motorsearchdl

دانلود فایل

Profiler برای مدیریت SQL Server (کامپیوتر و IT)

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات163
حجم فایل317 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

Profiler برای مدیریت  SQL Server


بهینه ساز پرس‌وجو چیست؟

بهینه‌ساز پرس‌وجو از  اهمیت زیادی برای پایگاه داده ارتباطی برخوردار است، مخصوصا برای اجرای دستورات پیچیده SQL . یك بهینه ساز پرس‌وجو بهترین استراتژی بر اجرای هر پرس‌وجو را تعیین می‌كند.

بهینه‌ساز پرس و جو به عنوان مثال انتخاب می‌كند آیا از  شاخص برای یك پرس‌وجو مشخص استفاده كند یا نه، وكدام تكنیك الحاق هنگامی كه جداول با هم الحاق می‌شوند استفاده شود.

این تصمیم تاثیری بسیار زیادی بر روی كارآیی SQL دارد، و بهینه‌سازی پرس‌وجو یك تكنولوژی كلیدی بر هر كاربردی است، از  سیستم‌های قابل استفاده (Operatianal system) تا انباره‌های داده‌ای (Data warehause) و سیستم‌های تحلیل (analysis systems) تا سیستم‌های مدیریت محتویات  (canternt – management) .

بهینه‌ساز پرس‌وجو برای برنامه‌های كاربردی و كاربران نهایی كاملا ناپیدا است . از  آنجا كه برنامه‌‌های كاربردی ممكن است هر SQL پیچیده‌ای راتولید كنند، بهینه سازها پرس و جو باید فوق‌العاده سطح بالا و قدرتمند باشد.

 

فهرست:

 

مقدمه

بهینه ساز پرس و جو چیست ؟



فصل اول : بهینه سازی پرس و جو

بهینه سازی پرس و جو

مراحل فرآیند بهینه سازی

درخت های پرس و جو

تبدیلات

دستكاری های جبری

الگوریتم بهینه سازی پرس و جو

انتخاب رویه های سطح پایین

تولید طرح های پرس و جو و انتخاب یكی از آنها

 

فصل دوم : روش های بهینه سازی پرس و جو

تبدیل پرس و جو

فرآیند تجزیه (The parsing process)

فرآیند طبقه‌بندی (The standardization process)

بهینه ساز پرس‌و‌جو (The Query optimizer)

بهینه‌سازی اكتشافی (Hevristic Optimization)

بهینه‌سازی نحوی (Syntactical optimizer)

بهینه‌سازی بر مبنای هزینه (Cost – based optimization)

بهینه‌ساز معنایی (Semantic optimization)

تحلیل پرس‌وجو (Query Andysis)

انتخاب شاخص (Index selection)

انتخاب الحاق (Join selection)

 

فصل سوم : تشریح روش كار بهینه ساز پرس‌وجو  Microsoft SQL Server

“STEP  n”

نوع پرس‌و‌جوانتخاب است(در یك جدول موقت)  “The type of query is SELECT”

نوع پرس‌و‌جو<query type> است

حالت بروز رسانی به تعویق افتاده می‌شود  “The update mode is deferred”

حالت بروزرسانی مستقیم است “The update mode is direct”

Group by

تراكم ستونی “Scalar Aggregate”

تراكم برداری “Vertor agyregate”

“FROM TABLE”

“TO TABLE”

جدول موقت “Worktable”

جدول موقت ایجاد شده برای  SELECT INTO “Worktable created for SELECT-INTO"

جدول موقت برای DISTINCT ایجاد می شود “Worktable created for DISTINCT”

جدول موقت برای ORDER By ایجاد می‌شود “Worktable created for ORDER By”

جدول موقت برای  REFORMATTING ایجاد می‌شود “Worktable created for REFORMATING”

This step involves sorting” “

استفاده از  GETSORED “Using GETSTORED”

تكرار متداخل “Nested iterotion”

“EXIST TABLE: NESTED iteration”

پویش جدول “TABLE SCAN"

استفاده از  شاخص خوشه بندی شده “Using clustered Index”

“Index :<index name>”

استفاده از  شاخص پویا  “Using Dynamic Index”

 

فصل چهارم : تخمین زمان اقتباس یك بهینه‌ساز پرس و جو

مقدمه ای بر این فصل

محرك  (Motivation)

راه حل (Solution)

زمینه و كار قبلی

برنامه سازی پویای تجدید نظر شده

كار قبلی و محدودیتهای آن

روش ما

دوباره استفاده كردن از  شمارشگر اتصال

خواص طرح فیزیكی

تخمین مقدار طرح‌ها با یك نوع از  خواص فیزیكی

مطالعه انواع چندتایی خواص فیزیكی

تبدیل طرح‌های تخمین زده شده به زمان تخمین زده شده

نتایج آزمایشی

سربار (overhead) تخمین طرح

صحت تعداد تخمین زده شده طرح‌ها

صحت تخمین زمان اقتباس

خلاصه آزمایشات

بحث

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:42 ] [ جمشید راد ]
[ ]

بحث و بررسی شخصیت پردازی در منظومه ی لیلی و مجنون نظامی (ادبیات)

دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات43
حجم فایل68 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

 

چکیده:

این پایان نامه به بحث و بررسی شخصیت پردازی در منظومه ی لیلی و مجنون نظامی اختصاص دارد و شامل سه فصل است، فصل اول مربوط به کلیات است که شامل هدف، پیشینه و روش تحقیق می باشد فصل دوم مربوط به شیوه های شخصیت پردازی، انواع شخصیت در لیلی و مجنون و همچنین دیگر عناصر داستانی مرتبط با شخصیت نیز می باشد، فصل سوم هم مرتبط به نتیجه گیری از کلیه مباحث ذکر شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

ای نام تو بهترین سرآغاز                     بی نام تو نامه کی کنم باز

ای یاد تو مونس روانم                         جز نام تو نیست بر زبانم

                                                    (نظامی، 1385، ص3)

ادب غنایی:

« ادب غنایی در اصل اشعاری است که احساسات و عواطف شخصی را مطرح می کند. این گونه اشعار که کوتاه بود، در یونان باستان با همراهی بربط خوانده می شد و از این رو در زبانهای فرنگی به اشعار غنایی لیریک layric می گویند. لیریک در عصرها شاید به تبع عربها که به شعر عاشقانه و عاطفی «الشعر الغنائی» می گویند به غنایی ترجمه کرده اند و به رومغی اشعار عاشقانه و بزمی به کار می برند. به هر حال معادل قدیم آن غزل است. باید توجه داشت که مراد از اشعار لیریک در ادبیات اروپایی، شعری است کوتاه و غیر روایی که گوینده در آن فقط احساسات خود را بیان می کند. اگر شعر بلند و روایی باشد مثل خسرو و شیرین، لیلی و مجنون به آن شعر غنایی داستانی یا نمایشی می گویند.» (شمیسا، 1378، صص: 134 و133)

شعر غنایی:

