس نور زیاد جلوگیری میکنندوخوانا بودن ونور کافی را بر سر تمامی میزها تضمین

میکنند.نور روز در اتاقهای عمیق کاهش پیدا میکند.به طور جدا گانه ردیفی از نور افکنها  نور کافی را برای سر تا سر اتاق تامین میکند.نور خروجی  نور افکنها به طور خود کار با نور روز تنظیم می شود.

انواع نورها:

صفی جداگانه از نور افکنها میتواند فعال یا غیر فعال شود براساس نور روز که به انها میرسد.

وال واشر برای تخته سیاه نور مناسبی رافراهم میکند.

و سیستم کنترل که انرژی را ذخیره میکند و وقتی که اتاق خالی میشود غیر فعال میشود.

کلاسها  به طور معمول برای کاسهای مختلف استفاده میشودانها صبح با گروه مدرسه اشغال میشود ،وبه وسیله گروه پروژهدر بعد از ظهرو برای والدین در بعد از ظهرو برای اموزش بزر گسالان در عصر.در نتیجه میزها برای نیازهای متفاوت به طور مختلف چیده میشود.ما برای استفاده های گروهی میزها رادر کنار هم قرار میدهیماکثر میزهادر کنار پنجره اند.در یک روز افتابی تاثیر تشعشع موثر از تابش ممکن است ده هزار کاندلا باشددر حالی که نور داخل اتاق برای چشم خیلی پایین تر از اینها تصور میشود.

به اثبات رسیده تغییر فشار نور در فضا چشم را اذیت میکند وباعث خستگی میشود.بنابر این برای توزیع متعادل روشنایی بای سطوح خیره کننده وعمودینیز مند کنترل فشار نور روز هستندبرطبق مکان خورشید.سیستم کنترل مدرن مطابقت میدهد نور را برای گوشه های تاریک ونور مصنوعی را بر طبق سازه.نیازی نیست که افراد کلاس نور را قطع کنند و وقتی که کلاس باز  یا بسته میشود نور اتاق تنظیم میشود.برای چیدن محل نشستن نیاز داریم که نور مصنوعی برای حالتهای  مختلف به گونه ای طراحی شود که  تشعشع  کمی  داشته  باشد.لامپها نباید در هیچ جای اتاق به طور مستقیم مورد روِیت باشد.نور افکنها با پوشش مناسب و ویژه در جهت خوبی مستقر شوند.انها دست ما را برای هر نوع مبلمان باز می گذارند وواز انعکاس نوردر سطوح براق جلوگیری میکند .

برای ارتباط بیشتر وبث وگفتگو باید مکانی در زمان عصر در نظر گرفته شودنور افکنها مزایای زیاد دیگری نیز در تامیننور یکنواخت در ستاسر اتاقدارد.روش بهترا برای تعادل هست وموجب احساس لطیف تری میشود.سطوح ویژهای هستند کهاز طبیعت به دست میایند ودر جذابترند.

لامپ با رنگ نور گرم علاوه بر وسعت دید نیاز یک اتاق است.

حتی در کلاسهای با چیدمان نشستن مختلف در بهترین حالت در جلوی تخته هنوز نیاز به توجه بیشتری دارد.توزیع  جداگانه وقابل حل وال واشردرست آی.ایدر ست انعکاس پیدا میکندبرای گوشه های تخته سیاه.برای قابل تطبیق کردن نور برای نیاز های مختلف، برای ارائه دادن پروژه های مختلف. نور اتاق باید با منبعهای مختلف تامین شودوبا گروهی از نور افکنها.ارائه پروژه های صوتیبا پروژکتورمیتواند در تمام سطوح کلاس دیده شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:40 ] [ جمشید راد ]
[ ]

واقعیت ‏رسالت از نگاه اهل بیت (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل14 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

واقعیت ‏رسالت از نگاه اهل بیت

بعثت پیغمبر اسلام یا برانگیخته شدن آن حضرت به مقام عالى نبوت و خاتمیت، حساس‏ترین فراز تاریخ درخشان اسلام است.بعثت پیغمبر درست درسن چهل سالگى حضرت انجام گرفت. پیشتر گفتیم كه پیغمبر تا آن زمان تحت مراقبت روح القدس قرار داشت، ولى هنوز پیك وحى بر وى نازل نشده بود. قبلا علائمى ازعالم غیب دریافت مى‏داشت، ولى مامور نبود كه آن را به آگاهى خلق هم برساند.

میان مردم قریش و ساكنان مكه رم بود كه سالى یك ماه را به حالت گوشه گیرى و انزوا در نقطه خلوتى مى‏گذرانیدند. (1) درست روشن نیست كه انگیزه آنها از این گوشه‏گیرى چه بوده است، اما مسلم است كه این رسم در بین آنها جریان داشت و معمول بود.

نخستین فرد قریش كه این رسم را برگزید و آن را معمول داشت عبدالمطلب جد پیغمبر اكرم بود كه چون ماه رمضان فرا مى‏رسید، به پاى كوه حراء مى‏رفت، و مستمندان را كه از آنجا مى‏گذشتند، یا به آنجا مى‏رفتند، طعام مى‏كرد. (2)

به طورى كه تواریخ اسلام گواهى مى‏دهد،پیغمبر نیر پیش از بعثت‏به عادت مردان قریش، بارها این رسم را معمول مى‏داشت. از شهر و غوغاى اجتماع فاصله مى‏گرفت، و به نقطه خلوتى مى‏رفت، و به تفكر و تامل مى‏پرداخت.