شعر غنایی بیان تمایل، نقطه نظرها و نیازهایی است که در عالم احساس و عاطفه ی شاعر در رابطه با مسایل زندگی اعم از فردی یا اجتماعی شکل می گیرید. (عبادیان، 1379 ص: 133)

 

 

منظومه های غنایی:

«یک سلسله داستانهایی که شرح عشقها و پای بستی هاست و گاهی به ناکامی پایان می پذیرد و زمانی به خوشی و شادکامی خاتمه پیدا می کند. در گنجینه ی ادبیات منظوم ایران بخش بزرگی را به خویش اختصاص داده است در این منظومه ها دلبستگی ها پر هیجان تر و افروخته تر است. این منظومه ها بسیار مفصل و پر از شرح جزئیات و قیافه و قد و بالای دلبران و وصف مناظر طبیعی است.» (صورتگر، 1348، صص: 8 و7)

زندگی نامه ی نظامی

نظامی گنجه ای شاعر فارسی گوی آذربایجان در قرن ششم هجری می زیسته است نام و نسب او را «الیاس بن یوسف بن زکی بن موید» ضبط کرده اند. تقی الدین اوحدی در «خلاصه الاشعار و زبده الافکار» نام و نسبش را احمد بن یوسف بن موید و کنیه اش را «ابو محمد» و لقبش را نظام الدین آورده است.» (ثروت، 1370، ص: 32) نظامی در حدود سال 535 به دنیا آمد و در سن 83 سالگی و در سال 608 چشم از جهان فرو بست (ثروتیان، 1382، ص: 14)

ما در نظامی به تصریح او «رئیسه» نام و از نژاد کرد بوده است. ظاهراً پدر و مادر نظامی در زمان کودکی او از این جهان رخت بر بسته اند. او با این که سه همسر برگزیده است ظاهراً بیش از یک فرزند پسر به نام محمد نداشته است. اقامتگاه دایمی نظامی شهر گنجه بوده است و در تمام عمر جز یک سفر کوتاه به هیچ جا مسافرت نکرده است. (ثروت، 1370، صص 36-32)

شخصیت و اندیشه نظامی

نظامی از خانواده ای دارا و آسوده بود و از بررسی آثار و اندیشه های او معلوم می شود که دوران نوجوانی را به آموختن قرآن و علوم دینی سپری کرده است و بر اساس همین عقیده است که مثنوی های نظامی همه با توحید و مناجات باری تعالی آغاز می شود (ثروتیان، 1382، ص:31) می توان نظامی را از نظر ویژگی های اخلاقی شاعری پرکار، صبور، باعفت، گوشه گیر، قانع، با نزاکت، با گذشت، مثبت، علاقه مند به شهر و دیار و خانه و خانواده، گریز از جنجال و زندگی اشرافی دانست (ثروت، 1370، ص: 47) او شاعری است که به ارزش کار خود واقف است و شاعر واقعی را در ردیف سایه پیامبر و در مرتبه پس از انبیاء می گذارد. (همان، ص: 39) روحیات شاعر در نحوه ی شکل گیری اشخاص داستانش خیلی اهمیت دارد، چنان که نظامی اشعری مذهب و جبری مزاج اگر اشخاص منفعلی چون فرهاد و مجنون را که خود را یکسره بسته زنجیر و تقدیر می دانند نپرورد مایه ی شگفتی است (حمیدیان، 1373، ص:194)

اهمیت نظامی در ادبیات داستانی

بی گمان حکیم نظامی گنجوی را با نزدیک به چهل هزار بیت شعر و حدود بیش از بیست هزار بیت شعر داستانی مهم ارزشمندی از داستان پردازی منظوم را به خود اختصاص داده است. باید گفت نظامی شاعر داستان پردازی است که در میان اشعارش نکات عرفانی، حکمی، اخلاقی، فلسفی، سیاسی، اجتماعی و به ویژه فولکور دیده می شود. (ثروت، 1372، صص: 330-329) امتیاز بزرگ نظامی در داستان سرایی اوست. گر چه پیش از وی این امر سابقه داشته است. ولی نظامی داستان غنایی را به چنان قله ی رفیعی رساند که پس از او هیچ کس نتوانست بر آن صعود کند (ثروت، 1370، ص: 48)

نظامی در انتخاب و کلمات مناسب و تصویر جزئیات و نیروی تخیل و دقت در وصف و ریزه کاری در توصیف طبیعت و اشخاص و احوال در شمار کسانی است که بعد از خود نظیری نیافته است. هرمان انه نیز لطافت بیان، همچنین عظمت و مهارت نظامی را در وصف طبیعت، استاد سخن پردازی دانسته و وی را استاد رمانتیک لقب داده است.» (ثروت، 1370، صص: 48 و 47)

آثار نظامی

1- مخزن الاسرار: که شامل 2260 بیت است، اثری است عرف جنبه ی عرفانی و اخلاقی شخصین نظامی. (همان، ص:52)

2- خسرو و شیرین: که شامل 6500 بیت است. این مثنوی از نظر موضوع در ردیف مثنوی های غنایی قرار دارد و داستان عشق بازی های خسرو پرویز پادشاه ساسانی با شاهزاده ی ارمنی را بیان می کند. (همان، ص: 52)

3- لیلی و مجنون: «که شامل 4720 بیت به سال 548 ه.ق در مدت چهار ماه سروده شده است. داستان عشق نافرجام قیس بن ملوح از قبیله ی بنی عامر و لیلی بنت سعد از همان قبیله می باشد. اصل داستان عربی است و ظاهراً نظامی به مناسبت مضیقه هایی که در پرورش آن می دیده است چندان علاقه مند به تصنیف آن نبوده است.» (همان، صص: 54 و 53)

 «در واقع ابوالمظفر اخستان ابن منوچهر، پادشاه شروان در نامه یی که به شاعر قصه پرداز گنجه نوشت و از وی خواست تا قصه ی لیلی و مجنون را به نظم آرد. هنگام دریافت این دعوت همه چیز برای شاعر رنگ و بوی درد و فراق داشت و همین نکته او را در اشتغال به یک قصه ی پر درد و فراق مردد و ناخرسند می ساخت.» (زرین کوب، 1383، ص: 111)

«در سرودن این منظومه، بیش از میل دل شاعر، اطاعات فرمان شاهانه منظور است که شروان شاه قاصدی نزدش فرستاده است، با این فرمان که: در پی داستان خسرو و شیرین، اکنون «لیلی مجنون ببایدت گفت» سرگذشت لیلی و مجنون داستان ملال انگیز بی هیجان و از این ها بدتر عاری از شکوه تجملی است «نه باغ و نه بزم شهریاری – نه رود و نه می نه کامکاری» شاعر با اکراه تن بدین کار می دهد، اما به برکت طبع توانا موفق می شود داستانی ملال انگیز را بر صدر غمنامه های ادب فارسی بنشاند.» (سعیدی سیرجانی، 1388، ص:8)

«در روایت قیس – که مجنون نام می گیرد – قهرمان اصلی داستان است. وی عاشق لیلی است و لیلی نیز بر وی عشق می ورزد: هر دو شیفته و دلداده هستند و به عشقی ورای عشق به تن و بدن یکدیگرمی اندیشند همچنانکه شاعر خود در ابتدای منظومه گفته است، صحنه های داستان در سرزمین عربستان و بیابان های خشک و خالی از زیبایی های طبیعت است. به همین سبب تنها جایی که شاعر مجال هنر نمایی می یابد همان شرح عشق آتشین مجنون نسبت به لیلی است. داستان لیلی و مجنون، داستانی رمانتیک است. احساس در آن جنبه ی بسیار قوی دارد. عنصر اصلی داستان، عشق است و عنصر قهرمانی در آن در درجه ی دوم اهمیت است. شاعر بیش از آن که بخواهد قهرمان بیافریند و به آن شخصیت بدهد، به وصف احساسات مافوق بشری آنان پرداخته است. (غلامرضایی، 1370، صص: 242 و 241)

مرجع اصلی داستان لیلی و مجنون:

مرجع اصلی داستان لیلی و مجنون، در درجه ی اول کتابهای تاریخ ادبیات است. که از آن میان باید از کتاب «الشعر و الشعراء» از ابن قنیبه و کتاب الاغانی از ابولفرج اصفهانی نام برد. مجموعه ی دیگر از منابع عربی که در کنار الاغانی برای ما اهمیت نسبی دارد مجموعه ای است از آثار کاملاً متمایز و خاصی که به شرح احوال دلباختگان و تاریخ عشاق افسانه ای اختصاص داده شده اند. در میان این آثار می توان کتاب الزهره اثر محمد بن داود طاهره نام برد، حکایت قصری مجنون اثر ابوبکر والبی تنها زندگی نامه ی موجودی است که در شرق بسیار مشهور است.» (کراچکوفسکی، 1373، صص: 35-28)

ارزش لیلی و مجنون:

«این داستان در طول سالها الهام بخش دهها تن از شاعران بزرگ در آفرینش منظومه های خیال انگیز بوده است و هم اکنون نیز در آثار شاعران، نویسندگان، نمایش نامه نویسان، و موسیقی دانان ملل مختلف خاور نزدیک انعکاس دارد.» (همان، ص: 23) ارزش کار نظامی در لیلی و مجنون:

1- موضوع و ماده ی عربی را که درباره ی داستان لیلی و مجنون یافت، در چار چوب داستانی نظم بخشید.

2- وی نخستین کسی است که به داستان صبغه ی صوفیانه بخشید.

      3- نظامی شاعری با فرهنگی وسیع است که در شعرش بسیاری از مسائل فرهنگی را آورده و به تعداد زیادی از عارف روزگارش اشاره کرده، وی در وارد کردن شعر تعلیمی در لا به لای داستان تردیدی به خود راه ندارد.» (کفافی، 1382، صص: 288 و 287)

4- هفت پیکر: «که شامل 5047 بیت شعر است. موضوع اصلی هفت پیکر زندگی خوش بهرام گور پادشاه ساسانی است.» (ثروتیان، 1382، ص: 101)

5- اسکندر نامه:«که شامل دو بخش است. مثنوی بخش نخستین را نظامی شرف نامه نامیده که 6758 بیت است و مربوط به جنگها و سفرهای اسکندر مقدونی است. بخش دوم اقبال نامه است که اثری فلسفی است. در این بخش اندیشه ها و خرد نامه های فلاسفه ی یونان باستان به نظم کشیده شده است.» (همان، ص:102)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:41 ] [ جمشید راد ]
[ ]

مقاله Object Pascal (کامپیوتر و IT)

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات28
حجم فایل25 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقاله Object Pascal

 

مقدمه‌ای بر Object Pascal

چنانچه درباره مك‌آپ مطالعه‌ای داشته باشید ممكنست تعجب كرده باشید از اینكه باید برنامه‌ریز Macintosh peogrommer’s Workshop(MPW) را تهیه كنید و بخصوص اینكه این برنامه‌ریز باید به زبان پاسكال نوشته شده باشد. فعلاً پاسخ مثبت است.

در مورد آن كسانی كه تألیفات دیگران را دوست دارند و یا برنامه‌ریزی به زبان دیگر مثلاً C را ترجیح میدهند در حال حاضر شانس زیادی ندارند. دلیل آن دو چندان است. بسیاری از زبانها بروی Macintosh مطالب لازم را كه سیستم مك‌آپ دارد ندارند و حتی اگر داشته باشند سرعت پاسكال را ندارند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:41 ] [ جمشید راد ]
[ ]

مقاله MP3 Player (کامپیوتر و IT)

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات48
حجم فایل50 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقاله MP3 Player 

 

MP3 یک سیستم فشرده سازى براى فایل هاى صوتى است که با استفاده از آن حجم فایل ها بدون تاثیر منفى در کیفیت صدا ، کاهش پیدا مى نماید . هدف اصلى سیستم فوق ، فشرده سازى یک فایل صوتى بگونه اى است که اولا" کیفیت آن افت نکرده و ثانیا" حجم آن به میزان قابل توجهى کاهش پیدا نماید .

در اکثر موارد، میزان فشرده سازى بین ده تا چهارده برابر یک فایل صوتى معمولى است . مثلا" یک فایل موزیک که داراى ظرفیتى معادل سى و دو مگابایت است ، پس از تبدیل به فرمت MP3 ، ظرفیت آن به سه تا چهار مگابایت کاهش پیدا مى نماید . ایده اولیه سیستم فشرده سازى MP3 به سال هاى 1988 و 1999 بر مى گردد .

MPEG که از کلمات Moving Picture Experts Group اقتباس شده است ، نام گروهى است که سیستم فشرده سازى داده هاى ویدیوئى را پیاده سازى نموده است . فیلم هاى DVD ، سیستم هاى پخش HDTV و DSS ماهواره اى از مدل فشرده سازى MPEG به منظور کاهش ظرفیت فیلم ها استفاده مى نمایند . سیستم فشرده سازى MPEG شامل یک زیر سیستم دیگر به منظور فشرده سازى صدا مى باشد که MPEG Audio Layer-3 نامیده شده و به MP3 معروف شده است .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:41 ] [ جمشید راد ]
[ ]

امام علی در ادب فارسی (ادبیات)

دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات450
حجم فایل293 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تجلی اوصاف امام علی 7 در ادب فارسی

 

 

 

 

فهرست مطالب

پیش درآمد

در ثنای علی نامه

علی 7

«آ»

آرامش دلها

 

آیینه‌ی جمال یزدان

 

آسمان آفتاب

 

آینه‌ی خدانما

 

آسمان لافتی

 

آینه‌ی ذات كردگار

 

آسمان عدل پرور

 

آینه‌ی سكندر

 

آسمان آفتاب

 

آینه‌ی سرّ خدا 

 

آفتاب كبریا

 

آینه‌ی عبرت

 

آفتاب شرع

 

آینه‌ی غیب نما

 

آفتاب عالم آسمان

 

آیه اكبر

 