پیغمبر حتى در زمانى كه كودك خردسالى بود، و در قبیله بنیاسد تحت مراقبت دایه خود «حلیمه‏» قرار داشت نیز باز بازى كردن با بچه‏ها دورى مى‏گزید و به كوه حراء مى‏آمد و به فكر فرو مى‏رفت. (3) بنابراین انس وى به «كوه حراء» بى‏سابقه نبود. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:40 ] [ جمشید راد ]
[ ]

واقعه غدیر (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات27
حجم فایل46 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

از نظر محاسبات اجتماعی, پیامبر (ص) احتمال می داد که در طریق انجام این مأموریت ممکن است از جانب مردم آسیبی به او برسد و خداوند برای تقویت اراده او می فرماید: «و الله یعصمک من »   الناس

● حجهٔ الوداع
پیامبر گرامی (ص) در سال دهم هجرت برای انجام فریضه و تعلیم مراسم حج به مکه عزیمت کرد. این بار انجام این فریضه با آخرین سال عمر پیامبر عزیز مصادف شد و از این جهت آن را «حجهٔ الوداع» نامیدند. افرادی که به شوق همسفری و یا آموختن مراسم حج همراه آن حضرت بودند تا صد و بیست هزار تخمین زده شده اند. ....
مراسم حج به پایان رسید و پیامبر اکرم (ص) راه مدینه را, در حالی که گروهی انبوه او را بدرقه می کردند و جزکسانی که در مکه به او پیوسته بودند همگی در رکاب او بودند, در پیش گرفت. چون کاروان به پهنه بی آبی به نام «غدیرخم» رسید که در سه میلی«جحفه» قرار دارد, پیک وحی فرود آمد و به پیامبر فرمان توقف داد.پیامبر نیز دستور داد که همه از حرکت باز ایستند و بازماندگان فرا رسند.
کاروانیان از توقف ناگهانی و به ظاهر بی موقع پیامبر در این منطقه بی آب, آن هم در نیمروزی گرم که حرارت آفتاب بسیار سوزنده و زمین تفتیده بود, درشگفت ماندند. مردم با خود می گفتند: فرمان بزرگی از جانب خدا رسیده است ودر اهمیت فرمان همین بس که به پیامبر مأموریت داده است که در این موقع نامساعد همه را از حرکت باز دارد و فرمان خدا را ابلاغ کند.
فرمان خدا به رسول گرامی طی آیه زیر نازل شد:
یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمک من الناس (مائده: ۶۷)
«ای پیامبر, آنچه را از پروردگارت بر تو فرود آمده است به مردم برسان و اگر نرسانی رسالت خدای را بجا نیاورده ای ; و خداوند تو را از گزند مردم حفظ می کند.
دقت در مضمون آیه ما را به نکات زیر هدایت می کند:
▪ اولاً: فرمانی که پیامبر (ص) برای ابلاغ آن مأمور شده بود آنچنان خطیر و عظیم بود که هرگاه پیامبر (بر فرض محال) در رساندن آن ترسی به خود راه می داد و آن را ابلاغ نمی کرد رسالت الهی خود را انجام نداده بود, بلکه با انجام این مأموریت رسالت وی تکمیل می شد.
به عبارتی دیگر, هرگز مقصود از «ما انزل الیک» مجموع آیات قرآن و دستورهای اسلامی نیست. زیر ناگفته پیداست که هرگاه پیامبر (ص) مجموع دستورهای الهی را ابلاغ نکند رسالت خود را انجام نداده است و یک چنین امربدیهی نیاز به نزول آیه ندارد. بلکه مقصود از آن, ابلاغ امر خاصی است که ابلاغ آن مکمل رسالت شمرده می شود و تاابلاغ نشود وظیفه خطیر رسالت رنگ کمال به خود نمی گیرد. ینابراین, باید مورد مأموریت یکی از اصول مهم اسلامی باشد که با دیگر اصول و فروع اسلامی پیوستگی داشته پس از یگانگی خدا و رسالت پیامبر مهمترین مسئله شمرده شود.
▪ ثانیاً: از نظر محاسبات اجتماعی, پیامبر (ص) احتمال می داد که در طریق انجام این مأموریت ممکن است از جانب مردم آسیبی به او برسد و خداوند برای تقویت اراده او می فرماید: «و الله یعصمک من الناس».
اکنون باید دید از میان احتمالاتی که مفسران اسلامی در تعیین

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:39 ] [ جمشید راد ]
[ ]

واحد حسابداری مرکز بهداشت اراک (حسابداری)

دسته بندیحسابداری
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات15
حجم فایل704 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

واحد حسابداری مرکز بهداشت اراک شامل 6 واحد می باشد که به ترتیب عبارت است از :

1- مسئول حسابداری

2- اتاق دریافت و پرداخت

3- اتاق رسیدگی

4- اتاق درآمد

5- اتاق تدارکات

6- اتاق دفتر داری و اعتبارات

1- مسئول حسابداری

تائید و امضاء کل سندهای صادر شده از دریافت و پرداخت-تدارکات درآمد-می باشد .

2- اتاق دریافت و پرداخت

 پرداخت حقوق کارکنان با توجه به احکام صادره از کارگزینی و پرداخت اضافه کار و ماموریت و ارسال بیمه های تامین اجتماعی و خدمات درمانی –اکثریت کارمندان مرکز بیمه و خدمات درمانی می باشد و افرادی که به صورت پیمانی و استخدام این مرکز می باشند شامل بیمه تامین اجتماعی می شوند وهمچنین افراد تازه استخدام رسمی 2 سال اول خدمت 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:39 ] [ جمشید راد ]
[ ]

هویت (گوناگون)

دسته بندیگوناگون
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات1
حجم فایل3 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

                                               هویت

 

از نظر لغوی، واژۀ هویت(identity) به دو معنای ظاهراً متناقض به کار می‌رود: 1ــ همسانی و یک‌نواختی مطلق؛ 2ــ تمایز، که دربرگیرندۀ ثبات یا تداوم طی زمان است. معنای اول دربرگیرندۀ همسانی بین خودی‌ها و معنای دوم، تمایز میان خودی‌ها و غیر خودی‌هاست. هویت در تماس با دیگران ساخته می‌شود

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:39 ] [ جمشید راد ]
[ ]

هویت و فرهنگ در فرآیند جهانی شدن (تاریخ و ادبیات)

دسته بندیتاریخ و ادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات2
حجم فایل5 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