آفتاب فروزان

 

«الف»

 

آگاه اسرار

 

اب‌الائمه المؤمنین

 

آمر به معروف

 

ابوالحسن

 

آیت پروردگار

 

اختر برج امامت

 

آیت اجلال خدا

 

استاد طریقت

 

آیت ایمان

 

اسدالله

 

آیت اَسماء خدا

 

اسم اعظم

 

آیت فضیلت

 

اصل شجاعت

 

آیت محكم

 

افتخار عالم و آدم

 

آیت رازگوی قرآن

 

اكسیر اعظم

 

آیت وحدت

 

امام بر حق

 

آینه‌ی جمال توحید

 

امام شعبان

 

امام انام

 

امام انس و جان

 

امام بردباران

 

امام هدی

 

امام المتقین

 

امام العارفین

 

امیرالمؤمنین

 

امیر عاشقان

 

امیر عرب

 

امیر قائد و قائم

 

امیر شوكت

 

امیر دو سرا

 

امیر لوكشف

 

امیر عشق

 

امیر ملك ولایت

 

امیر یثرب

 

امیر عدو بند

 

امیر نحل

 

امیر دریادل

 

امیر عرش

 

امیر مردان

 

انسان كامل

 

اهل بیت

 

 

 

 

«ب»

باب علم و دانش

 

بابت شبیر و شبر

 

باب نجات

 

باب مجتبی

 

باعث ایجاد خلق

 

باب رسالت

 

بت شكن

 

بحر كرامت

 

بحر بی پایان

 

بحر علوم

 

بحر حلم

 

بحر امان

 

بحر حیا

 

بدر الدجی

 

برگزیده خدا

 

برج مه هل اتی

 

برادر پیامبر

 

بسم الله مطلق

 

بلبل گویای اسرار

 

بنده‌ی بی نظیر

 

بوتراب

 

بهرین دلور

 

 

«پ»

پادشاه اتقیا

 

پادشاه لوكشف

 

پادشاه ذوالكرم

 

پادشاه آسمان

 

پادشاه باوقار

 

پادشاه لامكان

 

پادشاه ذوالنعم

 

پادشاه دین

 

پادشه ارض و سما

 

پادشه دادگر

 

پادشه بنده نواز

 

پدر امت

 

پدر عترت

 

پدر عرفان

 

پدر عالم هستی

 

پرده گشا

 

پرورده‌ی نور خدا

 

پسر عم پیمبر

 

پیشگام مؤمنان

 

پیش رو انبیاء

 

پیشوای دین

 

پیر استاد

 

پیر مردان

 

پیر مغان

 

پیشوای خلق دو عالم

 

پهوان عرشه‌ی ؟

 

 

«ت»

تاج‌دار خیل اعطا

 

تاج بخش شهریاران

 

تكیه‌گاه انبیا

 

تأویل وحی

 

تكرار آفرینش خدا

 

ترازوی عدل

 

 

«ج»

جام مصفا

 

جامع قرآن

 

جام جهان

 

جان یزدان

 

جان جاودان

 

جان بخش

 

جان پیغمبر

 

جانشین محمد

 

جمال بی نشان

 

جلوه ذات خدا

 

 

«ح»

حافظ قرآن

 

حافظ احكام دین

 

حاكم بر حق

 

حاكم یوم‌الحساب

 

حامی یتیمان

 

حامی قرآن

 

حامی ستمدیدگان

 

حامی دین

 

حبل المتین

 

حجت عصر

 

حجت كردگار

 

حشمت‌ال...

 

حقیقت حق

 

حص حصن

 

حضرت مهر

 

حلال مشكلات

 

حیدر

 

حیدر صفدر

 

حیدر ؟؟ سوار

 

حیدر خیبرگشا

 

حیدر لشرشكن

 

حیدر كرار

 

 

«خ»

خادم دین

 

خاصف انعل

 

خاضع مهربان

 

خازن سبحان

 

خانه‌زاد خدا

 

خانقاه عشق

 

خازن سبحان

 

خدیو ملك هستی

 

خدیو عدل و داد

 

خداوند نعمت

 

خسرو دنیا و دین

 

خسرو ملك هدی

 

خسرو دلول سوار

 

خسرو هشت و چهار

 

خسرو یوم‌‌الغدیر

 

خضر خسته پی

 

خط ایسان

 

خواجه صبر

 

خورشید حیات

 

خواجه‌ی برجیس

 

خورشید صفا

 

خیر البركه

 

 

«چ»

چراغ وحدت

 

چراغ جان

 

چشمه نور ازلی

 

چشم حق

 

 

«د»

دافع‌البلایا

 

دائم‌الذكر

 

در مدینه علم

 

دُر دریای حقیقی

 

دُر دریای فتوت

 

دُر دریای سرمد

 

دُر بحر لافتی

 

دُر شهامت

 

دستگیر درماندگان

 

دست خدا

 

دریای بی ساحل

 

دریای وفا

 

دریای كرم

 

دلیر مردان

 

دیباچه‌ی مروت

 

 

 

 

«ر»

راز خدا

 

راز خلقت

 

رایت دین

 

رایح آل محمّد

 

رحمت مطلق

 

رمز هستی

 

ركن ایمان

 

روح ایمان

 

روح قرآن

 

روح ولایت

 

روح سخاوت

 

روشنایی بخش

 

رهبر راه حق

 

راهنمای آوارگان

 

رهنمای عالم

 

 

 

 

«ز»

زاده كعبه

 

زاهد زاهد

 

زبده‌ی عالم

 

زبده‌ی حق

 

زوج زهرای بتول

 

 

 

 

«س»

ساقی كوثر

 

ساقی شیرگیر

 

سالار اهل ملت

 

سالار دین

 

سحاب رحمت

 

سرّ بی همتا

 

سرالله اعظم

 

سر حلقه عارفان

 

سر حلقه اهل یقین

 

سرلوحه‌ی حقایق

 

سرمایه‌ی ایمان

 

سرور آزادگان

 

سرور روحانیون

 

سریر آرای بزم دل

 

سرو بستان ولایت

 

سرّ خدا

 

سردار اتقیا

 

سرّ انبیا

 

سرّ غیب‌الغیب

 

سیدالوصین

 

سید عابدین

 

سفینه الساكین

 

سلطان دین

 

سلطان سریر

 

«ش»

شافع محشر

 

شاه عادل

 

شاه شیراوژن

 

شاه ولایت

 

شاه نجف

 

شاه مردان

 

شاه غدیریه

 

شاه لوكشف

 

شاه جهان

 

شاه سرافراز

 

شاه مكه

 

شاه اولیاء

 

شاه دین

 

شاه انس و جان

 

شاهكار آفرینش

 

شاهباز فلك

 

شاه عرب

 

شاهد كل

 

شفابخش دل ایمان

 

شمع ولایت

 

شمشیر  خدا

 

شمس حكمت

 

شمع هدایت

 

شجر طور ولایت

 

شمع جمع

 

شهسوار عرصه‌ی امكان

 

شه مشكل گشا

 