هویت و فرهنگ در فرآیند جهانی شدن

فرایند جهانی شدن، از یک‌سو، ثبات و همگونی و یکپارچگی را بر هم زده و جامعه را به فضایی نفوذپذیر و پاره‌پاره تبدیل کرده و از سوی دیگر، دربرگیرندۀ ارتباط، نزدیکی، وابستگی متقابل میان انسان‌ها، گروه‌ها و جوامع مختلف و افزایش آگاهی جهانی انسان‌ها و زمینۀ فراگیرتر شدن فرهنگ‌ها و هویت‌هاست و با توجه به اینکه هویت‌ها اساساً ساخته می‌شوند، اما در هر دوره‌ای شیوۀ خاصی برای ساختن هویت رایج می‌شود، با درهم شدن و فشرده و یگانه شدن جهان، مبانی ساخته شدن هویت وجوه مشترکی می‌یابد. و در عرصۀ جهانی، هویت‌های مشابهی شکل می‌گیرد. از طرف دیگر، ظهور مدرنیسم در کنار پست‌مدرنیسم، مکتب‌های غیر سکولار در کنار سکولاریسم، و هویت‌های سنّت‌گرا در کنار هویت‌های مدرن سبب می‌شود فرد، در عین اینکه از هویت ملّی‌گرا برخوردار باشد در تعامل با جهان، نگاه عدالت‌خواهانه هم داشته باشد. بنابراین در عرصۀ جهانی شدن با یک هویت فردی و اجتماعی مواجه نیستیم، بلکه یک فرد، مکان استقرار چندین هویت شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:39 ] [ جمشید راد ]
[ ]

هویت دینی وملی ونقش آن در توسعه محبت ومهرورزی (دین و مذهب)

دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات11
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مو ضوع:

هویت دینی وملی ونقش آن در توسعه محبت ومهرورزی

با نگاهی به گذشته و ادیان مختلف ومذاهب گوناگون به گوشه كوچكی از محبت ومهرورزی به گونه های

مختلف می توان اشاره كرد:

    ادیان ایران قدیم

پرستش قوای طبیعی

آنچه از متون تاریخی و نظرات محققان استفاده می شود این است كه آریایی ها قوای طبیعی و اجرام سماوی را پرستش می نموده اند آنان دارای خدایان گوناگون بودندوهرتیره وقبیله ای به خدای خاصی گرایشی داشت.

ایرانشناس معروف كریستنسن می نویسد: "دین آریاها به پرستش قوای طبیعت وعناصرواجرام سماوی استوار بود .معذلك از زمان بسیار قدیم خدایان عمده طبیعت دارای خصوصیات اخلاقی و اجتماعی می شوند.

     زرتشت وعقاید او :

زرتشت پیام آور و مصلح ایران از خانواده ســپتمان نام پدرش پورشسپ و نام مادرش دغـدو می باشد سپتمان  به معنی برگزیده و بسیار پاك و داناست كه بااسفـتمان یكی است. پیروان این مصلح پاك نژاد مزدیســنا نامــیده می شــوند كه به معـتنی خداپرستی است . زیرا مـزذا ، دانـــای بی همتای بزرگ ، یســنان هم به معنی پرسـتان می باشند. وبه زبانی دیگر یك روحانی یا به طور دقیق تر سرود مذهبی است.

پایه های بنیادین زرتشت،هومت،هوخت وهورشت(اندیشه نیك ،گفتار نیك،كردار نیك)است كه هر زرتشتـی ازآن برخوردار بوده واین سه پایه رادر سر سرشت خود می پروراند. مردمانی كه اندیشه وگفتار وكردارشان درست

ونیكو (اشو)باشد اشوان بی كمان از بدی هادور خواهند بود. این اشوان نیكی را در دیگران نیز بر می انگیزند. 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:38 ] [ جمشید راد ]
[ ]

هویت اجتماعی (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات2
حجم فایل5 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

هویت اجتماعی

هویت مقوله‌ای است كه هم در سطح فرد می‌تواند مطرح باشد و هم در سطح اجتماع. بررسی هویت قومی و هویت ملی بیشتر از اینكه در سطح فرد مطرح باشد در سطح اجتماع مطرح است. اولین نظریه‌ها برای تعیین و تعریف هویت، نظریه‌هایی هستند كه بیشتر فرد مدار بودند و واحد تحلیل آنها فرد بود و بعدها كسانی دیگر بحث هویت را در اجتماع مطرح كردند. در سطح فردی تحلیل هویت كسانی مثل مید وگافمن و كولی را می‌توان مثال زد كه تأثیر زیادی روی كسانی چون ریچارد جنكینز و هنری تاجفل – دو نظریه‌پردازی كه در سطح اجتماعی هویت كار می‌كنند – گذاشتند.
روانشناسان اجتماعی و جامعه‌شناسان و به طور كلی عالمان علوم اجتماعی می‌خواهند بر این واقعیت تأكید كنند كه احساس هویت به واسطه دیالكتیك میان فرد و جامعه شكل می‌گیرد. هویت كم و بیش در نگرشها و احساسات افراد نمود می‌یابد ولی بستر شكل‌گیری آن زندگی جمعی است. ”جرج هربرت مید“ را از این حیث می‌توان پرچمدار نظریه هویت اجتماعی دانست كه فرایند دستیابی فرد به احساس و برداشتی كامل از خویشتن را بررسی می‌كند. از نظر مید، هر فرد هویت یا خویشتن خود را از طریق سازماندهی نگرشهای فردی دیگران در قالب نگرشهای سازمان یافتة اجتماعی یا گروهی شكل می‌دهد»

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:38 ] [ جمشید راد ]
[ ]

هنر ایران اسلامی (سایر گروه ها)

دسته بندیسایر گروه ها
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات20
حجم فایل21 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

هنر ایران اسلامی 

چون اسلام در قرن هفتم میلادی،‌ بخشهای عمده‌ای از جهان متمدن را فرا گرفت، چهره بسیاری از كشورها دگرگون شد. با ورود تدریجی اسلام به این كشورها، نژادهای گوناگون، از اسپانیا تا هند در ساختن تمدن تازه كه «تمدن اسلامی» نام دارد، شریك شدند. پیداست كه در این میان سهم همه ملتها یكسان نیست و آنهایی كه با میراثهای غنی پیش می‌آمدند، در ساختن بنای فرهنگی تازه اثربخش‌تر بودند.

از جمله كشورهایی كه در این تمدن سهم عمده دارد، ایران است. پس از فتوح، ایران دین اسلام را پذیرفت و ایرانیان هیچ مانعی نمی‌دیدند در همان جایی كه پدرانشان «اهورمزدا» را پرستش می‌كردند، اكنون خدای یكتا، را ستایش كنند. شاید در نتیجه همین طرز فكر بود كه در همان اوایل،‌ آتشكدههای دوره ساسانی را تبدیل به مسجد كردند. مسجد یزدخواست (بین اصفهان و شیراز) یكی از این مساجد است. با انتشار بیشتر اسلام در این سرزمین، در هر گوشه‌ای ساخت مساجد آغاز شد.

مساجد اولیه طرح و نقشه بسیار ساده‌ای داشتند. گو اینكه از معماری اولیه این دوره، نشانه‌های اندكی به دست آمده، امّا با توجه به همین نمونه‌ها می‌توان گفت كه طرح ونقشه این مساجد شامل یك صحن یا حیاط مستطیلی در وسط سلسله طاقهایی در اطراف ودر سمت جنوب، یعنی قبله، شبستانی است كه به كمك ستونهایی،‌ سقف بر آن سایه گسترده است. در این قرون، معماران ایرانی چندان به دنبال ابداع نبودند،‌ بلكه تنها می‌كوشیدند آنچه را موجود بود، كامل‌تر كنند. گنبدهای سنگین ساسانی در این زمان بر فراز پایه هشت ضلعی منظمی قرار گرفت و مساجد به تقلید طرحهای محلی، به صورت بناهایی شبیه چهارطاقی ساسانی ـ البته به صورت كامل‌تر ـ بنا شد.

كیفیت بنای پایه‌ها و ستونها و احداث ایوان بلند و طویل و به كار بردن مصالح ساختمانی و تزیینات آجری و گچبری در مساجد این دوره، عناصر ساختمانی ساسانیان را در معماری مسجدسازی نشان می‌دهد و نفوذ معماری ساسانی در بناهای مذهبی به درجه‌ای می‌رسد كه به تدریج اصول معماری اسلامی بر شالوده معماری ساسانیان پایه‌گذاری می‌شود.

 

همان‌طوری كه گفته شد، از معماری اولیه دوره اسلامی در ایران نمونه‌های اندكی بر جای مانده است: بناهایی مانند تاریخانه دامغان، مسجد جامع نائین،‌ مسجد جامع شوشتر و چند بنای دیگر، نمونه‌های اندكی است از آن زمان كه بعضی از آنها از میان رفته یا تغییر شكل یافته‌اند.

كهن‌ترین مسجدی كه از این دوره بخوبی مانده، مسجد تاریخانه دامغان است. گرچه كتیبه‌ای كه تاریخ بنای این مسجد را معلوم كند، وجود ندارد، ولی ازسبك معماری بنا می‌توان آن را متعلق به اواسط قرن دوم هجری دانست. مسجد بسیار ساده و عبارت است ازحیاطی مربع شكل و تالاری ستون‌دار در سمت قبله و یك ردیف رواق در اطراف حیاط، مناره مسجد متعلق است به دوره سلجوقیان، زیرا بر بدنه آجری آن، كتیبه‌ای به خط كوفی نصب شده است. اهمیت این مسجد نه تنها به خاطر سبك اولیه آن است، بلكه از این روست كه بسیاری از اسلوب ساختمان دوره ساسانی را نیز داراست.

مسجد جامع نائین یكی دیگر از معروف‌ترین بناهای این دوره، در زمان آل بویه (اواخر قرن سوم یا آغاز قرن چهارم قمری) ساخته شده است.

این مسجد شامل حیاطی چهارگوش است كه در سه سوی آن تالارهای ستوندار و در طرف شمال یك ردیف رواق ساخته شده است. صحن مسجد به گونه‌ای است كه گویا معمار یا سازنده آن به طرح بناهای چهار ایوانی نظر داشته است؛ زیرا طاقهای میانی آن ازدیگر طاقها بلندتر و وسیع‌تر است. دیوارها، طاقها و جرزها و قسمت محراب با گچبری تزیین شده است. گچبری بسیار متنوع این مسجد از ویژگیهای هنری آن محسوب می‌شود. اهمیت دیگر این مسجد، وجود منبر و در چوبی آن است، هنر معماری اولیه اسلام در ایران را به ساخت بنای مسجد نمی‌توان محدود كرد: در این دوره ساختن مقبره هم مرسوم بود و از سده چهارم قمری به بعد برپایی مقبره و برجهای مقبره‌ای رواج داشت و آرامگاههایی از آن زمان به جای مانده است. از جمله می‌توان به مقبره اسماعیل سامانی در بخارا و برج قابوس در شهر كنونی گنبدقابوس اشاره كرد. در باره موارد استفاده از این مقبره‌ها و برجهای مقبره‌ای گفته‌اند كه این برجها،‌ راهنمای مسافران و كاروانیان در بیابانها بوده است یا اگر كسی از كاروانیان فوت می‌كرد، در این آرامگاهها یا برجها، كه یقیناً بانی آنها هم در آنجا دفن بود، به خاك سپرده می‌شد. نمونه‌های بسیاری از این گونه مقابر در دوره‌های بعدی در گوشه و كنار سرزمین ایران بنا شده است، چون برج رسكت در قائم‌شهر، برج لاجیم در سوادكوه مازندران، برج رادكان در كردكوی گلستان و برج مقبره‌ای پیر علمدار در دامغان. این برجها معمولاً در جاهای رفیع و به شكل مدور با كلاهكی مخروطی و نیم كره ساخته شده‌اند.