شه اتقیا

 

شاه ملك لافتی

 

شیر خدا

 

شهید محراب

 

 

 

«ص»

صاحب تقوی

 

صاحب منبر

 

صاحب تیغ دوسر

 

صاحب جود و سخا

 

صاحب امر

 

صدف اسرار

 

صراط‌المستقیم

 

صفدر غترفكن

 

صفدر مرحب شكن

 

صورستگر امكان

 

صهر نبی

 

 

 

«ط»

طبیب حاذق

 

طوطی نطق بلاغت

 

«ظ»

ظل خدا

 

«ع»

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:40 ] [ جمشید راد ]
[ ]

مقاله در مورد LED (کامپیوتر و IT)

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات45
حجم فایل6.969 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقاله در مورد LED

  

مقدمه:

امروزه استفاده از صفحه نمایش های پیام متحرك كاملا رایج است. آنها با صورتها و ویژگی های گوناگون وارد بازار می شوند. بیشتر آنها متكی به میكروپروسسور هستند و در این موارد استثنایی وجود ندارد. این تابلوهای نویسنده ی روان و صفحه نمایش در اكثر خیابانها و بر روی سر در بیشتر مغازه ها برای تبلیغ یك آگهی، جنس و كالا وجود دارد یا بر سر چهار راه ها، برای هشدار دادن به رانندگان قرار گرفته اند.

هدف از ارائه این پروژه طراحی تابلوی نویسنده ای است با حداقل قطعات و كمترین هزینه و ساده ترین نقشه، كه بیشترین كارایی را داشته باشد.

در ابتدای مطلب سعی می كنیم اصول كار برای طراحی یك تابلوی نورانی و روشهای مختلف آن را بررسی كرده و در ادامه كار مدار فوق را شرح دهیم.

 

فهرست مطالب

 

مقدمه: 1

تشریح عملكرد مدار با زبان ساده 2

1- بخش اصلی مدار یا تابلوی LED ها: 2

2 - قسمت ترانزیستور ها و آی سی 4051. 6

3 بخش هوشمند یا مغز و پردازنده و برنامه ریز مدار: 6

4- بخش تغذیه مدار: 6

5- بخش key bord و تحریر و تعویض حروف و كلمات: 7

ب- روش جاروب كردن LED ها (SCAN) به صورت تك به تك... 12

ج- نحوه نمایش با روش جاروب كردن LED ها به صورت ستونی ویا سطری.. 13

د- روش شیفت دادن (shift) 14

تشریح عملكرد آی سی 4051. 15

عملكرد آی سی شماره 89c51 یا 89c52 (میكروكنترلر). 17

الف- حافظه ثابت... 18

ب- حافظه موقت... 18

ج- حافظه های خاص.... 19

نحوه عملكرد port های خروجی یا ورودی میكروكنترلر. 19

نحوه خواندن اطلاعات از طریق Port 22

نوسان ساز داخلی آی سی 8951 و تغذیه آن. 25

نحوه Reset كردن آی سی میكروكنترل. 25

پین ها پایه های لازم برای استفاده از حافظه های ثابت و موقت خارجی.. 26

پایه بندی میكروكنترلر 8951. 27

پایه بندی كلید سلكتور الكترونیكی 4051. 28

قسمت تغذیه مدار. 29

تغذیه اضطراری آی سی میكروكنترلر 8951. 30

عملكرد برنامه داخلی آی سی 8951 برای اجرای مدار تابلو نورانی.. 31

نحوه ذخیره شكل در حافظه ثابت آی سی.. 32

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:40 ] [ جمشید راد ]
[ ]

اخلاق پهلوانی در مهابهارته و شاهنامه (ادبیات)

دسته بندیادبیات
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات176
حجم فایل1.591 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

                                                                      فهرست مطالب

فصل اول 

مقدمه و کلیات... 1

1-1-مقدمه. 2

1-2-بیان مسئله. 2

1-3- اهمیت و هدف تحقیق.. 4

1-4-سوالات تحقیق.. 5

1-5- فرضیه ها 5

1-6- جنبه ی نو بودن تحقیق.. 5

1-7- روش تحقیق.. 6

1-8-تعریف اصطلاحات و واژگان. 6

1-8-1-تجلی اخلاق در ادب فارسی.. 6

1-8-2-حماسی.. 7

1-8-3-داستانی.. 8

1-8-4-حماسه‌ های عرفانی.. 8

1-8-5-ادبی.. 9

1-8-6-تاریخی.. 10

1-8-7-اخلاقی  اجتماعی.. 11

1-8-8-شعر مكتبی.. 12

1-9- پهلوان و منش پهلوانی.. 12

1-10-معرفی شاهنامه. 15

1-10-1-نگاهی به داستان‌های شاهنامه. 15

1-10-2-پیشینه داستانهای شاهنامه. 16

1-10-3-فیلم‌های ساخته‌شده بر پایه شاهنامه. 18

1-11-معرفی مهابهاراته. 19

1-11-1 پیشینه ی مهابهاراته. 20

1-11-2-درون‌مایه مهابهاراته. 21

1-11-3-برگردان‌ها به فارسی.. 21

1-11-4-هندوئیسم. 22

1-11-5-باورها 23

فصل دوم

مقایسه ی ویژگی های شاهنامه و مهابهاراته. 26

2-1-سرودن شاهنامه. 27

2-2-محتوای متنی شاهنامه. 30

2-3-ادوار شاهنامه. 31

2-3-1- دوره اساطیری.. 31

2-3-2- دوره پهلوانی.. 31

2-3-3- دوره تاریخی.. 33

2-4-ویژگی ها و جایگاه شاهنامه. 34

2-5-چشم اندازی به مهابهاراته. 37

2-6-چکیده ای از داستان مهابهاراته : 39

2-7-وجوه اشتراک شاهنامه شاهنامه و مهابهاراته. 41

2 ـ 8 ـ وجوه افتراق شاهنامه و مهابهاراته. 47

2-8-1-ترک خلق و دنیا در مهابهاراته و شاهنامه. 47

2-8-2- ریاضت در مهابهاراته و شاهنامه. 49

2-8-3- ویژگی های زنان شاهنامه. 53

2-8-5- نگرش مثبت به زن در شاهنامه و مهابهاراته. 59

2-8-6-اشتراکات در اخلاق پادشاهان : 63

2-9-مهمترین تفاوت روبنایی مهابهاراته در مقایسه با شاهنامه : 64

فصل سوم

پهلوان و شخصیت های پهلوانی در شاهنامه و مهابهاراته. 65

3-1-مقدمه. 66

3-2-کلیاتی از حماسه و پهلوانی در شاهنامه. 68

3-2-1- منشا پهلوانی و پهلوانان. 68

3-2-2-راه ایزدی.. 71

3-2-3-جنگ... 77

3-2-4-شجاعت.. 84

3-2-5-تسلیم نشدن. 87

3-2-6- نترسیدن از جنگ... 91

3-2-7- سازش با دشمن.. 93

3-3-مهابهاراته. 95

3-3-1-محتوی مهابهاراته. 95

3-3-2- خلاصه مهابهارتا 97

3 ـ 3 ـ 3 ـ وجه تمثیلی پهلوانی و حماسی مهابهاراته. 103

3 ـ 3 ـ 4- بهاگاوادگیتا 106

3 ـ 3 ـ 5 ـ وجه تمثیلی بهاگاوادگیتا 110

3-3-6-جمع بندی.. 111

 