سلجوقیان 

سلجوقیان طایفه‌ای از تركان غـُز بودند كه در دشتهای نزدیك دریاچه آرال و سواحل شرقی دریای مازندران و در دره‌های سیحون و جیحون سكونت داشتند. پس از مرگ سلطان محمود غزنوی طغیان كردند و سركرده آنها طغرل بیك در مدتی كوتاه توانست شمال ایران و سپس جنوب و غرب و به سال 450 ق. بغداد را تصرف كند. تركان سلجوقی توانستند قلمرو حكومت و فتوحات و كشورگشایی خود را تا سواحل مدیترانه ومرزهای امپراتور روم شرقی و تا بین‌النهرین و آسیای صغیر و قفقاز گسترش دهند و در 470ق. حكومت آنها، امپراتوری زمان بود.

در دوره سلجوقیان، هنر ایرانی گامی بزرگ برداشت و تاریخ هنر ایران، یكی از درخشان‌ترین دوره‌های خود را در این روزگار سپری كرد. در این زمان، شهرهای اصفهان، مرو، نیشابور،‌هرات و ری مركز و مجمع صاحبان هنر و پیشه بوده است واكنون بسیاری از آثار این هنرمندان، در موزه‌های داخلی و خارجی دیده می‌شود. شاهكارهای هنری این هنرمندان شامل معماری، سفال‌سازی، فلزكاری، كتابسازی، خطاطی، تذهیب، نگارگری و بافندگی است. به همین سبب دوره سلجوقی از لحاظ شیوه كار هنری در تاریخ ایران مشهور است.

هنر معماری در این دوره درخشان و شكوفا به درجه كمال رسید و هنرمندان و معماران چیره‌دست آثار فراوانی پدید آوردند. سلجوقیان در معماری به عوامل و عناصری دست یافتند كه با آنها بتوان مسجدی بزرگ با حیاط مركزی و چهار ایوانی و تالار مربع گنبددار، بناهای بزرگ به وجود آورد. این شیوه ساختمان،‌ اساس معماری مذهبی و كاروانسرا و مدرسه‌سازی ایران است. در این زمان مسجد درشكل تكامل یافته ایرانی خود دارای این ویژگیها شد. در ابتدا محور طولی بنا، سر در ایوان قرار دارد كه در برابر آن صحن باز واقع است. دو ایوان در محور طولی و دو ایوان در محور عرضی قرار دارند و شبستانهای گنبددار در پشت طاقنماها واقع شده‌اند و در انتهای محور طولی مسجد، محراب جای گرفته است. این نوع نقشه و طرح را می‌توان درمساجد جامع اصفهان، مسجد جامع زواره نزدیك اردستان، مسجد جامع اردستان، مسجد قزوین و مسجد جامع گلپایگان، دید. امّا كامل‌ترین نمونه چهار ایوانی مسجد جامع اصفهان است كه مجموعه كاملی از تزیینات دوره اسلامی ایران را دربردارد. این بنای تاریخی كه به دستور ملك شاه سلجوقی ساخته شد، در حقیقت مجموعه‌ای است ازتحولات معماریها و آثار هنری ایران در هزار سال اخیر. دو گنبد خواجه نظام الملك در قسمت جنوبی و گنبد تاج‌الملك در قسمت شمالی مسجد، از نظر تكنیك و زیبایی اثر بسیار چشمگیری از دوره سلجوقی است. بنابه گفته پروفسور آرتور اپهام پوپ : «داخل گنبد تاج‌الملك، معماری گوتیك را به خاطر می‌آورد». ایوانهای چهارگانه مسجد هر كدام شاهكاری از هنرهاست .

شبستانهای مسجد و همچنین محراب زیبای اولجایتو محمد در پشت ایوان غربی ازجمله زیباترین آثار هنری ایران به شمار می‌روند. در این مسجد زیبا و كامل بجز سبكهای مختلف معماری، انواع خطوط كوفی، ثلث و نستعلیق به كار رفته است. علاوه بر مسجد باید از مدرسه‌ها وكاروانسراها و مقبره‌های این دوره هم نام برد. طبق مدارك تاریخی، تعداد بسیاری مدارس در شهرهایی چون بغداد،‌ نیشابور، توس،‌ اصفهان، هرات، بلخ و ری بنا شده بود. بخش اعظم بناهای غیرمذهبی در این دوره، شامل كاروانسراهاست. اگرچه شبكه راه و ایجاد جاده‌های خوب، شاهرگ حیاتی تجارت یك كشور محسوب می‌شود، امّا در گذشته‌های دور، بدون وجود كاروانسراها و مسافرخانه‌ها و ایستگاههای میان راه،‌ استفاده مطلوب از جاده امكان نداشت. یكی ازكامل‌ترین كاروانسراهای این دوره «رباب شرف» در 70 كیلومتری جنوب سرخس در راه قدیمی نیشابور ـ مرو است. با وجود خرابیهای ناشی ازمرور زمان، هنوز بسیارزیبا و كامل است. این كاروانسرا دو حیاط در شمال و جنوب دارد و در هر یك از این حیاطها چهار ایوان ساخته شده است. در اطراف حیاطها، اتاقهای متعددی وجود دارد كه جای اقامت و استراحتگاه كاروانیان بوده است.

مقبره‌های دوره سلجوقی به دوگونه مختلف ساخته شده‌اند: به شكل برج و به شكل گنبد، با طرحهای چهار ضلعی، چند ضلعی، دایره یا ترك‌دار بیشتر مقبره‌های این دوره دو طبقه‌اند: طبقه بالا مسجد وطبقه زیر یا دخمه جای دفن اجساد. درون بیشتراین مقبره‌ها را یك سقف یا قبه نیم دایره شكل و در خارج، متناسب با بدنه مقبره با گنبد هرمی یا مخروطی یا قبه‌ای پوشانیده شده‌اند. از نمونه‌های خاص این نوع معماری است. مقبره سلطان سنجر در مرو و گنبد سرخ در مراغه، و سه گنبد در ارومیه،‌ با طرح دایره‌وار و برج مهماندوست دامغان و برج طغرل در شهر ری با طرح ترك‌دار. برجهای خرقان و برج دماوند و گنبد علی در ابركوه و گنبد كبود در مراغه (هشت و ده ضلعی هستند).