فصل چهارم

جهان بینی اعتقاد شخصی سرآیندگان شاهنامه و مهابهاراته. 115

4-1-ابعاد انسانی در شاهنامه و مهابهاراته. 116

4 ـ 1 ـ 1-مقدمه. 116

4-2- ابعاد دینی و اخلاقی انسان در شاهنامه. 119

4 ـ 2 ـ 1 ـ اعتقاد به کیفر الهی.. 119

4 ـ 2 ـ 2 ـ اعتقاد به مرگ.. 121

4 ـ 2 ـ 3 ـ امید و امیدواری.. 125

4 ـ 2 ـ 4 ـ بخشندگی.. 127

4 ـ 2 ـ 5 ـ بی آزاری.. 128

4 ـ 3 ـ ابعاد دینی و اخلاقی انسان در مهابهاراته. 130

4 ـ 3 ـ 1 ـ اعتقاد به تثلیث.. 130

4 ـ 3 ـ 2 ـ اعتقاد به تناسخ.. 136

4 ـ 3 ـ 3 ـ اعتقاد به عالم دیگر. 139

4 ـ 3 ـ 4 ـ اعتقاد به قضا و قدر. 142

4 ـ 3 ـ 5 ـ اعتقاد به کیفر و پاداش... 144

فصل پنجم

نتیجه گیری.. 146

نتایج.. 147

منابع.. 160

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

سنت پهلوانی در فرهنگ هندوستان و ایران زمین یک دورۀ تحول و تطور از کهن‌ترین زمان، یعنی دورۀ اساطیری، تا دورۀ حماسی و تاریخی را پیموده است. سرزمین های ایران و هند با تمدنی چند هزار ساله و پیشینة پر فراز و نشیب خود، منزلگاه مردان و زنان حماسه‌سازی است که نامشان تا ابد بر بلندای روشن تاریخ، جاوید خواهد ماند. شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی، یکی از بزرگ‌ترین حماسه‌های جهان، شاهکار حماسی زبان فارسی و حماسه ملی ایرانیان و نیز بزرگ‌ترین سند هویت ایشان است و آن را قرآن عجم نیز نام نهاده‌اند.

مهاباراتا نیز سروده‌ای حماسی طبیعی از سده پنجم یا ششم پیش از میلاد به زبان سانسکریت است. مهاباراتا با بیش از یکصدهزار بیت بلندترین سروده جهان است.

نگاه به منش و اخلاق پهلوانی در مهابهاراته و شاهنامه تفاوت های دارند. در شاهنامه یکی از نکته‌هایی که از بررسی منشهای پهلوانان آشکار می‌شود، اهمیت اراده انسان و تأثیر آن در زندگی ایرانیان قدیم است. اگر چه در جامعه دوران ساسانی عقاید زروانیان- که معتقد به جبر بوده‌اند- رواج داشته است و تأثیراتی از آن در شاهنامه هم دیده می‌شود، در سراسر شاهنامه، نام جستن و پرهیز از ننگ جز با اراده و کوشش انسان میسر نیست. بنیان این اراده و تلاش را باید در اعتقادات زردشت جست.

اما در مهابهاراته و در سنت هندو به ظاهر افسانه های کهن و اساطیر اکتفا نمی شود ، بلکه به لایه های درونی آن بیش تر توجه می شود و همواره می کوشند تا به عمق و کنه مطالب پی ببرند «باید به خاطر سپرد که سنت هندو از افسانه های کهن و اساطیری خود فقط به یک تعبیر ظاهری و قشری اقتصار نمی کند و همواره می کوشد که از پس مظاهر به معقولات پی ببرد و مظاهر و نمود حقایق عالی تر بداند و این گرایش تاویل در کلیه شئون معنوی هندو مشهود است.

کلید واژه ها:    شاهنامه، مهابهارته،  پهلوان، ایران،  هند

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول

مقدمه و کلیات

 

 

1-1-مقدمه

سرزمین ایران با تمدنی چند هزار ساله و پیشینة پر فراز و نشیب خود، منزلگاه مردان و زنان حماسه‌سازی است که نامشان تا ابد بر بلندای روشن تاریخ، جاوید خواهد ماند. مردان و زنانی که با شجاعت، دلاوری، مردانگی و دینداری خود به خصال نیک‌اخلاقی، مفهوم بخشیدند و با دیوان، جادوان و همة مظاهر جهل و تاریکی به رزم برخاستند. آن‌ها نیروی اهورایی‌شان را برای محو رذایل اخلاقی علیه قدرت‌های اهریمنی به کار گرفتند و حاصل رشادت‌ها، ازخودگذشتگی‌ها و مردانگی‌های آنان، ظهور و تبلور عالی‌ترین منش‌های اخلاقی و انسانی شد. اسطوره‌های این مرز و بوم از این رهگذر شکل گرفتند و در قالب شکل قهرمانان حماسی نمود پیدا کردند.

قهرمانان اسطوره‌ای و حماسی با گفتار و کردار خود، تاریخ دیرین ایران را شکل دادند و خود، زمینه‌ساز آفرینش آثار حماسی گران‌قدری چون شاهنامة فردوسی شدند. شاهنامه به‌عنوان اثری بی‌بدیل، جای خود را در میان همة آثار حماسی باز کرده است. به تبع این اثر هنرمندانه؛ آثار دیگری چون گرشاسب‌نامه، بهمن‌نامه، سام‌نامه و... خلق شدند که هویت و اصالت مردمان ایران‌زمین را بازگو می‌کنند[4][1].

 

1-2-بیان مسئله

شناساندن قهرمانان و منش‌های آن‌ها به پژوهشی عظیم نیاز دارد؛ در حوزة ادبیات حماسی، محققان ادب‌شناس آثاری ارزشمند از خود به یادگار گذاشته‌اند اما تاکنون در زمینة منش‌های پهلوانان آثار حماسیِ تالی‌شاهنامه، مطالعه و تحقیق جامع و کاملی صورت نگرفته است. بنابراین، نگارنده به دلیل علاقة خاصی که به آثار حماسی و قهرمانان اسطوره‌ای ایران دارد، بر آن شد تا به تبیین خصایل و رذایل اخلاقی پهلوانان ایرانی و غیر ایرانی بپردازد[12][2].

پهلوانان دورۀ حماسی مهابهاراته و شاهنامه نمونۀ دلاوری، مردانگی، بزرگی روح و اندیشه‌اند. آنها پهلوانانی هستند جنگجو که در میدان رزم پیشگام‌اند و یک‌تنه با سپاه دشمن روبه‌رو می‌شوند و کارزار می‌کنند؛ از دروغ و جادو بیم دارند و با آنها دشمنی می‌ورزند؛ خداپرست‌اند و در کارها از او استعانت می‌کنند. پهلوانان حماسی ایران اهل بزم‌اند و رزم، همچنان که پهلوانان یونانی، به‌ویژه آشیل، به این دو کار می‌پردازند. دیویدسن بزم را بستری تاریخی برای روایت ماجراجوییهای پهلوانان در رزمگاه و نماد متعارف جامعه‌ای منضبط و پایان جنگ و ستیز و گذار از بی‌نظمی به نظم در جامعه می‌انگارد. به نظر او، در سنت پهلوانی بزم و رزم نهادهای مشابهی از هویت و عملکرد اجتماعی پهلوان به‌شمار می‌روند.[3][52, 54]

دورۀ تاریخی پهلوانی پس از دورۀ حماسی فرا می‌رسد. پهلوانان دورۀ تاریخی را می‌توان به ۳ گروه: پهلوانان تاریخـی، پهلوانان دینـی و پهلوانان برخاستـه از میان تـودۀ مردم تقسیم کرد. پهلوانان تاریخی و دینی پهلوانانی هستند برآمـده از ژرفای واقعیـات زندگی تاریخـی و دینی مردم جامعه و فـرهنگ دورۀ اسلامـی.

پهلوانان و عیاران را برخی در ابتدا یک گروه دانسته، و نوشته‌اند: سردار دلیری که روز به میدان جنگ می‌رفته، و مبارز می‌طلبیده، در شب با لباس مبدل به شب‌روی می‌رفته است. داستان سفر کردن پنهانی سرداران و پهلوانان در مهابهاراته و شاهنامه نیزبسیارآمده است.  پهلوانان از دیرباز به 3 چیز: گروه، محله و شهر وابستگی تام داشتند و پیوسته سرسپردگی، وفاداری و جانبازی خود را به این 3 عنصر و حفظ حرمت آنها نشان می‌دادند. از قدیم پهلوانان جامۀ مخصوص، به‌ویژه به هنگام رزم و کارزار و کشتی می‌پوشیدند. نزد پهلوانان نیرومند کردن تن و روان و آموختن رفتارها و خصایل پهلوانی و سلحشوری و اخلاق جوانمردی ارج و بها داشت . با اینکه در تمامی دوران گذشته، حکومتها پهلوانان را در مناصب گوناگون لشکری و کشوری به کار می‌گماردند و از آنان در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و نظامی استفاده می‌کردند، اما به آنان به چشم غیرخودی و افراد فرودین اجتماعی می‌نگریستند[17, 52, 54].

 

1-3- اهمیت و هدف تحقیق

هر یک از کتاب های شاهنامه و مهابهاراته درون مایه های حماسی پهلوانی دارند که در نوع خود بی نظیرند و منش و مسلک رفتاری و اجتماعی را در دوران گذشته بیان می دارند. نقل پهلوانی ها، دلاوری ها، عطوفت و ایثارگری ها رد این دو مجموعه نمایی از زندگانی دو جامعه کهن و صاحب تمدن می باشند. درون مایه ی این مجموعه ها به گونه ای است که راه و رسم زندگانی باعزت و سالم در جامعه را بیان داشته و درس های زندگانی به جامعه و مردم بیان می دارند که از این جنبه ها بسیار مهم می باشد چرا که پایداری زندگی اجتماعی در آموزش افراد برای زندگی در کنار هم به طریقه ی انسانیت است.

هدف از بیان این تحقیق بحث در منش پهلوانی و اخلاق در حیطه ی انسانی و اجتماعی دو جامعه بزرگ هند و ایران می باشد که رد مجموعه های حماسی مهابهاراته و شاهنامه تجلی یافته اند. با مقایسه ی این دو گنجینه گرانبها، معیار ها و ارزش های جوامع ایران و هند مقایسه، تدبید و تفکر می شود و نقاط مثبت و مطالب ارزنده از این دو گنجینه استخراج می شود. ضمنا در شناخت بهتر دو جامعه نسبت به هم اثرات سودمندی دارد.

1-4-سوالات تحقیق

1-   کتاب مهابهاراته در حالت کلی شامل چه محتویاتی می باشد؟

2-   شاهنامه فردوسی بیان کننده چه جملات ارزشمندی است؟

3-   از نظر اخلاق و منش پهلوانی این دو گنجینه چه مقیاس هایی نسبت به هم دارند؟

 

1-5- فرضیه ها

1-   مهابهاراته درارای مطالب ارزشمند زندگانی حماسی و پهلوانی جامعه هندوستان می باشد.

2-   شاهنامه فردوسی درون مایه پهلوانی – انسانی و اجتماعی ایرانیان می باشد.

3-   از منظر منش پهلوانی و اخلاقیات مهابهاراته و شاهنامه را می تواند مقایسه کرده و در کنار هم مطالب باارزشی از زندگانی اجتماعی- و معیشتی و انسانی بیان دارند.

1-6- جنبه ی نو بودن تحقیق

این تحقیق با بهره گیری از مطالعات گذشته و بکارگیری روش تحلیل قوی و کارآمد، جنبه های پنهان و دیدگاه های ناگفته ی تحقیق در مورد پهلوانی و اخلاقیات پهلوانی در شاهنامه و مهابهاراته از دو جامعه متفاوت را بررسی کرده و با استدلال های منطقی روند واضح و معین همراه با گفتمان مسائل تاثیرگذار اقتصادی، فرهنگی و فنی- اجتماعی  بر آن مورد بحث و گفتگو قرار می دهد و با دلایل منطقی بر پایه بنیان های عقلی افق جدیدی و روشنی پیش روی مسائل اخلاقی و اسباب پیشرفت آن مطرح و بیان می گردد.

 

1-7- روش تحقیق

روش تحقیق در این پژوهش توصیفی _ تحلیلی و کتابخانه ای است. برای پاسخ به پرسش و آزمون صدق روایی مدعای فوق مباحث اصلی مقاله حاضر در پنج فصل اصلی تدوین شده است: ابتدا مقدمه و کلیاتی از پژوهش و سپس بیان مسئله اخلاق و پهلوانی و معرفی شاهنامه و مهابهاراته و در گام بعدی مقیاسه ای بین ویژگی های شاهنامه و مهابهاراته بیان می گردد.

 سپس بیانی از پهلوانی و شخصیت پهلوانی در هر یک از شاهنامه و مهابهاراته مطرح و تحلیل می گردد. در فصل چهارم جهانبینی و اعتقاد شخصی سرایندگان شهانامه و مهابهاراته معرفی و یبان و تفسیر گشته و در پایان نتیجه گیری کلی بر پایه تحلیل و تفسیر موشکافانه تحریر می گردد.