باید به تزیینات ساختمانها هم نظری بیفكنیم:‌ سطوح خارجی دیوار بناها با آجر نماسازی می‌شده‌اند. كاربرد آجر در معماری این دوره بسیار رواج پیدا كرد و از انواع طرحهای هندسی در آجر استفاده می‌شد. هنر آجرتراشی و تزیینی بنا با آجرهای تراشیده، از قرن پنجم قمری در ایران معمول بوده است. در كنار این تزیینات بسیار زیبای آجری، كتیبه‌ها و خطوط تزیینی،‌ با استفاده از آجر تراشیده، یكی از ویژگیهای معماری سلجوقیان است.

ظروف سفالینی سلجوقیان هم به زیبایی كاشیهای آن دوره ساخته می‌شد. ظروف باقی مانده ازاین دوره از نظر تزیین و رنگ‌آمیزی شامل ظروف مینایی، طلایی، فیروزه‌ای و ظروف سفید هستند كه اغلب بدنه این ظروف با مجالس بزم، رزم یا شكار مزین شده‌اند؛ به گونه‌ای كه می‌توان بهترین مینیاتور زمان سلجوقیان را در روی ظروف سفالی آن مطالعه كرد.

شیشه‌های دوره اسلامی كه آغاز آن (قرن هفتم و هشتم میلادی) قرن اول قمری است، از آمیختگی میان تمدنهای امپراتوری روم شرقی (بیزانس) و پارت و ساسانی،‌ در ایران حاصل شده است. با توجه به اشیاء شیشه‌ای كشف شده، این هنر در سمرقند،‌ شهر ری،‌ جرجان و نیشابور رونق بسزایی داشته است. وجود اشیاء متعلق به سده پنجم تا اوایل سده هفتم قمری حكایت از رونق صنعت شیشه‌گری در دوره سلجوقی می‌كند و با كشف اشیای شیشه در جرجان ونیشابور می‌توان نواحی خراسان و گرگان را از جمله مراكزساخت اشیای شیشه‌ای دانست.

در این زمان همراه با پیشرفت كلی و كیفی هنر سفال‌سازی وشیشه، صنعت فلزكاری نیز مانند دیگر هنرها راه كمال می‌پیمود. برخی از این ظروف را به طور مشبك‌ ساخته و برخی دیگر را با نقوش كنده‌كاری زینت داده‌اند. در این صنعت، ترصیع‌كاری به ویژه نقره‌كوبی در تصاویر وكتیبه‌ها بسیار دیده می‌شود. در این زمان «خراسان» در امرتولید آثار فلزی دارای موقعیت ممتازی بوده است. ادامه این هنر را می‌توان در این زمان در بین‌النهرین و در موصل پی گرفت. علاوه بر ظروف مفرغی و برنجی،‌ آثار طلایی و نقره‌ای فراوانی از دوره سلجوقیان در دست است كه ثابت می‌كند جواهرسازی هم دراین زمان رونق داشته است.

بافندگی ازصنایعی است كه همیشه در ایران مقامی والا داشته و وتكه پارچه‌ای كه از این دوره به دست آمده است، حاكی از وجود صنعت پارچه‌های ابریشمی در دوره سلجوقیان است. این پارچه‌ها چندان ظریف و زیبا هستند كه با تغییر نور تغییررنگ می‌دادند. صنعت نساجی این زمان از نظر بافندگی، ابتكار انواع طرحها و زیبایی و تنوع رنگها به درجه‌ای عالی رسیده است و شهرهای ری، كاشان و یزد مراكز بزرگ و هم بافندگی این عصر بوده‌اند. صنعت قالی بافی هم در دوره سلجوقیان رواج داشته است. شكی نیست كه ایران در قالی‌بافی بزرگترین مركز شرق بوده و دیگرمراكز در این فن از او تقلید و اقتباس كرده‌اند. كهن‌ترین قالیهای معروف ایران مربوط به قرن ششم قمری در دوره سلجوقیان است. امّا فراموش نباید كرد كه فرش پازیریك در دوره هخامنشیان و همچنین قالی چهارفصل یا بهارستان دوره ساسانیان از شاخص‌ترین نمونه‌های قالی هنری در ایران به شمار می‌روند.

ایلخانیان و تیموریان 

مغولان همچون سلجوقیان با خود متاع فرهنگی وفكری ناچیزی به ایران آوردند. امّا در مواردی ازصنعت و هنر به پایه بلندی رسیدند، از جمله مینیاتورسازی و نقاشی و تذهیب كتاب از این عصر آغاز شد. مغولان به تدریج در برابر هنرهای ایران تحت تأثیر فرهنگ ایران و فرهنگ اسلامی قرارگرفتند و با پذیرفتن دین اسلام حامی علم و ادب و هنرهای اسلامی شدند، به طوری كه دربار آنان در بغداد، تبریز و سلطانیه مركز اهل علم و رجال ادب و هنر گردید. شهرهای مراغه،‌ تبریز و سلطانیه از مراكز مهم قدرت سیاسی در این عهد بودند. رصدخانه معروف مراغه، و تأسیس شهر سلطانیه مربوط به این زمان است. در این دوره بناها،‌ به ویژه ساخت مقبره‌ها و آرامگاه‌های برج مانند به همان شیوه دوره سلجوقیان ادامه یافت. همچنین نقشه چهار ایوانی كه ازپیش متداول بود، دردوره ایلخانیان نیز برای بناهای مذهبی مانند مسجد وبناهای غیرمذهبی مانند كاروانسرا به كار می‌رفت.

معماری دوره مغول، مانند دوره سلجوقیان، هم جنبه عمومی داشت و هم جنبه محلی و همان‌طور كه بنای مسجد جامع اصفهان دوره سلجوقی برای معماران دیگر مساجد سرمشق بود، معماران دوره مغول روشهای مراكز بزرگ مثل سلطانیه را اقتباس می‌كردند و در كنار سنتهای محلی به كار می‌بردند. همچنین در دوره مغول به تزیینات بناها بسیار توجه می‌شد. این امتیازات از مشاهده مسجد جامع ورامین، مسجد گوهرشاد مشهد و مسجد كبود تبریز به خوبی ثابت می‌شود.

سردر مسجد ورامین با كاشیها و آجرهای قهوه‌ای رنگ تزیین یافته است. این مسجد نه تنها از لحاظ ساختمان عظیم و گنبد آجری آن اهمیت دارد، بلكه به خاطر تزیینات كاشیكاری معرق و گچبری و كتیبه‌های تاریخی آن جزء آثار مهم هنری ایران به شمار می‌رود.

مسجد گوهرشاد اگرچه سر در و مدخل مستقلی ندارد و یكی از مجموعه بناهای آستانه امام رضا(ع) است،‌ امّا طاق عظیم ورودی آن مملو از كاشیكاری و كتیبه‌های مفصلی است. بنای مسجد گوهرشاد از هر جهت زیبا و كامل و یكی ازشاهكارهای معماری دنیاست. مسجد كبود تبریز از بهترین بناهای قرن نهم قمری است كه در زمان جهانشاه قراقویونلو به دستور دخترش صالحه خاتون بنا شده است. نقشه این مسجد شباهت چشمگیری به نقشه مساجد عثمانیها دارد. این مسجد اگرچه فاقد صحن و حیاط مركزی است، امّا صحن مركزی كه با گنبد پوشیده شده، به صورت چهار ایوانی ساخته شده است. ورودی مسجد با تزیینات كاشیكاری در كمال زیبایی و ظرافت زینت شده است. دراین كاشیها رنگهای آبی روشن،‌ آبی پررنگ، خاكستری و سبز چمنی وپررنگ به كار رفته و در برخی موارد، گل و بوته و شاخه‌هایی با طلاكاری در آن دیده می‌شود. كاشیكاری و رنگ‌آمیزیها در این مسجد همان‌گونه است كه هنرمندان در تزیین و تذهیب صفات كتابها به كار می‌بردند.

علاوه بر معماری مساجد این دوران، باید به مقبره‌ها یا آرامگاه‌های این زمان هم اشاره كرد. مانند گنبد سلطانیه كه یكی از زیباترین بناهای اسلامی و شاهكاری از معماری دوره ایلخانی است. بنای عظیم گنبد سلطانیه یا مقبره سلطان محمد اولجایتو (خدابنده) كه در اوایل قرن هشتم قمری در نزدیكی زنجان ساخته شده است. بلندی این بنای هشت ضلعی منتظم قریب 50 متر و بدنه اصلی گنبد و تمامی ساختمان با آجر ساخته شده كه روی آن با كاشی فیروزه‌ای، لاجوردی و آبی تزیین شده است. گنبد از بیرون، یكپارچه ازكاشی فیروزه‌ای پوشیده شده و در قاعده آن یك نوار پهن مزین به خط كوفی، تماس رنگ روشن فیروزه‌ای را با آبی پررنگ لاجوردی، مقرنس‌ها را متعادل می‌كند. این گنبد را طوری ساخته‌اند كه بدون ساختن ابنیه متصل و مجاور به آن با ابتكارات هوشمندانه فشارهای جنبی گنبد را به جانب زمین منحرف كرده‌اند. در هشت گوشه یعنی محل تقاطع اضلاع بدنه ساختمان مناره‌هایی به ارتفاع 5/3 متر تعبیه شده كه فشار وارده گنبد را عموداً خنثی نماید.

طرح بنای این گنبد كه از بناهایی مانند مقبره اسماعیل سامانی و مقبره سلطان سنجر در مرو الهام گرفته، به عنوان سرمشق و مدل در بناهای دیگر،‌ در ایران یا خارج ایران مورد استفاده قرار گرفته است، مانند مقبره امیرتیمور و تاج محل در هند، گنبد غفاریه در مراغه،‌ مقبره علاءالدین در ورامین، مقبره تیمور در سمرقند،‌ هر كدام زیبایی خاص خود را به نمایش گذارده‌اند. تزیینات آجركاری و كاشیكاری رنگی گنبد غفاریه كه با طرح هندسی و گل بوته آرایش شده یا خطوط هندسی زیبای مقبره علاءالدین توأم با مقرنسهای زیر كلاهك مخروطی آن یا گنبد كاشیكاری فیروزه‌ای رنگ با طرح ترك‌دار در مقبره تیمور، از زیباترین و چشمگیرترین بناهای این دوران هستند. جلوه‌های این زیباییها را می‌توان در دیگر بناهای این دوره مثل كاروانسراها و مدرسه هم دید. ایلخانیان برای توسعه و پیشرفت اقتصاد در نقاط كشور؛ به ویژه در ناحیه شمالی و آذربایجان تعداد بسیاری راههای ارتباطی ساختند و برای آسایش كاروانیان در مسیر این راهها و جاده‌ها كاروانسراهای بزرگ و زیبایی با توجه به اقلیم احداث كردند. چون كاروانسراهای سرچم در بین راه زنجان و میانه، یا رباط سپنج در 50 كیلومتری شمال شاهرود.

در نزدیكی مرزافغانستان در چهار كیلومتری شرق شهر خواب و كنار دهكده خرگرد، مدرسه غیاثیه را به سال 848ق./ 1445م. دو معمار ایرانی، استاد قوام‌الدین شیرازی و غیاث‌الدین شیرازی بنا كردند. بانی این مدرسه،‌ خواجه غیاث‌الدین پیراحمد خوافی وزیر سلطان شاهرخ بهادر تیموری است. این مدرسه،‌ یكی از مدارس كامل چهارایوانی نیز هست. كاشیهای معرق و آجرهای تزیین شده مدرسه شهرتی خاص دارند.

دوره مغول از لحاظ هنری، مانند زمان سلجوقیان عصر ابتكار و ابداع نبود،‌ با اینهمه در پاره‌ای بخشهای هنری، پیشرفتهای عمده‌ای حاصل شد. در معماری به آرایش وتزیین بیشتر از طرحهای جدید توجه می‌شد. مینیاتورسازی ایران و نقاشی كتاب از این دوره آغاز شده و در آسمان هنر ایران درخشید. فن كتابت و استنساخ كتاب در دوره تیموریان به اوج عظمت و كمال خود رسیده است.