 

1-8-تعریف اصطلاحات و واژگان

1-8-1-تجلی اخلاق در ادب فارسی

اخلاق، در لغت، به معنی خلق و خو و چگونگی استفاده از توانایی ‌های درونی نظیر گفتار، شنیدار و حتی چگونگی استفاده از توانایی ‌های فیزیكی است. اخلاق خوب و چگونگی برخورد مردم با یكدیگر، به گونه‌ای با مقدار هم نوع دوستی انسان‌ ها و این كه چقدر برای انسان و ارزش وجودی او احترام قائلند، مربوط می ‌شود. خوشبختانه، این موضوع  یعنی نوع دوستی  در میان هموطنان عزیز ما جایگاه ویژه‌ای دارد و می ‌توان با یقین گفت كه اگر چه بسیاری از جامعه‌ ها به بعد اخلاق اهمیت می ‌دهند، اما در میان ایرانیان اخلاق، مفهوم و رنگ و بوی ویژه‌ای دارد كه آن ها را از سایر جهانیان جدا می ‌كند. به خوبی می ‌دانیم كه در ملت ‌های مختلف همیشه مهم ‌ترین مسایل برای شاعر و نویسنده و ملت در ادبیات آن قوم مطرح می ‌شود. بعد اخلاقی هم یكی از مسایل بسیار مهم است كه جای خود را در تمامی بخش ‌های مختلف ادبیات ایرانیان و حتی برخی خارجیان فارسی زبان باز كرده است. به عنوان نمونه می ‌توان، رگه‌ هایی از معانی اخلاقی را در ادبیات دینی، داستانی، تاریخی، فلسفی، حماسی و… دید كه این خود، بیانگر توجه ایرانیان به این مسأله مهم است[17][4].

1-8-2-حماسی

 


[1]- حریری ، ناصر ، 1373 ، سرگذشت فردوسی ، تهران : گوهرزاد .

 

[2] رضا زاده شفق ، صادق ، 1320 ، تاریخ ادبیات ایران ، تهران : دانشگاه پهلوی .

[3] حماسه سرایی در ایران ، نشر امیر کبیر چاپ سوم . ذبیح ال صفا 1355

3-ایرانویچ ، بهرام فره فرشی ، نشر دانشگاه تهران ، چاپ هفتم

 

[4] ریاحی ، محمد امین ، 1382 ، سرچشمه های فردوسی شناسی ، تهران : پژوهشگاه علوم انسانی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:40 ] [ جمشید راد ]
[ ]

مقاله LCD (کامپیوتر و IT)

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات5
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقاله LCD

 

اگر از کاربران رایانه باشید، احتمالا اسمهایی از قبیل مانیتور فلت و LCD ها را شنیده اید. لغتهایی که امروزه به قدری باب شده اند که حتی کودکان 5 ساله هم که گاهی آنها را به زبان می‌آورند.

آیا صفحه های فلت ، LCDو پلاسمایی یکی هستند یا معانی جدایی دارند و ما از روی ناآگاهی آنها را به جای هم به کار می‌بریم؟

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:39 ] [ جمشید راد ]
[ ]

مقاله در مورد LCD (کامپیوتر و IT)

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقاله در مورد LCD

 

احتمالا هر روزه از اقلام متفاوتی استفاده می‌كنید كه شامل‌ LCD  می‌باشند. LCDها در اطراف ما یافت می‌شوند؛ در كامپیوترهای لپ‌تاپ، ساعت‌های دیجیتالی، اجاقهای مایكروویو، دستگاههای پخش CD و دستگاههای الكترونیكی فراوان دیگر، امروزه LCDها متداول شده‌اند به خاطر اینكه اینها نسبت به دیگر تكنولوژی‌های نمایشگرها، برتری و مزیت اساسی دارند؛ برای مثال آنها نازك‌تر، با وضوح بهتر و مصرف برق پایین‌تر نسبت به  CTRها ظاهرشده‌اند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:39 ] [ جمشید راد ]
[ ]

زیر ساختهای IT (کامپیوتر و IT)

دسته بندیکامپیوتر و IT
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات25
حجم فایل26 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

زیر ساختهای IT

 

در فصل اول ما تكنولوژی اطلاعات زیر ساخت IT را به عنوان یك منبع توپولوژی اشتراكی  كه چهار چوبی را برای یك شركت خاص از سیستم اطلاعاتی كاربردی فراهم می كرد تعریف كردیم . زیر ساخت IT شامل سرمایه گذاری در سخت افزار و نرم افزار ، سرویس ها  از قبیل مشاور سیستم آموزش و پرورش و تعلیم كه مشترك در تمام شركت یا در یك قسمت از تمام كردن و در یك واحد از شركت هستند می شود .

برای مثال در یك سرمایه گذاری شركت نزدیك به هزارها شبكه كامپیوتری لب تاپ Laptop  و اتصال اینترنت در یك زیر ساخت سرمایه گذاری شده زیرا در این سرویس ها ، هدف بیشتر گروهها راه اندازی كالا است .

 فراهم كردن شركتهای U.S با زیر ساخت IT در یك صنعت 8/1 تریلیون دلاری در مواقع ارتباط از راه دور كه شامل تجهیزات شبكه ای و خدمات ارتباطات راه دور ( اینترنت ، تلفن و داده های ارسال شده ) می شوند . برای سرمایه گذاری در زیر ساخت بین 25 و 35 درصد از تكنولوژیهای اطلاعات در شركت های بزرگ هزینه می شود . Weill et al . , 2002 ) (

در یك برنامه زیر ساخت IT زیر بنا برای سرویس دادن به مشتری كه كاری توسط فروشنده و مدیر داخلی شركت پردازش می كند كار را فراهم می كند . در دریافت زیر ساخت IT تعریف شده تواناییهایی از برنامه امروزی و در نزدیك به یك دوره 3 تا 5 ساله ( مدت زمانی كه می گوید تا آن را بسازد یك معنی عوض شده را در یك برنامه زیر ساخت IT )

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:39 ] [ جمشید راد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348 1349 1350 1351 1352 1353 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 1361 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 1369 1370 1371 1372 1373 1374 1375 1376 1377 1378 1379 1380 1381 1382 1383 1384 1385 1386 1387 1388 1389 1390 1391 1392 1393 1394 1395 1396 1397 1398 1399 1400 1401 1402 1403 1404 1405 1406 1407 1408 1409 1410 1411 1412 1413 1414 1415 1416 1417 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 1439 1440 1441 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 1449 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 1469 1470 1471 1472 1473 1474 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 1483 1484 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 1492 1493 1494 1495 1496 1497 1498 1499 1500 1501 1502 1503 1504 1505 1506 1507 1508 1509 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 1540 1541 1542 1543 1544 1545 1546 1547 1548 1549 1550 1551 1552 1553 1554 1555 1556 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 1566 1567 1568 1569 1570 1571 1572 1573 1574 1575 1576 1577 1578 1579 1580 1581 1582 1583 1584 1585 1586 1587 1588 1589 1590 1591 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 1615 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 1630 1631 1632 1633 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 1641 1642 1643 1644 1645 1646 1647 1648 1649 1650 1651 1652 1653 1654 1655 1656 1657 1658 1659 1660 1661 1662 1663 1664 1665 صفحه بعد