همچنین باید افزود كه بر قطعات باقی مانده ظروف سفالی لعابدار این دوران تأثیر صنایع چینی كاملاً مشهود است و می‌توان چنین حدس زد كه از جمله كالاهای وارداتی دراین دوره ظروف چینی بوده است وسفال‌سازان ایرانی نیز به تقلید از این ظروف پرداخته‌اند. امّا در امر كاشیكاری باید گفت كه در این راه تكامل و پیشرفت بسیاری صورت گرفت. در میانه این كاشیها معمولاً شكل انسان یا جانور به صورت لعاب داده و برّاق نقش شده است ونوشته دور آن به رنگ سفید بر زمینه سورمه‌ای است. نیز در این دوره، محرابهایی با كاشی ساخته شده كه در نوع خود بی‌نظیرند. به طور كلی می‌توان گفت كه صنعت كاشی‌سازی با بهترین رنگها و لعابها و بریدن كاشی به قسمتهای ریز برای تشكیل قطعات بزرگ موزاییك یا معرق درزمان مغول و به ویژه در عصر تیموریان تكامل یافت وبه اعلاء درجه ترقی رسید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:38 ] [ جمشید راد ]
[ ]

كشف راز ساخت اهرام مصر (باستان شناسی)

دسته بندیباستان شناسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات14
حجم فایل247 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

كشف راز ساخت اهرام مصر

یك معمار فرانسوی پس از 8 سال تحقیق با استفاده از مدل سه بعدی رایانه ای از راز ساخت هرم بزرگ مصریان با نام "خوفو" پرده برداشت.

به گزارش آریا، ساخت هرم بزرگ مصر در 4500 سال پیش توسط "خوفو" حكمران معروف به "خئوپس" مدت های مدیدی دانشمندان را در این باره كه چگونه 3 میلیون بلوك سنگی هر یك به وزن 5/2 تن بالا برده شده اند، سرگردان كرده بود.

"ژان پییر هودین" معمار فرانسوی پس از 8 سال تحقیق و مطالعه و با استفاده از یك مدل سه بعدی رایانه ای به این نتیجه پى بر د كه كارگران با استفاده از یك پلكان مارپیچی قطعات بزرگ سنگی را به مكان تعیین شده منتقل می كردند.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، این معمار ابزار سنگی و مسی موجود در آن زمان، بلوك های سنگ آهك و گرانیت، موقعیت این هرم و قدرت و دانش كارگران را در ارائه فرضیه خود مورد نظر قرار داد.

بنا بر فرضیه معمار فرانسوى ، كارگران نخست یك پلكان بیرونی را تا ارتفاع 140 فوتی بنا كرده اند و سپس یك پلكان داخلی را به شكل مارپیچ برای تكمیل ساختار 450 فوتی به كار برده اند.

این معمار همچنین گفت، مصریان در آن زمان برای قرار دادن یكی از تالارها در جایگاه خود از سیستم حالت تعادل بهره گرفته اند.....

 

 

 

 

کشف راز معماری اهرام مصر





یک معمار فرانسوی اعلام کرد که راز 4500 ساله بزرگ‌ترین هرم مصر را کشف کرده است و نحوه ساخت آن از داخل به خارج بوده است.
در گذشته دانشمندان اعتقاد داشتند که مقبره فرعون خوفو، آخرین بازمانده عجایب هفت‌گانه دنیای قدیم، با استفاده از یک رامپ وسیع در مقابل بنا و یا یک رامپ مارپیچ که در دور بنا چرخیده بود، برای حمل و به بالا کشیدن سنگ استفاده می‌شد.
در رد این تئوری، ژان پیر هودین می‌گوید: «تکنولوژی سه بعدی پیشرفته نشان می‌دهد که رامپ اصلی برای بالا کشیدن سنگ‌های حجیم به نوک هرم، 10-15 متر داخلی‌تر از پوسته خارجی قرار داشته است، ایجاد یک هرم داخل یک هرم».
هودین همچنین در مراسم پرده‌برداری از شبیه‌سازی کامپیوتری فرضیه‌اش اضافه نمود، «این فرضیه از تئوری‌های قبلی بهتر است، زیرا تنها تئوری است که کار می‌کند».
برای اثبات این فرضیه، آقای هودین یک تیم حرفه‌ای از 14 مهندس یک شرکت مدل ساز طراحی هواپیما و اتومبیل، Dassault Systemes تشکیل داده بود که به مدت 2 سال روی این پروژه کار کرده‌اند.
هم اکنون یک تیم بین‌المللی آماده فراهم نمودن وسایل کاوش‌های بیشتر با استفاده از رادارها و دوربین‌های گرمایاب، heat detecting cameras توسط یک شرکت دفاعی فرانسوی در صورت موافقت مقامات مصری است

 

 

 

معادلات اهرام 

 نوشته ها را با نوشتن معادلات عجیب هرم اصلی یعنی خئوپس شروع می کنم و توجه داشته باشید این هرم حدودا 4500 سال پیش ساخته شده است .

هرم به گونه ای ساخته شده که به چهار جهت اصلی اشراف دارد .

هرم در نقطه ای قرار دارد که درست در مرکز توده خشکی کره زمین قرار دارد . یعنی نصف النهار مرکزی و مدار مرکزی کره زمین در نقطه ای که هرم اصلی ساخته شده همدیگر را قطع می کنند .

ابتدای هرم ها یعنی نقطه ای که روی زمین بوده پهن تر است و به عبارتی دهانه های اهرام دقیقا دلتای رود نیل را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند .

اهرام ثلاثه به گونه ای ساخته شده که حتی در میان این سه هرم مثلثی با زاویه های حاده و منفجره ساخته شده است که تناسب اضلاع آن 3، 4 ، 5 است .

با اهرام هم می شود جرم کره زمین را محاسبه کرد و هم می شود می شود سطح دایره را محاسبه کرد . 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:37 ] [ جمشید راد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 1665 صفحه بعد